Dat is overigens ook zo, mja, onzinnig. Natuurlijk is er altijd een vaste stroom mensen die voor het geld komt, maar de fluctuaties in het aantal vluchtelingen komen grotendeels van de onrust in de landen zelf. Oorlog enzo, dat zijn redenen voor mensen om te vertrekken.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:22 schreef kriele het volgende:
[..] aanzuigende kracht [..]
Dat de Nederlandse overheid alle mensen moet behandelen met inachtneming van de mensenrechten. Alle mensen.quote:
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=117092quote:De kritiek op het opsluiten van ex-asielzoekers en illegalen in een poging hen het land uit te krijgen, neemt toe. Na Amnesty International concludeert ook een belangrijke adviseur van het ministerie van Justitie dat de bestaande vreemdelingenbewaring op de schop moet. De Raad voor Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming (RSJ) heeft gisteren geadviseerd vreemdelingen die het land uit moeten, niet langer dan zes maanden op te sluiten, uitzonderingen daargelaten. Ook moet het regime waaronder de buitenlanders vastzitten, drastisch worden versoepeld. De raad pleit voor maximale bewegingsvrijheid binnen de detentiecentra en een zinvol dagprogramma.
Het liefst ziet de RSJ dat er een alternatief komt voor vreemdelingenbewaring. De raad vindt dat opsluiting van illegalen in een gevangenis ,,op gespannen voet staat met het feit dat deze personen geen strafbaar feit hebben gepleegd''. Vreemdelingen in detentie zijn nu zelfs vaak slechter af dan veroordeelde criminelen. Ze vallen onder een soortgelijk strafregime, maar de buitenlanders krijgen nauwelijks een dagprogramma met bijvoorbeeld werk.
Amnesty International presenteerde afgelopen vrijdag een rapport met gelijkluidende kritiek. Beide organisaties benadrukken dat het vastzetten van buitenlanders zonder verblijfsvergunning een uiterste middel zou moeten zijn om hen het land uit te krijgen.
Ruim tweeduizend vreemdelingen zitten vast in afwachting van uitzetting uit ons land. Zij bezetten inmiddels 15 procent van de Nederlandse celcapaciteit. De effectiviteit van deze opsluiting is echter beperkt. Nog niet de helft van de opgesloten buitenlanders wordt daadwerkelijk uitgezet.
Het Europees Parlement heeft vorige maand een richtlijn aangenomen die voorschrijft dat vreemdelingendetentie in principe maximaal zes maanden mag duren. Staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie heeft toegezegd dat ze die regel zal overnemen. De RSJ bepleit dat daarnaast ook scherper moet worden omschreven wanneer 'zicht op uitzetting' van een vreemdeling bestaat, een voorwaarde om mensen in detentie te plaatsen.
Albayrak zal in de loop van de zomer reageren op de rapporten van Amnesty en de RSJ.
op aarde, op zeeniveau en enkel zuiver water danwelquote:Op maandag 30 juni 2008 17:16schreef Yildiz het volgende:
Wist je dat als je water wilt koken, het het makkelijkst is dit rond de 100 graden Celsius te brengen?
Verder, zand bestaat vaak uit relatief kleine deeltjes.
OK ik dacht dat je gewoon zoals normaal ongenuanceerd aan het blaaahaaten was.quote:Ik dacht, laat ik ook even wat irrelevante dingen opnoemen als reactie.
Ach maar er zijn ook de rechten van de eerlijk persoon en die wegen zwaarder.quote:Een crimineel heeft nog steeds evenveel mensenrechten als iemand die niet crimineel is. Als iemand crimineel is, is het nog steeds geen excuus om mensenrechten ineens te vergeten. Verder zou je ook de OP mogen lezen, eigenlijk. Het gaat Amnesty namelijk om de verschrikkelijk langdurige, vaak nutteloze opsluiting.
Op kosten van de belasting betalerquote:Op zondag 29 juni 2008 21:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
De meesten komen inderdaad voor een beter leven voor henzelf en hun kinderen.
Ja die mensen hebben het hier slechter dan waar ze vandaan komenquote:Op donderdag 10 juli 2008 05:44 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Ik heb uit mijn bron ook vernomen dat asielzoekers weken, maanden (who knows) daar vast zitten zonder zich om te kleden. En eigenlijk heb ik nog wel meer zieke shit gehoord.
Ben je echt dom? Blind?quote:Op donderdag 10 juli 2008 06:18 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ja die mensen hebben het hier slechter dan waar ze vandaan komen![]()
stop nu maar eens met zulke zieke shit te posten, zo erg hebben ze het hier niet hoor![]()
immers, als het zo erg zou zijn, kwamen ze hier niet heen.
nee,van een andere mening toegedaan.quote:
quote:Op donderdag 10 juli 2008 17:23 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
nee,van een andere mening toegedaan.
aprepos dom en blind.........een kritische blik naar die "arme" illegalen geeft je idd snel het etiketje van dom, blind en racistich.
Smerig lui volk dus, want ik weet 200% zeker dat ze wel andere kleding en sanitaire voorzieningen hebben.quote:Op donderdag 10 juli 2008 05:44 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Ik heb uit mijn bron ook vernomen dat asielzoekers weken, maanden (who knows) daar vast zitten zonder zich om te kleden. En eigenlijk heb ik nog wel meer zieke shit gehoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |