abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76069024
Langkawi is een prachtig eiland. Enerzijds toeristisch, anderzijds valt het reuze mee vergeleken diverse andere bekende eilanden (bv Bali is vele, vele malen meer toeristisch). Perhentian is bounty; lekker snorkelen, duiken en witte stranden met helder blauw water. Perfecte bestemming vanwege de voordelige prijzen (van eten en accommodatie). Langkawi daarentegen is meer ontwikkeld, net iets meer te doen wanneer je niet van zonnen houdt. Snorkelen kan er niet, duiken ook niet (wel bij dichtbij gelegen eiland Pulau Payar, maar dat vind ik een tourist trap).

Wil je Langkawi combineren...dan zou ik voor het bounty gevoel even de grens over wippen richting Thailand. Boven Langkawi heb je een aantal eilanden waar je wel kunt snorkelen en duiken. Langkawi is een van mijn favoriete eilanden...heerlijk sfeertje..brommertje voor RM40 per dag (24 uur)...perfect om het hele eiland rond te rijden. Ik ben er nu 10+ x geweest, en zelfs tijdens 4 volle regendagen stelde het niet teleur ...

Langkawi is overigens het gehele jaar wel prima te bezoeken. Eilanden aan de oostzijde van het schiereiland niet....Perhentian bv is niet zo 'begaanbaar' tussen november en maart...soms begint de moesson wat later, soms wat eerder...als je een paar weken in Maleisie verblijft zou ik in die periode de gok niet wagen....

Veel plezier!
pi_76069226
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!

Het worden dus de Perhentians voor mij, denk ik. Ik wil graag snorkelen/zwemmen/chillen en hoef niet per se uit te gaan en zo. En ik ga eind april/begin mei dus met het weer zal het dan ook wel goedkomen? Al klinkt Langkawi ook heel relaxed hoor, maar als ik een keuze moet maken toch de Perhentians denk ik, lijkt me prachtig.

Heb echt zoveel zin om naar Maleisie te gaan! Helaas heb ik maar zo'n 17 a 20 dagen de tijd, wordt wel een beetje plannen dus... nemen de Perhentians heel veel tijd in qua bereikbaarheid? Doe je er lang over om er te komen?
pi_76077890
Tja..wat is lang. Je reist relatief snel met het vliegtuig (Air Asia) vanaf KL naar Kota Bharu. Van hieruit de taxi (een uurtje) naar de Jetty bij Kuala Besut. Die boot brengt je ook weer binnen een uur naar een van de locaties op het eiland. Vlucht vanaf KL duurt ook een uurtje. De meeste tijd ben je waarschijnlijk kwijt aan het in- en uitchecken...:)

Wij zijn er meerdere malen geweest en tot nu toe was het altijd perfect!...
pi_76078760
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 15:07 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:
Tja..wat is lang. Je reist relatief snel met het vliegtuig (Air Asia) vanaf KL naar Kota Bharu. Van hieruit de taxi (een uurtje) naar de Jetty bij Kuala Besut. Die boot brengt je ook weer binnen een uur naar een van de locaties op het eiland. Vlucht vanaf KL duurt ook een uurtje. De meeste tijd ben je waarschijnlijk kwijt aan het in- en uitchecken...:)

Wij zijn er meerdere malen geweest en tot nu toe was het altijd perfect!...
Ok, valt heel erg mee dus! En gaat er ook openbaar vervoer naar Kuala Besut? Stel dat ik bijvoorbeeld vanuit Taman Negara of Cameron Highlands daarheen wil?

(ik weet het, ik moet even een reisgids kopen...)
pi_76095513
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn ja om de bus vanaf Taman Negara of Cameron Highlands naar Kuala Besut te nemen. Houdt er wel rekening mee dat dit langdurige trips zijn (beide varianten nemen minimaal 5 tot 6 uur in beslag). Het volgende vond ik op internet (heb zelf geen ervaring met deze twee tochten):

From Taman Negara (Kuala Tahan) to Kuala Besut jetty
Departure place: Han Travel Counter (at Tahan Corner Floating Restaurant, Kuala Tahan)
Time: 08:00 am
Time period: 5 - 6 hours
Price (one way): RM90.00/person

From Cameron Highland to Kuala Besut jetty
Departure place: Father's Guest House (Tanah Rata Bus Stand)
Time: 07:30 am
Time period: 5 - 6 hours
Price (one way): RM75.00/person
pi_76096942
Thanks!
pi_76098889
Neem de Lonely planet mee, daar staat veel reisinfo in.
pi_76099043
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:50 schreef Katinkat het volgende:
Neem de Lonely planet mee, daar staat veel reisinfo in.
Ben ik ook van plan, alleen wil ik hem in januari pas gaan kopen, dan komt namelijk de nieuwste versie uit.
pi_76106230
LP is inderdaad wel handig voor onderweg....om in de vakantiestemming te komen vind ik persoonlijk de Insight Guide leuker...meer mooie foto's en het leest wat fijner weg. Qua praktische tips is LP wel erg handig.....Alleen hier om de hoek waar al die goedkope hostels zitten is het voor LP niet bij te benen; elke week verdwijnt wel wat en komt er wel weer wat nieuws voor terug of zelfs bij ...
pi_76106394
quote:
Op zondag 27 december 2009 15:54 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:
LP is inderdaad wel handig voor onderweg....om in de vakantiestemming te komen vind ik persoonlijk de Insight Guide leuker...meer mooie foto's en het leest wat fijner weg. Qua praktische tips is LP wel erg handig.....Alleen hier om de hoek waar al die goedkope hostels zitten is het voor LP niet bij te benen; elke week verdwijnt wel wat en komt er wel weer wat nieuws voor terug of zelfs bij ...
Ik gebruik de LP eigenlijk alleen maar voor wat achtergrond-info bij de dingen die ik bezoek en om uit te vogelen hoe je ergens komt. Ik bezoek eigenlijk bijna nooit hostels of restaurants die in de LP staan. Van de zomer een keer gedaan, de kwaliteit was om te janken.
pi_80245408
Zijn er nog meer mensen die deze zomer naar Maleisië gaan?
Ik vlieg op Kuala Lumpur met Air Asia en ga dan een week of 4 a 5 in Maleisie(waarschijnlijk vooral Maleisisch Borneo) backpacken en dan 2 a 3 weken op familiebezoek in Indonesië en nog wat chillen voor de terugtocht.
Lawa mena hau lala!
pi_80246245
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:30 schreef Rubstah het volgende:
Zijn er nog meer mensen die deze zomer naar Maleisië gaan?
Ik vlieg op Kuala Lumpur met Air Asia en ga dan een week of 4 a 5 in Maleisie(waarschijnlijk vooral Maleisisch Borneo) backpacken en dan 2 a 3 weken op familiebezoek in Indonesië en nog wat chillen voor de terugtocht.
Ik ga over 2 weken en daarna ook naar Indonesië Kennie wachteeeeeh.
pi_80246411
Ja ik vertrek 09Juli richting KL met Airasia
Zijn ook van plan om vanuit KL met het vliegtuig naar Kota Bharu te vliegen om vanaf daar richting de Perhentian Islands te gaan .. Naar welke duikschool ga jij gifkwal?
  maandag 12 april 2010 @ 22:52:01 #190
34586 kepler
No bounce, no play
pi_80246492
Perhentian Islands

Precies een jaar geleden zat ik daar nog lekker op het strand...
The line is a dot to you!
pi_80269893
Mijn vriendin zat 3 jaar geleden een half jaartje in KL voor stage. Ik ben daar toen ook een maand geweest, met o.a. een tripje naar Perhentian Kecil. Geweldige tijd gehad.

Nostalgie.
^ To je nesmysl ^
pi_80294199
Zijn er hier mensen met ervaringen met het Kuala Gandah olifantenopvangcentrum? Wij willen daar komende zomer heen, maar ik heb geen idee of je van tevoren moet reserveren ed.
pi_84153566
Ik ga komende zomer naar Malacca, wat is daar het belangrijkste/leukste om te doen?
  maandag 19 juli 2010 @ 07:54:04 #194
79966 dekilo
Stam is ok
pi_84223099
Binnekort ga ik voor 2 weken naar KL.
Ik wil daar een pak op maat laten maken.
Heeft iemand een goed adres met wat prijs informatie?
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_84343649
@Grunner: Nee je hoeft K. Gandah niet te reserveren. Wel zou ik vooraf even op de website nagaan wat de beste tijden zijn (ivm voedertijden en wastijden)...maakt het bezoek net even wat toffer!

@Athlon_2o0o: Melaka is een fantastisch dorp; en tevens Unesco World Heritage Site. Hoewel ik sommige plekken vervelend toeristisch vind; zijn andere plekken echt heel erg relaxed. Vooral Jonker Street (overdag en 's avonds) is erg gezellig. Verder buiten het centrum heb je de Portugese Settlements; ook wel gezellig (allemaal kids die vuurwerk afsteken). Verder nog heerlijke Sateh (Kelop); als een soort van Kaasfondue maar dan met een bak satesaus . Ach, teveel leuks in Melaka!

@dekilo: Maatpak in KL binnen twee weken zou ik je niet aanraden. Als het echt moet en je bent niet zo heel erg van de kwaliteit dan zou ik direct de eerste dag naar Little India gaan en daar rondneuzen. Ik heb hier diverse pakken laten maken. Het duurt gemiddeld toch wel 4 tot 8 weken eer je ermee klaar bent. De goede shops zitten allemaal buiten het centrum. Voor minimaal 100s zuiver wol betaal je al snel vanaf RM1600 (dat is duur!). Mix pakken heb je voor RM1000 en meer. In Nederland heb je bij Suit Supply een maatpak voor 300/400 euro...ik zou het dan daar lekker halen want de stoffen zijn ook nog eens prima. Echte toppakken kosten hier RM2000+ met uitschieters naar RM5000/RM6000....dat is achterlijk duur als je het mij vraagt maar dan heb je het wel bij een tailor die ook de Hollywood groten van pakken voorziet. Als je een goedkoop pak zoekt en het moet binnen twee weken klaar zijn; dan kun je beter een retourtje Air Asia naar Saigon kopen; daar staan ze bekend om hun 24hr service qua pakken...
pi_84348454
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 04:42 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:
@Grunner: Nee je hoeft K. Gandah niet te reserveren. Wel zou ik vooraf even op de website nagaan wat de beste tijden zijn (ivm voedertijden en wastijden)...maakt het bezoek net even wat toffer!
Dank je wel voor je reactie. Ik had ook al een pb gekregen met foto's ed, maar ook wat negatieve reacties over het park gelezen. We hadden dit uitje daarom eigenlijk al geschrapt.
pi_84372479
quote:
KUALA LUMPUR - Maleisië heeft een aantal van de belangrijkste duiklocaties bij koraalriffen gesloten. Duikers en snorkelaars mogen tot eind oktober niet zwemmen in de aangewezen gebieden bij de eilanden Tioman en Redang. Dat maakte de overheid donderdag bekend.

De sluiting moet het koraal de kans geven te herstellen. Door de stijging van de temperatuur in het gebied, vervuiling en de grote drukte bij het rif is het koraal aan het verbleken. Dat kan uiteindelijk leiden tot het afsterven van het kwetsbare natuurgebied. Op sommige plekken is het koraal nu al voor 60 tot 90 procent beschadigd.

In totaal zijn negen van de 83 duiklokaties in Maleisië gesloten. Jaarlijks duiken ongeveer een half miljoen mensen bij de koraalriffen in Maleisië.

Bron
pi_84385417
Was afgelopen weekend nog op Perhentian. Inderdaad veel 'wit' koraal gezien; op sommige plekken hele velden..schokkend..hopelijk hersteld het..maar die 3 maanden lijken mij wat aan de korte kant. Wij hebben niet gedoken dit keer; dus ik weet niet of het ook dieper zo ernstig er aan toe is...
  Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 14:52:58 #199
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_84399323
Vol! En het volgende deel is al aaridg opgeschoten: Maleisie
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')