abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 september 2008 @ 23:03:37 #251
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_61718443
Zou Schumacher nog rustig slapen ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 18 september 2008 @ 08:25:12 #252
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_61723456
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:53 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Piepoli sowieso. Ik nomineer ook Mark Cavendish nog.
Cavendisch niet, die had het serieus moeilijk bij elke helling die hij over moest.

schumacher vind ik ook het meest verdacht, 2 dagen in zware bergetappes in de aanval en dan in de tijdrit erna geen beetje vermoeid maar gewoon top 3 rijden. En dat als voorheen matige tijdrijder en matige klimmer voor het hooggebergte.
  donderdag 18 september 2008 @ 08:41:55 #253
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_61723679
Jens "ik kan niet klimmen, oh ja toch wel, oh nee toch niet, nu weer terug" Voigt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_61731645
Schumacher en Kohl vertrouw ik voor geen meter, ik vond die 2 na de laatste tijdrit ook de smiechterig lachen
pi_61733028
quote:
Op woensdag 17 september 2008 23:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zou Schumacher nog rustig slapen ?
En zou Dekker achteraf opgelucht zijn dat hij niet gestart is?
pi_61736623
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:21 schreef Ereinion het volgende:
Maar misschien hangen Cobo en Piepoli binnenkort wel:

Epo-hertest diverse Tour-renners

Van diverse Tour de France-renners wordt het bloed opnieuw gecontroleerd op epo, zo meldt Franse antidopingbureau AFLD.

AFLD-baas Pierre Bordry stelt dat de nieuwe testen worden gedaan bij renners waarvan de uitkomst van controles van urinemonsters al verdacht waren. Er zal gericht gecontroleerd worden op CERA, een variant van de derde generatie epo.

"Toen we de urinecontroles uitvoerden, hadden we een serieuze aanwijzing dat er CERA is gebruikt. Het laboratorium kon geen definitief uitsluitsel geven. We doen nu dezelfde analyse, maar dan op het bloed", aldus Bordry. Om hoeveel en welke renners het gaat, is niet bekend.

Kunnen we een polletje maken wie gepakt gaat worden?
Tof.
Ik zeg: doe dit ook bij de Giro
pi_61737371
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Tof.
En in Spanje!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_61737823
Het liefst ook bij de stalen van rondes van de laatste 5? jaren, zeg maar vanaf de tijd dat CERA voor het eerst gebruikt werd.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_61737874
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:17 schreef Gitanki het volgende:
Het liefst ook bij de stalen van rondes van de laatste 5? jaren, zeg maar vanaf de tijd dat CERA voor het eerst gebruikt werd.
Zat al die tijd die genetische markering er al in?

Maar ik ben voor
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_61746292
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:17 schreef Gitanki het volgende:
Dat lijkt me ook meteen de oplossing van het dopingprobleem: alle stalen van winnaars en bijna-winnaars bewaren om later, als de opsporingsmethodes verbeterd zijn, opnieuw te kunnen testen. Dan harde sancties voor mensen die alsnog gepakt worden. Kan me niet voorstellen dat er dan nog mensen doping gaan gebruiken.
pi_61746342
Maar het is trouwens toch niet zo dat ze CERA nu echt kunnen opsporen? Van de 12 testen die bij Riccò gedaan werden, waren er geloof ik maar 2 positief.
  vrijdag 19 september 2008 @ 11:44:16 #262
pi_61754671
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zat al die tijd die genetische markering er al in?

Maar ik ben voor
Die genetische markering is een fabeltje. Anders hadden ze dat product helemaal opnieuw moeten ontwikkelen , onderzoeken en op de markt brengen. Wat jaren zou duren.

Wat de producent wel gedaan heeft is aan bepaalde labs vroeg genoeg een staal van hun product vrijgegeven zodat ze tijdig aan een opsporingstest konden werken ...
pi_61819178
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar het is trouwens toch niet zo dat ze CERA nu echt kunnen opsporen? Van de 12 testen die bij Riccò gedaan werden, waren er geloof ik maar 2 positief.
Ik geloof dat het grote voordeel van CERA tov ouderwetse EPO is dat:
-je er minder van nodig hebt
-het langer werkzaam blijft
-het minder lang opspoorbaar is in de urine

Aan het bloedprofiel van een renner kunnen ze het echter wel zien. Daarom hebben ze die 10 renners aan het begin van de Tour een brief gestuurd, en hebben ze die daarna constant getest.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 22 september 2008 @ 10:42:14 #264
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_61819657
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Tof.
Sella is inmiddels tot nader order geschorst door het CONI, in afwachting van mogelijk verder onderzoek. Hoe zit dat met z'n bergtrui en z'n drie ritzeges uit de Giro, worden die nog afgenomen? Zou mooi zijn als Gilberto Simoni naderhand nog de twintigste rit met de Passo Gavia en 'zijn' Passo del Mortirolo op zijn naam geschreven krijgt.
That's...Montgomery Clift, honey!
  maandag 22 september 2008 @ 12:58:30 #265
14505 OProg
A Life in Music
pi_61822714
Ik denk dat daar voorlopig niks mee gaat gebeuren. Hij is toen ook getest en niet positief bevonden. Tenzij hij een bekentenis doet of ze de stalen nog een keer testen maar vraag me af of ze dat gaan doen. Ook wel grappig trouwens dat iedereen altijd zo pro-Simoni is (ik overigens ook hoor) terwijl ik van vorig jaar me het volgende nog duidelijk voor de geest kan halen:
quote:
669 Teletekst ma 25 jun
***IELRENNEN***************************
**** "Testwaarden Giro-toppers bizar"
**Bij dopingcontroles in de Giro zijn
bij de toprenners Danilo di Luca,Eddy
Mazzoleni,Gilberto Simoni en Ricardo
Ricco bizarre resultaten opgetreden,zo
melden de Italiaanse media.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 25 september 2008 @ 19:26:15 #266
pi_61912279
"Roelandt raadde mij groeihormoon aan"

do 25/09/08 - Spurter Erik Wijmeersch (38) heeft zijn afscheid van de atletiek aangekondigd. Hij haalde zwaar uit naar Renno Roelandt, vicevoorzitter van het BOIC. De dokter zou Wijmeersch tien jaar geleden groeihormoon hebben aangeraden. Roelandt ontkent.

Erik Wijmeersch (foto) deed zijn verhaal op een persconferentie in de gebouwen van de Vlaamse Atletiekliga in Brussel.

"Het gebeurde na het EK 1998 in Boedapest", begint Wijmeersch.

"Op mijn hotelkamer gaf Renno Roelandt, toen voorzitter van de antidopingcommissie van de Vlaamse Gemeenschap, me het advies om groeihormoon te nemen. "Als ik jou was, zou ik het echt proberen", zei hij tegen mij."

"Ik heb zijn advies gevolgd. Tussen 1998 en het voorjaar van 2001 nam ik doping."

"Dit is geen afrekening. Ik doe dit om de hypocrisie in de Belgische sport aan te klagen

Wijmeersch: "Ik heb een tape"

Erik Wijmeersch roept Renno Roelandt op om zijn verhaal te bevestigen: "Mijn geloofwaardigheid staat op het spel."

"Ik heb keiharde bewijzen op tape staan en ben juridisch volledig ingedekt. Als Renno de feiten ontkent, kom ik naar buiten met de bewijzen."

"Ik besef dat dit voor hem een zware klap zal zijn, maar ik heb in mijn carrière één zwarte bladzijde en hij is daar de oorzaak van."

"Hij was voor mij de beslissende factor om met doping te starten. En dat terwijl hij het atleten moet afraden."

Volgende maand publiceert Wijmeersch een boek met meer onthullingen. "zij die denken dat ze veilig zitten, zouden beter schrik krijgen", besluit de Belgische kampioen op de 100 meter.

Wijmeersch riskeert nog een schorsing

Erik Wijmeersch is regerend Belgisch kampioen op de 100 meter. Hij verzamelde in totaal 19 Belgische titels.

Internationaal kende hij zijn hoogtepunt op het EK indoor van 1996 in Stockholm toen hij goud won op de 200 meter.

Wijmeersch hangt nog een schorsing van twee jaar boven het hoofd. In mei daagde hij niet op bij een dopingcontrole.

Roelandt: "Nooit doping voorgeschreven"

Renno Roelandt, ook lid van het wereldantidopingentschap, geeft toe dat hij in 1998 met Erik Wijmeersch over doping gepraat heeft.

"Ik heb met de sprinter Erik Wijmeersch inderdaad over groeihormoon gesproken", zegt hij in een mededeling.

"Dat gebeurde in een tijdsgeest en context waarin heel wat vreemde zaken gebeurden en waarin de Belgische atletiek geen enkele rol speelde op wereldniveau."

"Maar ik heb nooit groeihormoon of een ander verboden product ingespoten, toegediend of bevoorraad aan atleten. En ik heb nooit verboden producten voorgeschreven."

"Dit is de enige reactie die ik over deze zaak wil geven."

BOIC: "Beseffen dat dit zeer erg is"

Het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité (BOIC) blijft bij monde van woordvoerder Luc Rampaer voorzichtig na de uitlatingen van Wijmeersch.

"Het is nog te vroeg om commentaar te geven. We moeten eerst meer informatie hebben", meldt de woordvoerder.

"Maar wij beseffen dat dit zeer erg is. Ik herhaal dat de strijd tegen doping een prioriteit blijft voor het BOIC. Ik vermoed dat we in de volgende dagen zullen praten met Renno Roelandt."
pi_61921612
Mis ik iets, of heeft dit niets (direct) met wielrennen te maken?
  vrijdag 26 september 2008 @ 00:46:17 #268
pi_61921772
Wijmeersch niet, maar Renno Roelandt laat zich regelmatig uit over het wielrennen als lid van het WADA ...

Zoals ondermeer onderstaand artikel een paar maanden geleden misschien tot het hangen van Rico en co leidde :

WADA-arts: "Nieuwe epo in het peloton momenteel onbestraft"

Mircera is de nieuwe epo.
Mircera, de opvolger van epo, is opspoorbaar, maar staat niet op de dopinglijsten. Mircera stimuleert net als epo de aanmaak van rode bloedcellen, waardoor het zuurstoftransport in het lichaam de hoogte in gaat. Dat bevordert de prestaties.

Niet overal opspoorbaar
Volgens de Belgische dokter Renno Roelandt, ondervoorzitter van het BOIC en lid van het WADA, het wereldantidopingagentschap, kan Mircera effectief opgespoord worden, zij het niet in alle labo's. Het WADA werkt aan de test, maar "verwacht in deze Tour geen Mircera-dopinggevallen. Als je Mircera als doping wil valideren, moet het in àlle dopinglabo's gedetecteerd kunnen worden", zegt Roelandt.
pi_61940460
Volgens de Suddeutsche Zeitung heeft Fränk Schleck in maart 2006 een bedrag van 6991 euro overgemaakt op een rekening van Fuentes. Het bewijs is intussen aan de openbare aanklager in Luxemburg gegeven.
Wel een interessant artikel, ze beweren dat het Riis zelf was dit met Schleck naar Fuentes is gegaan.

http://www.sueddeutsche.de/sport/961/311881/text/
  vrijdag 26 september 2008 @ 21:19:59 #270
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_61941085
Mwoah, even wachten op een andere bron. Deze krant beschuldigde bijvoorbeeld ook de Rabobankploeg, daar is tot nu toe ook weinig van waar gebleken.
Tranquillo
pi_61941094
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:57 schreef Ereinion het volgende:
Volgens de Suddeutsche Zeitung heeft Fränk Schleck in maart 2006 een bedrag van 6991 euro overgemaakt op een rekening van Fuentes. Het bewijs is intussen aan de openbare aanklager in Luxemburg gegeven.
Wel een interessant artikel, ze beweren dat het Riis zelf was dit met Schleck naar Fuentes is gegaan.

http://www.sueddeutsche.de/sport/961/311881/text/
Tsja.
Doet toch vermoeden (gezien ook het niveau van de Schlecks) dat de doping dan nog steeds niet uit het peloton verdwenen is.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_61941249
Mocht het waar zijn, dan wordt er weer een heerlijke beerput opengetrokken.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  vrijdag 26 september 2008 @ 22:07:02 #273
pi_61942238
Stel dat het waar is , dan heb ik toch vooral interesse waar ze zich nu op dit moment 'bevoorraden' , want hun niveau is niet bepaald gezakt sindsdien ...
pi_61942506
Die fuentesklanten zullen wel naar de volgende vriend van Fuentes zijn gegaan, vast ook wel weer ergens in Spanje.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 26 september 2008 @ 22:19:55 #275
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_61942618
nou eerst maar eens een bevestiging vanuit justitie in Spanje of Luxemburg
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')