Vrij simpel, je kunt het voetbal op 2 manieren beoordelen. Kijkend naar het spel of kijkend naar de resultaten. In dat laatste geval kun je stellen dat gezien het 'record' hij het goed gedaan heeft. Qua spel was het natuurlijk veelal niet om aan te zien, echter is het voor elk mens verschillend of je resultaat of goed voetbal voorop stelt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:54 schreef Rumille het volgende:
Wat ik me nu afvraag.
Barca beweert allemaal dingen waarvan hij zeker weet dat ze kloppen. Waarom hebben allerlei experts over de hele wereld (of in ieder geval Europa) de mening, dat van Basten het goed heeft gedaan?
Dat was puur geluk!quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:11 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Maar in diezelfde poulefase durfde hij aanvallend te wisselen (tegen Frankrijk) waardoor de wedstrijd werd gewonnen.
Omdat die experts er de ballen verstand van hebben. 4 jaar kutvoetbal en op de eindtoernooien kutresultaten.quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:54 schreef Rumille het volgende:
Wat ik me nu afvraag.
Barca beweert allemaal dingen waarvan hij zeker weet dat ze kloppen. Waarom hebben allerlei experts over de hele wereld (of in ieder geval Europa) de mening, dat van Basten het goed heeft gedaan?
Nou, leuk hoor zo'n record. Het betekent geen fuck! Op de momenten waarop het moest stonden we er NIET!quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:57 schreef Breach het volgende:
[..]
Vrij simpel, je kunt het voetbal op 2 manieren beoordelen. Kijkend naar het spel of kijkend naar de resultaten. In dat laatste geval kun je stellen dat gezien het 'record' hij het goed gedaan heeft. Qua spel was het natuurlijk veelal niet om aan te zien, echter is het voor elk mens verschillend of je resultaat of goed voetbal voorop stelt.
Dat is dus de vraag. Vooraf gezien waren we kansloos tegen de regerend wereld- en vice wereldkampioen. Maar we wonnen wel.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:10 schreef Barca het volgende:
[..]
Nou, leuk hoor zo'n record. Het betekent geen fuck! Op de momenten waarop het moest stonden we er NIET!
Inderdaad, alleen de titel telt! DIe hebben we niet behaald. Conclusie: we sucked big time!quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:21 schreef RayMania het volgende:
Tja, op een groot toernooi heb je nou eenmaal winnaars en verliezers. Alleen de overwinning telt; second place is first loser. Dan zouden er op het afgelopen EK dus 15 slechte bondscoaches zijn. Daar geloof ik niet in, net zoals ik er niet in geloof dat Van Basten een slechte coach is.
Ik geef de voorkeur aan winnen met slecht voetbal dan aan verliezen met goed voetbal. Maar ... nog liever winnen met goed voetbal.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:30 schreef Breach het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag. Vooraf gezien waren we kansloos tegen de regerend wereld- en vice wereldkampioen. Maar we wonnen wel.
Ikzelf ben iemand die liever verliest met goed voetbal dan winnen met afschuwelijk spel. Het voetbal van Oranje was in die periode van 4 jaar niet bepaald best te noemen en Van Basten maakte in die periode ook veel rare beslissingen (linkspoten op rechts en omgekeerd).
Het beoordelen van zijn 'ambtstermijn' vind ik moeilijk omdat het sowieso een lastige job is. Als coach van een nationaal elftal kun je niet kneden en automatismen inslijpen. En zoals eerder gezegd wonnen we wél van de wereld- en vice wereldkampioen, maar we vlogen er redelijk kansloos uit in de kwartfinale. Wat weegt dan zwaarder.. Ik vind het erg moeilijk. De verklaringen van Van Basten vond ik wel getuigen van het feit dat hij zijn keuzes goed doordacht heeft.
Over het feit of hij een slechte coach is kun je mijns inziens nu niet oordelen. Ik wil hem nog 2 jaartjes aankijken bij Ajax en dan kan er een echt oordeel geveld worden.
Je faalt nooit alleen, maar dat doe je als team. Echter hij heeft zelf altijd aangegeven dat de doelstelling het winnen van het EK 2008 was. Dan kun je dus stellen dat hij inderdaad 'gefaald' heeft in het behalen van zijn doelstelling. Maar als elke trainer die een doelstelling niet haalt een slechte trainer is dan lopen er maar weinig rond die zich een goede trainer kunnen noemen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:39 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik geef de voorkeur aan winnen met slecht voetbal dan aan verliezen met goed voetbal. Maar ... nog liever winnen met goed voetbal.
Winnen van de wereldkampioen en vice-wereldkampioen is alleen van belang als dat in de knock-outfase gebeurt.
4 jaar coach, op 2 eindtoernooien exit in de kwartfinale. Simpele conclusie: gefaald!
Heb geen 2 jaar nodig om een oordeel te kunnen vellen.
Hey, Koeman won wel de beker met Valenciaquote:Op dinsdag 9 september 2008 21:49 schreef Breach het volgende:
Of andersom Ronald Koeman die kampioen wordt met zowel Ajax als PSV en vervolgens keihard op zijn gezicht gaat in Valencia. Maar maken dat soort dingen je dan een slechte trainer..?
Dit somt wel aardig op waarom ik je mening over van basten niet serieus neem. Als hij het goed doet is het geluk, wordt hij uitgeschakeld heeft hij het slecht gedaan. Lekker consequent, zo kun je altijd alles je eigen kant op lullen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:10 schreef Barca het volgende:
[..]
Dat was puur geluk!
[..]
Omdat die experts er de ballen verstand van hebben. 4 jaar kutvoetbal en op de eindtoernooien kutresultaten.
[..]
Nou, leuk hoor zo'n record. Het betekent geen fuck! Op de momenten waarop het moest stonden we er NIET!
Hmm, een goed paard is natuurlijk nog geen goede ruiter he. Wat mij betreft geniet Van Basten het voordeel van de twijfel omdat ik het trainen van een nationaal team als een vak apart zie. Maar er blindelings vanuit gaan dat iemand die op topniveau gespeeld heeft, ook meteen een juiste visie heeft op het spel vind ik wat te gewaagd. Je moet het ook kunnen overbrengen op je mensen. En hardheid is niet altijd de juiste manier. Daarom wacht ik lekker nog een jaartje of wat af met het beoordelen van zijn kwaliteiten als trainer.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:51 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik heb er overigens alle vertrouwen in dat van Basten zal laten zien WEL een goede trainer te zijn nu hij dagelijks bij Ajax op het veld staat. Want hoewel ik hem ook niet altijd kan volgen ben ik er van overtuigd dat hij wel een goede visie op het spelletje heeft maar een stuk naïviteit als beginnend trainer moest en soms nog moet overwinnen. Hij is hard genoeg om een topsport klimaat neer te zetten. Bij Milan heeft hij van dichtbij meegemaakt wat dat betekent.
Van Basten heeft wel gefaald tegen Rusland. Boulahrouz moest de opbouw gaan verzorgen, dat ging niet goed, dus werd ie gewisseld. Maar dan brengt ie Heitinga als rechtsback, die dat helemaal niet kan en dat was al een tijdje bekend.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:49 schreef Breach het volgende:
[..]
Je faalt nooit alleen, maar dat doe je als team. Echter hij heeft zelf altijd aangegeven dat de doelstelling het winnen van het EK 2008 was. Dan kun je dus stellen dat hij inderdaad 'gefaald' heeft in het behalen van zijn doelstelling. Maar als elke trainer die een doelstelling niet haalt een slechte trainer is dan lopen er maar weinig rond die zich een goede trainer kunnen noemen.
Kijk eens naar Rijkaard, die Sparta liet degraderen en Barcelona de CL liet winnen. Of andersom Ronald Koeman die kampioen wordt met zowel Ajax als PSV en vervolgens keihard op zijn gezicht gaat in Valencia. Maar maken dat soort dingen je dan een slechte trainer..?
Daar weet jij alles van.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:51 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Lekker consequent, zo kun je altijd alles je eigen kant op lullen.
ik hoort mij ook niet zeggen dat ik er blindelings vanuit dat hij geschikt is omdat hij een topspeler was, Gullit heeft het tegendeel wel bewezen. Ik heb er vooralsnog vertrouwen in, de komende tijd zal duidelijk moeten maken of dat terecht is. En ik zie bondscoach zijn inderdaad als een vak apart, in korte tijd een ploeg zo goed mogelijk op de rails zetten, ik verwacht dat vBasten beter is in het in een langere periode naar zijn hand zetten van een ploeg.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:58 schreef Breach het volgende:
[..]
Hmm, een goed paard is natuurlijk nog geen goede ruiter he. Wat mij betreft geniet Van Basten het voordeel van de twijfel omdat ik het trainen van een nationaal team als een vak apart zie. Maar er blindelings vanuit gaan dat iemand die op topniveau gespeeld heeft, ook meteen een juiste visie heeft op het spel vind ik wat te gewaagd. Je moet het ook kunnen overbrengen op je mensen. En hardheid is niet altijd de juiste manier. Daarom wacht ik lekker nog een jaartje of wat af met het beoordelen van zijn kwaliteiten als trainer.
vertel?quote:
Ik zeg ook niet dat hij geen fouten heeft gemaakt. Sterker nog, de grootste fout is dat hij Bouhlarouz bij de selectie heeft gelaten. Die verkeerde niet in een gezonde situatie, ook al wilde hij met alle goede bedoelingen toch doorvoetballen. Ik probeerde echter aan te geven dat het maken van fouten NIET gelijk is aan het zijn van een slechte trainer.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:01 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[quote]Van Basten heeft wel gefaald tegen Rusland. Boulahrouz moest de opbouw gaan verzorgen, dat ging niet goed, dus werd ie gewisseld. Maar dan brengt ie Heitinga als rechtsback, die dat helemaal niet kan en dat was al een tijdje bekend.
Ook hier gaf ik geen oordeel over de trainers zelf, maar geef ik aan dat mensen die het eerst wel of juist nie goed doen niet meteen aantonen of ze wel of geen goede trainer zijn.quote:Aan Rijkaard kun je zien dat ie gegroeid is, geleerd heeft van zijn fouten.
Koeman is dan wel de laatste trainer die kampioen is geworden met Ajax, maar zijn aankoopbeleid bij Vitesse, Ajax en Valencia was om te huilen. Om over zijn prestaties bij Valencia maar niet te beginnen.
Helemaal mee eens, en daarom vel ik nu ook geen oordeel over het feit of hij wel of geen goede trainer is.quote:Van Basten kan ook nog wel een goede coach worden, hij zal ook wel leren van zijn fouten, net zoals Rijkaard.
Dat is zo, maar we overleefden wel 2 poules waarvan heel Nederland vooraf niet had gedacht dat we ze zouden overleven (en niet eens met slecht voetbal).quote:Maar bij Oranje hebben we vaak niet goed en mooi gespeeld en als het erop aankwam (de knockout fases) lagen we er meteen uit.
Als Van Marwijk een prijs pakt, waar het bij jou allemaal om gaat, komt het ineens door de spelers. Gaat het slecht met het team, ligt het enkel aan Van Basten.quote:
De constatering klopt, maar Boulah werd door de tactiek van Hiddink in die positie gedrukt. Ik zou ook met hem begonnen zijn. De wissel van Heitinga vond ik ook niet handig, maar wat was het alternatief. Ik meen me te herinneren dat Boulah niet verder kon.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:01 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Van Basten heeft wel gefaald tegen Rusland. Boulahrouz moest de opbouw gaan verzorgen, dat ging niet goed, dus werd ie gewisseld. Maar dan brengt ie Heitinga als rechtsback, die dat helemaal niet kan en dat was al een tijdje bekend.
waar zeg ik dat het bij mij om prijzen gaat. De naam van Marwijk heb ik niet eens genoemd. En je hoort mij al helemaal niet zeggen dat het aan v Basten ligt als het slecht gaatquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:09 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Als Van Marwijk een prijs pakt, waar het bij jou allemaal om gaat, komt het ineens door de spelers. Gaat het slecht met het team, ligt het enkel aan Van Basten.
Het maken van fouten maakt je geen slechtere trainer, dat ben ik wel met je eens. Maar de fouten zijn wel gemaakt en dat mag ook best gezegd worden.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:07 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat hij geen fouten heeft gemaakt. Sterker nog, de grootste fout is dat hij Bouhlarouz bij de selectie heeft gelaten. Die verkeerde niet in een gezonde situatie, ook al wilde hij met alle goede bedoelingen toch doorvoetballen. Ik probeerde echter aan te geven dat het maken van fouten NIET gelijk is aan het zijn van een slechte trainer.
[..]
Ook hier gaf ik geen oordeel over de trainers zelf, maar geef ik aan dat mensen die het eerst wel of juist nie goed doen niet meteen aantonen of ze wel of geen goede trainer zijn.
[..]
Helemaal mee eens, en daarom vel ik nu ook geen oordeel over het feit of hij wel of geen goede trainer is.
[..]
Dat is zo, maar we overleefden wel 2 poules waarvan heel Nederland vooraf niet had gedacht dat we ze zouden overleven (en niet eens met slecht voetbal).
Ik dacht dat je Barca wasquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:12 schreef TAV74 het volgende:
[..]
waar zeg ik dat het bij mij om prijzen gaat. De naam van Marwijk heb ik niet eens genoemd. En je hoort mij al helemaal niet zeggen dat het aan v Basten ligt als het slecht gaat
ah, vandaar dat ik het niet kon volgenquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:13 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Ik dacht dat je Barca was![]()
Sorry, dan slaat het nergens op wat ik zei.
Volgens mij kon Boulah wel verder. Boulah kon naar het centrum en Ooijer rechtsback.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:10 schreef TAV74 het volgende:
[..]
De constatering klopt, maar Boulah werd door de tactiek van Hiddink in die positie gedrukt. Ik zou ook met hem begonnen zijn. De wissel van Heitinga vond ik ook niet handig, maar wat was het alternatief. Ik meen me te herinneren dat Boulah niet verder kon.
Je moet ook concluderen dat de as van het Nederlands Elftal veel sterker was in de periode dat Rijkaard bondscoach dan in de periode van Basten.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:33 schreef Barca het volgende:
Ik heb nooit gezegd dat het alleen aan Bassie ligt. Maar hij is wél de verantwoordelijke! Hij selecteert spelers, hij stelt spelers op, hij bepaalt de tactiek.
Wat betreft Van Marwijk: hij besloot om Tomasson en Pi-Air op te stellen. Dat was heel goed van hem!
Van Basten kan beter worden maar zo slecht als hij het deed, zo slecht was Rijkaard bij lange na niet!
Van Basten had heus wel toppers kunnen selecteren maar ... hij wil niet. Ja, dan houdt het op!quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:38 schreef Blawh het volgende:
[..]
Je moet ook concluderen dat de as van het Nederlands Elftal veel sterker was in de periode dat Rijkaard bondscoach dan in de periode van Basten.
F. De Boer, Stam, Davids, Bergkamp, Kluivert. Bij iedere linie een wereldtopper, die luxe had van Basten niet.
De tactiek van Hiddink? Man, die kon je een eeuw van te voren aan zien komen!quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:10 schreef TAV74 het volgende:
[..]
De constatering klopt, maar Boulah werd door de tactiek van Hiddink in die positie gedrukt. Ik zou ook met hem begonnen zijn. De wissel van Heitinga vond ik ook niet handig, maar wat was het alternatief. Ik meen me te herinneren dat Boulah niet verder kon.
Maar het niet willen inzien van je fouten maakt je wel een slechte trainer. Na een mislukt wk niet onder ogen durven zien dat je gefaald hebt, is wel een teken van een slechte trainer zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:07 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat hij geen fouten heeft gemaakt. Sterker nog, de grootste fout is dat hij Bouhlarouz bij de selectie heeft gelaten. Die verkeerde niet in een gezonde situatie, ook al wilde hij met alle goede bedoelingen toch doorvoetballen. Ik probeerde echter aan te geven dat het maken van fouten NIET gelijk is aan het zijn van een slechte trainer.
Noem mij eens topverdedigers die hij tot zijn beschikking had dan? Rijkaard had zeker achterin een veel betere selectie.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:53 schreef Barca het volgende:
[..]
Van Basten had heus wel toppers kunnen selecteren maar ... hij wil niet. Ja, dan houdt het op!
Rijkaard moest ook een beroep doen op spelers als Konterman en Zenden, alsof dat allemaal internationale toppers waren. Als je dan ziet waarmee Van Basten na twee jaar (laten we de vergelijking wel eerlijk houden) op de proppen had kunnen komen is dat hooguit een marginaal verschil.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:38 schreef Blawh het volgende:
[..]
Je moet ook concluderen dat de as van het Nederlands Elftal veel sterker was in de periode dat Rijkaard bondscoach dan in de periode van Basten.
F. De Boer, Stam, Davids, Bergkamp, Kluivert. Bij iedere linie een wereldtopper, die luxe had van Basten niet.
Weer die inconsequentie die alle van Basten tegenstanders blijkbaar hanteren: winnen van Italië en frankrijk zegt alleen iets over de tegenstander, verliezen is volledig aan het eigen team te wijten.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:
We waren gewoon een stuk zwakker dan een elftal met spelers van gemiddeld aanzienlijk lager niveau. Welke ploegen je dan wel verslagen hebt zegt voornamelijk wat over de kwaliteit van die ploegen op dat moment.
nou top ... in ieder geval beter dan Ooijer, Mathijssen en Bouma. Nl. Melchiot, Marcellis, Pietersen Braafheid. Voor een betere aansluiting tussen verdediging en middenveld zou Heitinga een betere keuze zijn geweest dan het trio Ooijer, Mathijssen en Bouma.quote:Op woensdag 10 september 2008 07:40 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Noem mij eens topverdedigers die hij tot zijn beschikking had dan? Rijkaard had zeker achterin een veel betere selectie.
Laat hem twee jaar boven zijn niveau voetballen en laat iedereen dan roepen dat hij ontzettend goed is, op het moment dat hij er dan uiteindelijk zelf achter komt dat hij hopeloos wordt overschat, raakt hij het vertrouwen wel kwijt.quote:Op zondag 14 september 2008 16:22 schreef Cyberia18 het volgende:
Hoe ontneem je het vertrouwen van je aanvoerder.
Het is eigen aan toernooien dat je na de 1e ronde de ploegen tegenkomt die goed bezig zijn. Als je dan wordt weggetikt door een ploegje dat qua spelersmateriaal een vol niveau lager zit dan is duidelijk dat er iets aan het elftal niet klopt.quote:Op woensdag 10 september 2008 14:50 schreef TAV74 het volgende:
Weer die inconsequentie die alle van Basten tegenstanders blijkbaar hanteren: winnen van Italië en frankrijk zegt alleen iets over de tegenstander, verliezen is volledig aan het eigen team te wijten.
Zenden en Van Persie, noem je dat geen verschil? Op Numan, Konterman en Bosvelt moest ook een beroep worden gedaan. Reiziger kon maar heel weinig spelen en Van der Sar zat ook niet bepaald in de beste fase van zijn carriere. Dat is juist het punt, die verschillen werken twee kanten op, maar ze worden alleen gebruikt om Van Basten vrij te pleiten.quote:En in 2000 vormden Stam en F. de Boer het centrum en was Reiziger nog een betrouwbare back, noem dat maar geen verschil...
Ah, die goals van hem tegen Arsenal en Australië waren zeker toeval!quote:Op zondag 14 september 2008 16:26 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Wat een gejank.Marco is hard, daar zullen de Ajacieden allereerst mee moeten gaan leren leven, anders krijgen ze een kutjaar.
En net of Huntelaar vertrouwen kreeg van 30 100 % kansen missen. En dit is geen wedstrijd op zich, hij raakt al tijden geen pepernoot.
in een oefenpot en met een ander elftal indrukwekkendquote:Op zondag 14 september 2008 18:42 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ah, die goals van hem tegen Arsenal en Australië waren zeker toeval!
Inderdaad, tegen Macedonie was ook gewoon puur gelukquote:Op zondag 14 september 2008 18:42 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ah, die goals van hem tegen Arsenal en Australië waren zeker toeval!
quote:Op zondag 14 september 2008 18:46 schreef Dos37 het volgende:
[..]
in een oefenpot en met een ander elftal indrukwekkend
Wat boeit dat voor de vorm van Huntelaar?quote:Op zondag 14 september 2008 18:46 schreef Dos37 het volgende:
[..]
in een oefenpot en met een ander elftal indrukwekkend
Goh, twee goaltjes tegenover twee dozijnen vol met 300 % kansen. Geef gewoon toe dat hij in een erg matige vorm zit. Bij Huntelaar zal dat alleen vanzelf wel weer over zijn. Feyenoordkennende zal dat wel zondag zijn. Maar het blijft een feit dat hij al een periode (eind vorig seizoen en dit seizoen) erg weinig klaarspeelt en erg veel kansen verprutst.quote:Op zondag 14 september 2008 18:46 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Inderdaad, tegen Macedonie was ook gewoon puur geluk
[..]
!
quote:Op zondag 14 september 2008 18:52 schreef RayMania het volgende:
Staat voorlopig als zes complete wedstrijden droog. De laatste goal was tegen Heracles; een 3-0.
Volgend jaar in de Jupiler League?quote:Op zondag 5 oktober 2008 20:43 schreef Leonos het volgende:
NIks mis met Marco.
We worden gewoon kampioen
quote:Op zondag 5 oktober 2008 20:43 schreef Leonos het volgende:
NIks mis met Marco.
want een topcoach verliest nooitquote:Op zondag 5 oktober 2008 21:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hij valt wederom door de mand, die jongen kan er gewoon niks van. Het meest kwalijke is dat ons door zijn onkunde 2 titels van oranje door de neus geboord zijn. Dat hij er ook een puinhoop van maakt bij Ajax kan ik persoonlijk alleen maar om lachen. Die jongen heeft totaal het verkeerde beroep gekozen, dat is wel duidelijk. ONGESCHIKT als trainer/coach.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |