abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59697420
Ik heb een detacheringscontract, voor 1 jaar.
Nu willen wij graag een huis gaan kopen, en binnenkort gaan we sowieso eerst eens even kijken wat we kunnen lenen.

Vroegah was het volgens mij zo dat je echt een vast contract nodig had voor je een hypotheek kon krijgen. Ik weet dat het nu niet meer zo is. Maar hoe gaat dat dan?
Ooit eens iets gehoord over dat ze je salaris over 3 jaar nemen en een gemiddelde berekenen. Gebaseerd op dat gemiddelde wordt dan bedrag bepaald.

Nu heb ik al ruim 2 jaar een stabiel salaris, wel over verschillende werkgevers maar gewoon hetzelfde loon. Als ze een 3e jaar erbij gaan rekenen keldert het gemiddelde echter wel enorm, en dat zou dan gevolgen hebben voor het uiteindelijke bedrag.

Even voor de volledigheid: Mijn vriend is "hoofd kostwinner", ik werk zelf ook fulltime.
Hij heeft wel een vast contract.

Iemand enig idee wat ik kan verwachten? Overigens is ook de verwachting (90% zeker) dat ik na mijn huidige project in salaris zal stijgen. Ik neem aan dat ze dat niet meenemen in een berekening?
Proud property of hollander172
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:29:57 #2
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_59697529
Loop dit topic even door. Daar heb ik dezelfde vraag gesteld.
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:30:39 #3
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_59697550
Ze zijn er wel prat op, het is ook wel fijner. Maarja, wat is een vast contract waard bij een bedrijf dat niet goed loopt en over een jaar failliet kan zijn
Het maakt ze eigenlijk geen fuck uit, jij moet gewoon zorgen dat je die lasten kan betalen.
pi_59697827
Tja, ik snap dat het een risico is voor de geldschieters. Maar dat is tegenwoordig met vast contract ook, elke toko kan je ontslaan.
En helaas krijg je zonder echte opleiding gewoon geen vast contract aangeboden. Ze trappen je er gewoon weer uit als je jaarcontract om is.
Met dit detacheringscontract heb ik wel de mogelijkheid om het eeuwig te verlengen met een jaar.

Verder heb ik, zelfs zonder opleiding, altijd ervoor gezorgd dat ik werk en inkomen had, heb in de afgelopen 5 jaar or so 2 weekjes met uitkering thuisgezeten. Daar mogen hypotheekverstrekkers toch ook wel iets uit opmaken lijkt me?
Alleen het salaris is pas de laatste 2 jaar stabiel, en flink hoger dan voorheen.
pi_59698597
Hoe kom je erbij dat je met een vast contract zomaar ontslagen kan worden?

EN als je pas 2 jaar werkt denk ik dat er niet zo veel banken zullen zijn die je zomaar een hypotheek geven.
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
pi_59698734
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 10:20 schreef Artbij het volgende:
Hoe kom je erbij dat je met een vast contract zomaar ontslagen kan worden?

EN als je pas 2 jaar werkt denk ik dat er niet zo veel banken zullen zijn die je zomaar een hypotheek geven.
Ik werk al ruim 8 jaar
Sinds 2 jaar zit mijn salaris hoger dan gemiddeld en op hetzelfde niveau.
pi_59698947
Je kan je contract eeuwig verlengen met een jaar?

Volgens mij kijken ze niet naar je gemiddelde van het afgelopen jaar, maar alleen naar je huidige jaarsalaris. Ook een verwachte loonsverhoging zullen ze niet meenemen in het advies. Een vast contract hoef je niet te hebben(maar is wel beter), maar je moet een intentieverklaring van je werkgever hebben. Volgens mij hypotheekadviseur zijn bedrijven daar niet altijd even makkelijk meer in, dus ga maar eens informeren bij je baas.
pi_59699143
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 10:34 schreef zatoichi het volgende:
Je kan je contract eeuwig verlengen met een jaar?

Volgens mij kijken ze niet naar je gemiddelde van het afgelopen jaar, maar alleen naar je huidige jaarsalaris. Ook een verwachte loonsverhoging zullen ze niet meenemen in het advies. Een vast contract hoef je niet te hebben(maar is wel beter), maar je moet een intentieverklaring van je werkgever hebben. Volgens mij hypotheekadviseur zijn bedrijven daar niet altijd even makkelijk meer in, dus ga maar eens informeren bij je baas.
Dat is dus het vervelende. Ik ben gedetacheerd via een uitzendbureau. Momenteel op een tijdelijk project, maar mijn contract loopt wel een jaar bij het uitzendbureau zelf. Een intentieverklaring kan ik dus niet krijgen.
Ik kan wel aantonen dat ik de laatste jaren inkomsten heb gegenereerd.
pi_59700226
Dan zullen ze je gemiddelde inkomen over de afgelopen 3 jaar gaan bepalen, en dat gebruiken ipv intentieverklaring...
pi_59700293
Salaris over 3 jaar bepalen doen ze alleen bij ondernemers
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 10:42 schreef Anubis1984 het volgende:

[..]

Dat is dus het vervelende. Ik ben gedetacheerd via een uitzendbureau. Momenteel op een tijdelijk project, maar mijn contract loopt wel een jaar bij het uitzendbureau zelf. Een intentieverklaring kan ik dus niet krijgen.
Ik kan wel aantonen dat ik de laatste jaren inkomsten heb gegenereerd.
Als je geen intentieverklaring/werkgeversverklaring kan krijgen dan kan je die lening ook wel vergeten.
pi_59701012
Onzin, sommige werkgevers weigeren pertinent een intentieverklaring te verstrekken.

Waarom? Omdat er halve zolen zijn die menen dat een intentieverklaring
hetzelfde is als een automatische contractverlenging.
En dus bv naar de rechter stappen om verlenging van hun contract proberen af te dwingen (om daar glashard op hun bek te gaan)

Zonder intentieverklaring of vast contract is het ongetwijfeld moeilijker om een top-hypotheek af te sluiten, maar onmogelijk is het niet.
  donderdag 26 juni 2008 @ 13:31:56 #12
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_59703850
Sommige bedrijven geven een intentieverklaring waarnaast je ook nog een verklaring moet ondertekenen dat je het bedrijf niet aan deze verklaring zal houden. Dichtgespijkerd voor zowel de bank als het bedrijf
pi_59706715
Zonder intentieveklaring kan je het wel schudden als je geen vast contract hebt.

Hoe kom je er trouwens bij dat het uitzend/detacheringsbureau je geen intentieverklaring zou willen geven? Heb je dit al gevraagd?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59706894
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 15:03 schreef DroogDok het volgende:
Zonder intentieveklaring kan je het wel schudden als je geen vast contract hebt.

Hoe kom je er trouwens bij dat het uitzend/detacheringsbureau je geen intentieverklaring zou willen geven? Heb je dit al gevraagd?
Een intentieverklaring is VERPLICHT voor een hypotheek met NHG en leuk meegenomen voor een niet NHG hypotheek. Dit zal wel verschillen per aanbieder.
pi_59708045
Uitzendbureau geeft in principe geen vaste contracten voor detachering.
Zou dus alleen een verklaring kunnen krijgen (heeel misschien) dat ze mn jaarcontract eindeloos verlengen met elke keer een jaar
Denk niet dat dat afdoende is.

Verder heb ik inmiddels al wel gevonden dat bepaalde aanbieders niet perse een intentieverklaring nodig hebben.
Ik kan ook aantonen dat ik jarenlang voldoende inkomsten heb gegenereerd, plus mijn partner heeft vast contract+stuk meer loon dan ik.
Zou dat niet meewegen?
pi_59708552
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 16:01 schreef Anubis1984 het volgende:
Uitzendbureau geeft in principe geen vaste contracten voor detachering.
...
Verder heb ik inmiddels al wel gevonden dat bepaalde aanbieders niet perse een intentieverklaring nodig hebben.
Een hypotheek zonder intentie verklaring zal wel duurder zijn, want meer risico.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59708711
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 16:21 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Een hypotheek zonder intentie verklaring zal wel duurder zijn, want meer risico.
Ach, we maken binnenkort maar es een afspraak, met een bank en een alternatieve geldschietert, en dan gaan we het meemaken. Ben erg benieuwd, want die hypotheek moet er hoe dan ook komen
pi_61678620
Is een intentieverklaring hetzelfde als een werkgeversverklaring?

En drie jaar, wat nu als ik 1 jaar een jaarcontract heb gehad, 1 jaar voor uitzend-opdrachtgevers heb gewerkt, en zicht heb op een vast contract bij mn huidige opdrachtgever maar vóór die tijd een nieuwe woning nodig heb? Gaat dat dan -als we er vanuit gaan dat er goodwill is vanuit mn werkgever- werken, voor een hypotheek?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_61678987
De intentieverklaring maakt deel uit van de werkgeversverklaring.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 16 september 2008 @ 17:09:49 #20
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_61679050
Nee, niet hetzelfde. Een intentieverklaring kan een onderdeel zijn van een werkgeversverklaring. In die laatste wordt gemeld waar je werkt en wat je verdient (dus sowieso nodig) en een intentieverklaring geeft aan of je een contract voor onbepaalde tijd krijgt aangeboden als je jaarcontract afloopt.
Overigens zijn er wel hypotheekaanbieders die tegen normaal tarief er geen probleem van maken, maar daarvoor moet je niet bij de hypotheekshop of vergelijkbare toko zijn. Neem contact op met een financiële dienstverlener, die kan veel meer betekenen.
pi_61679067
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 17:07 schreef Five_Horizons het volgende:
De intentieverklaring maakt deel uit van de werkgeversverklaring.
Ah, ik zie het (heb dr al een om in te kunnen schrijven bij Vesteda (huur) ).

Ik heb dus een intentieverklaring, maar maar 2 jaar werkervaring, waarvan 1 met een droevig laag salaris...

Doet dat er toe met een intentieverklaring? Wat zijn mn kansen/opties zeg maar? Heeft het uberhaupt zin om aan een vrijblijvend bezoek aan de hypotheekadviseur te beginnen?
pi_61679090
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 17:09 schreef Hi_flyer het volgende:
Nee, niet hetzelfde. Een intentieverklaring kan een onderdeel zijn van een werkgeversverklaring. In die laatste wordt gemeld waar je werkt en wat je verdient (dus sowieso nodig) en een intentieverklaring geeft aan of je een contract voor onbepaalde tijd krijgt aangeboden als je jaarcontract afloopt.
Overigens zijn er wel hypotheekaanbieders die tegen normaal tarief er geen probleem van maken, maar daarvoor moet je niet bij de hypotheekshop of vergelijkbare toko zijn. Neem contact op met een financiële dienstverlener, die kan veel meer betekenen.
Dus niet bij "de hypotheker" maar bij de bank, zeg maar?
  dinsdag 16 september 2008 @ 17:11:51 #23
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_61679106
Met een intentieverklaring kan je bij elke bank zo'n beetje alles.
Als je een ondertekende intentieverklaring hebt kan je net zo goed naar de hypotheker gaan, als je die niet hebt is het wat lastiger zoeken naar een bank die je accepteert en ben je beter af (mijn ervaring iig) met een financieel adviseur
pi_61679664
teeejveejpeeej
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_61682944
Over intentieverklaringen weet ik (nog) niets daar kan ik je niet mee helpen.

Waar ik me wel over verbaas is dat jouw uitzendbureau/detacheringsbureau eindeloos 1 jaar contracten kan geven. Dit mogen zij toch maar 3 keer, 3 opvolgende contracten en daarna niet meer? De zogenaamde Flexwet. Misschien heb ik iets gemist en bestaat deze wet niet meer maar zo was het in ieder geval.
pi_61685218
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:33 schreef exode het volgende:

Waar ik me wel over verbaas is dat jouw uitzendbureau/detacheringsbureau eindeloos 1 jaar contracten kan geven. Dit mogen zij toch maar 3 keer, 3 opvolgende contracten en daarna niet meer? De zogenaamde Flexwet. Misschien heb ik iets gemist en bestaat deze wet niet meer maar zo was het in ieder geval.
Ze sturen je gewoon van kostenafdeling naar kostenafdeling. Dus je kunt zo idd. eindeloos van het kastje naar de muur gaan
pi_61685394
Voor mij en partner was een werkgevers intentieverklaring goed genoeg, ik contract tot 2011 met intentie tot verlenging, partner toen nog uitzendwerk, al 3 jaar via zelfde uitzendbureau maar nog geen detacheringscontract.

Succes

en vergeet niet als je optie neemt op een huis om in het koopcontract de clausule in te laten sluiten "onder voorbehoud van financiering"
pi_61702246
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:51 schreef MarMar het volgende:....en vergeet niet als je optie neemt op een huis om in het koopcontract de clausule in te laten sluiten "onder voorbehoud van financiering"
Inderdaad, erg belangrijk!

Geen vast contract hebben is niet erg.
Geen intentieverklaring hebben beperkt wel redelijk je keuze in een geschikte hypotheek. Voor NHG is een intentieverklaring verplicht. Maar er is wel degelijk een keuze zonder deze verklaring, en gelukkig ook gewoon bij bekende en betrouwbare financierders.

Ga gewoon naar zo'n lokaal adviesbureau. Hier kunnen ze je vrijblijvend advies geven en een offerte maken. Zij kunnen je precies vertellen wat wel en niet mogelijk is in jullie situatie.
pi_61702393
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:51 schreef MarMar het volgende:
Voor mij en partner was een werkgevers intentieverklaring goed genoeg, ik contract tot 2011 met intentie tot verlenging, partner toen nog uitzendwerk, al 3 jaar via zelfde uitzendbureau maar nog geen detacheringscontract.

Succes

en vergeet niet als je optie neemt op een huis om in het koopcontract de clausule in te laten sluiten "onder voorbehoud van financiering"
wat houdt die clausule precies in?
pi_61702473
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:36 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

wat houdt die clausule precies in?
Mocht je de financiering niet rond krijgen dan kan je niet verplicht worden om alsnog te betalen voor de koop.
pi_61702554
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:39 schreef Ichiko het volgende:

[..]

Mocht je de financiering niet rond krijgen dan kan je niet verplicht worden om alsnog te betalen voor de koop.
dat is wel een handige ja dankje
pi_61702789
Let alleen wel op.
Wanneer je aangeeft een optie te willen nemen 'onder voorbehoud van financiering' komt dit als ontbindende voorwaarde in het voorlopig koopcontract te staan. De kans is groot dat de verkopende makelaar een extra toevoeging zal opnemen in het voorlopig koopcontract. Meestal zal hij een boete opnemen van circa 10% van de aankoopsom, voor het geval je daadwerkelijk gebruik zal maken van de ontbindende voorwaarde.
pi_61703034
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:50 schreef Ichiko het volgende:
Let alleen wel op.
Wanneer je aangeeft een optie te willen nemen 'onder voorbehoud van financiering' komt dit als ontbindende voorwaarde in het voorlopig koopcontract te staan. De kans is groot dat de verkopende makelaar een extra toevoeging zal opnemen in het voorlopig koopcontract. Meestal zal hij een boete opnemen van circa 10% van de aankoopsom, voor het geval je daadwerkelijk gebruik zal maken van de ontbindende voorwaarde.
Het lijkt me toch dat je eerst je hypotheek in grote lijnen door een adviseur laat uittekenen en dan daarbinnen een woning zoekt - en dat het dan qua veiligheid niet uitmaakt of je via uitzend of vast contract werkt?

(sterker nog; ik heb als het moet binnen een week weer werk mócht het zo ver komen. Zonder een uitzendinstantie achter je die je al "kent" gaat dat een stuk minder vlot..)
pi_61703436
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het lijkt me toch dat je eerst je hypotheek in grote lijnen door een adviseur laat uittekenen en dan daarbinnen een woning zoekt - en dat het dan qua veiligheid niet uitmaakt of je via uitzend of vast contract werkt?

(sterker nog; ik heb als het moet binnen een week weer werk mócht het zo ver komen. Zonder een uitzendinstantie achter je die je al "kent" gaat dat een stuk minder vlot..)
Precies zoals jezelf al zegt ga je natuurlijk eerst met een hypotheekadviseur kijken wat er binnen je budget past. Als je dit weet kun je tenminste enigszins verantwoord een bod doen op een huis.

Natuurlijk heeft de hypotheekadviseur verstand van zaken en kun je er redelijk op vertrouwen dat je ook daadwerkelijk kunt lenen wat hij/zij heeft aangegeven. Echter, pas als de koopovereenkomst getekend is zal de hypotheekadviseur de aanvraag op de post doen richting de financierder. Deze financierder neemt de aanvraag in behandeling en na circa twee weken krijg je hierop een reactie. De financierder kan dan nog altijd besluiten om de aanvraag te weigeren.

Meestal heb je zo'n 4 tot 6 weken de tijd om de financiering rond te krijgen en kun je dus in samenspraak met je hypotheekadviseur een andere aanvraag de deur uit doen. Mocht ook dit op niks uitlopen, dan zul je echt gebruik moeten maken van de ontbindende voorwaarde in het koopcontract.
pi_61703581
Nog een aanvulling op mijn vorige post:

Voor die financierder zou het theoretisch gezien dus best een verschil kunnen maken of jij als uitzendkracht werkt, of iemand bent met een vast contract. Maar maak je geen zorgen. Als je bij een goede hypotheekadviseur zit dan weet die heel goed wat wél en niet geaccepteerd wordt.
Veel adviseurs hebben bovendien directe lijntjes met de financierders zodat ze van te voren even navraag kunnen doen of jouw aanvraag enige kans van slagen heeft.
pi_61703624
Vind nogal verrassend dat je geen vast contract zou kunnen krijgen bij uitzendbureau,neem dan aan dat je alles op project basis doet of gedaan hebt.
Misschien zou je iets meer moeten informeren of je toch geen vast contract zou kunnen krijgen
Werk zelf namelijk ook voor een uitzendbureau en heb zelf gewoon een vast contract .
pi_61703686
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:21 schreef Sanderrr83 het volgende:
Vind nogal verrassend dat je geen vast contract zou kunnen krijgen bij uitzendbureau,neem dan aan dat je alles op project basis doet of gedaan hebt.
Misschien zou je iets meer moeten informeren of je toch geen vast contract zou kunnen krijgen
Werk zelf namelijk ook voor een uitzendbureau en heb zelf gewoon een vast contract .
Ná februari krijg ik een vast contract, aldus de intentieverklaring.

14-02 moet ik mn huidige huis uit
  woensdag 17 september 2008 @ 15:34:40 #38
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_61704009
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:31 schreef Hi_flyer het volgende:
Sommige bedrijven geven een intentieverklaring waarnaast je ook nog een verklaring moet ondertekenen dat je het bedrijf niet aan deze verklaring zal houden. Dichtgespijkerd voor zowel de bank als het bedrijf
Klopt.. zo heb ik ooit een intentieverklaring gekregen in combinatie met een dergelijke 'side-note'.
Tja..

Gelukkig werk ik nu voor een normaler bedrijf.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_61704110
Ik vraag me trouwens af of we nu praten over;

1) werken als uitzendkracht
2) werken voor het uitzendbureau. (In dienst van het uitzendbureau)

In het geval van optie 1:
Ik heb nooit gewerkt als uitzendkracht, maar volgens mij heb je dan per definitie geen vast contract toch? Je bent gewoon afhankelijk van eventuele opdrachten.

In het geval van optie 2:
Als werknemer van het uitzendbureau heb je gewoon een jaar contract en in de toekomst wellicht een vast contract. Er mag maximaal 3 keer een jaar contract aangeboden worden. Als het (zoals Locusta zegt) serieus mogelijk is om iemand op een andere kostenafdeling te plaatsen en daardoor toch weer een jaar contract aan te bieden, dan kun je maar beter naar een andere werkgever op zoek!
Anyway, met een jaarcontract kun je prima een hypotheek aanvragen.
pi_61704232
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:34 schreef Dromer het volgende:

[..]

Klopt.. zo heb ik ooit een intentieverklaring gekregen in combinatie met een dergelijke 'side-note'.
Tja..

Gelukkig werk ik nu voor een normaler bedrijf.
Ik vind een bedrijf die aangeeft dat de intentieverklaring geen recht geeft tot het eisen van een vast contract toch ook vrij normaal moet ik zeggen....
pi_61704297
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:38 schreef Ichiko het volgende:
Ik vraag me trouwens af of we nu praten over;

1) werken als uitzendkracht
2) werken voor het uitzendbureau. (In dienst van het uitzendbureau)

In het geval van optie 1:
Ik heb nooit gewerkt als uitzendkracht, maar volgens mij heb je dan per definitie geen vast contract toch? Je bent gewoon afhankelijk van eventuele opdrachten.

In het geval van optie 2:
Als werknemer van het uitzendbureau heb je gewoon een jaar contract en in de toekomst wellicht een vast contract. Er mag maximaal 3 keer een jaar contract aangeboden worden. Als het (zoals Locusta zegt) serieus mogelijk is om iemand op een andere kostenafdeling te plaatsen en daardoor toch weer een jaar contract aan te bieden, dan kun je maar beter naar een andere werkgever op zoek!
Anyway, met een jaarcontract kun je prima een hypotheek aanvragen.
Ik ben nu optie 1, en als alles op rolletjes gaat vanaf feb. optie 2
pi_61704370
Of je uitzendbureau moet zoveel opdrachten hebben dat ze je alsnog een vast contract bieden

Bij een uitzendbureau is 'vaak' het geval dat ze voor een bepaalde tijd bij een bedrijf iemand zoeken en dan liever iemand inhuren dan dat ze dan zelf iemand moeten aannemen.
Want die kosten liggen uiteindelijk veel hoger dan dat je iemand aanneemt en uiteindelijk verplicht bent om die persoon een vast contract een te bieden.
Er mag inderdaad maximaal 3 keer een 1 jr contract aangeboden worden in het bedrijfsleven,maar voor een uitzendbureau werkt dat even anders omdat dat op project basis is.

Maar het ging eigenlijk om of je per se een vast contract moet hebben om een hypotheek te krijgen
pi_61704584
Ah oke

In dat geval even kort samengevat:

Ja, je kan een hypotheek krijgen zonder vast contract. Een jaar contract is voldoende. Ook een intentieverklaring is niet verplicht, maar het geeft je meer vrijheid in de keuze voor een hypotheek.

Ben je een uitzendkracht? In dat geval heb je niet echt een contract zoals dat in het bedrijfsleven bestaat. Ook dan kun je best een hypotheek krijgen. Dit wordt beoordeeld op basis van het loon wat je verdiend heb in de afgelopen 3 jaar. Reken er wel op dat de financierder het risico voor een uitzendkracht hoger zal inschatten en je mogelijke lening lager kan uitvallen.
pi_61704819
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:54 schreef Ichiko het volgende:
Ah oke

In dat geval even kort samengevat:

Ja, je kan een hypotheek krijgen zonder vast contract. Een jaar contract is voldoende. Ook een intentieverklaring is niet verplicht, maar het geeft je meer vrijheid in de keuze voor een hypotheek.

Ben je een uitzendkracht? In dat geval heb je niet echt een contract zoals dat in het bedrijfsleven bestaat. Ook dan kun je best een hypotheek krijgen. Dit wordt beoordeeld op basis van het loon wat je verdiend heb in de afgelopen 3 jaar. Reken er wel op dat de financierder het risico voor een uitzendkracht hoger zal inschatten en je mogelijke lening lager kan uitvallen.
Uitzendkracht met intentieverklaring
  woensdag 17 september 2008 @ 16:06:00 #45
45722 Dromer
pi_61704873
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:41 schreef Ichiko het volgende:

[..]

Ik vind een bedrijf die aangeeft dat de intentieverklaring geen recht geeft tot het eisen van een vast contract toch ook vrij normaal moet ik zeggen....
Tja... het tekenen (en stempelen) voor een intentie die je niet echt hebt vind ik onjuist.
(het maakt het geheel meer en meer een farce)
pi_61705111
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:06 schreef Dromer het volgende:

[..]

Tja... het tekenen (en stempelen) voor een intentie die je niet echt hebt vind ik onjuist.
Ik begrijp je punt. Mijn gevoel zegt ook dat het verkeerd is.
Maar vanuit de ogen van de werkgever gezien kan ik best begrijpen dat deze jou niet na een jaar aan zijn bureau wil hebben staan met de intentieverklaring, terwijl jij de afgelopen maanden verschrikkelijk werk hebt afgeleverd.
  woensdag 17 september 2008 @ 16:34:26 #47
45722 Dromer
pi_61705633
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:15 schreef Ichiko het volgende:

[..]

Maar vanuit de ogen van de werkgever gezien kan ik best begrijpen dat deze jou niet na een jaar aan zijn bureau wil hebben staan met de intentieverklaring, terwijl jij de afgelopen maanden verschrikkelijk werk hebt afgeleverd.
Okay, maar dan moeten ze geen intentieverklaring geven maar beter werk eisen.
pi_61705936
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:15 schreef Ichiko het volgende:

[..]

Ook met een vastcontract kunnen ze je er dan uit kiepen.
pi_61781401
Wordt het allemaal niet veel strenger door de kredietcrisis?
pi_61783026
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:33 schreef exode het volgende:

Die regeling van 3 jaar en 3 contracten is wettelijk, maar daar mag in een CAO van worden afgeweken. Ook in het nadeel van de werknemer. En dat wordt gedaan, oa in de CAO van de uitzendbranche.
pi_61783281
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:31 schreef Hi_flyer het volgende:
Die bedrijven kunnen beter wat tijd investeren in het goed opstellen van een intentieverklaring. Het gaat om een intentie en zo moet de tekst ook worden opgesteld. Dan hoeft het bedrijf niets dicht te spijkeren, want er staat niets om af te dichten.
pi_61783397
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:06 schreef Dromer het volgende:

[..]

Omstandigheden kunnen ook wijzigen, dan krijg je misschien een situatie waarin het bedrijf helemaal geen vast contract meer kan geven. Of omdat de werknemer er alsnog een zooitje van maakt, denkend dat'ie met zo'n intentieverklaring op zak al binnen is.

Aan de andere kant, als een bedrijf een intentieverklaring afgeeft en een week later vrolijk aan diezelfde medewerker vertelt dat z'n contract niet wordt verlengd, heeft ook heel wat uit te leggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')