abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juni 2008 @ 11:02:13 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59768568
quote:
Betogers Curaçao richten zich tegen Nederlanders

WILLEMSTAD - Een politieke betoging op Curaçao is eergisteren uitgemond in een jacht op blanke Nederlanders. Daarbij raakten verschillende Nederlanders gewond. Een werd het ziekenhuis in geslagen.

Doelwit waren vooral Nederlandse stagiairs die werken in de hotels op het vakantie-eiland. Zij waren in de lokale uitgaansgelegenheid De Nachtwacht bijeen. Tientallen eilandbewoners drongen het café binnen om de blanken een lesje te leren en richtten een ravage aan. Ook werden auto's beschadigd en omgegooid.

"Hollanders werden uitgescholden en moesten vluchten", vertelt een van hen. Een andere Nederlander spreekt van 'Zuid-Afrikaanse toestanden'.

De haat ontstond na een politieke demonstratie tegen Nederlandse bemoeienis met de eilanden. De Antillen kwamen donderdag financieel onder curatele van ons land te staan. Een kleine groep besloot daarop de aanval te openen op Nederlanders in de Nieuwstraat. "Ze moeten oprotten naar hun eigen land" , schreeuwden de betogers. "Wij mogen daar niet zijn, dus jullie hier ook niet!"

Afschuw

De gezaghebber op Curaçao, Lisa Dindial, richtte zich op televisie rechtstreeks tot de bevolking en riep Nederlanders en Antillianen nadrukkelijk op 'om voorzichtig te zijn'. Minister van Justitie David Dick sprak gisteren tegenover De Telegraaf zijn 'diepe afschuw' uit over de jacht. "Het is een heel slechte zaak wat hier is gebeurd", zegt hij. "Het was een groep van minder dan 50 personen, die misbruik heeft gemaakt van de toestemming om te demonstreren."

Over de aanval is overleg tussen minister, politie en het OM.
Bron

Echt schandelijk dit gedrag. Als ze geen Nederlandse bemoeienis met de eilanden willen hebben worden ze toch lekker zelfstandig. Maar dan moeten ze ook niet hun handje op blijven houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn_77 op 29-06-2008 22:48:06 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 29 juni 2008 @ 11:13:58 #2
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59768711
Nu gaat het nog om 'maar' 50 mensen, als dit door slaat dan wordt het misschien eens tijd voor Nederland om serieus de handen van de Antillen af te trekken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_59768802
Jezus wat a-relaxed voor die stagieres, lijkt me scary zoiets.

Er moet wel een keer duidelijkheid komen daar, nu is het weer net als een gedoogbeleid; Curacao hoort niet bij Nederland, maar toch weer wel een beetje.... Of het moet een provincie worden of afstoten die handel. Nu kost het alleen maar heel veel geld en wordt niemand er beter of gelukkiger van.
  zondag 29 juni 2008 @ 11:34:56 #4
213097 GBA
FINALE.
pi_59768954
quote:
Doelwit waren vooral Nederlandse stagiairs die werken in de hotels op het vakantie-eiland.
Het grappige/trieste hierbij is dat de Nederlandse stagiairs dit werk 'moeten' doen omdat de zwarte eilandbewoners zelf te beroerd zijn om het te doen. En dan maar klagen dat ze werkloos/arm zijn.
Wer kämpft für das Recht der hat immer Recht gegen Lüge und Ausbeuterei.
  zondag 29 juni 2008 @ 11:37:12 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59768986
Die Nederlanders werken ook veel te hard. Daar kunnen die locals niet tegenop. (of met ik zeggen: willen niet tegenop?)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 29 juni 2008 @ 11:44:12 #6
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59769095
quote:
Op zondag 29 juni 2008 11:13 schreef Hukkie het volgende:
Nu gaat het nog om 'maar' 50 mensen, als dit door slaat dan wordt het misschien eens tijd voor Nederland om serieus de handen van de Antillen af te trekken.
Dat staat dan ook al een jaar of 10 in de planning, december dit jaar, als ik het goed had.

Als dat ook daadwerkelijk gebeurt, kun je natuurlijk wel raden wie 'de eer' ervan gaat claimen.
Het is ook niet voor niets dat populisten nu gaan afgeven op de Antillen, in plaats van een paar jaar eerder. Als alles namelijk volgens planning verloopt, waar populisten niets mee te maken hadden, lijkt het straks net alsof ze daadkrachtig zijn.

-edit- voor de ideale verstandhouding even een bron:
quote:
[..] De Nederlandse Antillen zullen als land binnen het Koninkrijk op 15 december 2008 worden ontbonden [..]
Bron, Bron-PDF
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 29 juni 2008 @ 11:45:00 #7
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_59769106
Laat ze lekker verzuipen in hun eigen wanbeheer die eilanden. En idd, dan maar alle Antillianen hier eruit.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 29 juni 2008 @ 12:08:55 #8
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_59769475
quote:
Op zondag 29 juni 2008 11:45 schreef marcb1974 het volgende:
Laat ze lekker verzuipen in hun eigen wanbeheer die eilanden. En idd, dan maar alle Antillianen hier eruit.
Wat hebben die te maken met de daden van 50 achterlijke imbecielen op de Curacao?
Krekker is de bom!
  zondag 29 juni 2008 @ 12:11:05 #9
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59769499
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat hebben die te maken met de daden van 50 achterlijke imbecielen op de Curacao?
Zelfde huidskleur, zelfde woordje op het paspoort 1+1=2, schuldig! Schuldig!!
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en de appel valt niet ver van de boom. Schuldig!
[ / achterlijke populistische uitspraak ]
  zondag 29 juni 2008 @ 12:16:02 #10
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59769570
quote:
Op zondag 29 juni 2008 11:44 schreef Yildiz het volgende:
De Nederlandse Antillen zullen als land binnen het Koninkrijk op 15 december 2008 worden ontbonden
Maar er blijft nauwe verwevenheid bestaan. Dat is niet je handen ervan aftrekken.
DeviantArt
  zondag 29 juni 2008 @ 12:18:59 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59769605
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:16 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Maar er blijft nauwe verwevenheid bestaan. Dat is niet je handen ervan aftrekken.
Dat gaat ook niet van de ene op de andere dag. Ik vind de stap die 15 december genomen wordt al nogal wat.
pi_59769762
-edit- Nee

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 29-06-2008 15:06:33 ]
pi_59769824
Ik heb een jaar op Aruba stage gelopen en Curacao staat op m'n verlanglijstje voor volgend jaar. Nu begin ik wel een beetje te twijfelen. Op Aruba zelf hebben ze een scheithekel aan Curacao, criminele bende en 'kutnegers' (op Aruba zijn ze veel lichter ) vinden ze dat daar.

Heel erg jammer dit, maar die slappe lul van een Balkenende zal zich hierover toch niet laten horen, aangezien zwarten niet kunnen discrimineren, dat kunnen alleen blanken
pi_59770023
'Zuid-Afrikaanse toestanden', wat een drama queen. 50 Paupers die een beetje rellen en mensen met een anders kleurtje op de huid minachten. Een beetje het zelfde als een NVU demonstratie.
pi_59770059
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:46 schreef Fides het volgende:
'Zuid-Afrikaanse toestanden', wat een drama queen. 50 Paupers die een beetje rellen en mensen met een anders kleurtje op de huid minachten. Een beetje het zelfde als een NVU demonstratie.
Had je eens moeten horen als wij hier op 'negerjacht' gingen, dan was het een wereldwijde rel geweest
pi_59770124
-edit- Is al weg

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 29-06-2008 15:02:25 ]
  zondag 29 juni 2008 @ 13:16:54 #17
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_59770558
en moet je dit eens lezen

http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_43894.php

wel leuk wat er allemaal instaat maar voor all

Toch hoeven Europese Nederlanders op het eiland zich volgens de minister geen zorgen te maken over hun veiligheid. “Het gaat om een zeer klein groepje mensen waar we zicht op hebben.” De politie zegt dat er gisteren opnames gemaakt zijn van de betogers. En in het café waren genoeg getuigen. Arrestatie van de dader van de mishandeling wordt dan ook spoedig verwacht.

En dan vooral dit: Europese Nederlanders ......
lol moeten wij ze eens in hokjes plaatsen dan is de wereld te klein.

-edit- +note

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 29-06-2008 17:17:23 ]
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_59770638
quote:
Op zondag 29 juni 2008 13:16 schreef RAVW het volgende:
En dan vooral dit: Europese Nederlanders ......
lol moeten wij ze eens in hokjes plaatsen dan is de wereld te klein.
Je weet dat Curacao zelf ook onderdeel van het koninkrijk der Nederlanden is en de inwoners dus ook gewoon Nederlanders zijn?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 29 juni 2008 @ 13:25:40 #19
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59770700
Vandaar ook de specifieke vermelding dat Europese Nederlanders zich geen zorgen moeten maken.
DeviantArt
pi_59770797
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:46 schreef Fides het volgende:
  zondag 29 juni 2008 @ 13:36:35 #21
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_59770863
quote:
Op zondag 29 juni 2008 13:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je weet dat Curacao zelf ook onderdeel van het koninkrijk der Nederlanden is en de inwoners dus ook gewoon Nederlanders zijn?
ja dat weet ik ook wel alleen dat is op schrift. maar in de praktijk is het heel anders hoor.

De mensen die daar vandaan komen krijgen hier net zo veel tegen werking als iemand die uit Polen of Turkije komt.
want ze worden wel als buitenlands bestempeld ook al hebben ze een Nederlands paspoort.
Ik zit hier tussen al dat volk dus ik maak het dagelijks mee tegen welke problemen hun aan lopen.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_59771563
wat vond Jacob Geldt Dekker ook alweer wat hem ook duur te staan kwam, ondanks alle persoonlijke lucratieve investeringen ?

http://www.luchtvaartnieuws.nl/columns/?ID=218
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 29 juni 2008 @ 18:58:58 #23
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_59776242
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:34 schreef JenDaMan het volgende:
Ik heb een jaar op Aruba stage gelopen en Curacao staat op m'n verlanglijstje voor volgend jaar. Nu begin ik wel een beetje te twijfelen. Op Aruba zelf hebben ze een scheithekel aan Curacao, criminele bende en 'kutnegers' (op Aruba zijn ze veel lichter ) vinden ze dat daar.

Heel erg jammer dit, maar die slappe lul van een Balkenende zal zich hierover toch niet laten horen, aangezien zwarten niet kunnen discrimineren, dat kunnen alleen blanken
Precies, kom gewoon weer gezellig naar Aruba

Maar serieus, ik ben blij dat ik op Aruba woon en niet in Curacao. Het is echt een stuk crimineler daar. Een neef van mij verhuist dit jaar van Aruba naar Curacao om daar te gaan werken, ik benijd hem niet.

Wel jammer, want het schijnt een leuk eiland (europeeser getint) te zijn. Misschien moet het net als Bonaire gewoon een bijzondere gemeente van Nederland worden... Ik denk dat alle inwoners erop vooruit zouden gaan.
pi_59776638
Nogmaals, verkopen aan Chavez die zooi.
  zondag 29 juni 2008 @ 19:24:16 #25
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_59776757
Die lui daar gooien hun eigen ruiten in. Ben benieuwd naar de kamervragen van de PVV
For thirteen generations we have protected it from the unclean
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')