quote:
Bedankt voor je reactie! Roept meteen weer een aantal vragen op:
Je hebt het over de wereld 'die wij denken te zien'. Wat maakt dat jij denkt dat iedereen de wereld op eenzelfde manier ziet/ervaart?
er is volgens mij een bepaalde universele manier van beschouwing op de wereld.... een NBCI achtige visie dus>> discovery etc. zo wordt de wereld beschreven en belicht op een wijze die de algemene kennis van de middenklasse beinvloed
quote:
Wat gebeurt er als de ethiek (wat versta je hier eigenlijk onder?)
ethiek is voor mij iets wat met belangrijke beslissingen wordt te horen gebruikt
quote:
níet overeenkomt met de wereld die in ieder geval jíj denkt te zien?
dan hebben we nog veel te regelen als volk om de bedrijven terug op het rechte ad te krijgen ;-
quote:
Zijn Heidi en Wanda medewerkers van de GGZ?
Ja dus

quote:
Wat verwacht je precies van ze?
Ik verwacht dat ze mij verassen met diepgaande therapiën en uitgedachtte testen zoas ik die nooit zelf verzonnen zou kunnen hebben
quote:
Ik heb het idee dat jij van hen verwacht mee te gaan in jouw realiteitsvisie,
tot op zekere hoogte verwacht ik wel inlevings vermogen van ze , Heidi heeft mijn 1ste Blog gelezen en was zwaar onder de indruk, ze zei me dat ik iets had geschreven dat iedere leerling aan de GGZ eens zou kunnen gaan lezen voor meer inzicht in schizofrenie te krijgen !!!
quote:
terwijl ik denk dat hulpverleners juist altijd zullen proberen jou de 'algeheel geaccepteerde realiteit' te laten zien en ervaren.
Zoals je waarschijnlijk al vermoedde , ga ik daar niet mee in zee
quote:
Lijkt me dat dat voor ontzettend veel wrijving moet zorgen! Iets wat voor jou weer het wantrouwen bevestigt.
verder kijken dan je neus lang is is voor mij de juiste instelling
quote:
Ben je het eens met je plaatsing in de psychiatrie?
op deze manier niet , ik wordt gehospetilaiseert en afhankelijk gemaakt
quote:
Waar ben je eigenlijk geplaatst? in een inrichting in Breda op een afdeling voor mensen die psychoses hebben mee gemaakt of er nog inzitten , of dit proberen te voorkomen En met welke diagnose?
Schizofrenie dus , van het paranoïde type
quote:
Ben je het eens met die diagnose?
Tja wat zou ik daar nou eens op zeggen ? het komt misschien wel in de buurt van hoe ik het leven ervaar maar het is en blijft een stempel met alle stigma's die daar mee gepaard gaan
quote:
Denk jíj dat er 'iets' mis is met je? En zo ja, wat dan?
Ikzelf denk dat ik overmatig veel fantaseer over dingen waar ik geen zicht op heb
quote:
En dan de laatste vraag: wat verwacht jij van een behandeling?
Ik heb nog steeds de stille hoop dat vandaag of morgen iemand naar me toekomt en zegt : " je zit hier al zolang die onozele therapiën te volgen , het wordt nu eens tijd voor je vervolg traject en we gaan nu eens echt uitzoeken wat waardoor komt en hoe we dat gaan veranderen!"
quote:
Waartegen wil jij behandeld worden?
Zoals ik al veel eerder in mijn behandeling heb aangegeven ,
ongeveer een jaartje terug is dat ik een beter in-schattings vermogen wil ontwikkelen, verder wil ik mijn kennis ontwikkelen op de gebieden die mijn onderbewuste blijven prikkelen en vertrouwen leren krijgen in de mensheid en van mijn wanen afkomen lijkt me ook wel fijn .
quote:
De angsten dus iig, maar is er meer?
Ja, ik kan als ik lang genoeg naar iemand of iets kijk een trip-achtige" visie "
visuele vervormingkrijgen waarin hoofden vervormen en soms bijna doorzichtig lijken te worden , ook wil ik me fijner in mijn vel voelen door getraind te worden in een harde maatschappij mee te draaien.
quote:
En wanneer is volgens jou een behandeling efficiënt?
ls er binnen een redelijk korte periode verandering te zien is en vooruitgang wordt geboekt o verschillende hiaten in mijn leven
quote:
Sorry voor alle vragen, vind dit zoals ik eerder postte erg bijzonder
No probllemmo
[ Bericht 0% gewijzigd door tinoz op 10-10-2008 20:25:57 (alweer een foutje ) ]