Hier past een citaat bij uit Fastfood Nation:quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:56 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Echt jammer. Heb je overal van die koffieshops met precies dezelfde inrichting en concept, hoe lame is dat.
Juist leuk zijn van die wat kleinere zaakjes waar ze lekkere koffie schenken en waar er echt een intiem sfeertje hangt.
Dit zie je met elke keten. Vooral met kledingwinkels is dit opvallend, in elke stad heb je hetzelfde. Loop je bijvoorbeeld door het centrum van Antwerpen zie je daar precies dezelfde die je in Nijmegen ook hebt... nou dat was me de reis wel waard. Gelukkig hebben steden nog wat meer te bieden dan winkels anders hoefde je niet eens meer weg.quote:"The basic thinking behind fast food has become the operating system of today's retail economy, wiping out small businesses, obliterating regional differences, and spreading identical stores throughout the country like a self-replicating code."
het feit dat ze van die troep verkopen neemt niet weg dat de gewone koffie gewoon zwaar goed isquote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:46 schreef Tristessa het volgende:
Ja lekker hè, koffie met heel veel suiker, vette zooi en andere synthetische smaakstoffen.
.
Je vergeet erbij te vermelden dat die kleine zaakjes ook reteduur zijn om uit de kosten te komen. Geef mij dan maar lekkere koffie bij een megaketen tegen een betaalbare prijs.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:56 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Echt jammer. Heb je overal van die koffieshops met precies dezelfde inrichting en concept, hoe lame is dat.
Juist leuk zijn van die wat kleinere zaakjes waar ze lekkere koffie schenken en waar er echt een intiem sfeertje hangt.
5 euro?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:14 schreef BaronPils het volgende:
Veel te duur (5 euro voor een beker koffie vind ik behoorlijk veel), maar de koffie is wel te drinken. Wat het vooral doet zijn de leren stoelen waardoor het toch wat comfortabeler wordt dan simpelweg koffie te drinken in een cafe of aan een terras. Daar betaal je natuurlijk dan ook wel weer voor. Desondanks heb ik niets tegen Starbucks, en als 'concept' is het wel vrij vernieuwend in Nederland (zover ik weet dan).
5 Euro?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:14 schreef BaronPils het volgende:
Veel te duur (5 euro voor een beker koffie vind ik behoorlijk veel), maar de koffie is wel te drinken.
Je kunt ook verse gemalen koffie bestellen, die kost hier iets van 14$/kopjequote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:47 schreef maartena het volgende:
[..]
$1.85 voor de grootste maat hier, en dan krijg je dus bijna een halve liter koffie. $3.85 voor een Fruppocino, welke ik zomers nogal eens neem..... Maar ik geloof dat ik dan wel de duurste koffie heb gehad, of ik moet allerlei extras erbij willen zoals een extra shot espresso er doorheen of zoiets.
Waarom moet het allemaal zo groot? Ja natuurlijk op drank zit een hoge winstmarge dus aantrekkelijk om grotere hoeveelheden te verkopen. Maar dat bedoel ik niet, De kleinste is dus 2 x zo groot als wat we in Nederland normaal vinden...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:47 schreef maartena het volgende:
[..]
5 Euro?
$1.85 voor de grootste maat hier, en dan krijg je dus bijna een halve liter koffie. $3.85 voor een Fruppocino, welke ik zomers nogal eens neem..... Maar ik geloof dat ik dan wel de duurste koffie heb gehad, of ik moet allerlei extras erbij willen zoals een extra shot espresso er doorheen of zoiets.
De kleinste koffie, ongeveer twee keer de grootte van een Nederlands "kopje koffie" wat je op een terras kunt bestellen gaat voor $1.15.
5 Euro.....Nogal afzetterij idd als dat echt zo is.
The high cost of low price.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:51 schreef Fakkan het volgende:
Over afzetterij gesproken. Geloof mij goed, ik ben absoluut geen treehugger. Maar de koffieindustrie is één van de markten waarbij kapitalistische grootmachten schandalig misbruik maken van arme boeren. Als je dan over afzetterij wilt spreken, heb het dan over die boeren en niet je eigen portemonnee. Ik wil echt kappen met het bashen, maar dit maakt veel in mij los.
overdaad? Je krijgt tenminste een fatsoenlijke beker/mok koffie en niet van die automaatbocht waar 2 slokken in zitquote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:59 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Waarom moet het allemaal zo groot? Ja natuurlijk op drank zit een hoge winstmarge dus aantrekkelijk om grotere hoeveelheden te verkopen. Maar dat bedoel ik niet, De kleinste is dus 2 x zo groot als wat we in Nederland normaal vinden...nou dat klinkt mij toch als overdaad in de oren.
In het zuinige Nederland is alles klein, het kopje koffie of het miezerige glaasje bier op een terras / kroegquote:Op zaterdag 28 juni 2008 00:24 schreef WooZ het volgende:
[..]
overdaad? Je krijgt tenminste een fatsoenlijke beker/mok koffie en niet van die automaatbocht waar 2 slokken in zit
inderdaad. Maar een halve liter is het grootste formaat (ik weet trouwens niet hoeveel het precies is), de tall daarentegen is het kleinste formaat en dat is een prima bakje, zo'n anderhalve mok, ik denk net zoveel als een blikje ofzoquote:Op zaterdag 28 juni 2008 01:44 schreef edcetera het volgende:
[..]
In het zuinige Nederland is alles klein, het kopje koffie of het miezerige glaasje bier op een terras / kroeg
Maar aan de andere kant: een halve liter koffie is weer teveel van het goede (voor mij tenminste),
een pot bier daarentegen kan niet groot genoeg zijn
Vreemd genoeg heb je in de VS heel veel koffiehuisjes, zo noem ik ze maar even, en die maken betere koffie dan die gehypte meuk.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:42 schreef Jakobw het volgende:
Het is echt zo triest, zo NL om te kicken op Starbucks.
In ieder normaal land heb je op iedere straathoek er 1tje.
In de USA zeker.
Waarom naar de SB als je in de VS bent.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 03:01 schreef Metal_Mart het volgende:
Ik ben op dit moment op vakantie in de VS, en ben er nu een aantal keren geweest. De frapuccino vind ik erg lekker (ben geen koffie-drinker). Voor de rest is het niet veel bijzonders. Er zitten alleen in elke tent van die laptop-pipo's interessant te doen, da's wel een beetje jammer.
dan heb je geen koffie besteldquote:Op zaterdag 28 juni 2008 05:12 schreef Ringo het volgende:
Teringwas net op Schiphol, dacht, ff zo'n koffie proberen, maar het is ook wel écht zoete meuk.
![]()
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:58 schreef quirina het volgende:
De lekkerste koffie drink ik toch thuis uit mijn espresso pruttelkannetje. Mmmmmmmmm!!
Oh nee! Te laat gezienquote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:14 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Trouw met mij aub
Ik heb morgenvroeg tijd... ?
Dat is dus geen bakkie. Een bakkie is gewoon een pot zwart en een mok. Dat is starbucks'koffie'.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:42 schreef WooZ het volgende:
[..]
het feit dat ze van die troep verkopen neemt niet weg dat de gewone koffie gewoon zwaar goed is
* WooZ heeft net een bakkie tall brewed coffe extra bold op
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 03:03 schreef popolon het volgende:
[..]
Waarom naar de SB als je in de VS bent.![]()
Er zijn zat weinig lokale tenten waar het veel beter is.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:02 schreef dubidub het volgende:
[..]
Dat is dus geen bakkie. Een bakkie is gewoon een pot zwart en een mok. Dat is starbucks'koffie'.
En veel te veel betalen voor veel te weinig, nee dank je wel.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:36 schreef J.Herrer het volgende:
Starbucksdat ze dat nog koffie noemen
Echte koffiegenieters slaan die meuk over en gaan naar de coffee company of illy ofzo
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En veel te veel betalen voor veel te weinig, nee dank je wel.
echtquote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Starbucks betere koffiequote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:54 schreef speknek het volgende:
[..]Echte koffieliefhebbers
.
Leg het even uit van een![]()
koffieliefhebber aan de ander (alhoewel, ik zal je ook wel diep in je koffie hart
beledigen door Nespresso te drinken); wat is er mis met een grote ijskoffie op een hete zomerdag. Of houd je het dan liever bij een stevige espresso waarna je bloeddruk naar ongekende hoogtes stijgt en het zweet je aan alle kanten uitbreekt. Hmm, lekker hoor echte koffieliefhebber!
Starbucks is niet bepaald de beste koffie, ze zijn gruwelijk over-priced en het is ook minder goed voor de lijn. Maar ze hebben betere koffie dan 90% van de Nederlandse café's
Mijn stamcoffeeshop verkoopt drugs en coffee, en het is allebei van goede kwaliteitquote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:18 schreef DutchErrorist het volgende:
Orange mocha frappuccino!
Maar goed lang leve kleine coffeeshops (als in waar ze koffie verkopen en geen drugs) want die zijn het beste
Tja, voor sommigen is kwaliteit nu eenmaal belangrijker dan kwantiteit. Dat je grote bekers hebt bij Starbucks weten we nu inmiddels wel.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Kwaliteit bij welke koffietent dan ookquote:Op zondag 29 juni 2008 13:47 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Tja, voor sommigen is kwaliteit nu eenmaal belangrijker dan kwantiteit. Dat je grote bekers hebt bij Starbucks weten we nu inmiddels wel.
I know the feelingquote:Op zondag 29 juni 2008 21:11 schreef RedDevil085 het volgende:
Heb ooit eens in sydney bij een starbucks een driedubbele espresso gedronken.... Heb daarna de rest van de dag in een caffeine-high door de stad lopen stuiteren.. Dus uhmmm... geen klachten
Dan hebben ze er nog 15.268 filialen over.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:16 schreef dubidub het volgende:
Vanochtend op de radio hoorde ik dat starbucks 600(!) filialen in de VS gaat sluiten, vanwege tegenvallende resultaten (lees: verliezen). Ik moest wel een beetje grinniken.
Daarnaast: Leesvoor mbt Starbucks Nederland en de haalbaarheid daarvan.
Ja want alleen Starbucks zet verse 'koffie'quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:19 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
HEEERLIJK!!!Ga jij maar weer naar de koffie automaat toe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |