abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59699498
Vervolg van Doping #24 De dopinginspectrice en de 8 naakte renners...

Laatste bericht van vorige topic

UCI waakt over Sella

Emanuele Sella, één van de groene mannetjes van Team CSF die het zo verbazend goed deden in de Giro, kreeg gisterenochtend om acht uur dopingcontroleurs van de UCI op de stoep. Twee weken geleden was dat ook al het geval bij de drievoudige ritwinnaar, bergkoning en zesde van het eindklassement. Een teken dat de UCI het zaakje niet vertrouwt. Sella, pas gehuwd met Lara, kan er om lachen. 'De UCI waakt goed over mij.'

[ Bericht 54% gewijzigd door maril op 26-06-2008 11:00:26 ]
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_59700134
Nog een #24?

Tja, Sella... daar zal niemand van opkijken als hij tegen de lamp loopt...
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_59700491
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:16 schreef Cootz het volgende:
Nog een #24?

Ja , heb het al gemeld bij de mods ff geduld dus.
pi_59700678
Tijd Voor Prestatiebevorderende middelen
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_59702617
terugvindlijntje
pi_59702757
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:48 schreef Tommeke het volgende:
terugvindlijntje
Zeg dan op zn minst Terug Vind Poedertje

OT: In het vorige topic ging het over Sella die meerdere keren achter elkaar werd gecontroleerd. Ik vind dat een goede zaak, maar dan moeten de verdenkingen ook wel stoppen als hij 3-4 keer negatief test. En dat is helass niet zo.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_59703743
Ze hadden Sella (CSF tout court) VOOR de Giro moeten testen...
pi_59707172
Lijntje klinkt leuker dan poedertje, ik vind TVP in een zin verstopt zo gay
pi_59709374
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:16 schreef Cootz het volgende:
Nog een #24?

Van wie zou je wel opkijken dan?
Volgens mij kijk ik nergens meer van op.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 02:53:13 #10
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_59722502
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:28 schreef eentwee het volgende:
Ze hadden Sella (CSF tout court) VOOR de Giro moeten testen...
Alleen Richeze was kennelijk gecontroleerd.
pi_59726149
Alle renners zijn voor de Giro gecontroleerd.
pi_59737160
quote:
Iban Mayo heeft ondertussen al bijna een jaar geen koers meer gereden omwille van een al dan niet positieve dopingcontrole. Hij gaf onlangs een interview aan Biciciclismo waarin hij zijn ongenoegen over Saunier Duval uitte.

“De laatste maanden zijn zeer emotioneel geweest. Ik heb het zeer zwaar gehad, zeker wanneer je al de oneerlijkheden in mijn zaak ziet. Maar wat me nog meer frustreert is dat Saunier Duval me niet laat racen. De Spaanse wielerfederatie heeft me niet geschorst dus mag ik deelnemen aan wedstrijden. Ik weet dat ik niet in protourwedstrijden zou mogen starten, maar het tekort aan vertrouwen van mijn team heeft me echt gekwetst.”

Ondanks alle problemen wil Iban Mayo het zeker niet opgeven. “Ik zou graag terugkeren op topniveau en dan zelf kiezen wanneer ik stop met wielrennen. Ik heb nog een contract met Saunier Duval tot 2009 dus hopelijk geven ze me nog een kans. Trainen doe ik nog elke dag, maar het is moeilijk wanneer je niet kan concurreren met anderen. Gelukkig ben ik niet alleen, de mensen blijven me steunen.”

De zaak van Iban Mayo zou al in mei besloten moeten zijn door het TAS, maar onlangs hebben ze besloten hun beslissing uit te stellen tot juli. To be continued...
bton. WVcycling.com

Twee keer gepakt worden is dan ook niet niks, dat Saunier hem dan niet laat koersen tot er definitieve uitspraak is gedaan lijkt me niet meer dan logisch.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 04:02:46 #13
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_59747300
quote:
Dopingzaak van Björn Leukemans blijft aanslepen

Björn Leukemans blijft in het ongewisse over zijn toekomst als wielrenner.
Vrijdag verscheen Leukemans opnieuw voor de Disciplinaire Raad van de Vlaamse Gemeenschap. De 30-jarige renner, die een dopingschorsing van twee jaar boven het hoofd hangt wegens het gebruik van testosteron, hoopte dat de Disciplinaire Raad zou beslissen om zijn dopingzaak te klasseren nadat de Raad van State vorige maand besliste om de sanctie te schorsen.

De Disciplinaire Raad besliste echter om het dossier opnieuw te behandelen vanaf het moment dat Leukemans voor twee jaar werd geschorst door de Disciplinaire Commissie. Leukemans zal dus opnieuw beroep moeten aantekenen bij de Dispiclinaire Raad en kan dan in principe voorlopig vrij koersen (het beroep werkt opschortend).

Wanneer de zaak wordt verdergezet, is onduidelijk. Leukemans was zelf niet aanwezig op de zitting, zijn advocaat Johnny Maeschalck wilde niet ingaan op de vragen van de journalisten. "Bjorn is niet vrijgesproken, maar mag wel nog steeds fietsen. Als jullie dat eens duidelijk zouden willen melden", was het enige wat hij kwijt wilde.

De lijdensweg van Leukemans startte op 26 september 2007, vier dagen voor de start van het WK in Stuttgart. De renner werd toen bij een onaangekondigde controle bij hem thuis positief bevonden. In zijn urine werden sporen van lichaamsvreemd testosteron gevonden. Leukemans ontkende de positieve plas niet maar weet die aan het middel Prasteron dat hij te goeder trouw had genomen op voorschrift van zijn toenmalige ploegdokter bij Predictor-Lotto, Sam Vermeire. Zowel Leukemans als de arts werden na het losbarsten van de zaak ontslagen door het Belgische ProTourteam.

Leukemans werd op 24 januari door de Disciplinaire Commissie voor twee jaar geschorst en zag die beslissing in beroep bevestigd door de Disciplinaire Raad. De renner stapte daarop naar de Raad van State en die besliste op 13 mei om het arrest te schorsen omdat de straf van Leukemans "onredelijk is in verhouding met de hem ten laste gelegde feiten." De Raad van State leverde een vernietigend rapport af over het arrest van de Disciplinaire Raad. "Het dossier bevat geen enkel bewijskrachtig gegeven dat toelaat het standpunt van de Disciplinaire Raad te bevestigen. Het dossier bevat geen element dat bewijst dat de renner zijn ploegarts heeft geraadpleegd voor andere redenen dan zijn fysieke klachten. Het is de verantwoordelijkheid van een ploegarts zijn cliënten adequaat te begeleiden. Hij moet toezien of de middelen die hij voorschrijft geen verboden substantie bevatten, niet de renner. Dit kan geen grondslag vormen voor het opleggen van de zwaarste tuchtstraf. De Vlaamse Gemeenschap is bij het opleggen van de zwaarste sanctie de grenzen van haar beoordelingsbevoegdheid te buiten gegaan", klonk het hard.

De bal lag daarmee opnieuw in het kamp van de Vlaamse Gemeenschap, die kon beslissen de zaak tegen Leukemans te laten vallen. Voorzitter Paul Buyle van de Disciplinaire Raad had daar echter geen oren naar en trok enkel de eerdere beslissing van de Disciplinaire Raad in. Dat betekent dat het dossier opnieuw behandeld moet worden vanaf het moment dat Leukemans voor twee jaar werd geschorst door de Disciplinaire Commissie.

Voor de entourage van Björn Leukemans kwam de uitspraak van vrijdag hard aan. Zijn manager Jef Van den Bosch had gehoopt op een vrijspraak en maakt zich sterk dat Leukemans in dat geval zondag aan de start van het BK was verschenen. "Er zijn verschillende ploegen sterk geīnteresseerd. Björn kan bij een definitieve vrijspraak meteen tekenen bij een ploeg van het niveau Silence-Lotto, maar niemand wil definitief toehappen zolang de zaak hangende is. We begrijpen dat wel, maar dat is best frustrerend. In de eerste plaats voor Björn. Hij is volledig klaar voor een comeback, maar krijgt daar de kans niet toe. Hij māg nochtans fietsen op dit moment, maar niemand schijnt dat te geloven. We hopen dat er zo snel mogelijk een nieuwe datum wordt vastgelegd. Björn verliest kostbare tijd. De ploegen voor volgend jaar worden nu gevormd."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 28 juni 2008 @ 12:54:52 #14
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_59751354
Zelfde verhaal als gewoonlijk, schors hem of spreek hem vrij, maar doe dat in godsnaam eens wat sneller.

Waarom is dat nu zo moeilijk?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 13:02:55 #15
pi_59751505
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 12:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zelfde verhaal als gewoonlijk, schors hem of spreek hem vrij, maar doe dat in godsnaam eens wat sneller.

Waarom is dat nu zo moeilijk?
Doorgaans door het bataljon aan advocaten van de renner zelf in kwestie die op de loer liggen hem vrij te kunnen spreken op elke procedurefout die ze kunnen vinden en weinig tot geen interesse in de feiten zelf tonen ...
pi_59799515
Het TAS bevestigt de schorsing van Landis
pi_59802023
quote:
CAS houdt schorsing Landis in stand

LAUSANNE - Het internationaal sporttribunaal CAS heeft maandag besloten dat de schorsing van twee jaar voor de Amerikaanse wielrenner Floyd Landis terecht is. De coureur won in 2006 de Ronde van Frankrijk, maar werd vervolgens betrapt op een te hoge testosteronspiegel.

De Tourzege werd hem ontnomen en een arbitragepanel van het Amerikaanse en mondiale antidopingbureau (USADA/WADA) bevond hem schuldig. De Amerikaan probeerde via het CAS de schorsing van twee jaar terug te draaien, maar dat is dus mislukt. Het vonnis van het sporttribunaal was zijn laatste kans op eerherstel.

Landis leek in de zestiende etappe zijn touroverwinning te hebben verspeeld, toen hij op achterstand binnenkwam. Een rit later toonde de Amerikaan een fenomenaal herstel. Hij soleerde naar het dagsucces en maakte bijna acht minuten goed op zijn concurrenten. Daarmee legde hij de basis voor de eindzege. Vlak na de Ronde van Frankrijk bleek echter dat Landis na afloop van die zeventiende etappe betrapt was op een te hoge testosteronspiegel, waarna hij uit de uitslag werd geschrapt.

Landis heeft altijd ontkend dope te hebben gebruikt. Het Amerikaanse en mondiale antidopingbureau oordeelden vorig jaar september dat Landis schuldig is aan het gebruik van testosteron. De ex-coureur van Phonak hield zijn onschuld vol en beweerde dat het Franse laboratorium waar de dopingtests zijn geanalyseerd, talloze fouten heeft gemaakt. Het CAS maakte maandag in zijn oordeel duidelijk dat het Franse laboratorium de regels niet heeft overtreden.

De schorsing van twee jaar ging per 30 januari 2007 in. Daarnaast moet Landis het Amerikaanse antidopingbureau USADA 100.000 dollar (circa 63.000 euro) betalen als vergoeding voor de juridische kosten. Met deze uitspraak gaat de Spanjaard Oscar Pereiro ook definitief als tourwinnaar 2006 in de geschiedenisboeken.
(c) ANP
pi_59825267
Rasmussen voor 2 jaar geschorst

aldus CN
pi_59827753
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:34 schreef Bartoli het volgende:

aldus CN
Mooi, dan hoeven we tenminste niet meer te horen: 'ja maar hij heeft toch niet gepakt en dus heeft ie niks fout gedaan en waarom rijdt hij dan niet?'
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_59827754
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:34 schreef Bartoli het volgende:

aldus CN
Wil er nog wel iemand die Tour winnen? Zodra je het geel pakt en kans ruikt, dan wordt er alles aan gedaan om iets over je te vinden, en resulteert uiteindelijk in een schorsing... Had een ander in het geel gereden, dan deed Rasmussen dit jaar gewoon weer mee in de Tour. Contador mag ook niet mee meer doen met de Tour, en ik ben benieuwd wat er gebeurd zodra Valverde de gele trui pakt.

Rasmussen wordt eerst door een waarschijnlijk belachelijk druk van ASO uit de Tour gehaald terwijl hij in positie was de Tour te winnen. Vervolgens dus ook ontslagen door Rabobank, door alles en iedereen door het slijk gehaald, en uiteindelijk komt daar ook nog eens een 2 jaar schorsing bovenop?

Wat een aanfluiting zeg. En dan Vino, over 3 weekjes verloopt zijn schorsing. Gepakt worden is blijkbaar minder erg dan verdacht zijn.
pi_59828180
Er zijn nog steeds believers

Rasmussen is gewoon een gigantische oplichter, wees blij dat die clown zich nooit meer in het peloton zal vertonen.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 21:51:56 #22
pi_59828323
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:26 schreef RamonNL het volgende:

[..]

Wil er nog wel iemand die Tour winnen? Zodra je het geel pakt en kans ruikt, dan wordt er alles aan gedaan om iets over je te vinden, en resulteert uiteindelijk in een schorsing... Had een ander in het geel gereden, dan deed Rasmussen dit jaar gewoon weer mee in de Tour. Contador mag ook niet mee meer doen met de Tour, en ik ben benieuwd wat er gebeurd zodra Valverde de gele trui pakt.

Rasmussen wordt eerst door een waarschijnlijk belachelijk druk van ASO uit de Tour gehaald terwijl hij in positie was de Tour te winnen. Vervolgens dus ook ontslagen door Rabobank, door alles en iedereen door het slijk gehaald, en uiteindelijk komt daar ook nog eens een 2 jaar schorsing bovenop?

Wat een aanfluiting zeg. En dan Vino, over 3 weekjes verloopt zijn schorsing. Gepakt worden is blijkbaar minder erg dan verdacht zijn.
Gepakt worden vind ik inderdaad zelfs minder erg dan een (of meerdere) controle's mislopen door te liegen ja. Als de controleurs je niet weten te vinden kun je natuurlijk niet positief zijn.

Nu kun je van die Kazakken veel zeggen, maar zelfs Kasheskin was na de Tour nog exact op de aangegeven verblijfplaats in Turkije te vinden. Hoewel hij na de positieve test van Vino toch donders goed moet geweten hebben dat bij een eventuele controle hij ook zou hangen ...
pi_59829584
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:46 schreef Ereinion het volgende:

Rasmussen is gewoon een gigantische oplichter, wees blij dat die clown zich nooit meer in het peloton zal vertonen.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 00:36:39 #24
127004 maril
Smeetsfan
pi_59902470
pi_59948480
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Gepakt worden vind ik inderdaad zelfs minder erg dan een (of meerdere) controle's mislopen door te liegen ja. Als de controleurs je niet weten te vinden kun je natuurlijk niet positief zijn.

Nu kun je van die Kazakken veel zeggen, maar zelfs Kasheskin was na de Tour nog exact op de aangegeven verblijfplaats in Turkije te vinden. Hoewel hij na de positieve test van Vino toch donders goed moet geweten hebben dat bij een eventuele controle hij ook zou hangen ...
Sorry, maar dat dikgedrukte gedeelte vind ik complete onzin.
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:46 schreef Ereinion het volgende:

Sneue opmerking zeg. Ik bekijk het tenminste objectief, jij wilt het liefst zo veel mogelijk renners zien hangen.. juist... Dat is goed voor de sport.

Als je een beetje beter leest, dan vind je nergens dat ik denk dat Rasmussen onschuldig is. Ik vind het een aanfluiting dat een niet 100% bewezen dopingfraude zwaarder weegt dan betrapt worden. Daarnaast heeft de persoon Rasmussen behoorlijk wat over zich heen gekregen. Daar hoef jij geen medelijden mee te hebben, maar het is wel een feit.

In het peleton zitten vast en zeker nog steeds oplichters, en waarschijnlijk heel veel ex-oplichters. Maar die rijden allemaal vrolijk verder. Maar goed, je bent blijkbaar een clown als iedereen al tegen je aangetrapt heeft, stoer hoor.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')