quote:Poortvliet wint arbitragezaak en vertrekt
Jan Poortvliet vertrekt definitief bij Helmond Sport. De oefenmeester won woensdagavond de arbitragezaak die hij had aangespannen tegen de eerstedivisionist, waardoor hij naar Southampton kan vertrekken. Het contract van Poortvliet wordt per 1 juli ontbonden. Klik hier! Met de uitspraak van de arbitragecommissie van de KNVB komt er een einde aan wekenlang gespeculeer over de toekomst van Poortvliet. De coach wilde graag aan de slag bij de Engelse club Southampton, maar de leiding van Helmond Sport wilde hem niet laten vertrekken. Een arbitragezaak moest de knoop doorhakken.
De uitspraak viel positief uit voor Poortvliet. De Eindhovense coach moet Helmond Sport wel een vergoeding betalen van 75.000 euro, maar verwacht wordt dat zijn nieuwe werkgever Southampton dit bedrag zal ophoesten. Poortvliet wordt bij The Saints geassisteerd door Mark Wotte.
quote:'Dit is een vrijbrief voor alle trainers'
Helmond Sport is ontevreden over de hoogte van de vergoeding die het krijgt van Jan Poortvliet. De arbitragecommissie van de KNVB bepaalde woensdagavond dat de oefenmeester tegen betaling van 75 duizend euro zijn contract kan laten ontbinden. "Er wordt gezegd door de arbitragecommissie dat wij als club een groot probleem hebben nu we zo laat nog een nieuwe trainer moeten gaan zoeken, maar dat komt niet tot uiting in de hoogte van de vergoeding", laat algemeen directeur Mario Captein in het Eindhovens Dagblad optekenen. "Dit valt tegen en verbaast ons."
De arbitragezaak was noodzakelijk nadat Poortvliet een contract had getekend bij Southampton, terwijl hij ook nog een verbintenis in Helmond. De Brabantse eerstedivisionist wilde de coach niet kwijt en hield hem aan zijn contract. Desondanks vertrok Poortvliet naar Engeland en leidde hij al trainingen bij The Saints.
"Dit is een vrijbrief voor elke trainer om onder een contract uit te komen", benadrukte Captein. "Let op, dit gaat een trend worden." De vastgestelde vergoedingssom ligt veel lager dan de door de Brabanders geëiste 250 duizend euro. Bovendien moet de eerstedivisionist nu tijdens de voorbereiding op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer.
Helmond Sport start vandaag nog een sollicitatieprocedure voor een nieuwe trainer, zei Captein ook. "Er zijn nu twee mogelijkheden: of er komt iemand van buitenaf, of het wordt Jurgen Streppel." Over de kansen van beide opties wilde hij zich nog niet uitlaten.
Met alle respect voor Helmond, maar het is ten eerste een flinke sportieve verbetering (kijk alleen al naar hun stadionquote:Op donderdag 26 juni 2008 14:37 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
[..]
Waardeloos dit, wat heeft een contract nog voor zin?
Dat het een sportieve verbetering is dat snap ik. Maar een contract is dus vrijwel niks meer waard als je eenmaal weg wil.quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:42 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Met alle respect voor Helmond, maar het is ten eerste een flinke sportieve verbetering (kijk alleen al naar hun stadion), en ten tweede gaat Poortvliet er financieel goed op vooruit. De KNVB kon niet anders dan Poortvliet in het gelijk stellen.
Dat de KNVB vindt dat S'ton een stapje hoger is zal niemand ontkennen, ook Helmond niet maar het is gewoon belachelijk dat Poortvliet voor een prikkie weg mag vind ik.quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:42 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Met alle respect voor Helmond, maar het is ten eerste een flinke sportieve verbetering (kijk alleen al naar hun stadion), en ten tweede gaat Poortvliet er financieel goed op vooruit. De KNVB kon niet anders dan Poortvliet in het gelijk stellen.
Inderdaad;quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:46 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Dat de KNVB vindt dat S'ton een stapje hoger is zal niemand ontkennen, ook Helmond niet maar het is gewoon belachelijk dat Poortvliet voor een prikkie weg mag vind ik.
HS vroeg om 250.000 als schadevergoeding, hoeft Poortvliet maar 75.000 te betalenquote:"Er wordt gezegd door de arbitragecommissie dat wij als club een groot probleem hebben nu we zo laat nog een nieuwe trainer moeten gaan zoeken, maar dat komt niet tot uiting in de hoogte van de vergoeding", laat algemeen directeur Mario Captein in het Eindhovens Dagblad optekenen. "Dit valt tegen en verbaast ons."
Ik vind Poortvliet niet 250.000 euro waard eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:46 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Dat de KNVB vindt dat S'ton een stapje hoger is zal niemand ontkennen, ook Helmond niet maar het is gewoon belachelijk dat Poortvliet voor een prikkie weg mag vind ik.
Dat is geen enkele speler/trainer ter wereld maar de voetbalwereld is een aparte wereld zoals bekend isquote:Op donderdag 26 juni 2008 17:17 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Ik vind Poortvliet niet 250.000 euro waard eerlijk gezegd.
Helemaal mee eens, naiviteit ten top.quote:En waarop bepaal je uberhaupt een dergelijke afkoopsom in dit geval.[/quote[Zoiets kan gebaseerd worden op bv. zijn salaris[quote]
Ik begrijp de frustratie van Helmond kant heel goed, overigens. Wel heeft Helmond dit al lang van te voren kunnen zien aankomen. Dat ze nu pas beginnen met het zoeken naar een nieuwe trainer spreekt, mijn inziens, niet van een profesionele organisatie.
Zéér goed nieuwsquote:Helmond Sport neemt Höcher over van Heracles
Helmond Sport en Marc Höcher zijn een nieuw contract overeen gekomen. De aanvallende middenvelder wordt definitief overgenomen van Heracles Almelo. Vorig seizoen was hij op huurbasis actief bij de Brabantse Jupiler League-club. Helmond Sport maakte in mei al bekend dat het langer doorwilde met de geboren Almeloër. Na moeizame onderhandelingen heeft de speler besloten zijn toekomst definitief tot 2011 aan de club te verbinden.
Höcher kende vorig jaar met name een sterke tweede seizoenshelft. In totaal speelde hij 37 duels, waarin hij vijf doelpunten liet aantekenen. Ook was hij goed voor tien assists.
We hebben dan ook nog alle tijdquote:Helmond Sport maakt geen haast met nieuwe trainer
Het verliezen van coach Jan Poortvliet aan Southampton leidt niet tot paniek bij het bestuur van Helmond Sport. Algemeen directeur Mario Captein laat dinsdag tegenover Omroep Brabant weten dat de aanstelling van een opvolger nog wel enkele weken kan duren.
Poortvliet tekende enkele weken terug een contract bij de Engelse eerstedivisionist, maar mocht niet vertrekken van zijn Nederlandse werkgever. De arbitragecommissie bepaalde echter dat de coach in zijn recht stond, omdat hij zich zowel op sportief als op financieel vlak kon verbeteren.
Namen zijn nog niet genoemd bij de Brabantse club, die zich de komende weken rustig zal oriënteren op de trainersmarkt. Totdat er een nieuwe coach is gevonden, zullen Jurgen Streppel en Mario Verlijsdonk zich ontfermen over het eerste elftal.
quote:HS wint met 1-9 van FC Eibergen
10-07-2008
Een vermoeid Helmond Sport heeft met 1-9 gewonnen van FC Eibergen. Vanwege de vele trainingsarbeid van deze week, had de selectie van Jurgen Streppel het heel wat lastiger als in de eerste twee oefenwedstrijden. HS kwam zelfs op achterstand door een strafschop, maar nam voor rust nog een 1-3 voorsprong via Lettinga, Chida en Velasco.
Na de rust ging het aanzienlijk soepeler, Höcher (2x), Derksen (2x), Paardekooper en v.d. Gevel tilden de score naar 1-9. FC Eibergen speelde voor rust met het eerste team van de zondagafdeling, na de rust met de iets zwakkere zaterdagtak.
Zou goed kunnen, ik was er niet. Vakantie enzo.quote:Op maandag 28 juli 2008 13:21 schreef Frenkel het volgende:
zo te lezen was het gezellig op de open dag?!
Helaas Uneken na 20 minuten rood waarna VVV de achterstand omkon buigen. De 0-0 tegen KVSK United is natuurlijk niet best.quote:>> 26-07 Oefen
HS - KVSK United (0-0)
>> 26-07 Oefen
HS - Willem II (0-0)
>> 23-07 Oefen
VVV Venlo te RKSV Ospel - HS (3-1)
Ja als in , flinke relletjes tussen willem II en Helmond supporters..quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:43 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, ik was er niet. Vakantie enzo.
Het is altijd gezellig in Helmond. Jammer dat die Willem II supporters te sfeer komen verzieken.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:08 schreef Frenkel het volgende:
[..]
Ja als in , flinke relletjes tussen willem II en Helmond supporters..
En een gast die een ruit ingooide omdat hij geen chocomel kreeg ?!
Dat is niet leukquote:Dubbele beenbreuk voor onfortuinlijke Habraken
Geschreven op zaterdag, 2 augustus om 20:11
Joost Habraken hoopte dit seizoen definitief te kunnen doorbreken, maar voorlopig zit dat er niet in. De twintigjarige speler van Helmond Sport viel vrijdagavond geblesseerd uit tijdens een oefenwedstrijd en blijkt zowel zijn scheen- als zijn kuitbeen te hebben gebroken. De komende maanden zullen in het teken van revalidatie staan. Helmond Sport won het oefenduel bij Gemert met 1-2 maar Habraken had daar weinig van meegekregen. De talentvolle aanvaller zat bij het laatste fluitsignaal al kermend in de ziekenwagen, die hem met spoed naar het ziekenhuis vervoerde. Daar werd Habraken zaterdagmiddag geopereerd.
Hoeveel maanden de buitenspeler nodig zal hebben om te herstellen is niet precies bekend; Helmond Sport spreekt op haar officiële website slechts van een ‘flink aantal maanden’. Habraken zou dit seizoen op een basisplaats kunnen rekenen, nadat hij vorig seizoen al 22 keer in het team had mogen starten. Hij scoorde vijf keer.
quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:31 schreef methodmich het volgende:
Helmond Sport maanden zonder Habraken
Klopt. Nota bene tegen de club uit zijn eigen dorpje.... Was vorig jaar wel basisspeler toch?
Ongeveer wel dus.quote:Habraken zou dit seizoen op een basisplaats kunnen rekenen, nadat hij vorig seizoen al 22 keer in het team had mogen starten. Hij scoorde vijf keer.
Goed nieuwsquote:Joppen krijgt groen licht van medische staf
Geschreven op woensdag, 6 augustus om 09:52
Guus Joppen heeft groen licht gekregen van de medische staf van Helmond Sport om vanaf maandag weer volledig mee te trainen met de groep. De jonge verdediger mocht door een bloedprop onder zijn oksel niet deelnemen aan de partijvormen. Joppen belandde vorig seizoen na het competitieduel met TOP Oss op de intensive care met een dikke arm. Onderzoek wees uit dat een groot bloedvat was afgeklemd. Medicijnen verhielpen de afgelopen maanden het probleem van de trombose, maar de mandekker mocht in de tussentijd geen contactsporten beoefenen.
De achttienjarige verdediger uit Eindhoven is afkomstig uit de eigen jeugdopleiding en debuteerde vorig seizoen in de hoofdmacht van de Helmonders. Joppen speelde tot zijn fysieke ongemak 26 competitieduels, waarvan 25 in de basis.
Houdt het dan nooit op?quote:Nieuwe tegenslag voor Ruud Jansen
HELMOND - Het zit Ruud Jansen niet mee. Na een grotendeels verloren seizoen wegens twee operaties aan zijn knie, heeft de verdediger van Helmond Sport daaraan opnieuw een blessure opgelopen. Dat gebeurde maandag in de bekerwedstrijd van Jong Helmond Sport tegen FC Den Bosch (1-1). De 21-jarige Jansen is zeker enkele weken uitggeschakeld, maar mogelijk ook een aantal maanden, zei donderdag trainer Jurgen Streppel. "Over een week of twee weten we meer", aldus Streppel.
Na de dubbele beenbreuk van Joost Habraken (de Gemertenaar is inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis) een nieuwe tegenslag voor de trainer, die toch al niet zo ruim in de spelers zit. "Ik heb nu nog veertien selectiespelers en twee keepers." Het geeft nog eens de noodzaak aan dat Helmond Sport zich nog voor het einde van de eerste transferperiode versterkt. Daarvoor heeft de club nog ruim een week.
"Dat is nog niet zo makkelijk", stelt Streppel. "Een nieuwe speler moet enerzijds een duidelijke versterking zijn en anderzijds financieel haalbaar." Het kan zelfs zijn dat de termijn verstrijkt zonder dat zich een nieuweling aandient op De Braak. Op het trainingsveld is wel een oude bekende teruggekeerd, namelijk Esad Razic. De Bosniër, momenteel zonder club, houdt zijn conditie op peil bij Jong Helmond Sport. Het is niet waarschijnlijk dat hij weer in Helmond komt voetballen.
Na de teleurstellende competitie- start tegen AGOVV (1-2 thuisnederlaag) volgde vorig week een gelijkspel bij Emmen (1-1). Ruim in blessuretijd gaven de Helmonders de overwinning uit handen. "Emmen scoorde uit een vrije trap die wij hadden moeten krijgen", blikt Streppel terug. Toch was hij niet ontevreden over het optreden van zijn team. "Vooral van het eerste half uur heb ik genoten."
Vandaag wacht weer een uitwedstrijd, nu in Maastricht tegen MVV. "Een maatje groter dan Emmen. Ik vind MVV een outsider voor de titel. Het heeft net als wij één punt, maar speelde al tegen Zwolle en Excelsior. MVV is een ploeg met goede spelers, die veel druk naar voren wil zetten." De Helmondse ploeg moet dat ontregelen door vroeg te storen, geeft de coach aan. "Ik verwacht een leuke, open wedstrijd."
Streppel begint waarschijnlijk met dezelfde elf spelers als in de vorige twee wedstrijden. Guus Joppen is weer inzetbaar, maar de verdediger zal niet aan de aftrap staan. "Guus is een geweldig talent, maar ik wil niets forceren." Streppel bestempelt de verhalen dat Joppen de trombose aan zijn arm heeft opgelopen door zijn verre ingooien, als complete onzin. Maar Joppen zal het ingooien wel voorlopig aan iemand anders overlaten, om de arm niet te veel te belasten.
De wedstrijd in stadion De Geusselt in Maastricht begint vanavond om 20.00 uur. In tegenstelling tot vorig seizoen worden supporters van Helmond Sport weer toegelaten, mits ze gebruikmaken van de buscombi.
Vermoedelijke opstelling Helmond Sport: Van Westerop; Lammens, Paardekooper, Uneken, Suart; Van Leerdam, Lettinga, Velasco; Bruno Andrade, Chida, Höcher.
Overige duels eerste divisie. Vanavond: Excelsior-Fortuna Sittard, Telstar-TOP Oss, FC Omniworld-BV Veendam, FC Emmen - FC Dordrecht, RBC Roosendaal-Haarlem, RKC Waalwijk-Go Ahead Eagles, FC Den Bosch-AGOVV, FC Eindhoven-VVV-Venlo, FC Zwolle-Cambuur Leeuwarden.
Goed nieuws voor Helmond Sport, me dunkt.quote:Helmond Sport strikt op de valreep De Bock
Geschreven op maandag, 1 september om 17:21
Helmond Sport heeft zich vlak voor het sluiten van de transfertermijn versterkt met verdediger Jelle de Bock. De twintigjarige verdediger komt op huurbasis over van Jong PSV. Vorig seizoen kwam hij op huurbasis uit voor FC Eindhoven.
De Bock heeft nog een contract tot medio 2010 bij de regerend landskampioen. De Helmonders hebben een optie bedongen dat het De Bock na dit seizoen voor twee jaar kan vastleggen.
PSV nam De Bock twee jaar geleden met het oog op de toekomst over van Club Brugge. De jeugdinternational speelde sindsdien op huurbasis voor KV Red Star Waasland en FC Eindhoven. Voor de laatste club speelde hij vorig seizoen 21 competitieduels.
Supertof joh! Ik heb er zelfs 2quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 01:05 schreef _Mike_ het volgende:
Is het spannend zo'n topic alleen voor jou PK?
Doe je goedquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 01:27 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Supertof joh! Ik heb er zelfs 2
Jazeker, aan het begin van het seizoen kwam hier nog een Fortuna fan ons (nouja, mijquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:32 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Die Derksen blijft toch een goaltjesdief he
quote:Helmond Sport: andere basis
HELMOND - Helmond Sport-trainer Jurgen Streppel moet vrijdagavond noodgedwongen zijn basiself van de afgelopen weken wijzigen.
Zowel middenvelder Sjaak Lettinga als aanvaller Dirk Jan Derksen kampt met liesklachten. "Vervelend", zei Streppel gisteren na de laatste training voor het uitduel met BV Veendam. "We moeten nog even afwachten hoe Sjaak en Dirk Jan er morgen (vandaag, red.) voor staan, maar de kans dat ik ze allebei opstel is sowieso klein. Starten met twee niet-honderd-procent-fitte spelers lijkt me niet verstandig. Het risico is te groot."
Omdat ook Bruno Roma geblesseerd is geraakt (enkel) en ook Ruud Jansen, Joost Habraken en Bruno Andrade nog niet inzetbaar zijn, heeft Streppel niet meer veel smaken over. Als Lettinga en Derksen vanavond niet kunnen spelen, zijn Jelle de Bock en Mart van de Gevel waarschijnlijk hun vervangers.
Streppel maakte zich overigens niet al te veel zorgen. "Onze speelwijze is duidelijk, dáár verandert niets aan, en we zijn goed bezig de laatste tijd."
Helmond Sport, de nummer vier van de ranglijst, kan vanavond goede zaken doen. Veendam is de nummer zes. Het heeft twee punten minder. Streppel: "We kunnen dus een gaatje slaan."
De wedstrijd in het Gjaltema stadion in Veendam begint vanavond om 20.00 uur.
Vermoedelijke opstelling Helmond Sport: Van Westerop; Lammens, Uneken, Joppen, Suart; Van Leerdam, De Bock, Guijo-Velasco; Van de Gevel, Chida, Höcher.
Terecht ofcourse.quote:Guijo-Velasco
Daniel Guijo-Velasco van Helmond Sport wordt in staat van beschuldiging gesteld, omdat hij zich tijdens de op 28 november gespeelde wedstrijd RBC Roosendaal – Helmond Sport schuldig heeft gemaakt aan het uitbrengen van de Hitlergroet aan tegenstander Mels van Driel.
De aanklager betaald voetbal heeft Guijo-Velasco een schikkingsvoorstel gedaan van vijf wedstrijden schorsing. Mocht hij niet akkoord gaan, dan wordt de zaak voorgelegd aan de Tuchtcommissie betaald voetbal van de KNVB.
KNVB
Wrijf het er nog een keer inquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:53 schreef sjimz het volgende:
PK, sukkel dat je bent!
Als je niet in dit deel had gepost was #8 open gebleven
Wat zijn je verwachtingen voor dit seizoen, Paaskonijn?quote:Helmond Sport huurt Veldmate van Groningen
GRONINGEN - FC Groningen heeft de 20-jarige verdediger Jeroen Veldmate voor komend seizoen verhuurd aan Helmond Sport, dat in de eerste divisie uitkomt. Dat heeft de eredivisieclub uit het noorden van het land vrijdag laten weten. Veldmate speelde tot nu toe negen duels in het eerste elftal van trainer Ron Jans.
Veldmate verlengde zijn contract bij FC Groningen onlangs met drie seizoenen, tot medio 2012. Daarbij werd afgesproken dat de centrale verdediger verhuurd zou worden om meer speelminuten op een hoger niveau te maken.
De keuze viel op Helmond Sport, waar ook zijn broer Mark Veldmate gaat spelen. Die verlaat BV Veendam
Top 5.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wat zijn je verwachtingen voor dit seizoen, Paaskonijn?
Wel een beetje door mijn Helmondbrilletje gezien maar de nacompetitie halen ze sowieso. Top 5 lijkt me op zich ook wel haalbaar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:36 schreef methodmich het volgende:
Top 5, zou dat echt haalbaar zijn Paaskonijn? Lijkt me toch net iets te ambitieus. Wel goede versterkingen, maar volgens mij een vrij smalle kern.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |