abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59728997
Beste Fokkers,

Sinds April ben ik een eenmanszaak gestart en deze loopt vooralsnog vrij redelijk tot goed, het geeft mij een gevoel van nieuwe invullingen , nieuwe uitdagingen en een poging tot dromen te verwezelijken.

In het verleden heb ik al vaker met deze wensen gestoeid, maar ik vond mezelf te laag opgeleid, te weinig ervaren en een onterecht stabiel gevoel, hebben mij hiervan tegengehouden.

Ik ben nu 27 jaar en na wikken, wegen, nieuwe ambities en een nieuwe start heb ik dat toch aangedurfd, ik heb dan ook besloten alles zelf te doen, administratie, factureren, de hele mikmak.

Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die zelf die ambitie hebben maar het nog niet durven of doen om bepaalde redenen, misschien kan ik actief meehelpen, want het gevoel dat je je met zoiets gaat inlaten, is erg lekker.

Lasser, Loodgieter, Timmerman, Consultant, Lopende band werker, Kantoorpersoneel of ICT-er, of kan me niet schelen wat.

Ik wil jullie helpen als jullie de ambitie hebben om zelf iets op te starten, KvK, regelgeving, contracten, het zoeken en verkrijgen van projecten, communicatie, belastingsdienst, of mijn grootste belemmering, het durven of noem maar op.

Zijn er hier mensen waarmee ik met bovenstaande een plezier kan doen?

Edit: gloeiende.... rottitel zeg

[ Bericht 4% gewijzigd door 68Chevelle op 27-06-2008 12:41:25 ]
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_59729034
ja maar dan wil ik voor 2009 miljonair zijn
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:34:09 #3
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_59729036
Mij!
Maar pas als ik weet wat ik wil
(__/)
(='.'=)
(")_(") http://www.whoopsiedaisy.nl
~ My room is not messy; It's an obstacle course designed to keep me fit!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:34:23 #4
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_59729039
Zal ik je dan helpen met een goed topic titel?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:35:00 #5
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59729064
Ik ga dit even volgen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_59729085
spam
pi_59729149
spam zou het zijn als ik gegevens gaf van wat voor zaak ik eigenijk had, dit is lijkt mij irrelevant aan de behoeften van een ander.

BerenNDD: Help jij me eens met een goede marketingtitel op weg
pi_59729216
Hoeveel geld vraag je hiervoor?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_59729284
pffff..... als ik nou nog een paar achterdochtige reacties lees, hoeft het al niet meer ,

Helpen heb ik het over, wat kost doodnormale simpele hulp uit ervaringen van een ander tegenwoordig?, het plezier dat je er mensen mee kunt geven.
pi_59729319
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:43 schreef 68Chevelle het volgende:
pffff..... als ik nou nog een paar achterdochtige reacties lees, hoeft het al niet meer ,
ok doei huilie
quote:
Helpen heb ik het over, wat kost doodnormale simpele hulp uit ervaringen van een ander tegenwoordig?, het plezier dat je er mensen mee kunt geven.
zit je weer aan de xtc?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_59729330
quote:
gewoon niet op reageren
quote:
zie je niet veel meer, goed bezig
pi_59729388
Gaaf! Ik heb zelf een tijd zitten denken om voor mezelf te beginnen maar ben nu even on hold met die plannen door wat omstandigheden.

Hoe bevalt het tot nu toe? Wat vond je het meeste tegenvallen? Hoeveel was je kwijt voor de eerste opzet, dus zeg maar voordat je kon beginnen met je 1e opdracht?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 27 juni 2008 @ 12:48:31 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59729408
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:37 schreef 68Chevelle het volgende:
spam zou het zijn als ik gegevens gaf van wat voor zaak ik eigenijk had, dit is lijkt mij irrelevant aan de behoeften van een ander.

BerenNDD: Help jij me eens met een goede marketingtitel op weg
Je biedt je diensten aan... leg mij eens uit waarom ik dit geen spam zou moeten vinden?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:49:46 #14
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_59729438
Heb me gister toevallig ingeschreven bij KvK (en dus tegelijkertijd alles geregeld met de belastingdienst).
Vanaf 1 Juli zal m'n 'bedrijf' actief zijn en ga ik ook al aan de slag voor m'n 1e officiele klant
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_59729454
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:48 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je biedt je diensten aan... leg mij eens uit waarom ik dit geen spam zou moeten vinden?
quote:
spam (dem; spams)
1 ongevraagde e-mail, m.n. reclame
er wordt geen reclame gemaakt en TS vraagt geen vergoeding
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:50:31 #16
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_59729457
Op welke wijze heb jij je voorbereid om de stap te maken? Heb je bijvoorbeeld nog "marktonderzoeken" gedaan om te kijken of er een reëele markt is voor je diensten? Ben je overigens nog (op freelance of projectbasis) aan het werk voor je oude baas? Dat hoor je ook wel vaak van startende ondernemers.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:50:34 #17
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_59729460
Waarom wordt TS hier zo afgezeken?
Als hij er geen geld voor vraagt oid, dan is dit toch een goed initiatief? Of ligt dat nou aan mij?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:52:52 #18
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_59729512
quote:

[..]

omdat TS er geen geld mee wil verdienen, geen referrer id's in linkjes zet en puur wil helpen.

geen spam imo
pi_59729524
Ik snap er ook geen zak meer van, waarom Sjeen nu opeens hier de mod aan het uithangen is. Dit is toch een mooi initiatief? Hij vraagt er geen geld voor, hij wil andere mensen op weg helpen met zijn eigen ervaringen.

Dat zouden meer mensen moeten doen komt mij dan bekend in de oren opzetten.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 27 juni 2008 @ 12:53:16 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59729525
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:50 schreef Sm0keZ het volgende:
Waarom wordt TS hier zo afgezeken?
Als hij er geen geld voor vraagt oid, dan is dit toch een goed initiatief? Of ligt dat nou aan mij?
In dat geval zijn zowel TT als OP ietwat rottig geformuleerd... Op zich vind ik een topic "Hoe zet je je eigen bedrijf op" heus geen slecht idee hoor...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:54:13 #21
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_59729551
Hmm, interessant. Ik ga dit ook even volgen. Ik zou vooral willen weten hoe TS de overstap heeft ervaren.
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:54:30 #22
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_59729559
Go TS!

Sukkelige mods en users die het verschil niet zien tussen iemand die advies aanbiedt om mensen te helpen en spam
zzz
pi_59729560
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:53 schreef Sjeen het volgende:

[..]

In dat geval zijn zowel TT als OP ietwat rottig geformuleerd... Op zich vind ik een topic "Hoe zet je je eigen bedrijf op" heus geen slecht idee hoor...
Gelukkig, ik dacht al

TT change dan maar!
pi_59729585
quote:

Ik sta op het punt om voor mezelf te beginnen. Ik ga Grafisch ontwerpen en standaard (HTML en CSS) websites maken. Ik wil beginnen als freelancer, maar als ik klaar ben met mijn opleiding wil ik er een echt bedrijf van maken. Twee vrienden schuiven dan in ter ondersteuning. Ik twijfel ook aan mezelf of dit wel haalbaar is. Ik heb geen ervaring met het administratieve gedeelte en ook kan ik nog veel leren in het vak zelf. Wat ook logisch is als je net begint.

Ik heb al redelijk wat documenten gelezen op internet. Waaronder een startersplan van de kvk en allerlei andere documenten die me helpen om op gang te komen. Ik zou graag jou ervaringen wel is willen horen en wat je ervan hebt geleerd. Welke fouten heb je gemaakt en wat je juist goed hebt aangepakt. Graag een reactie.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:56:09 #25
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_59729598
quote:

[..]

Ga koken mens!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:57:13 #26
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_59729627
Jullie hadden van mij de kolere kunnen krijgen met zulke reacties. man man man.
pi_59729671
Go Arma !
pi_59729699
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:55 schreef daftme het volgende:

[..]

Ik sta op het punt om voor mezelf te beginnen. Ik ga Grafisch ontwerpen en standaard (HTML en CSS) websites maken. Ik wil beginnen als freelancer, maar als ik klaar ben met mijn opleiding wil ik er een echt bedrijf van maken. Twee vrienden schuiven dan in ter ondersteuning. Ik twijfel ook aan mezelf of dit wel haalbaar is. Ik heb geen ervaring met het administratieve gedeelte en ook kan ik nog veel leren in het vak zelf. Wat ook logisch is als je net begint.

Ik heb al redelijk wat documenten gelezen op internet. Waaronder een startersplan van de kvk en allerlei andere documenten die me helpen om op gang te komen. Ik zou graag jou ervaringen wel is willen horen en wat je ervan hebt geleerd. Welke fouten heb je gemaakt en wat je juist goed hebt aangepakt. Graag een reactie.
Als je TOTAAL geen kaas hebt gegeten van boekhouden of enige administratieve werkzaamheden zou ik een (kleine) cursus doen. Het is namelijk bij de meeste bedrijven handig om te weten wat er binnen komt en uitgaat en met een besef van getallen is dat wat handiger.

Ik wil (na mn studie) ook iets voor mezelf beginnen. Weet alleen niet wat!
pi_59729768
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:32 schreef 68Chevelle het volgende:
......ik heb dan ook besloten alles zelf te doen, administratie, factureren, de hele mikmak.
Het lijkt mij voor alle mogelijk geïnteresseerden beter om even te wachten tot het eerste boekjaar voorbij is van TS en hij de eerste belastingcontrole heeft gehad. Ik heb genoeg kleine zelfstandigen gezien die dachten dat ze de administratie zelf konden doen en er vervolgens achter kwamen dat de fiscus daar andere ideeën over had...

Je bent pas 3 maanden bezig, je hebt nog geen enkele tegenslag gehad (en geloof me, die komt heus wel) en je bent zo overtuigd van je goede ondernemerskwaliteiten dat je die graag met anderen wilt delen.....
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  vrijdag 27 juni 2008 @ 13:05:08 #30
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_59729830
nog niet, maar wie weet
Tot zover de kwaliteitspost
pi_59730132
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:59 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Als je TOTAAL geen kaas hebt gegeten van boekhouden of enige administratieve werkzaamheden zou ik een (kleine) cursus doen. Het is namelijk bij de meeste bedrijven handig om te weten wat er binnen komt en uitgaat en met een besef van getallen is dat wat handiger.

Ik wil (na mn studie) ook iets voor mezelf beginnen. Weet alleen niet wat!
Ja, dat had ik ook in gedachten. Het financiële gedeelte is één van de belangrijkste aspecten in een onderneming. Ik wil dit graag zelf doen. Vooral in het begin als ik nog freelance werk, maar ook later als het een bedrijf word. Als het pas echt goed gaat lopen huur ik er iemand voor in, maar daar ben ik nog lang niet. Het is sowieso handig om die kennis te hebben dus ik laat me informeren door een betrouwbaar persoon met voldoende kennis of, zoals je zei, ik doe een cursus.
pi_59730320
De inbox "68chevelle" is niet beschikbaar....

Dat is jammer, want zo te zien reageert hij hier niet meer.
pi_59730500
Godver, jullie hebben het weer goed voor elkaar hè? Stelletje kutgebruikers hier,
TS probeerd mensen te helpen met het opzetten van een eigen bedrijf en het
neerzetten van de voor en nadelen, en het enige wat jullie doen is TS een schop geven.

Tering zeg, wat kan ik daar slecht tegen.

Owjah, en &^^&^&**(*()*($%@^$#% de inbox is niet bereikbaar, maar ik had graag met TS in contact
willen komen.
pi_59730572
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:16 schreef daftme het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook in gedachten. Het financiële gedeelte is één van de belangrijkste aspecten in een onderneming. Ik wil dit graag zelf doen. Vooral in het begin als ik nog freelance werk, maar ook later als het een bedrijf word. Als het pas echt goed gaat lopen huur ik er iemand voor in, maar daar ben ik nog lang niet. Het is sowieso handig om die kennis te hebben dus ik laat me informeren door een betrouwbaar persoon met voldoende kennis of, zoals je zei, ik doe een cursus.
Ik heb zelf MBO administratie gaan.Vond er toen geen ene fuck aan en dacht altijd dat ik er niets mee zou doen (ben daarna op HBO meer de commerciele richting uitgegaan). Maar met een onderneming is het handig!
pi_59730664
Na uitleg TS onder voorbehoud open

[ Bericht 86% gewijzigd door Five_Horizons op 27-06-2008 13:58:38 ]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_59731286
Ik kan me goed voorstellen dat het voor TS nu niet meer hoeft.
pi_59731311
Ik heb genoeg te doen zie ik, ambities zat jullie, prachtig!!!, eens zien of we er mee kunnen knallen.

P.s. ik heb zojuist de afspraak gemaakt met de mod hierboven dat zodra een link of bedrijfsnaam verschijnt onder mijn acccount, dat ik alle begrip heb dat men het als spam gaat zien.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:06:57 #38
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_59731321
hulde!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:10:57 #39
216273 Gibson
Play it loud
pi_59731392
goed initiatief dit topic. Een eigen bedrijf starten is al lastig genoeg (heb het van dichtbij meegemaakt) dus als iemand op deze manier wat info kan verschaffen is dat alleen maar mooi meegenomen.

laat dit nou een verzamelplaats worden van info en tips om je eigen bedrijf te starten en hou op met dat gezeik, als je het spam vindt of het je niet aanstaat ga dan lekker weg.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:11:56 #40
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_59731410
Ah, hier dan maar. Sorry F_H, had niet gezien dat je deze weer geopend had.
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:16 schreef daftme het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:09 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat is verstandig om te doen. Ten eerste omdat je dan zelf precies weet waar je staat, en je bespaart een hoop geld wat je anders aan een accountant of belastingadviseur kwijt bent.

Waar ik wel voor zou zorgen is dat je het eerste jaar wel iemand hebt met verstand van zaken die met je mee kan kijken. Ik zorg zelf voor aardig wat beginnende ondernemers die zelf hun boekhouding verzorgen, en als ze dan aan het eind van het jaar bij me komen zijn er in sommige gevallen toch wel aardig wat correcties nodig. Dat is dan weer zonde van het geld, zonde van het werk wat die persoon erin gesoken heeft, en de tijd die erin gestoken moet worden om eea weer recht te breien.
pi_59731518
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:47 schreef Scorpie het volgende:
Gaaf! Ik heb zelf een tijd zitten denken om voor mezelf te beginnen maar ben nu even on hold met die plannen door wat omstandigheden.

Hoe bevalt het tot nu toe? Wat vond je het meeste tegenvallen? Hoeveel was je kwijt voor de eerste opzet, dus zeg maar voordat je kon beginnen met je 1e opdracht?
First things first, omstandigheden???.... bekend verhaal, wat voor omstandigheden?

Meeste tegengevallen is toch wel op dit moment de communicatie met inkoop van de partij waarmee ik zaken wil doen, deze interpretatieverschillen kosten me een hoop tijd.

ik ben met 0 op de botte bijl gestart, dus alleen de KVK heeft geld gekost, en mezelf in de ICT in de dienstverlening geschopt als eerste opstap.
pi_59731822
Ik overweeg het steeds nadrukkelijker. Ik ben nu in loondienst bij een bedrijf (inmiddels bijna 7 jaar dezelfde werkgever) en denk dat ik als free-lancer veel beter af zou zijn. Klanten vragen specifiek om mij en ik betaal nu mee aan het loonstrookje van overhead binnen ons bedrijf. Of ik de stap ook daadwerkelijk zet op korte termijn, weet ik niet.
pi_59731982
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:55 schreef daftme het volgende:

[..]

Cool, leuk voor je, ik zal naar eigen inzicht en interpretatie antwoord geven.

Je start als freelancer lijkt me een puik plan, zo kun je relatief kostenloos kijken hoe de markt in elkaar zit, en of men behoefte heeft aan jouw vaardigheden, over het direct starten van een bedrijf met vrienden na je opleiding wat minder, je zal eerst uit willen vinden hoever je met je eigen capaciteiten komt, alvorens je een extra kostenpost dmv vrienden/collega's wilt binnenhalen, met name in de startfase zie ik meer risico's dan voordelen.

Mijn foutenlijstje,

Startbuffer met 2000 te laag ingeschat om buiten het rood te blijven
Afspraken betreffende projectcontracten teveel af laten wachten door de externe partij.
eerste factuur zonder BTW gerekend = met recht de stomste

Meegevallen:

Zoeken, vinden en benaderen van geinteresseerde opdrachtgevers
Het voorbereidend vertrekgesprek van mijn uitzendbureau om van mijn concurrentiebeding af te komen
Financien
kvk-inschrijving (lachertje)
Regels Belastingplicht
pi_59732010
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:49 schreef Civilian het volgende:
Heb me gister toevallig ingeschreven bij KvK (en dus tegelijkertijd alles geregeld met de belastingdienst).
Vanaf 1 Juli zal m'n 'bedrijf' actief zijn en ga ik ook al aan de slag voor m'n 1e officiele klant
Cool, hoe heb je je VAR rondgekregen?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:41:06 #45
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_59732059
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:30 schreef Elfletterig het volgende:
Ik overweeg het steeds nadrukkelijker. Ik ben nu in loondienst bij een bedrijf (inmiddels bijna 7 jaar dezelfde werkgever) en denk dat ik als free-lancer veel beter af zou zijn. Klanten vragen specifiek om mij en ik betaal nu mee aan het loonstrookje van overhead binnen ons bedrijf. Of ik de stap ook daadwerkelijk zet op korte termijn, weet ik niet.
Ik zou voor je dat doet wel even goed je huidige contract doorlezen of er geen concurentiebeding in staat. Mocht dat zo zijn dan kon het wel eens lastig worden met voor jezelf beginnen omdat dat concurentiebeding je aardig kan belemmeren in je werk als zelfstandige.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:43:11 #46
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_59732107
Een vriend van me is een tijd terug voor zichzelf begonnen. Ik kan hem met een aantal dingen wel prima helpen (vooral op bedrijfseconomisch vlak, beetje fiscaal, juridisch enzo), maar eigen ervaring heb ik natuurlijk helemaal niet. Dus ik lees uit interesse gezellig mee (en misschien kan ik zelfs hier en daar nog nuttig bijdragen).
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:44:08 #47
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59732133
En dit doen we dus niet

[ Bericht 28% gewijzigd door Five_Horizons op 27-06-2008 14:46:25 ]
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_59732180
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:02 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Het lijkt mij voor alle mogelijk geïnteresseerden beter om even te wachten tot het eerste boekjaar voorbij is van TS en hij de eerste belastingcontrole heeft gehad. Ik heb genoeg kleine zelfstandigen gezien die dachten dat ze de administratie zelf konden doen en er vervolgens achter kwamen dat de fiscus daar andere ideeën over had...

Je bent pas 3 maanden bezig, je hebt nog geen enkele tegenslag gehad (en geloof me, die komt heus wel) en je bent zo overtuigd van je goede ondernemerskwaliteiten dat je die graag met anderen wilt delen.....
Bijna goed, ik hou maar met 1 ding rekening, en dat is dat ik direct na mijn inkomsten 70% apart zet voor belastingen, moet genoeg zijn om op financieel gebied de belasting niet als bedreiging te zien.

Het lijkt me beter nu op deze manier te gaan beginnen, aangezien ik nu nog steeds kan nadenken als werknemer zijnde,
als ik 2 jaar ofzo verder ben, heb ik er misschien geen zin in, andere prioriteiten of dat de overstap niet vers meer ligt.
pi_59732221
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:44 schreef BarraCupraCuda het volgende:
En dit doen we dus niet
Niet over nagedacht..... dat anderen ook weleens als spamgier kunnen optreden......:(
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:51:05 #50
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59732277
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:44 schreef BarraCupraCuda het volgende:
En dit doen we dus niet
-Edit-

ik ga wel klagen in feedback
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')