Jij hebt geen medelijden met de talloze ijsberen die het niet redden mede door ons toedoen?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:41 schreef Byte_Me het volgende:
ach, ze hebben al meerdere warme periodes overleeft, zal wel goedkomen.
die ijsberen hebben ook geen medelijden met mij, als ik even een wat mindere dag heb. bovendien: survival of de fittest. de goede zwemmers zullen het wel redden.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:53 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Jij hebt geen medelijden met de talloze ijsberen die het niet redden mede door ons toedoen?
Ik sloeg vannacht 2 muggen dood, heb je daar ook medelijden mee?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:53 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Jij hebt geen medelijden met de talloze ijsberen die het niet redden mede door ons toedoen?
Ja? Hoeveel ijsvrije periodes hebben ijsberen al overleefd?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:41 schreef Byte_Me het volgende:
ach, ze hebben al meerdere warme periodes overleeft, zal wel goedkomen.
Dan hadden ze maar een beetje beter moeten trainen!quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:34 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Maar geen honderden kilometers
Zal wel nog langer duren lijkt me en over 10 of 50 jaar zullen voorspellingen weer heel anders zijn dan nu.quote:Eind oktober 2003 werd bekend dat de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA in een rapport, dat ook de onderstaande twee illustraties bevat, concludeerde dat de hoeveelheid poolijs als gevolg van het broeikaseffect sterk afneemt. Rond het jaar 2100 zal, zoals de NASA verwacht, het Noordpoolijs geheel zijn verdwenen.
Bron
Het bericht nu gaat over een wetenschapper die zegt dat het mogelijk is dat de noordpool, de echte, daadwerkelijke noordpool, de nul, deze zomer ijsvrij is. Niet dat het zeker gaat gebeuren, niet al het ijs, maar mogelijk en alleen dat punt. Dat verschilt weinig met de voorziene mogelijkheden dat al het ijs 's zomers weg is.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:59 schreef sander89 het volgende:
Geen ijs meer op de Noordpool?
[..]
Zal wel nog langer duren lijkt me en over 10 of 50 jaar zullen voorspellingen weer heel anders zijn dan nu.
Ja.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:49 schreef Brullemans het volgende:
Heeft dit niet een grote temperatuur stijging voor de aarde as geheel tot gevolg?
Want er wordt nu veel minder zonnewarmte weerkaatst.
Associated Press: This summer may see first ice-free North Polequote:
hier is een bron met wat links:quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja? Hoeveel ijsvrije periodes hebben ijsberen al overleefd?
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:53 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Nee. Waarom zou ik medelijden moeten hebben?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:53 schreef behangplakker het volgende:
[..]
De sterkste zal overleven!Wij hebben de mamoet overleeft, straks de ijsbeer. Maar deze aartkloot zal ons overleven! Misschien duurt het een paar miljoen jaar om te herstellen, maar waar hebben we het over?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:53 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Dan krijgen we gelijk paniek in Den Haag!quote:Op woensdag 2 juli 2008 08:37 schreef Xith het volgende:
Lijkt me gaaf als ze naar NL komen!
Ja want eskimo's hebben ook toegang tot satteliet!quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:27 schreef JohnDope het volgende:
Volgens de eskimo's is de de ijsberen populatie in de wereld juist groter geworden.
maw: dit is global warming propaganda. Het merendeel lijdt aan bekrompenheid en aan het syndroom van tunnelvisie, want het CO2 onderzoek slokt zoveel geld en wetenschappers op, dat er nog nauwelijks wordt gekeken naar andere mogelijke oorzaken van de opwarming.
Dit is ook weer een typisch staaltje blanke arrogantie.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:23 schreef Xith het volgende:
[..]
Ja want eskimo's hebben ook toegang tot satteliet!
Gewoon de belasting verhogen, dat schijnt hier in dit land de oplossing voor alle problemen te zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2008 09:18 schreef Billary het volgende:
[..]
Dan krijgen we gelijk paniek in Den Haag!
Wat voor regels moeten ze invoeren om dit te voorkomen?
Niet de sterkste, de meest aangepaste. Stomme druif.quote:Op zondag 29 juni 2008 02:17 schreef tankertuig het volgende:
[..]
De sterkste zal overleven!Wij hebben de mamoet overleeft, straks de ijsbeer. Maar deze aartkloot zal ons overleven! Misschien duurt het een paar miljoen jaar om te herstellen, maar waar hebben we het over?
Dat natuurlijk, en dat evolutie iets is over duizenden, miljoenen generaties - niet iets dan in 5 of 10 jaar te fixen is.quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:31 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Niet de sterkste, de meest aangepaste. Stomme druif.
Medelijden? Ze hebben geen bewustzijn en overzien hun toekomst niet. Hooguit medelijden met onszelf. Geen mooie ijsbeertjes om in het wild te bekijkenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:53 schreef behangplakker het volgende:
De meest aangepaste zou het perfect doen in nederland. En aanpassingsvermogen is een troef, dus kracht. En gezien de huidige wereldproblemen kunnen wij ons niet eens aan elkaar aanpassen dus sterfen we toch wel uit, dus waar maken we ons druk om?quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:31 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Niet de sterkste, de meest aangepaste. Stomme druif.
Psies.. en de zuidpool schijnt zelfs uit te breiden qua hoeveelheid ijs.. tis maar net welke factoren je meeneemt of juist niet meeneemt in je berekeningen.. sowieso vind ik klimaatwetenschap altijd wat kort door de bocht met data die (slechts) +/-150 jaar terug gaat..quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:27 schreef JohnDope het volgende:
Volgens de eskimo's is de de ijsberen populatie in de wereld juist groter geworden.
maw: dit is global warming propaganda. Het merendeel lijdt aan bekrompenheid en aan het syndroom van tunnelvisie, want het CO2 onderzoek slokt zoveel geld en wetenschappers op, dat er nog nauwelijks wordt gekeken naar andere mogelijke oorzaken van de opwarming.
Iets zegt me dat de penguins een strenge immigratie wet hebben met betrekking tot IJsberen en andere beesten die wel eens penguin op het lunch menu zouden kunnen zetten.....quote:Op zaterdag 28 juni 2008 09:59 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Waarom verhuizen we de ijsberen niet naar de Zuidpool?
Een verbod natuurlijk!quote:Op woensdag 2 juli 2008 09:18 schreef Billary het volgende:
Dan krijgen we gelijk paniek in Den Haag!
Wat voor regels moeten ze invoeren om dit te voorkomen?
Ik zelfs drie van die secreten, die het slapen onmogelijk maken.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:55 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ik sloeg vannacht 2 muggen dood, heb je daar ook medelijden mee?
Of een nucleaire?quote:Op zondag 6 juli 2008 08:55 schreef Drugshond het volgende:
ff over het tipping-point.
Als er geen ijs meer is... zal de oceaan bij de N-pool verder opwarmen omdat er geen of onvoldoende licht=warmte terug zal reflecteren. Dus de afbraak van het ijs zal steeds sneller verlopen. En de kans dat het nog terugkomt wordt steeds kleiner. Het is niet onredelijk om aan te nemen dat we nu al voorbij een zekere grens zijn.
Als we de aarde willen laten afkoelen op een natuurlijke manier is een stevige vulkaanuitbarsting wel een pre.
Waarom nou weer klotebeer, had je d'r last van somsquote:Op zondag 6 juli 2008 09:41 schreef NED het volgende:
[..]
ff serieus, die klotebeer was toch dood gegaan of vergis ik me nu heel erg?
Hoezo een vulkaanuitbarsting?quote:Op zondag 6 juli 2008 08:55 schreef Drugshond het volgende:
ff over het tipping-point.
Als er geen ijs meer is... zal de oceaan bij de N-pool verder opwarmen omdat er geen of onvoldoende licht=warmte terug zal reflecteren. Dus de afbraak van het ijs zal steeds sneller verlopen. En de kans dat het nog terugkomt wordt steeds kleiner. Het is niet onredelijk om aan te nemen dat we nu al voorbij een zekere grens zijn.
Als we de aarde willen laten afkoelen op een natuurlijke manier is een stevige vulkaanuitbarsting wel een pre.
Omdat het zielig is. maarja, je hebt natuurlijk altijd mensen zoals jou in die in pimauto ronscheurt en schijt heeft aan het milieu.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:33 schreef waht het volgende:
[..]
Nee. Waarom zou ik medelijden moeten hebben?
gigantische stofwolken die de zon blokkeren, dat koelt flink af.quote:
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:57 schreef tankertuig het volgende:
[..]
De meest aangepaste zou het perfect doen in nederland. En aanpassingsvermogen is een troef, dus kracht. En gezien de huidige wereldproblemen kunnen wij ons niet eens aan elkaar aanpassen dus sterfen we toch wel uit, dus waar maken we ons druk om?
Zorgt het niet voor meer CO2 in de atmosfeer -> broeikaseffect -> opwarming?quote:Op zondag 6 juli 2008 11:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
gigantische stofwolken die de zon blokkeren, dat koelt flink af.
Tja, die kunnnen ook niet voor eeuwig blijven zwemmenquote:Op zondag 6 juli 2008 11:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Qua temperaturen zal er ook wat zijn veranderd, maar er zullen dan denk ik bijvoorbeeld ook meer zeehonden komen (mits niet uitgestorven).
Zielig voor wie dan?quote:
Sterfen?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:57 schreef tankertuig het volgende:
[..]
De meest aangepaste zou het perfect doen in nederland. En aanpassingsvermogen is een troef, dus kracht. En gezien de huidige wereldproblemen kunnen wij ons niet eens aan elkaar aanpassen dus sterfen we toch wel uit, dus waar maken we ons druk om?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |