abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juli 2008 @ 18:01:19 #101
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59871037
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:22 schreef kriele het volgende:
[..] aanzuigende kracht [..]
Dat is overigens ook zo, mja, onzinnig. Natuurlijk is er altijd een vaste stroom mensen die voor het geld komt, maar de fluctuaties in het aantal vluchtelingen komen grotendeels van de onrust in de landen zelf. Oorlog enzo, dat zijn redenen voor mensen om te vertrekken.

Ik snap wel dat je niet zomaar de halve wereld binnen Nederland kunt laten wonen en voorzien van onderdak en eten, dus ik heb er ook niet al teveel problemen mee als niet iedereen binnengelaten wordt, maar het proces zelf dient wel een beetje normaal te gaan. Mensenrechten gaan schenden -met als mogelijk doel de 'aanzuigende werking' te veranderen-, gaat mij een beetje te ver.

[ Bericht 14% gewijzigd door Yildiz op 03-07-2008 18:19:31 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_59872538
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:25 schreef Picchia het volgende:

[..]

En wat betekent dit in concreto?
Dat de Nederlandse overheid alle mensen moet behandelen met inachtneming van de mensenrechten. Alle mensen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_59904144
quote:
De kritiek op het opsluiten van ex-asielzoekers en illegalen in een poging hen het land uit te krijgen, neemt toe. Na Amnesty International concludeert ook een belangrijke adviseur van het ministerie van Justitie dat de bestaande vreemdelingenbewaring op de schop moet. De Raad voor Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming (RSJ) heeft gisteren geadviseerd vreemdelingen die het land uit moeten, niet langer dan zes maanden op te sluiten, uitzonderingen daargelaten. Ook moet het regime waaronder de buitenlanders vastzitten, drastisch worden versoepeld. De raad pleit voor maximale bewegingsvrijheid binnen de detentiecentra en een zinvol dagprogramma.

Het liefst ziet de RSJ dat er een alternatief komt voor vreemdelingenbewaring. De raad vindt dat opsluiting van illegalen in een gevangenis ,,op gespannen voet staat met het feit dat deze personen geen strafbaar feit hebben gepleegd''. Vreemdelingen in detentie zijn nu zelfs vaak slechter af dan veroordeelde criminelen. Ze vallen onder een soortgelijk strafregime, maar de buitenlanders krijgen nauwelijks een dagprogramma met bijvoorbeeld werk.

Amnesty International presenteerde afgelopen vrijdag een rapport met gelijkluidende kritiek. Beide organisaties benadrukken dat het vastzetten van buitenlanders zonder verblijfsvergunning een uiterste middel zou moeten zijn om hen het land uit te krijgen.

Ruim tweeduizend vreemdelingen zitten vast in afwachting van uitzetting uit ons land. Zij bezetten inmiddels 15 procent van de Nederlandse celcapaciteit. De effectiviteit van deze opsluiting is echter beperkt. Nog niet de helft van de opgesloten buitenlanders wordt daadwerkelijk uitgezet.

Het Europees Parlement heeft vorige maand een richtlijn aangenomen die voorschrijft dat vreemdelingendetentie in principe maximaal zes maanden mag duren. Staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie heeft toegezegd dat ze die regel zal overnemen. De RSJ bepleit dat daarnaast ook scherper moet worden omschreven wanneer 'zicht op uitzetting' van een vreemdeling bestaat, een voorwaarde om mensen in detentie te plaatsen.

Albayrak zal in de loop van de zomer reageren op de rapporten van Amnesty en de RSJ.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=117092
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_59968189
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:16schreef Yildiz het volgende:
Wist je dat als je water wilt koken, het het makkelijkst is dit rond de 100 graden Celsius te brengen?
Verder, zand bestaat vaak uit relatief kleine deeltjes.
op aarde, op zeeniveau en enkel zuiver water danwel
quote:
Ik dacht, laat ik ook even wat irrelevante dingen opnoemen als reactie.
OK ik dacht dat je gewoon zoals normaal ongenuanceerd aan het blaaahaaten was.
quote:
Een crimineel heeft nog steeds evenveel mensenrechten als iemand die niet crimineel is. Als iemand crimineel is, is het nog steeds geen excuus om mensenrechten ineens te vergeten. Verder zou je ook de OP mogen lezen, eigenlijk. Het gaat Amnesty namelijk om de verschrikkelijk langdurige, vaak nutteloze opsluiting.
Ach maar er zijn ook de rechten van de eerlijk persoon en die wegen zwaarder.
En de hotels die hier gevangenis door moeten gaan.
Als een crimineel opsluiten als vrijheidsberoving gezien gaat worden....
(waarom dan ueberhaupt een rechtssystem hemben (of het slap geOH dat daar voor moet doorgaan)
quote:
Op zondag 29 juni 2008 21:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

De meesten komen inderdaad voor een beter leven voor henzelf en hun kinderen.
Op kosten van de belasting betaler

[ Bericht 29% gewijzigd door desiredbard op 08-07-2008 12:02:10 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_60011687
Ik heb uit mijn bron ook vernomen dat asielzoekers weken, maanden (who knows) daar vast zitten zonder zich om te kleden. En eigenlijk heb ik nog wel meer zieke shit gehoord.
pi_60011725
Met welke oplossing komt Amnesty?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 10 juli 2008 @ 06:18:06 #107
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60011729
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 05:44 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Ik heb uit mijn bron ook vernomen dat asielzoekers weken, maanden (who knows) daar vast zitten zonder zich om te kleden. En eigenlijk heb ik nog wel meer zieke shit gehoord.
Ja die mensen hebben het hier slechter dan waar ze vandaan komen
stop nu maar eens met zulke zieke shit te posten, zo erg hebben ze het hier niet hoor
immers, als het zo erg zou zijn, kwamen ze hier niet heen.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_60011732
Voldoende mensen die illegaal komen om een paar maanden in Nederland/Europa komen om te werken, reizen en vervolgens niet meer terugkeren
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60011763
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 06:18 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ja die mensen hebben het hier slechter dan waar ze vandaan komen
stop nu maar eens met zulke zieke shit te posten, zo erg hebben ze het hier niet hoor
immers, als het zo erg zou zijn, kwamen ze hier niet heen.
Ben je echt dom? Blind?
  donderdag 10 juli 2008 @ 17:23:40 #110
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60023892
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 06:38 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:

[..]

Ben je echt dom? Blind?
nee,van een andere mening toegedaan.
aprepos dom en blind.........een kritische blik naar die "arme" illegalen geeft je idd snel het etiketje van dom, blind en racistich.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_60037228
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 17:23 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

nee,van een andere mening toegedaan.
aprepos dom en blind.........een kritische blik naar die "arme" illegalen geeft je idd snel het etiketje van dom, blind en racistich.

Volkomen mee eens.
pi_60037257
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 05:44 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Smerig lui volk dus, want ik weet 200% zeker dat ze wel andere kleding en sanitaire voorzieningen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')