abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 februari 2009 @ 15:49:12 #101
151199 tinoz
Alter Reality
pi_65734631
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:31 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Al eens gedacht aan het gewoon te vragen aan een instellingen die patiënten met psychoses behandelen?

Het lijkt mij dat er in (semi-)overheidsinstellingen overal procedures, protocollen en regels voor zijn. Als die er zijn, staan ze op papier. En zijn ze dus op te vragen. Of je ze krijgt, is deel 2 natuurijk. Maar aangezien je vraag niet specifiek gaat over trajecten waar specifieke mensen inzitten, denk ik dat het qua privacy wel goed zit.
Ik heb dat aan de PVP gevraagd , aan mijn PB-er, ik heb dat op internet gezocht, ik heb het aan de manager gevraagd, ik heb het aangekaart in de CliëntenCommissie, ik heb het gevraagd aan de ClientenBond, ik heb het op !Fok! gevraagd
Save Us From Fashion !
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:12:37 #102
151199 tinoz
Alter Reality
pi_65735384
update : Vandaag een gesprek gehad met mijn pleeg ouders en de psychiater, Linda de Mol was er ook bij

De psychiater , beter uit mijn eerdere posts bekend onder de naam: "De Pillendief" stelde de functie van mijn appartement ter discussie, ik ben toen het gesprek uitgelopen.

Mijn pleeg ouders waren het eens met de psychiater over dat terug gaan naar mijn appartement geen optie is, ook zou ik me meer moeten aansluiten in het volgen van andere mensen en zou ik moeten gaan schilderen ipv, "25 uur per dag" achter mijn laptop te werken aan mijn website en dergelijke, aldus mijn pleegvader

Ik sta sedert April 2008 op de wacht lijst voor beschut/beschermt wonen van de GGZ, mijn pleegvader meende dat beschermt wonen bij uitstek de beste keuze was.

Mijn ouders en de Pillendief maken mijn leven kappot zonder dat ze het door hebben

Wat nu ?
Save Us From Fashion !
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:17:47 #103
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_65735511
Wat zei Linda de Mol ervan?
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:19:48 #104
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_65735584
Weet je wat het zielige is ?

Dat mensen die zo paranoide zijn denken dat ze zelf echt zo belangrijk zijn dat er conspiracies om ze heen gebouwd worden,
en dat andere mensen dus vaak aan/over ze denken.

Als ze zouden doorhebben hoe weinig andere mensen met hen bezig zijn omdat die allemaal zo hun eigen problemen hebben zouden ze inzien hoe arrogant en triest het is om jezelf zo in het middelpunt van de belangstelling te plaatsen.

Alsof andere mensen niks beters / belangrijkers te doen hebben in hun leven dan over jou na te denken en/of manieren te bedenken om tegen jou samen te zweren.
zzz
pi_65735689
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:49 schreef tinoz het volgende:

[..]

Ik heb dat aan de PVP gevraagd , aan mijn PB-er, ik heb dat op internet gezocht, ik heb het aan de manager gevraagd, ik heb het aangekaart in de CliëntenCommissie, ik heb het gevraagd aan de ClientenBond, ik heb het op !Fok! gevraagd
Ergens ook al antwoord gekregen (ondertussen) dan?
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:23:49 #106
31101 _Led_
pi_65735722
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:12 schreef tinoz het volgende:
update : Vandaag een gesprek gehad met mijn pleeg ouders en de psychiater, Linda de Mol was er ook bij
quote:
De psychiater , beter uit mijn eerdere posts bekend onder de naam: "De Pillendief" stelde de functie van mijn appartement ter discussie, ik ben toen het gesprek uitgelopen.
Constructieve aanpak !
quote:
Mijn pleeg ouders waren het eens met de psychiater over dat terug gaan naar mijn appartement geen optie is, ook zou ik me meer moeten aansluiten in het volgen van andere mensen en zou ik moeten gaan schilderen ipv, "25 uur per dag" achter mijn laptop te werken aan mijn website en dergelijke, aldus mijn pleegvader
Maar uiteraard heeft iedereen het mis, wat jij nodig hebt is nog meer sociale isolatie natuurlijk !
Of niet...?
quote:
Ik sta sedert April 2008 op de wacht lijst voor beschut/beschermt wonen van de GGZ, mijn pleegvader meende dat beschermt wonen bij uitstek de beste keuze was.

Mijn ouders en de Pillendief maken mijn leven kappot zonder dat ze het door hebben
Nee, dat doe jij zelf.
Vraag je je nooit eens af waarom jij daar zit en de rest van de mensen niet ?
Dat ligt natuurlijk aan de rest van de 5 miljard mensen, en niet aanj jou.

Het ligt natuurlijk nooit aan jou.
Hoe zou het in godsnaam aan jou kunnen liggen ?
quote:
Wat nu ?
Misschien eens eerlijk nadenken over je situatie en niet altijd anderen overal de schuld van geven ?
zzz
pi_65735906
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:12 schreef tinoz het volgende:

Wat nu ?
Ze willen je juist helpen, maar daar moet je wel voor openstellen en de medicatie slikken die je nodig hebt.

Ik snap dat erg moeilijk voor je is, want je wilt natuurlijk zelf de touwtjes in handen hebben in je leven denk ik?
Alleen als dat niet gaat op dit moment dan moet je de mensen die je willen begeleiden accepteren.
Alleen zo kan je weer leven beter op de rit krijgen voor zover dat kan, je moet juist je best doen zodat je hopelijk hun kan overtuigen zodat je steeds meer zelf de verantwoordelijkheid kan dragen en goed voor je zelf zorgt.
............................
pi_65737310
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 00:31 schreef tinoz het volgende:

• Zijn er verschillende strategieën om mensen uit een psychose te halen ?
  • Bestaan er verschillende manieren als het aankomt op het graderen van de psychose
  • Hebben mensen die in de psychiatrie werkende zijn, een aantal "check points" die dienen om de realiteitsverstoring in kaart te brengen?
  • Werken mensen in de psychiatrie constructief genoeg aan de oorzaken van de psychische problemen, of worden enkel de symptomen te lijf gegaan met medicatie ( al dan niet compleet mogelijk ) ?
  • Bestaan er bewerkbare gespecificeerde trajecten om mensen te behandelen ?
  • Hoe ver mag / moet men gan als het aankomt van het ontwortelen van een angst of het tegen gaan van een waan ?
  • Is er iedere nieuwe dag van de opname een vervolgplan opgemaakt van de voorgaande dagen en komen deze in de gesprekken terug ?

Succes!
  • Ik dacht a. socializing binnen gesloten afdeling, b. ritme (eten, vroeg slapen, vroeg op), c. medicijnen om je rustig te krijgen of sommige tekorten aan stofjes bijte vullen of remmers.

• Psychose is een climax, daarna moet je tot rust komen en geen gevaar meer zijn voor anderen om je heen en jezelf. Jouw toegewezen persoonlijk begeleider houdt regelmatig een raport bij dacht ik.

• Dat doet de psychologe ism. de psychater. Dat wordt dacht ik vantevoren voor opname vastgesteld. De soort schizofrenie.

• Moeilijk. Je zult zien dat veel medepatienten wel baat hebben bij de werkwijze en zelfs de medicatie. Gek genoeg gaan veel patienten zelfs zweren bij bepaalde medicatie. Verzorgers zijn er voor om hele groepen in goede banen te leiden. Constructief zijn ze mischien niet voldoende of lang niet voldoende. Maar dat is voor elke patient anders. Ze zullen je vast wel nu en dan complimenteren als je uiteindelijk doet wat ze zeggen. Het punt is, en dat geldt voor vijwel iedereen, eenmaal in de psyhiatre kom je er niet meer uit. Zeker 9 van de tien valt weer regelmatig terug en dat over een periode van jaren.

• Kaart het aan met je behandelaar. Wilen ze niet naar je luisteren kaart dan een "vertrouwens-persoon" aan. Die kan jou aan een advocaat jelpen om onder je IBS uitte komen. Meestal zullen ze zeggen wat ze horen van verzorgers en psycholoog. Namelijk dat je wellicht eerst tot rust moet komen (geen gevaar meer bent) en dat ze het willen aanzien.

• Als extreem maatregel kun je (ook tegen je wil in) behandeld worden voor electro-shock therapie. Ze willen je iig. gaan confronteren met je angsten (zo saddistich zijn ze wel)

• Vervolgplan wordt maar 1x in de zoveel tijd besproken tussen jouw en de psycholoog evt. met begeleider.

[ Bericht 2% gewijzigd door Man-E-Faces op 04-02-2009 17:40:43 ]
  • Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
    Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
      woensdag 4 februari 2009 @ 18:52:01 #109
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65740585
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 16:17 schreef Frollo het volgende:
    Wat zei Linda de Mol ervan?
    Ik had een beetje het gevoel dat ze er voor de show bij zat .. :
    Save Us From Fashion !
      woensdag 4 februari 2009 @ 18:54:00 #110
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65740640
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 16:19 schreef _Led_ het volgende:
    Weet je wat het zielige is ?

Dat mensen die zo paranoide zijn denken dat ze zelf echt zo belangrijk zijn dat er conspiracies om ze heen gebouwd worden,
    en dat andere mensen dus vaak aan/over ze denken.

Als ze zouden doorhebben hoe weinig andere mensen met hen bezig zijn omdat die allemaal zo hun eigen problemen hebben zouden ze inzien hoe arrogant en triest het is om jezelf zo in het middelpunt van de belangstelling te plaatsen.

Alsof andere mensen niks beters / belangrijkers te doen hebben in hun leven dan over jou na te denken en/of manieren te bedenken om tegen jou samen te zweren.
    Save Us From Fashion !
      woensdag 4 februari 2009 @ 18:54:17 #111
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65740654
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 16:22 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Ergens ook al antwoord gekregen (ondertussen) dan?
    Nee
    Save Us From Fashion !
    pi_65741611
    Maak je nou een grapje over Linda de Mol?
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
      woensdag 4 februari 2009 @ 19:31:12 #113
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_65741996
    ik denk dat hij en code-naam bedoelt
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      woensdag 4 februari 2009 @ 21:46:06 #114
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65747130
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 19:31 schreef Re het volgende:
    ik denk dat hij en code-naam bedoelt
    juustem Het is hoogst waarschijnlijk dat ik een onbekent en doeloos bestaan kom te leiden waarna ik een saaie en eenzame dood sterf....
    Save Us From Fashion !
    pi_65748012
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 21:46 schreef tinoz het volgende:

[..]

juustem Het is hoogst waarschijnlijk dat ik een onbekent en doeloos bestaan kom te leiden waarna ik een saaie en eenzame dood sterf....
    Sterkte dan. Het leven is wat je er van maakt.
    pi_65748637
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 21:46 schreef tinoz het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je bent de gemiddelde Nederlander.
      woensdag 4 februari 2009 @ 23:16:05 #117
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65750832
    waarom geschiedenis maken als je dat door andere mensen kan laten doen ?
    Save Us From Fashion !
    pi_65751071
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 23:16 schreef tinoz het volgende:
    waarom geschiedenis maken als je dat door andere mensen kan laten doen ?
    pi_65751931
    Misschien is het wel een goede optie. Het kan denk ik jouw geval zeker niet kwaad. En al zou het niks zijn, kan je altijd weer ervoor kiezen om op jezelf te wonen. Maar misschien bevalt het je wel.
    Alleen ik heb het idee dat jij helemaal geen hulp wilt, uit eerdere posts die ik gelezen heb... Waarom is dat zo?
    Schaapies zijn Lief!!
    pi_65756274
    Sterkte Tinoz...
    #geen
      donderdag 5 februari 2009 @ 08:48:06 #121
    31101 _Led_
    pi_65756994
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 18:54 schreef tinoz het volgende:

[..]

Ik zie jou weinig anders doen dan 'Ikke ikke ikke ikke alles draait om mij'
    zzz
      donderdag 5 februari 2009 @ 09:08:04 #122
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65757369
    Dat krijg je nou bij stichma's ,héél begrijpelijk hoor , daar kan jij ook niets aan doen
    Save Us From Fashion !
      donderdag 5 februari 2009 @ 09:46:54 #123
    31101 _Led_
    pi_65758137
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 09:08 schreef tinoz het volgende:
    Dat krijg je nou bij stichma's ,héél begrijpelijk hoor , daar kan jij ook niets aan doen
    Wat heeft een stigma in bobsnaam te maken met mijn observatie dat jij denkt dat alles altijd maar om jou draait / moet draaien ?
    zzz
    pi_65760691
    Maar Tinoz, waarom vind je dat als je beschermd zou wonen, dat 'ze' dan je leven kapot maken?
    Als je weer terug zou gaan naar je appartement dan weet je dat het weer fout gaat lopen. Je kunt dan wel lekker doen waar je zelf zin in hebt, maar je weet dat dat eigenlijk niet het beste voor je is (tenzij je daar wel van overtuigd bent).

Bij een begeleidwonenproject kan er altijd iemand zijn die je een beetje in de gaten houdt, terwijl je dan toch zo zelfstandig mogelijk kunt wonen. En ik denk ook dat dat jouw streven moet zijn, niet geheel zelfstandig wonen, maar wel zo veel mogelijk!
    Ja, die met de ballen in de bek.
      donderdag 5 februari 2009 @ 12:58:43 #125
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65763536
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 11:27 schreef Biancavia het volgende:
    Maar Tinoz, waarom vind je dat als je beschermd zou wonen, dat 'ze' dan je leven kapot maken?
    Als je weer terug zou gaan naar je appartement dan weet je dat het weer fout gaat lopen. Je kunt dan wel lekker doen waar je zelf zin in hebt, maar je weet dat dat eigenlijk niet het beste voor je is (tenzij je daar wel van overtuigd bent).

Bij een begeleidwonenproject kan er altijd iemand zijn die je een beetje in de gaten houdt, terwijl je dan toch zo zelfstandig mogelijk kunt wonen. En ik denk ook dat dat jouw streven moet zijn, niet geheel zelfstandig wonen, maar wel zo veel mogelijk!
    Ik heb zo het één en ander gehoord van mensen over de plaats waar ik naartoe ga....
    Save Us From Fashion !
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')