Via de gebruikelijke kanalen wel ja.quote:Op zondag 7 december 2008 20:31 schreef pdiscs het volgende:
Zijn of komen de webipsodes ook voor ons beschikbaar?
Per 2010 waarschijnlijk, als je ze op dvd wilt hebben. Of helemaal nooit, als het net zo gaat met de S03 dvdsquote:
Ze zouden zo ongeveer volgende week op moeten gaan duiken, vanaf 12 december, 2 per week tot 16 januari.quote:
OK. Ik houd mijn ogen open!quote:Op maandag 8 december 2008 10:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze zouden zo ongeveer volgende week op moeten gaan duiken, vanaf 12 december, 2 per week tot 16 januari.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 8 december 2008 21:18 schreef 1972 het volgende:
Gisteren de laatste episode (10) van SE4 gezien. Ben ik nu de enige die vond dat men in een aflevering ineens heel erg snel ging? Eerst 9 afleveringen irritant spannend de spanning opbouwen en dan... BAFFF in your face:Ja ik vond het ook erg snel... veel te snel. Eigenlijk een totaale anti-climax.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
idd is bijna een jaar geleden zover ik weet hadden ze net de aarde gevonden of nietquote:Op maandag 8 december 2008 22:05 schreef Asgard het volgende:
Ik weet niet eens meer waar het over ging.
Link?quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:47 schreef planethugo het volgende:
sow, seizoen 1 afgekeken en maar meteen met S2 begonnen, deze serie heeft er een fan bij
denk eens ff zoeken naar fotos van die blonde cylon, kom ik meteen de playboy fotos van 'r tegen
Yup, ze was niet op galactica tijdens "All Along the Watchtower". Zou kunnen, maar zo makkelijk kan het toch einglijk niet zijn, of wel? Eigenlijk is zij de meest voor de hand liggende. Maar zij zit wel op het "last Supper" pic en volgens de maker zit de laatste cylon er niet op... maar goed, kan ook wel weer gelogen zijn.... Ik moet maar gewoon wachten tot Januari... gocken helpt toch niet... xD Trouwens hoop ik nog steeds dat wij ooit Natalie terug zien, maar dat zal wel nietquote:Op dinsdag 9 december 2008 14:42 schreef Dizer het volgende:
Naar mijn idee is het gewoon Starbuck... ze maakt te veel weired stuf mee om geen cylonte zijn.
Dat is Caprica die idd is vrijgelaten door de deal van Apollo met de Rebels.quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:20 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
Trouwens weet jij toevallig welke six er nou op de aarde stond? Was dat caprica 6? Hebben ze haar vrij gelaten om op de aarde rond te lopen vanwegen Tigh en haar vision met roslin? Of was die 6 op de aarde gewoon een van de rebellen?
Precies mijn gedachte na het zien van de voorlopig laatste aflevering.quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:32 schreef AgitoM het volgende:
Uiteindelijk zal de Galactica en de Cylon bemanning zich op de Aarde van 2000 jaar geleden vestigen, en de serie eindigen met de boodschap dat wij allemaal Mens-Cylon Hybrids zijn die afstammen van de Human en Cylon Crew.
Dat is idd een hele leuke!quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:32 schreef AgitoM het volgende:
[...]
Baltar moet daarnaast vehaal technisch uiteindelijk de geschiedenis ingaan als de persoon die wij kennen als Jezus.
fijn, maar waarom hebben wij dan geen superkracht enzo? Of zijn dat de Illuminati?quote:Uiteindelijk zal de Galactica en de Cylon bemanning zich op de Aarde van 2000 jaar geleden vestigen, en de serie eindigen met de boodschap dat wij allemaal Mens-Cylon Hybrids zijn die afstammen van de Human en Cylon Crew.
Probleempje is dan alleen wel dat ze dan een aarde moeten zien te vinden die niet verwoest is in een nucleaire oorlog. Over de historiciteit van Jesus kunnen we twisten, over die van het Romeinse Rijk wordt wat lastiger.quote:Op woensdag 10 december 2008 12:18 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Precies mijn gedachte na het zien van de voorlopig laatste aflevering.
Nadeel is dat het wel heel moeilijk gaat worden als Baltar echt Jesus blijkt te zijn.quote:
Het is goed mogelijk dat de planeet die ze vonden, de aarde niet is. Of dat niet de hele planeet onbewoonbaar is. Uiteindelijk zal de bemanning zich toch vestigen op een "bewoonbare Aarde", denk niet dat ze om zullen draaien en terug naar Caprica vliegen.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Probleempje is dan alleen wel dat ze dan een aarde moeten zien te vinden die niet verwoest is in een nucleaire oorlog. Over de historiciteit van Jesus kunnen we twisten, over die van het Romeinse Rijk wordt wat lastiger.
Ja, heb mijn stukje even aangepast. waarschijnlijk zal de 13e stam die op Aarde woont de Romeinen worden. (vergelijkbaar met de grieken, maar namen van planeten in ons zonnestelsel). De traditionele vloot bemanning de Grieken en Baltars volgelingen de Christenen.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:19 schreef HiZ het volgende:
Je vergeet dat ze de Griekse namen gebruiken voor hun goden, en niet de Romeinse namenHet zou een beetje onlogisch worden allemaal. Ik denk dat als ze gaan voor een 'aarde' einde, dat ze dan eerder een 'Adam en Eva' scenario zouden gebruiken. Maar goed. Ik laat me wel verrassen.
En ze vinden daar een vreemde ring achtige structuur met een rare console ernaast, na wat willekeurige combinaties ingetoetst te hebben op het console activeert die ring en krijgt een waterachtig energieveld in het midden en ... ehh... ohw...quote:Op woensdag 10 december 2008 16:19 schreef LaTiNo het volgende:
Misschien is het stukje vernietigde land waar ze op geland zijn wel Atlantis
uitroeing dino`s -> komeet inslagen veroorzaken soortgelijke symptomen (verglaasde oppervlakte etc.)quote:Op woensdag 10 december 2008 13:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Probleempje is dan alleen wel dat ze dan een aarde moeten zien te vinden die niet verwoest is in een nucleaire oorlog. Over de historiciteit van Jesus kunnen we twisten, over die van het Romeinse Rijk wordt wat lastiger.
ik gok idd atlantis of de moeder bevolking (die bestaan heeft voor de grieken en romeinen was er blijkbaar 1 volk wat al geavanceerder was en de voorouders was van zowel de egyptenaren als de azteken als een mo volk vandaar dat er veel overeenkomsten zijn tussen die 2 culturen)quote:Op woensdag 10 december 2008 16:38 schreef AgitoM het volgende:
[..]
Ja, heb mijn stukje even aangepast. waarschijnlijk zal de 13e stam die op Aarde woont de Romeinen worden. (vergelijkbaar met de grieken, maar namen van planeten in ons zonnestelsel). De traditionele vloot bemanning de Grieken en Baltars volgelingen de Christenen.
Zoals in de S03 finale. Dus is dit idd niet Earth, meer iets als Terra, wat ook helemaal in de lijn van TOS ligt.quote:Op woensdag 10 december 2008 17:39 schreef Theebag het volgende:
Ik blijf erbij dat het niet de aarde is, als de makers duidelijk hadden willen maken dat het wel de aarde is hadden ze maar 1 seconde de maan of een herkenbaar continent moeten laten zien.
quote:Op woensdag 10 december 2008 20:02 schreef Mirel het volgende:
Ookal is BSG niet zo'n soort serie maar ik zou het wel leuk vinden als de 13e stam van die planeet is vertrokken maar nog wel ergens is, en dat ze dan samen met de rebel cylons en de mensen de rest van de cylons onder de leiding van de Cavils gaan asskicken.
Ik denk ook niet dat dit het geval gaat zijn...quote:Op woensdag 10 december 2008 22:30 schreef Young_David het volgende:
Ik hoop trouwens niet dat ze met de geschiedenis gaan knoeien. Vind ik wat te goedkoop. Baltar als Messias is geen probleem, maar van Baltar Jezus maken ... daar stoot je ook iets teveel mensen voor het hoofd.
Ik heb geen respect met mensen die zich door dat soort dingen 'beledigd' voelen. Dus gewoon doen schrijvers!quote:Op woensdag 10 december 2008 22:30 schreef Young_David het volgende:
Ik hoop trouwens niet dat ze met de geschiedenis gaan knoeien. Vind ik wat te goedkoop. Baltar als Messias is geen probleem, maar van Baltar Jezus maken ... daar stoot je ook iets teveel mensen voor het hoofd.
Overigens, ik heb nooit gezegt dat Baltar letterlijk Jezus genoemt zou worden, denk niet dat ze zo ver zullen gaan. Maar wellicht dat ze de indruk zullen scheppen dat Baltar, uiteindelijk de persoon die wij kennen als Jezus zou kunnen worden. Immers als de Galactica op de Aarde van 2000 jaar geleden aankomt, is het best mogelijk dat de verhalen omtrend Baltar over tijd verbasterd worden en mythische vormen aan zullen nemen.quote:Op donderdag 11 december 2008 09:23 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Ik heb geen respect met mensen die zich door dat soort dingen 'beledigd' voelen. Dus gewoon doen schrijvers!
De Cylons kwamen met het aanbod van een nieuw soort samenleving (neocon visie voor Irak). En het terrorisme op New Caprica werd gezien als gerechtvaardigd (terrorisme is volgens de officiele politiek van de VS nooit gerechtvaardig).quote:Op woensdag 10 december 2008 23:58 schreef Mirel het volgende:
Wat was er met New Caprica dan? Vonden ze die zelfmoordterroristen te aanstoot gevend?
Ik zou het vooral een beetje flauw vinden. En verder wijst alles erop dat BSG zich in 'de toekomst' afspeelt, dus dat er niet zo'n grote kans is dat ze gaan zitten knoeien met Jesus etc.quote:Op donderdag 11 december 2008 09:23 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Ik heb geen respect met mensen die zich door dat soort dingen 'beledigd' voelen. Dus gewoon doen schrijvers!
Ik wilde het net zeggen. En verder ben ik het helemaal met je eens. Ik zou het ook wel cool vinden als er in de laatste aflevering een sprong van een paar duizend jaar gemaakt wordt en dat net zoiets als de miniseries zal worden.quote:Op donderdag 11 december 2008 11:34 schreef Reuzenpanda het volgende:
Ik denk niet dat het 2000 jaar geleden is, maar mischien juist duizenden jaren in de toekomst. Want vergeet niet "It has happened before and it will happen again...".
ik zie het ook niet echt als toekomst, wij zijn de 13de kolonie maar waarom hebben we geen ruimteschepen meer danquote:Op donderdag 11 december 2008 10:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zou het vooral een beetje flauw vinden. En verder wijst alles erop dat BSG zich in 'de toekomst' afspeelt, dus dat er niet zo'n grote kans is dat ze gaan zitten knoeien met Jesus etc.
Niet alleen in scifi, ook in het echte leven. Kijk maar naar de teloorgang van de technologische kennis na de val van het Romeinse Rijk. Pas in de 19e eeuw bijvoorbeeld was er weer een leger dat technisch en organisatorisch zich met de Romeinen kon meten, om maar even iets te noemen.quote:Op donderdag 11 december 2008 20:37 schreef Mirel het volgende:
Ja dan krijg je weer dat verhaaltje dat de 13e kolonie terug is gegaan van een geavanceerde beschaving naar een agrarische ofzo vanwege een dikke oorlog. Komt wel vaak voor in scifi en zie het liever niet terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |