ok doei huiliequote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:43 schreef 68Chevelle het volgende:
pffff..... als ik nou nog een paar achterdochtige reacties lees, hoeft het al niet meer,
zit je weer aan de xtc?quote:Helpen heb ik het over, wat kost doodnormale simpele hulp uit ervaringen van een ander tegenwoordig?, het plezier dat je er mensen mee kunt geven.
gewoon niet op reagerenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:43 schreef 68Chevelle het volgende:
pffff..... als ik nou nog een paar achterdochtige reacties lees, hoeft het al niet meer,
zie je niet veel meer, goed bezigquote:Helpen heb ik het over, wat kost doodnormale simpele hulp uit ervaringen van een ander tegenwoordig?, het plezier dat je er mensen mee kunt geven.
Je biedt je diensten aan... leg mij eens uit waarom ik dit geen spam zou moeten vinden?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:37 schreef 68Chevelle het volgende:
spam zou het zijn als ik gegevens gaf van wat voor zaak ik eigenijk had, dit is lijkt mij irrelevant aan de behoeften van een ander.
BerenNDD: Help jij me eens met een goede marketingtitel op weg
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je biedt je diensten aan... leg mij eens uit waarom ik dit geen spam zou moeten vinden?
er wordt geen reclame gemaakt en TS vraagt geen vergoedingquote:spam (dem; spams)
1 ongevraagde e-mail, m.n. reclame
omdat TS er geen geld mee wil verdienen, geen referrer id's in linkjes zet en puur wil helpen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je biedt je diensten aan... leg mij eens uit waarom ik dit geen spam zou moeten vinden?
In dat geval zijn zowel TT als OP ietwat rottig geformuleerd... Op zich vind ik een topic "Hoe zet je je eigen bedrijf op" heus geen slecht idee hoor...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:50 schreef Sm0keZ het volgende:
Waarom wordt TS hier zo afgezeken?
Als hij er geen geld voor vraagt oid, dan is dit toch een goed initiatief? Of ligt dat nou aan mij?
Gelukkig, ik dacht alquote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:53 schreef Sjeen het volgende:
[..]
In dat geval zijn zowel TT als OP ietwat rottig geformuleerd... Op zich vind ik een topic "Hoe zet je je eigen bedrijf op" heus geen slecht idee hoor...
Ik sta op het punt om voor mezelf te beginnen. Ik ga Grafisch ontwerpen en standaard (HTML en CSS) websites maken. Ik wil beginnen als freelancer, maar als ik klaar ben met mijn opleiding wil ik er een echt bedrijf van maken. Twee vrienden schuiven dan in ter ondersteuning. Ik twijfel ook aan mezelf of dit wel haalbaar is. Ik heb geen ervaring met het administratieve gedeelte en ook kan ik nog veel leren in het vak zelf. Wat ook logisch is als je net begint.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:43 schreef 68Chevelle het volgende:
Helpen heb ik het over, wat kost doodnormale simpele hulp uit ervaringen van een ander tegenwoordig?, het plezier dat je er mensen mee kunt geven.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als je TOTAAL geen kaas hebt gegeten van boekhouden of enige administratieve werkzaamheden zou ik een (kleine) cursus doen. Het is namelijk bij de meeste bedrijven handig om te weten wat er binnen komt en uitgaat en met een besef van getallen is dat wat handiger.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:55 schreef daftme het volgende:
[..]
Ik sta op het punt om voor mezelf te beginnen. Ik ga Grafisch ontwerpen en standaard (HTML en CSS) websites maken. Ik wil beginnen als freelancer, maar als ik klaar ben met mijn opleiding wil ik er een echt bedrijf van maken. Twee vrienden schuiven dan in ter ondersteuning. Ik twijfel ook aan mezelf of dit wel haalbaar is. Ik heb geen ervaring met het administratieve gedeelte en ook kan ik nog veel leren in het vak zelf. Wat ook logisch is als je net begint.
Ik heb al redelijk wat documenten gelezen op internet. Waaronder een startersplan van de kvk en allerlei andere documenten die me helpen om op gang te komen. Ik zou graag jou ervaringen wel is willen horen en wat je ervan hebt geleerd. Welke fouten heb je gemaakt en wat je juist goed hebt aangepakt. Graag een reactie.
Het lijkt mij voor alle mogelijk geïnteresseerden beter om even te wachten tot het eerste boekjaar voorbij is van TS en hij de eerste belastingcontrole heeft gehad. Ik heb genoeg kleine zelfstandigen gezien die dachten dat ze de administratie zelf konden doen en er vervolgens achter kwamen dat de fiscus daar andere ideeën over had...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:32 schreef 68Chevelle het volgende:
......ik heb dan ook besloten alles zelf te doen, administratie, factureren, de hele mikmak.
Ja, dat had ik ook in gedachten. Het financiële gedeelte is één van de belangrijkste aspecten in een onderneming. Ik wil dit graag zelf doen. Vooral in het begin als ik nog freelance werk, maar ook later als het een bedrijf word. Als het pas echt goed gaat lopen huur ik er iemand voor in, maar daar ben ik nog lang niet. Het is sowieso handig om die kennis te hebben dus ik laat me informeren door een betrouwbaar persoon met voldoende kennis of, zoals je zei, ik doe een cursus.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:59 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Als je TOTAAL geen kaas hebt gegeten van boekhouden of enige administratieve werkzaamheden zou ik een (kleine) cursus doen. Het is namelijk bij de meeste bedrijven handig om te weten wat er binnen komt en uitgaat en met een besef van getallen is dat wat handiger.
Ik wil (na mn studie) ook iets voor mezelf beginnen. Weet alleen niet wat!
Ik heb zelf MBO administratie gaan.Vond er toen geen ene fuck aan en dacht altijd dat ik er niets mee zou doen (ben daarna op HBO meer de commerciele richting uitgegaan). Maar met een onderneming is het handig!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:16 schreef daftme het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook in gedachten. Het financiële gedeelte is één van de belangrijkste aspecten in een onderneming. Ik wil dit graag zelf doen. Vooral in het begin als ik nog freelance werk, maar ook later als het een bedrijf word. Als het pas echt goed gaat lopen huur ik er iemand voor in, maar daar ben ik nog lang niet. Het is sowieso handig om die kennis te hebben dus ik laat me informeren door een betrouwbaar persoon met voldoende kennis of, zoals je zei, ik doe een cursus.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:16 schreef daftme het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook in gedachten. Het financiële gedeelte is één van de belangrijkste aspecten in een onderneming. Ik wil dit graag zelf doen. Vooral in het begin als ik nog freelance werk, maar ook later als het een bedrijf word. Als het pas echt goed gaat lopen huur ik er iemand voor in, maar daar ben ik nog lang niet. Het is sowieso handig om die kennis te hebben dus ik laat me informeren door een betrouwbaar persoon met voldoende kennis of, zoals je zei, ik doe een cursus.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:09 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat is verstandig om te doen. Ten eerste omdat je dan zelf precies weet waar je staat, en je bespaart een hoop geld wat je anders aan een accountant of belastingadviseur kwijt bent.
Waar ik wel voor zou zorgen is dat je het eerste jaar wel iemand hebt met verstand van zaken die met je mee kan kijken. Ik zorg zelf voor aardig wat beginnende ondernemers die zelf hun boekhouding verzorgen, en als ze dan aan het eind van het jaar bij me komen zijn er in sommige gevallen toch wel aardig wat correcties nodig. Dat is dan weer zonde van het geld, zonde van het werk wat die persoon erin gesoken heeft, en de tijd die erin gestoken moet worden om eea weer recht te breien.
First things first, omstandigheden???.... bekend verhaal, wat voor omstandigheden?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:47 schreef Scorpie het volgende:
Gaaf! Ik heb zelf een tijd zitten denken om voor mezelf te beginnen maar ben nu even on hold met die plannen door wat omstandigheden.
Hoe bevalt het tot nu toe? Wat vond je het meeste tegenvallen? Hoeveel was je kwijt voor de eerste opzet, dus zeg maar voordat je kon beginnen met je 1e opdracht?
Cool, leuk voor je, ik zal naar eigen inzicht en interpretatie antwoord geven.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:55 schreef daftme het volgende:
[..]
Ik sta op het punt om voor mezelf te beginnen. Ik ga Grafisch ontwerpen en standaard (HTML en CSS) websites maken. Ik wil beginnen als freelancer, maar als ik klaar ben met mijn opleiding wil ik er een echt bedrijf van maken. Twee vrienden schuiven dan in ter ondersteuning. Ik twijfel ook aan mezelf of dit wel haalbaar is. Ik heb geen ervaring met het administratieve gedeelte en ook kan ik nog veel leren in het vak zelf. Wat ook logisch is als je net begint.
Ik heb al redelijk wat documenten gelezen op internet. Waaronder een startersplan van de kvk en allerlei andere documenten die me helpen om op gang te komen. Ik zou graag jou ervaringen wel is willen horen en wat je ervan hebt geleerd. Welke fouten heb je gemaakt en wat je juist goed hebt aangepakt. Graag een reactie.
Cool, hoe heb je je VAR rondgekregen?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:49 schreef Civilian het volgende:
Heb me gister toevallig ingeschreven bij KvK (en dus tegelijkertijd alles geregeld met de belastingdienst).
Vanaf 1 Juli zal m'n 'bedrijf' actief zijn en ga ik ook al aan de slag voor m'n 1e officiele klant
Ik zou voor je dat doet wel even goed je huidige contract doorlezen of er geen concurentiebeding in staat. Mocht dat zo zijn dan kon het wel eens lastig worden met voor jezelf beginnen omdat dat concurentiebeding je aardig kan belemmeren in je werk als zelfstandige.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:30 schreef Elfletterig het volgende:
Ik overweeg het steeds nadrukkelijker. Ik ben nu in loondienst bij een bedrijf (inmiddels bijna 7 jaar dezelfde werkgever) en denk dat ik als free-lancer veel beter af zou zijn. Klanten vragen specifiek om mij en ik betaal nu mee aan het loonstrookje van overhead binnen ons bedrijf. Of ik de stap ook daadwerkelijk zet op korte termijn, weet ik niet.
Bijna goed, ik hou maar met 1 ding rekening, en dat is dat ik direct na mijn inkomsten 70% apart zet voor belastingen, moet genoeg zijn om op financieel gebied de belasting niet als bedreiging te zien.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:02 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Het lijkt mij voor alle mogelijk geïnteresseerden beter om even te wachten tot het eerste boekjaar voorbij is van TS en hij de eerste belastingcontrole heeft gehad. Ik heb genoeg kleine zelfstandigen gezien die dachten dat ze de administratie zelf konden doen en er vervolgens achter kwamen dat de fiscus daar andere ideeën over had...
Je bent pas 3 maanden bezig, je hebt nog geen enkele tegenslag gehad (en geloof me, die komt heus wel) en je bent zo overtuigd van je goede ondernemerskwaliteiten dat je die graag met anderen wilt delen.....
Niet over nagedacht..... dat anderen ook weleens als spamgier kunnen optreden......:(quote:
-Edit-quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |