ik schiet 1/100e op 200 mm en ik kan mn camera nog stilhouden.... verschilt flink per persoon...quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:39 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Euh, je moet wel erg parkinson hebben als je bij dat zonnige weer van vandaag niet zonder problemen buiten kunt schieten. F/8 bij ISO200 mag dan volgens de sunny F/16 regel nog geen probleem zijn; 1/800e is prima op 300mm. Met een beetje vaste hand is 1/400e nog zonder problemen te doen op een APS-C sensor.
* Xilantof is jaloers op die flitser!quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:42 schreef Danny het volgende:
Net besteld, hopelijk morgen binnen:
SB-900
[ afbeelding ]
Nikkor 50 AF 1.4D
[ afbeelding ]
JJC Wireless Remote 100m WR-100G
[ afbeelding ]
liveview niet goed genoeg?quote:Op donderdag 31 juli 2008 10:32 schreef SuperJan65 het volgende:
en het ook vanuit een laag standpunt nog goed te kunnen zien:
[ afbeelding ]
geilquote:Op donderdag 31 juli 2008 16:42 schreef Danny het volgende:
Net besteld, hopelijk morgen binnen:
SB-900
[ afbeelding ]
SuperJan, zoveel glas en dan maar _een body? Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar de D200 is best een leuke camera om erbij te houdenquote:Op donderdag 31 juli 2008 10:32 schreef SuperJan65 het volgende:
(heel veel mooie spullen)![]()
Om het geheel te bekostigen staat mijn D200 te koop, net als de 2x converter, Nikkor TC-20E II.
met enige oefening is 1/160 nog te doen op mn 100-400 op 400 mm (zónder IS aan dan)..quote:Op donderdag 31 juli 2008 07:56 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik schiet 1/100e op 200 mm en ik kan mn camera nog stilhouden.... verschilt flink per persoon...
Wat heeft die flitser dan wat Xilantof niet heeftquote:Op donderdag 31 juli 2008 16:59 schreef Xilantof het volgende:
[..]
* Xilantof is jaloers op die flitser!
Verklaart gelijk waarom die soepkom in je fototas zatquote:Op woensdag 30 juli 2008 22:04 schreef Danny het volgende:
[..]
jah, was al aan het zoeken geslagen. Tijdens de verhuizing van r'dam naar zwolle istie kennelijk misplaatst. Bleek uiteindelijk in de buffetkast achter een stapel schalen te liggen. Waarschijnlijk heb ik 'm daar 'even veilig neergelegd'
Nee, had er voor mij niet op hoeven zitten, ik vind dat echt zuigen.quote:
Is dat een hama-filter?quote:
Waar ga je hem dan voor gebruiken?quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:48 schreef SuperJan65 het volgende:
[..]
Nee, had er voor mij niet op hoeven zitten, ik vind dat echt zuigen.
Met die hoekzoeker is het wel echt loepzuiver trouwens... mooi spul, dat glas van nikon.
Jah. Op m'n 16-85 zit een vrij dure B+W, op m'n 18-200 een Hama-pro. Ik zie werkelijk geen enorme verschillen, dus hama voldoet voor mij prima for now. De batterijlader is trouwens ook van Hamaquote:
Die opmerking ging over liveview, wat ik verschrikkelijk vind.quote:
Lol die heb ik dus afgelopen vrijdag ook gekocht. Heb 'm het weekend daarna 24uur aan een stuk gedragen. Best een fijne tas, past genoeg in, maar m'n schouder deed wel zeer na die 24 uurquote:Op maandag 4 augustus 2008 15:05 schreef Rnej het volgende:
[ afbeelding ]
slingshot-achtige tas, is wel nicevoor mn tripje naar barcelona... heb toch maar 2 lenzen op t moment
ik geloof jequote:Op maandag 4 augustus 2008 16:35 schreef kvdv het volgende:
[..]
Lol die heb ik dus afgelopen vrijdag ook gekocht. Heb 'm het weekend daarna 24uur aan een stuk gedragen. Best een fijne tas, past genoeg in, maar m'n schouder deed wel zeer na die 24 uur
Dat moet wel passen denk ik, ik had er afgelopen weekend hetvolgende inzitten:quote:Op maandag 4 augustus 2008 16:39 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik geloof je
er moet een 70-200 2.8 in, een 40d met een 17-40 erop, een 2x extender en een speedlite 580 in...
ff 2 slotjes kopen zodat ze m niet openritsen en ik ben klaar om te gaan :-D
hmzz. ozpich goed, maar ik huur wel een kluisje op LLquote:Op maandag 4 augustus 2008 16:28 schreef Marc H het volgende:
Twee weken geleden gekocht: Een Pacsafe 55.
[ link | afbeelding ]
Het is een gehard stalen net wat om een (rug) tas heen gaat, en zo kan verankeren.
Erg handig als je gaat camperen, en je cameratas "veiliger" wil achterlaten.
De 55 is de kleinste maat, en past om een minitrekker of stealth 300D.
waar wil je dat dan aan vastleggen?quote:Op maandag 4 augustus 2008 16:28 schreef Marc H het volgende:
Twee weken geleden gekocht: Een Pacsafe 55.
[ link | afbeelding ]
Het is een gehard stalen net wat om een (rug) tas heen gaat, en zo kan verankeren.
Erg handig als je gaat camperen, en je cameratas "veiliger" wil achterlaten.
De 55 is de kleinste maat, en past om een minitrekker of stealth 300D.
De afgelopen 11 dagen uitgebreid getest op Campzone. (Groot outdoor game-lan). Wilde toch een camera en wat lenzen (twv: 4000+) meenemen, maar het idee omdat in een tent los achter te laten vond ik wat minder. De kans is niet groot, de controle is goed genoeg, maar een schoudertasje valt wat minder op als dat iemand met je tower pc ervan doorgaat (en maar dehelft waard is). Werkt erg goed, in twee minuten tijd licht je camera veilig aan de ketting, en je kan het snel en simpel losmaken, als je de sleutel hebt.
hmzzz. ze hebben daar lantaarnpalen staanquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
waar wil je dat dan aan vastleggen?
aan je tentstokken lijkt me niet echt practisch
Wij zaten in een legertent van 5 bij 5 meter, en die hebben een heel mooie middenpaal van pakweg 3.5 meter hoog, en die til je niet even snel omhoog, en ja dat hebben we geprobeertquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
waar wil je dat dan aan vastleggen?
aan je tentstokken lijkt me niet echt practisch
Ik heb ook pas een Canonet 28 weg kunnen smijten idd.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Ben er wel voorzichtig mee, de Canonets kunnen niet zo goed tegen mishandeling. Ik heb er al een paar naar de eeuwige meetzoekervelden geholpen
jij noemt t een probleem.... mijn 17-40L is op mn 40d een onverslaanbaar scherpe standaardzoom die zelfs de 24-70L met huid en haar opvreetquote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:34 schreef kvdv het volgende:
[..]
Ik heb ook pas een Canonet 28 weg kunnen smijten idd.
Ding was opeens kei gammel (lens schoof zeg maar heen en weer) en de sluiter werkte niet meer goed.
Edit:
Owja, voor ik het vergeet:
- Canon EOS 30 met grip (niet die van Kamermans overigens).
Gekocht voor als ik eens met de EF 24mm de straat op wil en NIET vast wil zitten aan het probleem dat cropfactor heet
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:55 schreef Rnej het volgende:
[..]
jij noemt t een probleem.... mijn 17-40L is op mn 40d een onverslaanbaar scherpe standaardzoom die zelfs de 24-70L met huid en haar opvreet
Hoezo? Wat wil je met 2.8 op zo'n bereik? Oké voor binnenshuis ofzo?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:57 schreef kvdv het volgende:
[..]
![]()
Voor die 17-40L heb ik helaas geen geld![]()
Al vind ik f/4.0 toch nog een beetje te klein![]()
Scherptediepte en afstoppenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 23:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoezo? Wat wil je met 2.8 op zo'n bereik? Oké voor binnenshuis ofzo?
ik heb met mijn 17-40 nog nooit behoefte gehad aan meer lichtsterkte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |