quote:Op zondag 29 juni 2008 21:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Pink is kut inderdaad. Veel te weinig kracht in m'n linkerpink. Trainen dus.
Ik heb die dingen wel eens bij iemand anders geprobeerd, en als ik eerlijk ben zou ik gewoon eerst meer gaan oefenen op de gitaar dan zo'n ding proberen. Vooral omdat de prijs van die dingen een beetje belachelijk is voor 3 stukjes plastic en een paar veertjes als ik het me goed herinner.quote:Op zondag 29 juni 2008 23:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zag 'm op feedback staan. Werkt het goed?
Dat geeft een andere klank, gewoon lekker uitproberen. Ik heb een favoriet standje, maar de andere standjes gebruikt ik ook als ik zin heb.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:54 schreef M4a1 het volgende:
TVP, net mijn eerste electrische gitaar gekregen
Cort G200
[ afbeelding ]
(maar dan in het rood/wit ipv blauw/wit )
Iemand nog algemene tips, want ik heb er geen handleiding bij (is 2e hands, maar amper gebruikt) en de site van Cort mag ik niet op van google (malware oid), en ik heb GEEN idee waarom ik nou bvb bepaalde pickups wel of niet moet gebruiken,
Om de tone aan te passen, net wat je lekker vind of het beste past bij een stuk dat je speelt. Lekker experimenteren dus.quote:of dat "tone" knopje.
Bij sommige gitaren kan je hem maar een kan t op drukken, dat kan je vaak zien aan de brug. Met mijn gitaar kan ik de snaran alleen slapper whammyen.quote:
En hoe werkt die whammy-bar, die zit erbij, kan ik erin schroeven, maar ik moet er flink wat kracht op zetten wil de toon een heel klein beetje veranderen, hoort dat zo? Ik durf niet teveel kracht te zetten...
Met de muis van je pink waarmee je de snaren aanslaat, ofwel palm mute.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:31 schreef M4a1 het volgende:
Als je nou punk wilt spelen hè (Offspring etc, de pop-punk achtige nummers), en je wilt van die korte snelle achtste noten spelen, hoe demp je die dan het beste?
Oeh, dat doe ik ook heel veel in de metalcorequote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:39 schreef starla het volgende:
[..]
Met de muis van je pink waarmee je de snaren aanslaat, ofwel palm mute.
[ afbeelding ]
Met de whammy bar (of tremolo bridge) kan je eigenlijk altijd de tonen naar beneden halen. Dit doe je door het hendeltje ongeveer parallel aan de snaren te houden (richting de kop van de gitaar) en het hendeltje vervolgens richting de body te drukken.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:54 schreef M4a1 het volgende:
En hoe werkt die whammy-bar, die zit erbij, kan ik erin schroeven, maar ik moet er flink wat kracht op zetten wil de toon een heel klein beetje veranderen, hoort dat zo? Ik durf niet teveel kracht te zetten...
Ooooowja lol, ik was aan het ding aan het draaien en me af aan het vragen waarom het niks deedquote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:58 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Met de whammy bar (of tremolo bridge) kan je eigenlijk altijd de tonen naar beneden halen. Dit doe je door het hendeltje ongeveer parallel aan de snaren te houden (richting de kop van de gitaar) en het hendeltje vervolgens richting de body te drukken.
Thanks, ik had wel van palm muten gehoord maar het leek me zo snel om te doen.. toch aan snelheid werken danquote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:39 schreef starla het volgende:
[..]
Met de muis van je pink waarmee je de snaren aanslaat, ofwel palm mute.
[ afbeelding ]
dat deed ik ook bij mijn eerste ontmoeting met de tremolo...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:54 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Ooooowja lol, ik was aan het ding aan het draaien en me af aan het vragen waarom het niks deed![]()
![]()
Dat wist ikquote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:39 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
dat deed ik ook bij mijn eerste ontmoeting met de tremolo...
Ik gebruik de tremolo eigenlijk niet zoveel. Eigenlijk alleen heel lichtjes op akkoorden die wat langer moeten klinken. Maakt het akkoord wat levendiger (qu63, Brian May doet het ook)
Ja, maar dat kan je ook je snaren kosten...quote:
Ik ben begonnen met het C akkoord. Eerst de wijsvinger plaatsen, dan de 2e vinger op de goede plek wringen... AUW! Kramp!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:24 schreef JeroenV het volgende:
Hoe lang duurde het bij jullie voor je wat (simpels) kon en waarmee zijn jullie begonnen?
Ik ben eigenlijk meer begonnen met akkoorden dan met losse noten.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:24 schreef JeroenV het volgende:
Ik ben weer begonnen met spelen, vanaf niveau 0 zeg maar.
Ben vooral bezig met het oefenen met mijn vingers, goed op de fret krijgen zeg maar.
En dan beetje simpele nummers spelen.
Hoe lang duurde het bij jullie voor je wat (simpels) kon en waarmee zijn jullie begonnen?
Ik heb em ook 2e hands gekochtquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:58 schreef Jordy-B het volgende:
Nu wil ik eigenlijk nog een Red Special kopie, maar qu63 wil hem niet verkopen...
Maar hoe moet je het dan precies aanslaan? En wanneer weet je of het op of neer moet? Voor mijn gevoel is het begin veel langer dan wat het moet zijn. (buiten dat het nog niet klinkt)quote:
Em7 G Dsus4 A7sus4
e--3--3--3--3-3-3-3-3--3--3-3--3-3-3--3--3-3-3--3--3-3-3-3-3-3-3----
B--3--3--3--3-3-3-3-3--3--3-3--3-3-3--3--3-3-3--3--3-3-3-3-3-3-3----
G--0--0--0--0-0-0-0-0--0--0-0--0-2-2--2--2-0-0--0--0-0-0-0-0-0-0----
D--2--2--2--2-2-2-0-0--0--0-0--0-0-0--0--0-0-2--2--0-2-2-0-2-2-0----
A--2--2--2--2-2-2-2-2--2--2-2----------------0--0----0-0-0-0-0------
E--0--0--0--0-0-0-3-3--3--3-3---------------------------------------
Em7 G Dsus4 A7sus4
Today is gonna be the day that they're gonna throw it back to you
Oefenen en je zult meer gevoel krijgen. Je aanslagen zullen steeds constanter worden ipv de ene keer alle snaren knettershard aanslaan en de andere keer alle snare net schampen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 03:52 schreef JeroenV het volgende:
Alleen bij de opslag loopt dat telkens vast tussen de snaren
Meestal komt dat doordat je je duim niet ver genoeg onder de hals hebt geplaatst. Met name als je de bovenste snaren wilt aanslaan moet je goed je duim onder de hals bewegen. In het begin doe je teveel met alléén je vingers en te weinig met de positie van je hand.quote:Op woensdag 2 juli 2008 07:56 schreef Heatseeker het volgende:
Hoe voorkom ik dat als ik een snaar op een fret druk dat ik de snaar eronder ook aanraak, heb het idee dat mijn vingertoppen te dik zijn.
Dank je wel, ga het vanavond proberen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 08:39 schreef starla het volgende:
[..]
Meestal komt dat doordat je je duim niet ver genoeg onder de hals hebt geplaatst. Met name als je de bovenste snaren wilt aanslaan moet je goed je duim onder de hals bewegen. In het begin doe je teveel met alléén je vingers en te weinig met de positie van je hand.
In het onderstaande voorbeeld zie je de duim helemaal niet, omdat hij z'n duim goed onder de hals heeft. Hierdoor komen de vingers meer loodrecht op de hals te staan waardoor je de andere snaren niet aanraakt.
[ afbeelding ]
In tegenstelling tot hier:![]()
[ afbeelding ]
Dat je duim over de hals steekt is niet altijd een probleem. Sommige akkoorden of riffs lenen zich daar uitstekend voor. Jimi Hendrix drukte juist vaak de lage E in met z'n duim als hij deze aansloeg:
[ afbeelding ]
Tabs altijd even tussen [code]-tags zetten... dan worden ze goed uitgelijnd.quote:Op woensdag 2 juli 2008 01:48 schreef JeroenV het volgende:
Bij Wonderwall van Oasis staat dit:
[..]
Maar hoe moet je het dan precies aanslaan? En wanneer weet je of het op of neer moet? Voor mijn gevoel is het begin veel langer dan wat het moet zijn. (buiten dat het nog niet klinkt)
Ingegroeide nagels. Brr...quote:Op woensdag 2 juli 2008 12:18 schreef GoodGawd het volgende:
lol @ plaatje nr 2
Die houdt zijn nagels wel erg kort
Ai, en waarom lijkt het eigenlijk altijd zo alsof hendrix zijn gitaar verkeerd om heeft? hij heeft wel een linkshandige, maar waarom hij verkeerd om hangt, dat wou ik wel wetenquote:
Omdat hendrix zijn gitaar verkeerd om heeft.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:51 schreef matjuhhh007 het volgende:
[..]
Ai, en waarom lijkt het eigenlijk altijd zo alsof hendrix zijn gitaar verkeerd om heeft?
Yep, een rechtshandige gitaar met de snaren verkeerd om.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:53 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Omdat hendrix zijn gitaar verkeerd om heeft.
Hij was linkshandig, maar gebruikte eigenlijk altijd rechtshandige gitaren. Kijk maar naar de slagplaat.
En als dat het geheim niet is, kom ik die gitaar gratis bij je ophalenquote:Op donderdag 3 juli 2008 15:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Cool.Misschien is dat z'n geheim.
![]()
*Bestelt linkshandige gitaar.
Gratis in dollars is aanschafprijs in euro's. Die wisselkoers tegenwoordig ook.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
En als dat het geheim niet is, kom ik die gitaar gratis bij je ophalen
Hij speelt op een rechtshandige zoals hierboven al gezegd isquote:Op donderdag 3 juli 2008 15:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Cool.Misschien is dat z'n geheim.
![]()
*Bestelt linkshandige gitaar.
Ook goed, maar dan moet het wel een linkshandige Indie 2tone zijn met gratis (in euro's) koffer erbij.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Gratis in dollars is aanschafprijs in euro's. Die wisselkoers tegenwoordig ook.
Daarom juist, als je rechts bent moet je dus een linkshandige bestellen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:10 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hij speelt op een rechtshandige zoals hierboven al gezegd is
Wel onderdeel van z'n geheim. Want hij kan z'n elementen uit fase zetten.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:11 schreef qu63 het volgende:
En bij Brian May is het iig niet zn gitaar wat het geheim is
Nee, dan moet je een rechtshandige bestellen en de snaren omwisselen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:12 schreef brother52 het volgende:
[..]
Daarom juist, als je rechts bent moet je dus een linkshandige bestellen.
Ik heb een Brian May Red Special, en ik kan niet spelenquote:Op donderdag 3 juli 2008 16:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wel onderdeel van z'n geheim. Want hij kan z'n elementen uit fase zetten.
En misschien zijn de gaatjes van de houtworm in de hals wel zijn geheim.
En vergeet zijn Deaky niet.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wel onderdeel van z'n geheim. Want hij kan z'n elementen uit fase zetten.
En misschien zijn de gaatjes van de houtworm in de hals wel zijn geheim.
Misschien moet je nog 2 AC30's kopen en daar een paar miliseconden vertraging tussen zetten voor het stereo-effect.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:15 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik heb een Brian May Red Special, en ik kan niet spelen
Dus dat is niet het geheim
Ik heb deze al:quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En vergeet zijn Deaky niet.
3 zelfs dan, 1 clear, delay 1 en delay 2quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Misschien moet je nog 2 AC30's kopen en daar een paar miliseconden vertraging tussen zetten voor het stereo-effect.
Had je nog geen AC30 dan?quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:30 schreef qu63 het volgende:
[..]
3 zelfs dan, 1 clear, delay 1 en delay 2
Nope, wel een Vox Pathfinder, en dus die Vox Brian Mayquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |