quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 23:51 schreef kevin20vt het volgende:deze sensor zorgt ervoor dat de computer weet wat de atmosferische druk is in het intercooler traject (ivm benzine en turbo druk)
Deze zit dus in het intercooler traject (inlaat) en het is het beste zo dicht mogelijk deze mapsensor zo dicht mogelijk bij de gasklep te zetten!
Afgelopen zaterdag heb ik Jacco van vw-speed mijn mapsensor flens aan een stuk 63,5mm buis laten lassen!
en wat maakte hij er een meesterwerkje van Jacco nogmaals harstikke bedankt!!
Hier wat foto's van de werken:
![]()
![]()
![]()
en het eindresultaat:
![]()
Het gepolijste deel in mijn inlaattraject aan de bestuurderskant is die buis met de mapsensor (deze zit aan de onderzijde).
![]()
Ben vandaag goed opgeschoten, ik heb er de originele diverter valve opgezet.
De aftermarket dumpvalve van Forge ging niet open waardoor er telkens surge voorkwam!
De mapsensor gemonteerd, de kabelboom gefatsoeneerd, zekeringkast terug op de plek, dashboard erin (bijna 1 jaar eruit geweest), spal-ventilator werkend gemaakt, koelsysteem ontlucht, en eens goed op temperatuur laten komen en een klein stukje mee gereden
Wat is dat mooi zeg, het sperdifferentieel doet ook goed z'n werk, ondanks alle wielspin voelt de wagen heel rustig aan en is mooi controleerbaar!
![]()
De hele 20vt kabelboom is dus omgestekkerd op deze originele golf 1 cabrio zekeringhouder! Alles volledig afgesoldeerd en ingetaped! Rogek bedankt!
Ik ken een hoop projecten die er onder het dashboard niet zo goed uit zien! maar voor minder dan goed doe ik het niet...
(Na het monteren van het dashboard zijn de losse stekkers natuurlijk nog netjes ingeplugd

)
![]()
Rogek die alvast een beetje proefzit, en zie ook het elektrische gaspedaal uit een golf 4!
![]()
Beetje vies nog na al die tijd
![]()
Alweer wat beter alleen nog even stofzuigen
![]()
We hebben het zo gebouwd dat ook de originele klokkenset met deze motor werkt
Als men niet onder de motorklep kijkt ziet niemand dat er een 20vt blok in ligt

Edit: bijna vergeten, het filmpje van de eindelijk volledig werkende motor met turbodruk!
Hier was de motor natuurlijk volledig op bedrijfstemperatuur en had ik er al een stuk mee gereden!
[ Bericht 9% gewijzigd door kevin20vt op 12-10-2008 21:43:40 ]