abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59731030
Vorige topic: Droom je ervan om voor jezelf werken? hulp nodig?

Kan een leuk topic worden, vandaar dat het jammer is dat 'ie op slot ging.
quote:
Beste Fokkers,

Sinds April ben ik een eenmanszaak gestart en deze loopt vooralsnog vrij redelijk tot goed, het geeft mij een gevoel van nieuwe invullingen , nieuwe uitdagingen en een poging tot dromen te verwezelijken.

In het verleden heb ik al vaker met deze wensen gestoeid, maar ik vond mezelf te laag opgeleid, te weinig ervaren en een onterecht stabiel gevoel, hebben mij hiervan tegengehouden.

Ik ben nu 27 jaar en na wikken, wegen, nieuwe ambities en een nieuwe start heb ik dat toch aangedurfd, ik heb dan ook besloten alles zelf te doen, administratie, factureren, de hele mikmak.

Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die zelf die ambitie hebben maar het nog niet durven of doen om bepaalde redenen, misschien kan ik actief meehelpen, want het gevoel dat je je met zoiets gaat inlaten, is erg lekker.

Lasser, Loodgieter, Timmerman, Consultant, Lopende band werker, Kantoorpersoneel of ICT-er, of kan me niet schelen wat.

Ik wil jullie helpen als jullie de ambitie hebben om zelf iets op te starten, KvK, regelgeving, contracten, het zoeken en verkrijgen van projecten, communicatie, belastingsdienst, of mijn grootste belemmering, het durven of noem maar op.
Let op: noem geen bedrijfsnamen als het niet nuttig is en denk aan spam enz..
pi_59731039
Laatste post:
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:16 schreef daftme het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook in gedachten. Het financiële gedeelte is één van de belangrijkste aspecten in een onderneming. Ik wil dit graag zelf doen. Vooral in het begin als ik nog freelance werk, maar ook later als het een bedrijf word. Als het pas echt goed gaat lopen huur ik er iemand voor in, maar daar ben ik nog lang niet. Het is sowieso handig om die kennis te hebben dus ik laat me informeren door een betrouwbaar persoon met voldoende kennis of, zoals je zei, ik doe een cursus.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:09:08 #3
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_59731352
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:16 schreef daftme het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook in gedachten. Het financiële gedeelte is één van de belangrijkste aspecten in een onderneming. Ik wil dit graag zelf doen. Vooral in het begin als ik nog freelance werk, maar ook later als het een bedrijf word. Als het pas echt goed gaat lopen huur ik er iemand voor in, maar daar ben ik nog lang niet. Het is sowieso handig om die kennis te hebben dus ik laat me informeren door een betrouwbaar persoon met voldoende kennis of, zoals je zei, ik doe een cursus.
Dat is verstandig om te doen. Ten eerste omdat je dan zelf precies weet waar je staat, en je bespaart een hoop geld wat je anders aan een accountant of belastingadviseur kwijt bent.

Waar ik wel voor zou zorgen is dat je het eerste jaar wel iemand hebt met verstand van zaken die met je mee kan kijken. Ik zorg zelf voor aardig wat beginnende ondernemers die zelf hun boekhouding verzorgen, en als ze dan aan het eind van het jaar bij me komen zijn er in sommige gevallen toch wel aardig wat correcties nodig. Dat is dan weer zonde van het geld, zonde van het werk wat die persoon erin gesoken heeft, en de tijd die erin gestoken moet worden om eea weer recht te breien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')