abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63832459
quote:
Op zondag 7 december 2008 20:31 schreef pdiscs het volgende:
Zijn of komen de webipsodes ook voor ons beschikbaar?
Via de gebruikelijke kanalen wel ja.
  zondag 7 december 2008 @ 20:42:46 #202
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_63832619
quote:
Op zondag 7 december 2008 20:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Via de gebruikelijke kanalen wel ja.
Per wanneer ongeveer?
  zondag 7 december 2008 @ 23:31:30 #203
184465 Migue
Sensuele man
pi_63838434
quote:
Op zondag 7 december 2008 20:42 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Per wanneer ongeveer?
Per 2010 waarschijnlijk, als je ze op dvd wilt hebben. Of helemaal nooit, als het net zo gaat met de S03 dvds
Dus gewoon de dag na de SciFi uitzending op youtube kijken.
pi_63845001
quote:
Op zondag 7 december 2008 20:42 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Per wanneer ongeveer?
Ze zouden zo ongeveer volgende week op moeten gaan duiken, vanaf 12 december, 2 per week tot 16 januari.
  maandag 8 december 2008 @ 13:07:52 #205
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_63848962
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ze zouden zo ongeveer volgende week op moeten gaan duiken, vanaf 12 december, 2 per week tot 16 januari.
OK. Ik houd mijn ogen open!
pi_63861031
Gisteren de laatste episode (10) van SE4 gezien. Ben ik nu de enige die vond dat men in een aflevering ineens heel erg snel ging? Eerst 9 afleveringen irritant spannend de spanning opbouwen en dan... BAFFF in your face:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_63862616
Ik weet niet eens meer waar het over ging.
pi_63870611
quote:
Op maandag 8 december 2008 21:18 schreef 1972 het volgende:
Gisteren de laatste episode (10) van SE4 gezien. Ben ik nu de enige die vond dat men in een aflevering ineens heel erg snel ging? Eerst 9 afleveringen irritant spannend de spanning opbouwen en dan... BAFFF in your face:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ik vond het ook erg snel... veel te snel. Eigenlijk een totaale anti-climax.
SPOILER
Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
pi_63874599
quote:
Op maandag 8 december 2008 22:05 schreef Asgard het volgende:
Ik weet niet eens meer waar het over ging.
idd is bijna een jaar geleden zover ik weet hadden ze net de aarde gevonden of niet
of was de cliffhanger van s3
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_63874978
Ja ze hadden net de aarde gevonden die compleet verwoest was.
pi_63877415
Ze hadden een planeet gevonden die mogelijk de aarde is, en die kennelijk helemaal verwoest is in een nucleaire oorlog. Dat was de mid-season cliffhanger van seizoen 4.
pi_63878609
Ik verwacht dat Ellen Tigh een oudere versie van het Six model blijkt te zijn. Verklaart de vreemde visioenen van Tigh waarin hij denkt dat Six Ellen is. Verklaart ook dat Six duidelijk iets geeft om Tigh (Zie laatste scene van de laatste ep)

Wie ik denk dat de laatste Cylon is? Ik verwacht dat Roslin het is. D'Anna heeft het al gehint, en Roslin, de stervende leider een belangrijke Cylon, zou toch mooi zijn. Alhoewel, ze zag 5 personen in het theater.

Ik hoop niet dat Adama een Cylon is, dat zou gewoon jammer zijn. Ook Baltar is geen Cylon, dat zou er te dik bovenop liggen. Baltar moet daarnaast vehaal technisch uiteindelijk de geschiedenis ingaan als de persoon die wij kennen als Jezus.

Uiteindelijk zal de Galactica en de Cylon bemanning zich op de Aarde van 2000 jaar geleden vestigen, en de serie eindigen met de boodschap dat wij allemaal Mens-Cylon Hybrids zijn die afstammen van de Human en Cylon Crew.
  dinsdag 9 december 2008 @ 14:42:03 #213
22273 Dizer
Save the beard!
pi_63878851
Naar mijn idee is het gewoon Starbuck... ze maakt te veel weired stuf mee om geen cylonte zijn .
Friends don't let friends remain beardless...
pi_63879008
sow, seizoen 1 afgekeken en maar meteen met S2 begonnen, deze serie heeft er een fan bij

denk eens ff zoeken naar fotos van die blonde cylon, kom ik meteen de playboy fotos van 'r tegen
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:05:18 #215
75555 t-x-m
. : : T-X-M : : . .
pi_63879514
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:47 schreef planethugo het volgende:
sow, seizoen 1 afgekeken en maar meteen met S2 begonnen, deze serie heeft er een fan bij

denk eens ff zoeken naar fotos van die blonde cylon, kom ik meteen de playboy fotos van 'r tegen
Link?
Blijf van mn UserIcon af Admins :@
pi_63880673
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:42 schreef Dizer het volgende:
Naar mijn idee is het gewoon Starbuck... ze maakt te veel weired stuf mee om geen cylonte zijn .
Yup, ze was niet op galactica tijdens "All Along the Watchtower". Zou kunnen, maar zo makkelijk kan het toch einglijk niet zijn, of wel? Eigenlijk is zij de meest voor de hand liggende. Maar zij zit wel op het "last Supper" pic en volgens de maker zit de laatste cylon er niet op... maar goed, kan ook wel weer gelogen zijn.... Ik moet maar gewoon wachten tot Januari... gocken helpt toch niet... xD Trouwens hoop ik nog steeds dat wij ooit Natalie terug zien, maar dat zal wel niet
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:25:52 #218
184465 Migue
Sensuele man
pi_63881821
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 09:20 schreef Reuzenpanda het volgende:

[..]

Trouwens weet jij toevallig welke six er nou op de aarde stond? Was dat caprica 6? Hebben ze haar vrij gelaten om op de aarde rond te lopen vanwegen Tigh en haar vision met roslin? Of was die 6 op de aarde gewoon een van de rebellen?
Dat is Caprica die idd is vrijgelaten door de deal van Apollo met de Rebels.
pi_63901460
Als je kijkt naar de posities van de 4, dan zou het weer voor de hand liggen als mr Gaeta de final one is.

Als die 'gay' angle waar is heb je dan ook alle combinaties van mogelijke mens-cylon relaties gehad.
  woensdag 10 december 2008 @ 12:18:46 #220
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_63902175
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:32 schreef AgitoM het volgende:
Uiteindelijk zal de Galactica en de Cylon bemanning zich op de Aarde van 2000 jaar geleden vestigen, en de serie eindigen met de boodschap dat wij allemaal Mens-Cylon Hybrids zijn die afstammen van de Human en Cylon Crew.
Precies mijn gedachte na het zien van de voorlopig laatste aflevering.
pi_63903089
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:32 schreef AgitoM het volgende:
[...]

Baltar moet daarnaast vehaal technisch uiteindelijk de geschiedenis ingaan als de persoon die wij kennen als Jezus.
Dat is idd een hele leuke!
quote:
fijn, maar waarom hebben wij dan geen superkracht enzo? Of zijn dat de Illuminati?
pi_63903817
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:18 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Precies mijn gedachte na het zien van de voorlopig laatste aflevering.
Probleempje is dan alleen wel dat ze dan een aarde moeten zien te vinden die niet verwoest is in een nucleaire oorlog. Over de historiciteit van Jesus kunnen we twisten, over die van het Romeinse Rijk wordt wat lastiger.
  woensdag 10 december 2008 @ 16:08:25 #223
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_63908064
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:00 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Dat is idd een hele leuke!
Nadeel is dat het wel heel moeilijk gaat worden als Baltar echt Jesus blijkt te zijn.
Je moet heel nauw de geschiedenis aanhouden om het verhaal niet onderuit te laten gaan.
Men zou het goed met elkaar moeten zien te verweven.

Ik heb ook op het officiële forum een hele discussie gelezen dat de planeet waar ze nu aangekomen zijn waarschijnlijk de aarde niet is. Omdat Roslin als leider van de overlevenden volgens de voorspellingen de mensen wel zal wijzen naar aarde maar er zelf geen voet meer op zou zetten. Omdat ze dan waarschijnlijk al voor die tijd aan haar borstkanker is bezweken. bron

Maar goed, we zullen zien.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_63908132
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Probleempje is dan alleen wel dat ze dan een aarde moeten zien te vinden die niet verwoest is in een nucleaire oorlog. Over de historiciteit van Jesus kunnen we twisten, over die van het Romeinse Rijk wordt wat lastiger.
Het is goed mogelijk dat de planeet die ze vonden, de aarde niet is. Of dat niet de hele planeet onbewoonbaar is. Uiteindelijk zal de bemanning zich toch vestigen op een "bewoonbare Aarde", denk niet dat ze om zullen draaien en terug naar Caprica vliegen.

En wat die Romeinen betreft? In de tijd van Jezus was het Christendom maar een sekte. De traditionele religie van de Humans is de oude Griekse Religie, Romeinse Religie zat er niet zo ver vandaan. De romeinen hadden een vergelijkbare religie met de Grieken, maar hun Goden hadden de namen van de planeten in ons zonnestelsel. Wellicht dat de 13e stam die op aarde woont vergelijkbaar is met de Romeinen?

Misschien de Human en Cylons zich in twee groepen op aarde zullen vestigen. Een groep die aan de oude (Griekse) religie vasthoud die naast de 13e Stam (De Romeinen) gaat wonen, en de groep van Baltars volgelingen zich in het Midden Oosten vestigen? De oude religie groep zal uiteindelijk verdwijnen omdat ze op dit moment al redelijk uitgerangeerd zijn.

Baltars religie zal uiteindelijk overblijven, en over de jaren heen zal de egoistische klootzak die Baltar was, ironisch gezien de geschiedenis boeken ingaan als Jezus, de redder van de mensheid. En gezien Baltar toch al niet zo geliefd is bij de gevestigde orde, kan hij in de toekomst best nog wel eens gelyncht worden.
(Denk echter niet dat ze serie zo ver zal gaan, maar kan allemaal redelijk binnen de huidige koers van het verhaal)

[ Bericht 4% gewijzigd door AgitoM op 10-12-2008 16:16:29 ]
pi_63908358
Misschien is het stukje vernietigde land waar ze op geland zijn wel Atlantis
pi_63908360
Je vergeet dat ze de Griekse namen gebruiken voor hun goden, en niet de Romeinse namen Het zou een beetje onlogisch worden allemaal. Ik denk dat als ze gaan voor een 'aarde' einde, dat ze dan eerder een 'Adam en Eva' scenario zouden gebruiken. Maar goed. Ik laat me wel verrassen.
pi_63908887
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:19 schreef HiZ het volgende:
Je vergeet dat ze de Griekse namen gebruiken voor hun goden, en niet de Romeinse namen Het zou een beetje onlogisch worden allemaal. Ik denk dat als ze gaan voor een 'aarde' einde, dat ze dan eerder een 'Adam en Eva' scenario zouden gebruiken. Maar goed. Ik laat me wel verrassen.
Ja, heb mijn stukje even aangepast. waarschijnlijk zal de 13e stam die op Aarde woont de Romeinen worden. (vergelijkbaar met de grieken, maar namen van planeten in ons zonnestelsel). De traditionele vloot bemanning de Grieken en Baltars volgelingen de Christenen.
  woensdag 10 december 2008 @ 17:15:55 #228
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_63909825
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:19 schreef LaTiNo het volgende:
Misschien is het stukje vernietigde land waar ze op geland zijn wel Atlantis
En ze vinden daar een vreemde ring achtige structuur met een rare console ernaast, na wat willekeurige combinaties ingetoetst te hebben op het console activeert die ring en krijgt een waterachtig energieveld in het midden en ... ehh... ohw...
MaxiTitan City
pi_63909989
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

uitroeing dino`s -> komeet inslagen veroorzaken soortgelijke symptomen (verglaasde oppervlakte etc.)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_63910097
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:38 schreef AgitoM het volgende:

[..]

Ja, heb mijn stukje even aangepast. waarschijnlijk zal de 13e stam die op Aarde woont de Romeinen worden. (vergelijkbaar met de grieken, maar namen van planeten in ons zonnestelsel). De traditionele vloot bemanning de Grieken en Baltars volgelingen de Christenen.
ik gok idd atlantis of de moeder bevolking (die bestaan heeft voor de grieken en romeinen was er blijkbaar 1 volk wat al geavanceerder was en de voorouders was van zowel de egyptenaren als de azteken als een mo volk vandaar dat er veel overeenkomsten zijn tussen die 2 culturen)
pi_63910375
Ik blijf erbij dat het niet de aarde is, als de makers duidelijk hadden willen maken dat het wel de aarde is hadden ze maar 1 seconde de maan of een herkenbaar continent moeten laten zien.
Dobbert nu even niet de wereld rond.
  woensdag 10 december 2008 @ 19:28:57 #232
184465 Migue
Sensuele man
pi_63913149
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:39 schreef Theebag het volgende:
Ik blijf erbij dat het niet de aarde is, als de makers duidelijk hadden willen maken dat het wel de aarde is hadden ze maar 1 seconde de maan of een herkenbaar continent moeten laten zien.
Zoals in de S03 finale. Dus is dit idd niet Earth, meer iets als Terra, wat ook helemaal in de lijn van TOS ligt.
En de Colonies gebruiken wel zeker Romeinse namen. Jupiter bijvoorbeeld.
  woensdag 10 december 2008 @ 20:02:00 #233
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_63914067
Ookal is BSG niet zo'n soort serie maar ik zou het wel leuk vinden als de 13e stam van die planeet is vertrokken maar nog wel ergens is, en dat ze dan samen met de rebel cylons en de mensen de rest van de cylons onder de leiding van de Cavils gaan asskicken.
When all else fails, you always have delusion.
  woensdag 10 december 2008 @ 21:49:58 #234
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_63917566
quote:
Op woensdag 10 december 2008 20:02 schreef Mirel het volgende:
Ookal is BSG niet zo'n soort serie maar ik zou het wel leuk vinden als de 13e stam van die planeet is vertrokken maar nog wel ergens is, en dat ze dan samen met de rebel cylons en de mensen de rest van de cylons onder de leiding van de Cavils gaan asskicken.
pi_63918876
Ik hoop trouwens niet dat ze met de geschiedenis gaan knoeien. Vind ik wat te goedkoop. Baltar als Messias is geen probleem, maar van Baltar Jezus maken ... daar stoot je ook iets teveel mensen voor het hoofd.
  woensdag 10 december 2008 @ 22:37:04 #236
184465 Migue
Sensuele man
pi_63919071
Maakt niet uit, ze hebben al genoeg Amerikanen voor het hoofd gestoten met New Caprica, dat is toevallig diezelfde groep die ook terrorgristen is.
  woensdag 10 december 2008 @ 23:58:27 #237
87680 Mirel
pi_63921668
Wat was er met New Caprica dan? Vonden ze die zelfmoordterroristen te aanstoot gevend?
  donderdag 11 december 2008 @ 07:13:31 #238
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_63924503
quote:
Op woensdag 10 december 2008 22:30 schreef Young_David het volgende:
Ik hoop trouwens niet dat ze met de geschiedenis gaan knoeien. Vind ik wat te goedkoop. Baltar als Messias is geen probleem, maar van Baltar Jezus maken ... daar stoot je ook iets teveel mensen voor het hoofd.
Ik denk ook niet dat dit het geval gaat zijn...
Je loopt als schrijver teveel kans om je eigen verhaal te onderuit te halen omdat alles was in het verleden al gebeurt is en gedocumenteerd. De toekomst daarentegen niet en daar heb je alle vrijheid om je verhaal uit te leggen. Op de manier waarop de schrijvers dit willen zonder pootje gehaakt te worden door een gebeurtenis uit de geschiedenis.
MaxiTitan City
pi_63925676
quote:
Op woensdag 10 december 2008 22:30 schreef Young_David het volgende:
Ik heb geen respect met mensen die zich door dat soort dingen 'beledigd' voelen. Dus gewoon doen schrijvers!
pi_63927602
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:23 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Ik heb geen respect met mensen die zich door dat soort dingen 'beledigd' voelen. Dus gewoon doen schrijvers!
Overigens, ik heb nooit gezegt dat Baltar letterlijk Jezus genoemt zou worden, denk niet dat ze zo ver zullen gaan. Maar wellicht dat ze de indruk zullen scheppen dat Baltar, uiteindelijk de persoon die wij kennen als Jezus zou kunnen worden. Immers als de Galactica op de Aarde van 2000 jaar geleden aankomt, is het best mogelijk dat de verhalen omtrend Baltar over tijd verbasterd worden en mythische vormen aan zullen nemen.

Daarnaast, een hoop scenes van Baltar in de afgelopen afleveringen lijken rechtstreeks uit de Bijbel genomen. Baltar die een tempel binnen stormt en overhoop gooit. Zijn volgelingen die een opmerking maken in de trend van "We hebben maar 3 broden, en er komen zo veel mensen hebben we wel genoeg?". Baltar die gewond raakt, en zijn wond toevallig een zwaar bloedende zij wond is. (Mede ook een keerpunt in de serie voor Baltar). Baltar die bereid is om te sterven voor zijn medemens. (Zichzelf, een veel zondiger mens, op willen geven voor een onschuldig jongetje)

Ach, en Battlestar Galactica is nooit vies geweest van een beetje controversie. Overigens het is alleen een controversie als het met veel tromgeroffel aangekondigd wordt, en dat hebben ze tot nu toe nog niet gedaan, met geen enkel controverseel verhaal element. (De zelfmoord bomaanslagen van de humans tegen de Cylons bijvoorbeeld). Kans is dus groot dat mensen die het aanstootgevend zullen vinden, het niet eens merken.
pi_63927692
quote:
Op woensdag 10 december 2008 23:58 schreef Mirel het volgende:
Wat was er met New Caprica dan? Vonden ze die zelfmoordterroristen te aanstoot gevend?
De Cylons kwamen met het aanbod van een nieuw soort samenleving (neocon visie voor Irak). En het terrorisme op New Caprica werd gezien als gerechtvaardigd (terrorisme is volgens de officiele politiek van de VS nooit gerechtvaardig).

Men (vooral aan de rechterkant) zag in New Caprica een rechtstreeks commentaar op de huidige Amerikaanse buitenlandse politiek.
pi_63927733
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:23 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Ik zou het vooral een beetje flauw vinden. En verder wijst alles erop dat BSG zich in 'de toekomst' afspeelt, dus dat er niet zo'n grote kans is dat ze gaan zitten knoeien met Jesus etc.
pi_63928868
Ik denk niet dat het 2000 jaar geleden is, maar mischien juist duizenden jaren in de toekomst. Want vergeet niet "It has happened before and it will happen again...".

Ik ben bijna zeker dat de huidige mensen in BSG ook gewoon oude "cylons" zijn van de vorige ronde. De mensheid vindt zich gewoon elke keer weer opnieuw uit, raakt dan in oorlog, verliest innovatie, maar millenias later, bouwen ze weer ruimteschepen, gaan ze weer cylons bouwen, die weer een oorlog gaan voeren, en vervolgens weer als mensen ergens gaan settle-n.

Mischien is het juist in de tijd van BSG dat deze circle doorbroken wordt. Geen idee. Je kan wel heerlijk spekulieren over BSG Is eigenlijk zielig dat het straks niet meer kan maar ik kijk ook wel uit naar een conclusion.
  donderdag 11 december 2008 @ 12:51:32 #244
184465 Migue
Sensuele man
pi_63930851
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:34 schreef Reuzenpanda het volgende:
Ik denk niet dat het 2000 jaar geleden is, maar mischien juist duizenden jaren in de toekomst. Want vergeet niet "It has happened before and it will happen again...".
Ik wilde het net zeggen. En verder ben ik het helemaal met je eens. Ik zou het ook wel cool vinden als er in de laatste aflevering een sprong van een paar duizend jaar gemaakt wordt en dat net zoiets als de miniseries zal worden.
  donderdag 11 december 2008 @ 17:42:26 #245
87680 Mirel
pi_63938354
Wat is het toch een goedgeschreven serie.
Dat de mensheid zich iedere keer fuckt, is een goede waarschuwing ook.
pi_63940997
quote:
Op donderdag 11 december 2008 10:45 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik zou het vooral een beetje flauw vinden. En verder wijst alles erop dat BSG zich in 'de toekomst' afspeelt, dus dat er niet zo'n grote kans is dat ze gaan zitten knoeien met Jesus etc.
ik zie het ook niet echt als toekomst, wij zijn de 13de kolonie maar waarom hebben we geen ruimteschepen meer dan
  donderdag 11 december 2008 @ 20:37:06 #247
87680 Mirel
pi_63942551
Ja dan krijg je weer dat verhaaltje dat de 13e kolonie terug is gegaan van een geavanceerde beschaving naar een agrarische ofzo vanwege een dikke oorlog. Komt wel vaak voor in scifi en zie het liever niet terug.
pi_63943681
Zou het niet gewoon gaan over het bestaan van technologische singulariteiten?
Het werken naar een tijdstip waarop de eerste kunstmatige intelligenties hun verdere ontwikkeling in eigen hand nemen en zich zelf zo snel gaan 'verbeteren' dat de wereld kort daarop eveneens onbegrijpelijk wordt voor hedendaagse mensen?
Wardoor zichzelf ontwikkelende samenlevingen zichzelf keer op keer vernietigigen wat lijdt tot een soort van reset?
Burnt to the core but not broken
pi_63943746
tvp
  donderdag 11 december 2008 @ 23:08:01 #250
184465 Migue
Sensuele man
pi_63947835
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:37 schreef Mirel het volgende:
Ja dan krijg je weer dat verhaaltje dat de 13e kolonie terug is gegaan van een geavanceerde beschaving naar een agrarische ofzo vanwege een dikke oorlog. Komt wel vaak voor in scifi en zie het liever niet terug.
Niet alleen in scifi, ook in het echte leven. Kijk maar naar de teloorgang van de technologische kennis na de val van het Romeinse Rijk. Pas in de 19e eeuw bijvoorbeeld was er weer een leger dat technisch en organisatorisch zich met de Romeinen kon meten, om maar even iets te noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')