hoi Tinoz...quote:Op zondag 8 februari 2009 09:48 schreef tinoz het volgende:
Edwin ? wat vind jij dan van de huidige werkwijze van de psychiatrie als het over paranoia/psychoses/angsten gaat ?
oh sorry tinoz, dat wazig zijn niet jouw alleenrecht is..quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:33 schreef tinoz het volgende:
* tinoz vindt dit eigenlijk maar een beetje wazig verhaal
@tinoz.. volgens mij antwoorde ik op jouw vraag hoe ik erover dacht...quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:27 schreef tinoz het volgende:
@ Edwin : Wie of wat stimuleert jou tot het geven van desinfo of grof gezegd leugens , je gedrag baart mij zorgen ..
quote:vastec regels voor behandeling zijn er niet..
iedere paaz en ggd psych bepaalt zijn eigen richtlijnen...
Dat lijkt me gewoon een teken dat jouw topic voor anderen lang niet zo interessant is als voor jou.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:06 schreef tinoz het volgende:
ach.....
ik moet minder TV kijken , die kaping van gister op sbs6 was ook een beetje te veel van het goeie, als ik dan kijk naar hoe mensen op Fok reageren concludeer ik daar dan ook snel uit dat fok een filt heeft , is niet normaal he meer dan 100 views op een topic zonder ook maar 1 reactie ....
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:28 schreef RM-rf het volgende:
overigens, ik vermoed best wel dat je een punt hebt, met het idee dat je 'psychoses' zozeer deel zijn gaan uitmaken van je persoonlijkheid, dat je er eigenlijk geen daadwerkelijk probleem meer hierdoor ervaart...
En in die zin een permanente opname niet echt noodzakelijk is vanwege een vermeend 'gevaar-zijn-voor-jezelf'
het is een karaktereigenschap geworden.. misschien zelfs een vorm van 'behagelijkheid' en het meest 'constante' deel van je leven:
Zolang je maar een schizofrene-paranoide persoon blijft, heb je ook een garantie van een voortdurende aandacht van hulpverleners en zul je niet snel vereenzamen.
Zou je 'normaal' zijn, verword je al snel tot grijze muis, krijg je weinig aandacht meer en verlies je juist alles wat nu deel uitmaakt van je dagelijkse leven.
Aan de andere kanrt, vanuit de hulpverlening kan juist het aansturen op een permanente Opname wel eens een methode zijn om je te dwingen een keuze te maken... wil je 'geholpen' worden, wil je ook normaal gaan leven, kun je door blijven leven in de huidige maatschappij en in redelijke vrijheid leven..
Heb je echter geen interesse om van je paranoia en schizofrenie af te komen, juist omdat die wel 'behagelijk' is, ontkom je niet aan die permanente opname, domweg omdat vanuit een kostenafweging gezien, het stukken duurder is een onwillige persoon een soort van permante 'levensbegeleiding' te geven die zelf geen vernatwoordelijkheidsgevoel heeft en ook niet 'wil' hebben, dan om die gewoon in een afgesloten cel te stoppen en verder weg te laten rotten
het zal je best overkomen zijn...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:35 schreef tinoz het volgende:
[..]
![]()
je doet net alsof het een keus is die ik bewust gemaakt heb, zo ligt het niet . Een psychose overkomt je en daar heeft een mening , overtuiging of keuze niets mee van doen geloof ik. Er is een verschil tussen mijn psychoses en mijn ideeën
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |