abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:01:52 #26
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59818257
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Darwinisme wordt uberhaupt niet echt begrepen door mensen in POL lijkt het.
Het slaat in deze m.i. als een tang op een varken.
quote:
Darwinisme , uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

De term darwinisme wordt gebruikt voor verschillende processen welke overeenkomen met de ideeën van Charles Darwin, vooral als deze evolutionele selectie betreffen.

De term wordt zelden gebruikt door biologen, maar wordt soms gebruikt door filosofen, wiskundigen en sociale wetenschappers om evolutionele processen te omschrijven die lijken op de evolutie van leven, zoals de ontwikkeling van software met genetische algoritmen. Wanneer de term op deze manier gebruikt wordt, heeft het begrip darwinisme niets meer te maken met de biologische evolutie.

Een 'darwiniaans proces' vergt volgende voorwaarden:

* zichzelf vermenigvuldigen
* de kopieën moeten lijken op het origineel
* variatie: de kopieën wijken af van het origineel
* selectie: geërfde kenmerken moeten de mogelijkheid van reproductie beïnvloeden
Elk systeem dat aan deze vier voorwaarden voldoet, zal waarschijnijk evolueren
'Geld evolutie' bestaat er uit dat steeds meer mensen meer willen dan ze ooit op kunnen maken en dus steeds minder mensen meer dan de helft van de rijkdom op aarde hebben, nu al 2 a 5% slechts die 51% van de rijkdom hebben.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_59818564
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:57 schreef fokthesystem het volgende:
Je telt AOWers en kinderen tot zeg 21 ook mee als niks kostende voor de ouders/opvoeders?
Waar leid je dat uit af? Ik wijs je er alleen op dat je nogal overdrijft met je rekenvoorbeelden dat een doorsnee gezin 50 euro per maand extra kwijt is, terwijl de overheid dat bedrag ongeveer op jaarbasis ophaalt per Nederlander. Jouw gemiddelde gezin heeft dan 11-12 leden. Alleen dan klopt je bewering.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:31:43 #28
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59821930
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waar leid je dat uit af? Ik wijs je er alleen op dat je nogal overdrijft met je rekenvoorbeelden dat een doorsnee gezin 50 euro per maand extra kwijt is, terwijl de overheid dat bedrag ongeveer op jaarbasis ophaalt per Nederlander. Jouw gemiddelde gezin heeft dan 11-12 leden. Alleen dan klopt je bewering.
zie:
http://www.bndestem.nl/al(...)dt-flink-duurder.ece
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:43:26 #29
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59822218
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:40 schreef Elfletterig het volgende:

[quote]Zwaar overdreven bedrag. In jouw rekenvoorbeeld kom je op de proppen met een gezin dat jaarlijks een verre vliegreis en jaarlijks een stedentrip maakt. Zo doorsnee is dat niet. Het roken van één pakje sigaretten per dag evenmin.
'Gemiddeld gezin' en 'oplopen to't zijn 2 andere waardes.
quote:
Welke partij was ook alweer zo'n groot voorstander van liberalisering? Al in de gaten wat liberalisering heeft betekend voor de prijzen van zorg en energie? Voor de stijgende energieprijzen mag je de VVD bedanken.
EN de pvda, die zoals vaak gedwee mee stemden met de coalities aan wie zijn hun lippendienst en zetels toezegden.
quote:
Overigens ga je er wel erg makkelijk aan voorbij dat rokers altijd nog de keuze hebben om te stoppen. Een mooi moment, gezien de lastenstijgingen. Nu stoppen met roken betekent een jaar lang geen huurverhoging...

Roken is een verslaving, net zo erg of erger als autobezit. Makkelijk stoppen voor die gebruikers is het niet.
Zou ook wellicht te veel effect hebben op woon-werkverkeer.(In het geval van de auto)
quote:
Rare doorsnee gezinnen houd jij erop na dan. In jouw wereld telt een doorsnee-gezin zo'n 11 tot 12 personen, want jij komt uit op een lastenverzwaring van 50 euro per maand, terwijl de totale inkomsten van 840 miljoen euro, gedeeld door 16,3 miljoen Nederlanders neerkomen op pakweg 51,50 euro per persoon per jaar. En bij jou is dat al bijna het maandbedrag...
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:44:30 #30
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59822248
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:29 schreef Ryan3 het volgende:
Per kwartaal? Ik betaal 47 ¤ maand nl (auto weegt 1,3 ton). Of je hebt een auto van 2 ton?
Die opcenten verschillen toch per regio/provincie?
pi_59823359
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:40 schreef Elfletterig het volgende:

Voor de stijgende energieprijzen mag je de VVD bedanken.
Begrijp ik nu goed dat de olieprijs op de wereldmarkt door de VVD wordt gereguleerd? Dat vind ik dan wel knap...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_59823916
quote:
Fijn dat je je bron geeft.. maar wat in de krant staat, is niet per definitie waar...
Mijn stelling is dat de rekensom niet klopt, tenzij de totaalbedragen die je onderin je openingspost noemde, in werkelijkheid vele malen hoger zijn.
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:43 schreef fokthesystem het volgende:
Dat snap ik ook wel. Maar mijn punt is dat mensen die hun lasten met 50 euro per maand zien stijgen, geen gemiddeld gezin zijn. Verder worden ook correcties meegerekend, zoals de gestegen huren, die feitelijk niets meer dan een inflatiecorrectie zijn (de stijging is zelfs de helft minder dan de inflatie).
quote:
EN de pvda, die zoals vaak gedwee mee stemden met de coalities aan wie zijn hun lippendienst en zetels toezegden.
Dat heb je nu eenmaal, bij coalities, dat je compromissen moet sluiten. Liberalisering is VVD-gedachtengoed.
quote:
Roken is een verslaving, net zo erg of erger als autobezit. Makkelijk stoppen voor die gebruikers is het niet.
Zou ook wellicht te veel effect hebben op woon-werkverkeer.(In het geval van de auto)
Mensen zullen naar hun werk moeten en zullen tijdens werktijd ook afspraken hebben. Op de één of andere manier moet de beroepsbevolking van A naar B. Dat is iets compleet anders dan een overlastgevende verslaving. Roken is een keuze, stoppen ook. Ik ga niet met de auto naar m'n werk omdat ik verslaafd ben aan autorijden. Dan was ik wel coureur geworden of bij een koeriersdienst gaan werken.
pi_59823962
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:45 schreef DS4 het volgende:
Begrijp ik nu goed dat de olieprijs op de wereldmarkt door de VVD wordt gereguleerd? Dat vind ik dan wel knap...
Nee, maar de liberalisering van alle nutsbedrijven en de zorgsector komt wél uit de VVD-koker. De veronderstelde concurrentie tussen aanbieders is ver te zoeken en dat de consument daarvan zou profiteren in de vorm van scherpe prijzen is eveneens onzin gebleken. Zorgpremies zijn omhooggeschoten en - ik onderken uiteraard de invloed van de wereldmarkt - je kunt vrij objectief vaststellen dat de grote energiebedrijven en nutsbedrijven slecht functioneren. Het draait alleen maar om fusies, om managers die tonnen opstrijken en om klanten die klagen over slechte dienstverlening.
pi_59828932
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:55 schreef fokthesystem het volgende:
....wordt het leven in Nederland weer flink duurder. Voor een doorsnee
gezin althans, kunnen de extra lasten oplopen tot circa vijftig euro per maand.
Dat zal best, en nóg mag je blij zijn dat je in Nederland woont. Of had je 1 juli liever willen doorbrengen met wandelen naar de dichtsbijzijnste waterpomp op 100 km?

Niet zo zeiken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:15:45 #35
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59831776
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:15 schreef waht het volgende:
Dat zal best, en nóg mag je blij zijn dat je in Nederland woont. Of had je 1 juli liever willen doorbrengen met wandelen naar de dichtsbijzijnste waterpomp op 100 km?
Niet zo zeiken.
Kom je uit zo een situatie? Tja dAn kan menig regering je nog heel wat afnemen voor je gaat morren.

Ik kijk echter naar grootouders en ouders en dan zie ik dat wat zij / wij opbouwden, nu en sinds een jaar of 20 via witteboorden'criminaliteit' t' veel sneller nog opgeheven aan het worden is.
pi_59831807
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:15 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Ik kijk echter naar grootouders en ouders en dan zie ik dat wat zij / wij opbouwden, nu en sinds een jaar of 20 via witteboorden'criminaliteit' t' veel sneller nog opgeheven aan het worden is.
Wat een gelul.
pi_59832613
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Per kwartaal?
Ik betaal 47 ¤ maand nl (auto weegt 1,3 ton). Of je hebt een auto van 2 ton?
per maand...diesel...
pi_59833810
Face it, we zijn auto junks.
pi_59835229
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:15 schreef fokthesystem het volgende:

En dat terwijl het modale inkomen de afgelopen 20 jaar met 40-50% toe nam (daar moet nog inflatie vanaf, maar toch: het besteedbaar inkomen nam gewoon toe)...

Oftewel: je kletst!
  woensdag 2 juli 2008 @ 17:38:10 #40
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59846369
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

En dat terwijl het modale inkomen de afgelopen 20 jaar met 40-50% toe nam (daar moet nog inflatie vanaf, maar toch: het besteedbaar inkomen nam gewoon toe)... Oftewel: je kletst!
Het is zo dat ik zelf vergelijk en niet voor mij laat denken of concluderen.

Geld nam in waarde af.
Ooit kon 1 fabrieksarbeider zijn hele gezin onderhouden en op vakantie, met de eigen auto.

Nu zijn er indexen zoals de mc donalds hamburger index, die kijken naar geld waarde, niet de hoeveelheid, zou je ook eens kunnen doen...
  woensdag 2 juli 2008 @ 17:41:19 #41
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59846430
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 08:02 schreef Billary het volgende:
Face it, we zijn auto junks.
Als dat nu nog het ergste was, bij een auto ongeluk gaan we kijken, we zijn dus ook ramptoeristen.
Kijk je naar afgelopen verkiezingen en daaruit komende regeringen zijn we bijv. ook anti-privacy fanaten
Of de Nlers als EU lover, en tegelijkertijd niet coherent daarin, we stemden steeds massaler tegen de EU al dan niet in peilingen. (Dus geen democratische wel/niet EU besluiten van onze regeringen in ons 'democratische' land).
pi_59855715
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 17:38 schreef fokthesystem het volgende:

Ooit kon 1 fabrieksarbeider zijn hele gezin onderhouden en op vakantie, met de eigen auto.

Als die arbeider dezelfde wensen wil vervullen, houdt deze thans zelfs over. Alleen heeft de arbeider tegenwoordig een grote t.v. beneden, een t.v. boven, een grotere woning, een grotere auto (zelfs als het nog steeds Polo heet...), enz. enz.
  donderdag 3 juli 2008 @ 00:49:40 #43
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59856081
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 00:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als die arbeider dezelfde wensen wil vervullen, houdt deze thans zelfs over. Alleen heeft de arbeider tegenwoordig een grote t.v. beneden, een t.v. boven, een grotere woning, een grotere auto (zelfs als het nog steeds Polo heet...), enz. enz.
Koopkracht daalt, vaste- en andere lasten stijgen, dat is elk jaar.
pi_59856405
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 00:49 schreef fokthesystem het volgende:

Koopkracht daalt, vaste- en andere lasten stijgen, dat is elk jaar.
Anders: CBS
  donderdag 3 juli 2008 @ 10:14:11 #45
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59859640
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 01:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Anders: CBS
CBS, keurde ook de SP plannen goed :-)
Zie mijn schrijven, hieromtrent ook toevallig, daar: TE kapitalistisch geld 'verdienen' is ook een ziekte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')