abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59799289
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:40 schreef peaceman het volgende:
Mensen die moedwillig kaarten kopen om met winst door te verkopen...
Fok! 8 euro en 90 cent winst per kaart.

Ben ik even slecht. Ik kan vast amper in slaap komen vanavond.
  maandag 30 juni 2008 @ 18:49:06 #227
154259 D.zire
Freed from d.zire
pi_59799827
Gozer Waarom doe je die moeite voor 9 euro Ik ben er niet op tegen dat je het doet hoor. Maar doe het dan goed. 200 euro kan je der voor vangen, doe dat gewoon
Freed from desire, Mind and senses purified.
pi_59800174
quote:
Op maandag 30 juni 2008 18:49 schreef D.zire het volgende:
Gozer Waarom doe je die moeite voor 9 euro Ik ben er niet op tegen dat je het doet hoor. Maar doe het dan goed. 200 euro kan je der voor vangen, doe dat gewoon
Ik ga zelf ook al jaren naar Lowlands, dat vind ik te ver gaan.
  maandag 30 juni 2008 @ 19:30:05 #229
154259 D.zire
Freed from d.zire
pi_59800727
Serieus als je een bekende van me gaf ik je een klap in je gezicht, met de vlakke hand. Serieus al die moeite doen voor 9 euro Serieus als ik je kende en ik een keer moest kotsen en ik verplicht over iemand heen moest kotsen zou jij het zijn.
Freed from desire, Mind and senses purified.
pi_59801213
-weg-

Ga maar naar V&A

[ Bericht 93% gewijzigd door Sack_Blabbath op 30-06-2008 19:52:38 ]
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
pi_59801304
Vanaf hier is ook de hele discussie over de afzetterij van Technoviking gesloten. Punt. Klaar. Over. Uit. Houdoe.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  † In Memoriam † maandag 30 juni 2008 @ 20:06:21 #232
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_59801616
EDIT: zie nu pas de post hierboven

[ Bericht 94% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 30-06-2008 20:08:05 (aarsch) ]
:')
  maandag 30 juni 2008 @ 20:07:03 #233
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_59801641
quote:
Roken in festivaltenten toch niet verboden?

Vanaf morgen mag in de Nederlandse horeca niet meer gerookt worden. Twee werkdagen voor het sluiten van de markt werd nog een wijziging gemaakt in de spelregels: na overleg tussen de Koninklijke Horeca Nederland en het Ministerie van VWS werd besloten dat ook in feesttenten met een horecabestemming niet gerookt mag worden, terwijl eerst een open zijde voldoende was. Maar over de definitie van de term ‘horecabestemming’ kan nog wel gediscussieerd worden. Wat bijvoorbeeld als – zoals op Lowlands en Pinkpop – de bar niet in de tent staat, maar erbuiten?

Koninklijke Horeca Nederland, de belangenorganisatie die de uitzonderingspositie van feesttenten met veel bombarie aan de kaak stelde, weet het antwoord eigenlijk niet. De organisatie heeft vooral problemen met feesttenten die op dorpspleinen in heel Nederland verrijzen en zo oneerlijke concurrentie zouden vormen. “Wij denken aan tenten waarin gegeten en gedronken wordt”, zegt woordvoerder Anthony van de Klis. Maar de vraag waar de grens precies ligt wordt afgedaan met een verwijzing naar VWS.

Berend Schans van de Vereniging voor Nederlandse Poppodia en Festivals (VNPF) denkt dat de last minute wijziging niets verandert. “Het argument van concurrentievervalsing van de Koninklijke Horeca gaat niet op. Roken in een tent waar horecapersoneel werkt mocht ook in de oude regeling niet”, zegt hij. “Daar is niets aan veranderd. Voor bijvoorbeeld geluidstechnici gold een uitzondering. Zij kunnen immers niet buiten de tent werken. Maar omdat festivaltenten vaak groot en hoog zijn, is de schade die mensen oplopen als ze erin werken nihil. Voorwaarde zou dan wel zijn dat minimaal één zijde geopend is.” Het VNPF maakte zich hard voor de uitzonderingspositie, omdat handhaving op grote festivals volgens hem onwerkbaar zou zijn. Hoe die term ‘horecadoeleinden’ nu precies geïnterpreteerd moet worden, weet ook hij niet. “Ik probeer de hele dag al het Ministerie van VWS te bereiken, maar daar hebben ze het erg druk.”

Ook Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg weet nog niet wat de nieuwe regel nu precies betekent voor zijn festival. Zijn de concerten in de tenten nu culturele evenementen of horeca of allebei? Juridische medewerkers buigen zich op dit moment over de nieuwe regels. Eén ding weet hij al wel: “Het wordt moeilijk een roker uit de Alpha te pikken.”

Het Ministerie van VWS is uiteindelijk duidelijk in haar uitleg: “In een feesttent mag niet gerookt worden, ook niet als de bar buiten staat”, zegt woordvoerder Saskia Hommes. “Zodra er in een tent gedronken en gehapt mag worden, is er sprake van een horecabestemming. Of er moet sprake zijn van een speciaal aangewezen rooktent, maar dan mogen er weer geen concerten plaats vinden.” Dat de concerten op popfestivals culturele evenementen zouden zijn, maakt het verhaal niet anders.

VNPF-voorzitter Schans neemt alvast een voorschot op de komende zomer. “Deze wijziging is zo kort voor de invoering van het rookverbod doorgevoerd, dat sommige festivals zich er nauwelijks op hebben kunnen voorbereiden. Wij hebben onze leden steeds op tijd geïnformeerd, maar dit kunnen we niet fatsoenlijk communiceren. Ik vind dat de Voedsel- en Waren Autoriteit coulant moet zijn bij het controleren.”

bron
pi_59802314
-Band stopt, muziek uit, groot zoeklicht aan vanaf het podium

"Wil die meneer met dat blauwe shirt, links van de derde paal aan de rechterzijde zijn sigaret uitmaken alstublieft"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 30 juni 2008 @ 21:39:48 #235
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_59804465
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 01:39 schreef GotC het volgende:

[..]

Just Jack was zo leuk vorig jaar! Echt gezellig, lekker bezig met t publiek, alles! Dat nummer Goth in the disco
dat was voor mij ook de verrassing van vorig jaar, ging alleen even kijken en bleef het hele optreden hangen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 30 juni 2008 @ 21:48:57 #236
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_59804716
Eric van Eerdenburg meldde net bij 3FM dat ze waarschijnlijk de uitweg hebben gevonden zodat er gerookt kan worden in de tenten. Er staat namelijk geen horeca in de tenten op Lowlands en zouden dus niet onder nieuwe rookwet vallen
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 30 juni 2008 @ 21:51:20 #237
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59804776
quote:
Op maandag 30 juni 2008 21:48 schreef rubbereend het volgende:
Eric van Eerdenburg meldde net bij 3FM dat ze waarschijnlijk de uitweg hebben gevonden zodat er gerookt kan worden in de tenten. Er staat namelijk geen horeca in de tenten op Lowlands en zouden dus niet onder nieuwe rookwet vallen
Lijkt me logisch, ik denk dat geen enkele regel er voor kan zorgen dat je geen stick opsteekt in een tent als je het er naar je zin hebt.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_59804836
Wel, niet, wel, niet, wel, niet... laten we maar even afwachten tot er een officieel standpunt is.

Mij maakt het niet zoveel uit (ik rook toch niet), dat er in grote tenten zoals de Alpha gerookt wordt vind ik verder ook geen probleem, zolang de rokers maar een beetje rekening houden met anderen (dus de rook naar boven uitblazen en uitkijken bij het aftikken van de as).
  maandag 30 juni 2008 @ 21:55:29 #239
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_59804894
quote:
Op maandag 30 juni 2008 21:48 schreef rubbereend het volgende:
Maar behelst de nieuwe rookwet juist niet dat iedereen recht heeft op een rookvrije werkplek? Artiesten, crew, journalisten en fotografen werken technisch gezien...
pi_59804983
quote:
Op maandag 30 juni 2008 21:55 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Maar behelst de nieuwe rookwet juist niet dat iedereen recht heeft op een rookvrije werkplek? Artiesten, crew, journalisten en fotografen werken technisch gezien...
dus ik mag ook geen mooie fik maken op het festivalterrein
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 30 juni 2008 @ 22:00:20 #241
192683 AMDB
Visionair.
pi_59805029
quote:
Op maandag 30 juni 2008 21:53 schreef Tourniquet het volgende:
(dus de rook naar boven uitblazen en uitkijken bij het aftikken van de as).
Ik tikte laatst m'n as af naar beneden, toen keek ik naar die plek, zat er iemand op de grond Met as in z'n haar
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 30 juni 2008 @ 22:02:19 #242
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_59805097
quote:
Op maandag 30 juni 2008 21:55 schreef MadGuy het volgende:

[..]

tja, dat kan wel de bedoeling zijn, maar ligt aan hoe het omschreven is. De wet is puur van toepassing op de horeca. En als een Lowlands tent geen horeca is dan is de wet gewoon niet van toepassing. Klaar
DeLuna vindt me dik ;(
pi_59805322
Zijn we nou Nederlanders of niet? Wat er ook besloten word, ik stel gewoon voor dat gewoon zoals altijd een peuk of een joint aansteken in 1 van de vele tenten. Knappe jongen die daar iets tegen doet. En als zo'n anti rook huili komt zeiken dan kijk je hem gewoon zo aan: .
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  maandag 30 juni 2008 @ 22:26:18 #244
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_59805781
quote:
Op maandag 30 juni 2008 22:02 schreef rubbereend het volgende:

[..]

tja, dat kan wel de bedoeling zijn, maar ligt aan hoe het omschreven is. De wet is puur van toepassing op de horeca. En als een Lowlands tent geen horeca is dan is de wet gewoon niet van toepassing. Klaar
Ze kunnen het nooit waterdicht maken. Volgens mij gaan er nog wel wat proefprocessen volgen.

Overigens ben ik me aan het oriënteren op die hendige Quechua-2-secondententen. Is dat een beetje te doen tijdens Lowlands? En waar kun je die zo voordelig mogelijk halen? Ik heb geen benul!
pi_59805906
quote:
Op maandag 30 juni 2008 22:26 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Ze kunnen het nooit waterdicht maken. Volgens mij gaan er nog wel wat proefprocessen volgen.

Overigens ben ik me aan het oriënteren op die hendige Quechua-2-secondententen. Is dat een beetje te doen tijdens Lowlands? En waar kun je die zo voordelig mogelijk halen? Ik heb geen benul!
Ik weet niet of ik dat nu gedroomd heb, of dat ik het echt bij de vorige LL gezien heb, maar het was iets van 2 sec opbouwen, 23 uur weer in elkaar gevouwd krijgen
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_59805909
quote:
Op maandag 30 juni 2008 22:26 schreef MadGuy het volgende:

[..]

http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26q%3Dsite%253Anl+Quechua%26meta%3D&url=http%3A//caravan-kamperen.marktplaats.nl/kamperen-tenten/174807006-quechua.html%3Fxref%3D1
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 30 juni 2008 @ 22:41:40 #247
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59806244
en toch heb ik liever een tent van 15 kilo
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_59806286
Die tenten pwnden Pinkpop. Nog nooit zoveel een tent van 1 merk gezien
Ze lijken me wel praktisch.. Wat staan ze strak zonder scheerlijnen e.d. Ik vind ze alleen te duur
  maandag 30 juni 2008 @ 22:44:37 #249
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_59806331
Thanks voor de link trouwens. Ja, ik weet niet: ik heb weinig tot geen kampeerervaring, maar ik ga wel met mensen die dat wel hebben. Maar zo'n tentje voor mezelf leek me wel wat.
pi_59806670
quote:
Op maandag 30 juni 2008 22:43 schreef Leugenaarslogica het volgende:
Die tenten pwnden Pinkpop. Nog nooit zoveel een tent van 1 merk gezien
Ze lijken me wel praktisch.. Wat staan ze strak zonder scheerlijnen e.d. Ik vind ze alleen te duur
Heb alleen wel bepaalde mensen erop zien springen terwijl er nog mensen in lagen te slapen. Tja, die dingen klappen best goed in mekaar dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')