quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:28 schreef TheArt het volgende:[..]
Tuurlijk heeft je tegenstander het op een buitenbaan ook niet, maar daarom is het nog wel een gigantisch voordeel om er allebei wel gebruik van te mogen maken. Daarom bevoordeel je op deze manier constant dezelfde personen.
Dat wel, maar het lijkt me logisch dat je de toppers op de grootste banen laat spelen als je het vanuit het oogpunt van de organisatie bekijkt (bekendere spelers > grote banen > meer toeschouwers > meer inkomsten). Dan zit bij Becker-Clement (ik pak zomaar een wedstrijd) het stadion nog voor geen kwart vol en staat iedereen te dringen en moeilijk te doen bij baan 3 omdat daar Murray/Federer of weet ik veel wie staat te ballen.
Maar waar het me in eerste instantie om gaat is dat je iemand die 661 op de wereldranglijst staat op Court 1 laat spelen, ongeacht of het een Engelsman is of niet, dat is bizar. Normaal gesproken staat zo iemand op de kleinst mogelijke baan, maar omdat je 'ie als Brit in de tweede ronde van Wimbledon speelt zet je 'm dan op een wat grotere baan waar ook flink wat toeschouwers terecht kunnen (zoals in de eerste ronde dus eigenlijk al).