quote:Op zondag 29 juni 2008 21:10 schreef nokwanda het volgende:
Bij ontstekingen in de mondholte en keel helpt spoelen met saliethee.
Thee van aarbeienblad helpt bij diarree
Ja, dat deden wij vroeger ook altijd inderdaadquote:Op maandag 30 juni 2008 08:42 schreef Bastard het volgende:
Als je jeuk hebt van een brandnetel zou je er wat sap uit de stengel van deze bloem op moeten doen dacht ik
[ afbeelding ]
Aloe Vera, is dat een plant danquote:Op maandag 30 juni 2008 21:16 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Aloe Vera plant is kun je gebruiken als je je gebrand hebt... gewoon stukje stengel afsnijden, stukje stengel dat je eraf hebt gesneden even open snijden en het sap/slijm op de plek wrijven.
Dit is echt zo'n topic voor mijn moeder, die weet veel over natuurlijke middeltjes
ow noes, dit meeeen je nietquote:Op dinsdag 1 juli 2008 07:57 schreef Bastard het volgende:
[..]
Aloe Vera, is dat een plant danDacht dat het in potjes zat
quote:Als Calendula uitwendig wordt toegepast, versterkt het de granulatie (weefselvorming) van de weefsels om de wond te helpen genezen, het bloeden te stelpen en infectie te voorkomen. Hlet middel wordt gebruikt voor oppervlakkige verwondingen zoals schaafwonden en open plekken.
Algemeen!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:02 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Vraagje aan TS.
Mogen het alleen middeltjes zijn tegen ongemakken of ook algemene?
quote:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:15 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Je zou dat inderdaad kunnen proberen.
Mocht het niet helpen heb ik nog een andere voor je:
Doe 25 gr gedroogde kamillebloemetjes in een pot met 500 ml kokend water en sluit de pot af.
Laat het 10-15 min. trekken.
Zeef het en bewaar het vocht.
Laat het vocht afkoelen, dompel een washandje in het aftreksel.
Wringt het daarna uit en leg het 10 min. op je, gesloten, ogen.
Eucaliptusblad verscheuren/fijnhakken en in kokend water (eventueel lavendel ook toevoegen).... goed inademen/stomen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:50 schreef Klonk het volgende:
is er ook iets tegen een blaffende kriebelhoest ?
Oeh...interessant...alleen eerst stinkende gouwe vinden...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:29 schreef BabblingBrook het volgende:
Stinkende gouwe. Als je er thee van maakt ga je er heel erg intens van dromen.
Heb nu heel weinig tijd, zal morgen ofzo er eens wat over schrijven ok?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:55 schreef nokwanda het volgende:
Erodome, wat is precies een tinctuur en hoe maak je dat?
Hmm, laten we die even lekker zitten (/staan)quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:28 schreef krakkemieke het volgende:
Stinkende gouwe zou kanker kunnen veroorzaken. Er zijn vast andere dingen waar je van gaat dromen...
Je kan een droomkussentje proberen...quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:04 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Hmm, laten we die even lekker zitten (/staan). Roept u maar...ik wil wel eens weer 'duidelijk' dromen, maar of daar ook iets voor is...
Dat doe ik ook wel eens, maar als er nog andere 'hulpmiddeltjes' zijn, dan wil ik die ook graag horen!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:40 schreef krakkemieke het volgende:
Je kan duidelijk leren dromen.
Het klinkt gek, maar als je pen en papier naast je bed legt, gaat het steeds beter. Je kunt meteen opschrijven wat je gedroomd hebt, dat is al beter dan het na de koffie opschrijven.
En volgens mij ga je er ook op slapen, dat je beter droomt omdat je weet dat je het kan opschrijven.
Dit is nou iets wat ik bedoelde als interessant hulpmiddel! Waar kun je dit soort kruiden kopen? Neem aan dat je gedroogde kruiden neemt en geen versequote:Op zondag 10 augustus 2008 16:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Je kan een droomkussentje proberen...
Voor een droomkussentje die ook helpt voor zelfrespect...
Kies 3 kruiden uit de volgende lijst, liefdeskruiden:
Gedroogde selderieblaadjes
Framboos
Aardbei
Druivenbladeren
Rozenblaadjes
Bonenkruid
Tulpen
Voeg daaraan toe de volgende droomkruiden:
Bijvoet
Agrimonie
Lijsterbes
Engelwortel
Stinkende gouwe
Steranijs
Molrovekruid
Pepermunt
Rode klaver
Stop deze in een kussentje die je maakt van 2 lapjes stof van 30 cm, beetje kussenvulling erbij, het zal helpen.
Nog beter helpt het als je de kruiden laad(deze heilige kruiden zullen mij zoete, gezonde, blije en productieve dromen brengen) en een affermatie(schrijf je dat zo) opzegt terwijl je het kussentje naait, bv elke steek zal mij bezorgen, zoete slaap en harmonie tot aan de morgen.
Ook al geloof je niet in spreukjes of wat dan ook, door heel bewust bezig te zijn ermee, met de bedoeling erbij zet je een toon voor jezelf, in jezelf die zal helpen te krijgen wat je wil in deze, bij dit soort dingen die tussen de oren werken werkt dat heel erg goed zelfs.
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen een potpourie te maken van een aantal droomkruiden en die gewoon naast je bed zetten, voel je vrij om daarmee te doen wat bij jou past.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |