Nou ja, Vansevenant loopt in de vlakke etappes al een achterstand op, en als hij dan elke bergetappe in de laatste bus finisht moet je daar al achter binnenkomen zo'n beetje en meestal komen die niet aan in Parijs.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Desondanks is dit véél moeilijker dan je zou denken. Uitrijden is één ding, het als laatste doen is véél moeilijker ...
Ja, enkel kan je dat niet met zes man tegelijk doen. Waarschijnlijk zal je dus aan het oog van je belagers moeten ontsnappen, om zo ook daadwerkelijk later dan iedereen binnen te komen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 01:20 schreef DutchSL het volgende:
Ach, als je deze "prijs" écht wilt winnen is het heel makkelijk. Gewoon elke vlakke rit de tijdslimiet opzoeken door op een slakkentempo de laatste 10km te rijden en een half uur te verspelen.
Die Soler stapt vast nog wel af en anders gaat ie nog eens vlammen in de bergen.quote:Op zondag 6 juli 2008 21:23 schreef Reya het volgende:
Wim Vansevenant had vandaag al de rode lantaarn in ontvangst mogen nemen, ware het niet dat Soler het feestje verpestte
Wim dacht natuurlijk dat Soler uit ging vallen met die arm van hem. Ach ja als Soler door gaat haalt hij Vansevenant nog ruim in in de bergen.quote:Op zondag 6 juli 2008 21:23 schreef Reya het volgende:
Wim Vansevenant had vandaag al de rode lantaarn in ontvangst mogen nemen, ware het niet dat Soler het feestje verpestte
Gaat spannend worden! Ik verwacht dat Soler nog wel gaat uitvallen van de week. Dus hup hup Vansevenant.quote:Op maandag 7 juli 2008 12:31 schreef NoMercy285 het volgende:
Per rit:
Rit 1: 179. KUSCHYNSKI Aleksandr 66 LIQUIGAS 4h 41' 03" + 04' 56"
Rit 2: 179. SOLER HERNANDEZ Juan Mauricio 51 BARLOWORLD 3h 52' 31" + 07' 18"
Totaal:
175. KUSCHYNSKI Aleksandr 66 LIQUIGAS 8h 28' 46" + 07' 26"
176. AUGE Stéphane 182 COFIDIS CREDIT PAR TELEPHONE 8h 28' 46" + 07' 26"
177. BERTOGLIATI Rubens 172 SAUNIER DUVAL - SCOTT 8h 29' 27" + 08' 07"
178. VANSEVENANT Wim 9 SILENCE - LOTTO 8h 30' 21" + 09' 01"
179. SOLER HERNANDEZ Juan Mauricio 51 BARLOWORLD 8h 31' 42" + 10' 22"
benieuwd hoe de strijd vandaag verder gaat verlopen
Hij doet het erom hequote:Op maandag 7 juli 2008 18:24 schreef Venga het volgende:
Vansevenant ligt volledig op koers voor 3-op-een-rij.
Dat was niet één en dezelfde persoon, maar het gaat om de broers Igor (2002) en Iker (2005). Ik kan goed begrijpen dat die ten onrechte voor dezelfde renner worden aangezien. Maar het is niet dezelfde.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:50 schreef franklop het volgende:
Flores won hem in 2002 en 2005 geloof ik (de laatste dus voor het Vansevenant tijdperk)
Inderdaad. Vanaf dag 1 is hij er bewust mee bezig.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:58 schreef groenen het volgende:
Best wel zielig die Vansevenant, als je er nu de laatste week mee bezig bent omdat je in de buurt staat, dat kan ik nog begrijpen. Maar hij probeert het echt vanaf de eerste dag.
Dat soort trucs heeft een man met de kwaliteiten van Wim helemaal niet nodig.quote:Op woensdag 2 juli 2008 06:51 schreef HowardHughes het volgende:
[..]
Verstoppen onder de brug, dat soort grappen.
Hij jaagt een unicum na. Ik belet hem niet in deze bizarre, maar leuke queeste.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:58 schreef groenen het volgende:
Best wel zielig die Vansevenant, als je er nu de laatste week mee bezig bent omdat je in de buurt staat, dat kan ik nog begrijpen. Maar hij probeert het echt vanaf de eerste dag.
Ik vind het wel mooi, hij doet zijn werk voor de ploeg, heeft verder geen talent om voor een klassement te gaan dus gaat hij voor de rode lantaarn, ook een wedstrijd op zich, waarschijnlijk met Sprick als concurrent ditmaal (maar vooral vroeger toen vaak een aantal Fransen er om streden en zich zelfs achter een boom verstopten of dergelijke trucjesquote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:58 schreef groenen het volgende:
Uitkijken voor die Sprick inderdaad, dat is een klasbak hoor!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:30 schreef Burghardt het volgende:
Geraint van Barloworld kwam vorig jaar akelig dichtbij, gelukkig voor Wim doet ie dit jaar niet mee. Maar die Sprick, daar is hij ook nog niet vanaf.
Hij heeft natuurlijk niet de ervaring van Wim, maar zo zijn er altijd wat van die jonge honden die het wel eens willen proberen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:53 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Uitkijken voor die Sprick inderdaad, dat is een klasbak hoor!
Nee, dat lijkt me niet.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:40 schreef Blik het volgende:
Je krijgt in de tour geen geld voor de rode lantaarn toch?
De nummer laatst in de tour is erg gewild in de criteriumsquote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:40 schreef Blik het volgende:
Je krijgt in de tour geen geld voor de rode lantaarn toch?
Die Sprick is nog een lastige klant hoor,die kan nog wel voor een verrassing zorgen.Een echte klasbak die Sprick!quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:35 schreef Burghardt het volgende:
Wim is samen met Sprick in het peleton over de streep gekomen, geen bedreiging voor zijn klassement vandaag. Nu een mooie 2:10 op zijn directe belager Sprick.
Uitkijken of die Sprick geen familie langs de route heeft staan anders verstoppen ze hem zo even 15 minuten in de camper ofzoquote:Op donderdag 10 juli 2008 20:09 schreef BlaZ het volgende:
Wordt lastig voor Wim in de bergen. Als het dadelijk berg af gaat moet hij ook opletten of er geen directe concurrenten zich in de bosjes verschuilen. Dat is wel lastig met die snelheid!
Dus gewoon steeds in het wiel van Sprick blijven.quote:Op donderdag 10 juli 2008 20:12 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Uitkijken of die Sprick geen familie langs de route heeft staan anders verstoppen ze hem zo even 15 minuten in de camper ofzo
Fantastische Ava heb jequote:Op donderdag 10 juli 2008 20:36 schreef kreischer2000 het volgende:
Gister bij de NOS een interview met deze man gezien en hij gaat er idd voor om laatste te worden. Erg grappig om hem er zo over te horen praten. En tja zijn ploeg (en dus sponsor) zal ook wel blij zijn met hem want hij krijgt wel veel aandacht als nummer laatst (in vergelijking tot de nr 1 na laatst).
Dar is wel een zware klus hoor lijkt mij als hij ook Evans in de gaten moet houden!quote:Op donderdag 10 juli 2008 20:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dus gewoon steeds in het wiel van Sprick blijven.
Mwah ik blijf het een beetje lame vinden om bewust laatste te worden, alsof dat zo'n kunst is... gewoon elke dag op dik 10 minuten binnenkomen en in de bergen in de laatste bus et voila...quote:Op donderdag 10 juli 2008 20:36 schreef kreischer2000 het volgende:
Gister bij de NOS een interview met deze man gezien en hij gaat er idd voor om laatste te worden. Erg grappig om hem er zo over te horen praten. En tja zijn ploeg (en dus sponsor) zal ook wel blij zijn met hem want hij krijgt wel veel aandacht als nummer laatst (in vergelijking tot de nr 1 na laatst).
Sprickquote:Op vrijdag 11 juli 2008 18:19 schreef Burghardt het volgende:
Rituitslag:
109 Wim VANSEVENANT BEL SIL 04:13:09 00:20:16
152 Matthieu SPRICK FRA BTL 04:14:46 00:21:53
Wim heeft nu nog maar iets meer dan een halve minuut over van wat eerst een comfortabele voorsprong was op de geniepige Sprick die duidelijk over heel wat talent beschikt. En waar we al voor bang voor waren, een uiterst gevaarlijke klant.
Ze zouden Wim eens moeten polsen om te zien of hij in Sprick een waardige opvolger ziet.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 00:57 schreef TheZapster het volgende:
Sprick word de man voor de komende jaren denk ik![]()
Wim zal het alsnog wel redden dit jaar denk ik
Dat wordt nog spannend idd.quote:Op zondag 13 juli 2008 19:17 schreef Burghardt het volgende:
169 Matthieu SPRICK FRA BTL 39:31:25 01:24:06
170 Wim VANSEVENANT BEL SIL 39:33:07 01:25:48
Lijkt een mooie voorsprong, maar Sprick heeft ons al eerder verbaasd! Auge en Roy lijken zich ogenschijnlijk niet toe te leggen op de felbegeerde lantaarn, dat komt omdat ze de klasse van Wim ongetwijfeld wel kennen en zelf enig talent ontberen. We houden ze in de gaten.
Ahh daarom pakte Evans het geel dusquote:Op maandag 14 juli 2008 18:14 schreef wimderon het volgende:
Casper zet z'n aanval van gisteren door. Tactisch sterk van Evans om toch geel te pakken, waardoor Wim in de vlakke etappes zal moeten werken en tijd kan pakken op z'n concurrenten
quote:Op maandag 14 juli 2008 20:23 schreef RemcoW85 het volgende:
Let maar op, die Wim gaat alles en iedereen verbazen door gewoon 2 uur te pakken in de Alpen. Hij pakt dan het geel van Evans.
Dus...
Het hele veld buiten tijd. Hoeft 'ie maar één etappe volle bak te rijden, de rest kan 'ie rustig cruisen. Dat niemand eerder op dat idee is gekomen.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:23 schreef RemcoW85 het volgende:
Let maar op, die Wim gaat alles en iedereen verbazen door gewoon 2 uur te pakken in de Alpen. Hij pakt dan het geel van Evans.
Dus...
Chavanel de nieuwe leider!quote:151. SPRICK Matthieu + 2h 31' 44"
152. VANSEVENANT Wim + 2h 37' 42"
153. CHAVANEL Sébastien + 2h 42' 15"
Zal ongetwijfeld weer een meesterzet zijn van Wim, een van de vele. Chavanel buiten tijd laten rijden en tegelijkertijd een minuut winnen op Sprick, dan ben je een hele grote meneer.quote:Op zondag 20 juli 2008 18:51 schreef Blik het volgende:
Ongelooflijk, wat een beest is die Chanavel toch.
Is die trouwens niet buiten de tijd binnen gekomen? Bij Hautacam was de tijdslimiet ook iets van 41 minuten
Goed idee.quote:Op zondag 20 juli 2008 20:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik hoorde trouwens van mijn grootvader dat er nog enkele jaren geweest zijn waarin men elke etappe de laatste in het klassement naar huis stuurde. DAT zouden ze nog eens moeten invoeren om deze strijd spannend te maken ...
Kennelijk is hier de tijdslimiet wat ruimer. Die is altijd een percentage van de winnaar. Welk percentage hangt af van de zwaarte van de etappe en de gemiddelde snelheid.quote:Op zondag 20 juli 2008 18:51 schreef Blik het volgende:
Ongelooflijk, wat een beest is die Chanavel toch.
Is die trouwens niet buiten de tijd binnen gekomen? Bij Hautacam was de tijdslimiet ook iets van 41 minuten
Klopt, ik heb dat ook eens ergens gelezen, dat was in de tijd dat de rode lantaarn ook echt fel werd bevochten.quote:Op zondag 20 juli 2008 20:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik hoorde trouwens van mijn grootvader dat er nog enkele jaren geweest zijn waarin men elke etappe de laatste in het klassement naar huis stuurde. DAT zouden ze nog eens moeten invoeren om deze strijd spannend te maken ...
ik heb het vanmiddag nog even nagerekenden ik geloof dat de tijdslimiet rond de 49minuten zat. Chavanel was dus nog ruim binnen de tijd. Gemiddelde snelheid van Gerrans berekend, vervolgens op wiki opgezocht wat voor die snelheid en bij dit type etappe de procentuele limiet was. Dat percentage losgelaten op de tijd van Gerrans en toen kwami k zo rond de 49min uit.quote:Op zondag 20 juli 2008 20:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kennelijk is hier de tijdslimiet wat ruimer. Die is altijd een percentage van de winnaar. Welk percentage hangt af van de zwaarte van de etappe en de gemiddelde snelheid.
Da's erg tricky, omdat ze nog niet weten wat de winnende tijd gaat zijn. Het risico van misrekenen is erg groot.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:37 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
ik heb het vanmiddag nog even nagerekenden ik geloof dat de tijdslimiet rond de 49minuten zat. Chavanel was dus nog ruim binnen de tijd. Gemiddelde snelheid van Gerrans berekend, vervolgens op wiki opgezocht wat voor die snelheid en bij dit type etappe de procentuele limiet was. Dat percentage losgelaten op de tijd van Gerrans en toen kwami k zo rond de 49min uit.
Als ik Vansevenant was zou ik eens bekijken wat een reële winnende tijd is voor de laatste tijdrit. Vervolgens vertrekt hij, weet wanneer Chavanel binnen is en kijkt dan of het mogelijk is zolang stil te staan dat hij Chavanel passeert, maar toch binnen de tijdslimiet kan blijven. Vooral dat laatste is een risico antuurlijk.....
nattevingerwerk:quote:Op maandag 21 juli 2008 21:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's erg tricky, omdat ze nog niet weten wat de winnende tijd gaat zijn. Het risico van misrekenen is erg groot.
Eerst wind tegen, toen wind mee speelde daadwerkelijk mee!quote:Op maandag 21 juli 2008 21:50 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
Schumacher won de vorige valkke tijdrit van 29.5km in 35.44. volgens mij was er toen geen regen dus zijn er niet echt omstandigheden die zouden kunnen verklaren waarom de volgende tijdrit een hoger gemiddelde zou hebben.
Precies, en in die twee overgangsritten kan het ook. Maar zeker in Parijs, want die Chavanel gaat daar sprinten. Hij kan zich ook op een rondje laten rijdenquote:Op maandag 21 juli 2008 21:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hij kan beter op de Champs Elysees een praatje met het publiek gaan maken tot hij zeker is dat hij binnen tijd is en Chavanel voorbij gaat ...
Precies, hij verstopt zich achter de Arc de Thriomphe en sluit een ronde later weer aan.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:58 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Precies, en in die twee overgangsritten kan het ook. Maar zeker in Parijs, want die Chavanel gaat daar sprinten. Hij kan zich ook op een rondje laten rijden
Dat zou wel geniaal zijn, je op een ronde laten rijden en dan de massasprint winnen, terwijl je officieel laatste wordt in de etappe.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:58 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Precies, en in die twee overgangsritten kan het ook. Maar zeker in Parijs, want die Chavanel gaat daar sprinten. Hij kan zich ook op een rondje laten rijden
Allemaal onderdeel van het grote plan van Wim. Het uitvallen van Chavanel had hij bij het begin van de Tour vast al ingecalculeerd. Misschien voor de spanning, wie weet, het brein van Wim is ondoorgrondelijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:45 schreef Barnet_Bee het volgende:
Mooi. Ik begon al een beetje te vrezen voor Wim, maar dit is goed nieuws.
Gisteren gaf hij een interview opde Belg, waarin hij inderdaad het opgeven van Chavanel voorspelde. Hij gaf aan zich geen enkele zorg te maken over zijn leidende positie.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:49 schreef Burghardt het volgende:
[..]
Allemaal onderdeel van het grote plan van Wim. Het uitvallen van Chavanel had hij bij het begin van de Tour vast al ingecalculeerd. Misschien voor de spanning, wie weet, het brein van Wim is ondoorgrondelijk.
Was dat niet gewoon bij de NOS?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:25 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Gisteren gaf hij een interview opde Belg, waarin hij inderdaad het opgeven van Chavanel voorspelde. Hij gaf aan zich geen enkele zorg te maken over zijn leidende positie.
En Feillu wint eindelijk eens de sprint:quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:54 schreef Burghardt het volgende:
Wim is onverslaanbaar, keer op keer weer laat hij zien wat hij voor een klasse hij heeft. Dit wordt een beetje vergelijkbaar met de voorspelbare jaren van Armstrong.
quote:Eisel onttroont Vansevenant als rode lantaarn
Wim Vansevenant is leider af in de strijd om de rode lantaarn. Na vandaag heeft de renner van Silence-Lotto een 'voorsprong' van 42 seconden op Bernhard Eisel, die vandaag in een groepje ver achter het peloton binnenkwam. Eisel zal dan ook morgen als eerst vertrekken in de tijdrit, gevolgd door Vansevenant.
Het historisch voordeel valt net als in de strijd Evans-Sastre ook ditmaal uit in het voordeel van Silence-Lotto. Bernhard Eisel was vorig jaar in de tijdrit namelijk 49 seconden sneller dan Vansevenant, wat morgen genoeg zou zijn. Het belooft alvast een spannende strijd te worden, of valt de beslissing op de Champs-Élysées?
Eisel kan natuurlijk ook achter een boom wachten en dan achter Wim gaan rijden. Eventueel nog surplassen maar dan moeten ze wel opletten niet buiten tijd te geraken.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:39 schreef Chimay het volgende:
slim bekeken van Wim, nu kan hij na Eisel starten, en zijn tijdrit op Eisel afstellen.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:42 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Eisel kan natuurlijk ook achter een boom wachten en dan achter Wim gaan rijden. Eventueel nog surplassen maar dan moeten ze wel opletten niet buiten tijd te geraken.
Wat een tacticus die dekselse Wim, net doen of het hem niet veel interesseert en dan vervolgens vandaag keihard toeslaan.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:22 schreef Steamhammer het volgende:
Zo moet het ook gaan met de rode lantaarn. Een derde opeenvolgende exemplaar in Parijs loodst je in de Tourannalen.
"Ach, we kunnen er eens goed om lachen. Maar met die rode lantaarn ga ik straks geen brood kopen bij de bakker. Ze brengt me geen eurocent meer op in de criteriums. Als ik onthouden wil worden, dan niet als de drievoudige rode lantaarn, wel als de man die in 2008 Evans mee aan de Tourzege hielp." (jdk)
Hij heeft bewezen dat hij onverslaanbaar is. Misschien wacht hij af tot er nieuw talent opstaat om dan weer toe te slaan, op deze speelse manier winnen is geen uitdaging meer. Dat is gewoon nutteloos krachten verspillen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 18:01 schreef TLC het volgende:
Gefeliciteerd Wim![]()
Is dit nu zijn laatste Tour geweest ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |