Is ook goedkoper.quote:Op zondag 29 juni 2008 18:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
In Knokke spuiten ze trouwens met Duvel i.p.v. champagne.
Dat soort doelstellingen is altijd moeilijk af te dwingen. Zoveel renners zijn er niet die de Tour winnen. Bovendien is de kans groot dat er binnen een paar jaar weer iemand de Tour gaat overheersen, zo gaat dat al een tijdje. Eerst Anquetil, paar jaar ertussen, dan Merckx, paar jaar ertussen, Hinault, paar jaar ertussen, Indurain, paar jaar ertussen, Armstrong, paar jaar ertussen, wie volgt??? Maar de kans op een Brit lijkt me vrij klein.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:06 schreef wimderon het volgende:
De Britse wielerbond wil een Britse wielerploeg uit de grond stampen, die in 2010 aan de Tour meedoet en binnen 5 jaar de Tour wint. Het budget zou ruim 30 miljoen Euro zijn voor 4 jaar. Vanzelfsprekend dromen ze van Millar, Wiggins en Cavendish als renners.
Niet verrassend.quote:Op maandag 30 juni 2008 17:35 schreef wimderon het volgende:
Landis heeft z'n beroep bij het TAS verloren.
Kloden wil toch uberhaupt niet meer voor de Duitse ploeg fietsen?quote:Op maandag 30 juni 2008 01:14 schreef maril het volgende:
Op de site van sportweek staat dat zowel Kloden als Zabel niet zijn uitgenodigd voor de olympische spelen.
Niet uitgenodigd is in dit geval niet geselecteerd door de bondscoach (niet geweigerd of zoiets).quote:Op maandag 30 juni 2008 20:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Kloden wil toch uberhaupt niet meer voor de Duitse ploeg fietsen?
En nu ook nog Tom Stubbe die dezelfde stap zet.quote:Op donderdag 3 juli 2008 08:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Verder gaat Mickaël Delage net als Gilbert van FdJ naar Silence-Lotto.
Niet dat het standpunt van de ASO juridische waarde had (want alleen de UCI is bevoegd om een overwinning ongedaan te maken) maar goed.quote:AMSTERDAM - De Tour de France heeft in haar historisch overzicht Bjarne Riis weer opgenomen als Tourwinnaar van 1996. Vorig jaar ontbrak de Deen nog in dit boek, omdat hij vlak voor de Ronde van Frankrijk bekende dat hij epo had genomen gedurende deze Tour.
Officieus zou de Deen als winnaar van de lijst worden geschrapt. "Maar je kunt de geschiedenis niet herschrijven", liet Philippe Sudres namens ASO optekenen. ,,Op het moment dat Riis verklaarde dat hij doping heeft gebruikt, was het te laat om daar nog tegen in te grijpen. We hebben wel een zin toegevoegd waarin de verklaring van Riis is opgenomen."
De UCI heeft overigens ook aangegeven dat het Riis de Tourzege niet meer kan ontnemen.
bron: http://www.telegraaf.nl/t(...)boeken__.html?p=13,1
Nemen ze ook een zin op dat Thevenet verklaard heeft doping gebruikt te hebben?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 17:17 schreef Leatherface het volgende:
Bjarne Riis wordt overigens met terugwerkende kracht weer erkend als Tourwinnaar door de ASO:
[..]
Niet dat het standpunt van de ASO juridische waarde had (want alleen de UCI is bevoegd om een overwinning ongedaan te maken) maar goed.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 14:30 schreef KingOfPop het volgende:
Menchov en Langeveld (gaan) verlengen bij Rabobank. Menchov voor twee jaar, Langeveld voor vier jaar. Zeer goede zaak lijkt mij.
Ook stopt Savoldelli op het einde van dit seizoen.quote:Freire wil niet bij Rabobank blijven
Oscar Freire, aan de laatste maanden toe van zijn contract bij het Nederlandse Rabobank, is niet van plan om in te gaan op een voorstel tot verlenging van zijn verbintenis. De struikelsteen ligt niet in de financiële hoek, maar wel in het feit dat hij verplicht wordt om een nieuw intern reglement te onderschrijven.
'Ik ben vier jaar bij Rabobank. Nooit is er een probleem gerezen. Waarom moet ik dat document dan tekenen?' vraagt de Spanjaard zich af. Zondag staat een laatste gesprek op het programma. Komen ze er dan niet uit, dan kiest Freire voor andere oorden.
Denis Menchov maakte geen bezwaar en verlengde zijn verblijf tot eind 2010. Een streep door de rekening meteen voor het ambitieuze Tinkoff, dat in de Rus al de nieuwe kopman zag.
Er staat in de volkskrant vandag wel een aardig stuk over die nieuwe structuur en dat het inderdaad heel erg wennen is voor de renners en begeleiders. Maar de boel wat strakker in handen nemen lijkt mij niet slecht opzich. Het was allemaal nogal amateuristisch als je het zo leest.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschiet moeten de leiders van de Rabo-ploeg zich eens afvragen of ze goed bezig zijn. Het is toch niet handig om een hoop van je eigen toppers weg te jagen en het lijkt me geen al te beste PR naar mogelijke vervangers toe, want die horen ook wel waarom hun voorgangers absoluut weg wilden.
Dat is niet de schuld van de renners, dan schop je die amateuristische begeleiders buiten. Ik vind het vreemd dat Breukink nog steeds rondloopt na zijn twijfelachtige aandeel in de zaak Rasmussen (gewoon op de hoogte van de leugens en dergelijke).quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er staat in de volkskrant vandag wel een aardig stuk over die nieuwe structuur en dat het inderdaad heel erg wennen is voor de renners en begeleiders. Maar de boel wat strakker in handen nemen lijkt mij niet slecht opzich. Het was allemaal nogal amateuristisch als je het zo leest.
Alle partijen hebben schuld inderdaadquote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is niet de schuld van de renners, dan schop je die amateuristische begeleiders buiten. Ik vind het vreemd dat Breukink nog steeds rondloopt na zijn twijfelachtige aandeel in de zaak Rasmussen (gewoon op de hoogte van de leugens en dergelijke).
het nieuwe wielrennen.. denk dat Rabo zich geen grappen kan veroorloven, dus er zal wel iets niet 100% in de haak zitten daar. (vermoed ik). Freire kan altijd met minimale competitie grote races winnen, dus denk dat ze daar iets meer grip op willen hebben. Nogmaals het is een vermoeden en ik weet niet wat ze moeten tekenen, ben wel benieuwd wat ze daarvoor binnen gaan halen, wat blijft er nog over voor een 'schone' ploeg.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschiet moeten de leiders van de Rabo-ploeg zich eens afvragen of ze goed bezig zijn. Het is toch niet handig om een hoop van je eigen toppers weg te jagen..
Storm in een glas water, dus. Zoals de Nederlandse pers de laatste weken wel vaker een hoop heisa maakt op niks als het om Rabo gaat.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:28 schreef wimderon het volgende:
Freire en Knebel geven net in het tourjournaal dat het op details na rond is.
Geen idee of dit een goede zaak zou zijn, ik vind Steegmans een heel onvoorspelbare renner, die zit overal en nergens op zijn plaats.quote:Gert Steegmans naar Tinkoff?
De Franse sportkrant L'Equipe pakt vandaag uit met het bericht dat Gert Steegmans hoogstwaarschijnlijk Quick.Step verlaat voor Tinkoff Credit Systems.
De Diepenbekenaar kreeg een gigantisch voorstel voor 2 seizoenen. Steegmans heeft keuze uit een zevental teams, maar had vorige week ook al een gesprek met Quick Step-manager Patrick Lefevere.
Steegmans zelf blijft de boot afhouden en zegt dat hij eerst in alle rust door de Tour wil sprinten vooraleer definitief te beslissen.
De steenrijke Oleg Tinkov hengelt ook naar Robbie McEwen, die een gelijkaardige aanbieding kreeg. Happen ze allebei toe, en die kans is bestaande, dan wordt de spurttandem van Davitamon-Lotto herenigd onder Russische vlag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |