Ik ken bijvoorbeeld nog een aantal Britten... Waarom zou je een kwalificatie niét serieus nemen?quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:10 schreef MarkNMGN het volgende:
Als jij zo'n kwalificatie nog serieus neemt, dan ben je de enige.
Pff, tsja, misschien dat Hiddink het beter had gedaan... Maar Hiddink schijnt één van de vele coaches te zijn die never nooit meer bondscoach van Nederland wil worden vanwege de belachelijke en dieptrieste mentaliteit van het Nederlandse publiek. Persoonlijk had ik liever Van Basten als bondscoach gehad de komende twee jaar dan Van Marwijk maar ik ben blij dat er uberhaupt nog Nederlanders te vinden zijn die het aandurven en dus ben ik sinds twee weken een Van Marwijk supporter.quote:Inderdaad mogen we er trots op zijn dat we ons hebben gehandhaafd in de poule des doods, maar toch kan je op de wedstrijd tegen Rusland wel enige kritiek op Van Basten hebben hoor.
Dat slaat helemaal nergens op. Van Basten heeft helemaal geen WK "opgeoffert"... En dat hij dat gedaan zou hebben met de intentie om vervolgens beginnersfouten te maken slaat voorzover mogelijk nog minder ergens op.quote:Hij hoefde van mij helemaal geen perfecte prestatie af te leveren hoor, het is alleen wel erg triest dat hij het WK opoffert om tijdens de kwartfinale EK beginnersfouten eerste klas (!) te maken waardoor je gewoon wordt afgedroogd door Rusland.![]()
Nog meer onzin... Het is voor Nederland al een prestatie om zich te kwalificeren... Om dan vervolgens een poule met Frankrijk en Italie te overleven is een nog veel grotere prestatie. Om dan door Portugal of Rusland in de knock-out fase te worden uitgeschakeld is jammer maar helaas volkomen normaal. Het is bijna krankzinnnig om te verwachten of te eisen dat Nederland automatisch kampioen zou moeten wordenquote:Voor Nederland is 2x uitgeschakeld worden na de groepsfase op grote toernooien gewoon een slechte prestatie.
Voor mij is Van Basten inderdaad nog steeds een voetbalheld waar ik steeds méér respect voor krijg... Mag ik vragen wie de mensen zijn waar jij respect voor hebt?quote:Niets meer, niets minder.
Maar voor jou is hij blijkbaar een held.
Als trainer van een club heb je meer veel meer druk dan als bondscoach.quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:26 schreef M0NTANA het volgende:
Het is alleen niet te hopen dat hij bij Ajax ook eerst drieënhalf jaar aan iets vasthoudt, terwijl iedereen ziet dat het kut is. De afgelopen vier jaar zal Van Basten veel geleerd hebben, toch wordt Ajax pas zijn eerste klus als trainer/coach van een club, ben benieuwd hoe hij het er vanaf zal brengen!
Gezien de poule was het belachelijk geweest als je je niet had gekwalificeerdquote:Op woensdag 25 juni 2008 16:24 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik ken bijvoorbeeld nog een aantal Britten... Waarom zou je een kwalificatie niét serieus nemen?
[..]
Goed van hem hé.quote:Pff, tsja, misschien dat Hiddink het beter had gedaan... Maar Hiddink schijn één van de vele coaches te zijn die never nooit meer bondscoach van Nederland wil worden vanwege de belachelijke en dieptrieste mentaliteit van het Nederlandse publiek. Persoonlijk had ik liever Van Basten als bondscoach gehad de komende twee jaar dan Van Marwijk maar ik ben blij dat er uberhapupt nog Nederlanders te vinden zijn die het aandurven en dus ben ik sinds twee weken een Van Marwijk supporter.
[..]
Misschien heeft hij het WK niet opgeoffert. Maar dan zijn er nog steeds beginnersfouten gemaakt die ik niet verwacht van iemand met zo'n achtergrond als speler en 4 jaar werkervaring.quote:Dat slaat helemaal nergens op. Van Basten heeft helemaal geen WK "opgeoffert"... En dat hij dat gedaan zou hebben met de intentie om vervolgens beginnersfouten te maken slaat voorzover mogelijk nog minder ergens op.
[..]
Hierin verschillen we duidelijk van mening.quote:Nog meer onzin... Het is voor Nederland al een prestatie om zich te kwalificeren...
Tegen Portugal was het misschien te verwachten, maar ook hier ontbrak het weer aan een goede mentaliteit/coaching vanaf de zijlijn.quote:Om dan vervolgens een poule met Frankrijk en Italie te overleven is een nog veel grotere prestatie. Om dan door Portugal of Rusland in de knock-out fase te worden uitgeschakeld is jammer maar helaas volkomen normaal. Het is bijna krankzinnnig om te verwachten of te eisen dat Nederland automatisch kampioen zou moeten worden
[..]
Een voetbalheld, ja. Een held als trainer? Nee.quote:Voor mij is Van Basten inderdaad nog steeds een voetbalheld waar ik steeds méér respect voor krijg... Mag ik vragen wie de mensen zijn waar jij respect voor hebt?
Slechter kan bijna niet, zonder enige prijs dit jaar.quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:24 schreef DennieXL het volgende:
Ik ben benieuwd hoe hij het bij Ajax gaat doen.
JC-schaalquote:Op woensdag 25 juni 2008 16:35 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Slechter kan bijna niet, zonder enige prijs dit jaar.
En waarom dan? Omdat Russen sukkels zijn die niet kunnen voetballen? Of omdat "Wij Nederlanders" gewoon veel beter zijn dan Russen?quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:31 schreef MarkNMGN het volgende:
Van Rusland moet je gewoon winnen als Nederland zijnde, klaar![]()
Ik zal het nog een keer uitleggen... Het wordt steeds moeilijker voor de KNVB om iemand te vinden die de wil en het lef heeft bondscaoch te worden. Dat komt door de houding/mentaliteit van het Nederlandse publiek dat iedereen uitkotst die niet minstens kampioen wordt. Dat Van Basten het heeft aangedurft en vervolgens een hele lijst van records heeft gebroken als Bondscoach maakt hem voor mij een held. De manier waarop hij met alle onterechte kritiek en haatcampagnes is omgegaan maakt hem voor mij een nog grotere voetbalheld dan hij al was, iemand aan wie ik graag een voorbeeld neem. Ik zal het nog een keer vragen... Kan je wat mensen noemen waar jij respect voor hebt?quote:Een voetbalheld, ja. Een held als trainer? Nee.
Je hebt meer faalmomenten, drie wedstrijden op rij verliezen en het kan onrustig worden. Maar goed, aan de andere kant heeft Marco van Basten genoeg ervaring met kritiek slikken, hij kan inmiddels wel wat hebben.quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:28 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als trainer van een club heb je meer veel meer druk dan als bondscoach.
Nog genoeg trainers die in de toekomst Van Marwijk kunnen opvolgen; Mario Been, Martin Jol, Co Adriaanse, Huub Stevens, Ron Jans, Foppe de Haan, Gertjan Verbeek, nieuwe trainers, etc.quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:43 schreef Tennessee het volgende:
Het wordt steeds moeilijker voor de KNVB om iemand te vinden die de wil en het lef heeft bondscaoch te worden. Dat komt door de houding/mentaliteit van het Nederlandse publiek dat iedereen uitkotst die niet minstens kampioen wordt.
En voor ons niet. Jij hebt daar argumenten voor, wij ook.quote:Dat Van Basten het heeft aangedurft en vervolgens een hele lijst van records heeft gebroken als Bondscoach maakt hem voor mij een held.
Daar geloof ik niet in, sorry.quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:43 schreef Tennessee het volgende:
[..]
En waarom dan? Omdat Russen sukkels zijn die niet kunnen voetballen? Of omdat "Wij Nederlanders" gewoon veel beter zijn dan Russen?
[..]
Ik zal het nog een keer uitleggen... Het wordt steeds moeilijker voor de KNVB om iemand te vinden die de wil en het lef heeft bondscaoch te worden. Dat komt door de houding/mentaliteit van het Nederlandse publiek dat iedereen uitkotst die niet minstens kampioen wordt.
Geweldig, al die records met lelijk afbraakvoetbal. Zijn prestaties op eindtoernooien zijn misschien ook wel een record waard: één van de minst presterende bondscoaches ooitquote:Dat Van Basten het heeft aangedurft en vervolgens een hele lijst van records heeft gebroken als Bondscoach maakt hem voor mij een held. De manier waarop hij met alle onterechte kritiek en haatcampagnes is omgegaan maakt hem voor mij een nog grotere voetbalheld dan hij al was, iemand aan wie ik graag een voorbeeld neem.
Daar zie ik het nut niet zo van in.quote:Ik zal het nog een keer vragen... Kan je wat mensen noemen waar jij respect voor hebt?
Hoeveel uit dat lijstje willen/durven dat ook?quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:46 schreef RayMania het volgende:
Nog genoeg trainers die in de toekomst Van Marwijk kunnen opvolgen; Mario Been, Martin Jol, Co Adriaanse, Huub Stevens, Ron Jans, Foppe de Haan, Gertjan Verbeek, nieuwe trainers, etc.
Er hoeft er maar één te willen en te durven. Je hebt ook nog trainers die in het verleden bondscoach zijn geweest; Frank Rijkaard, Louis van Gaal (revanche?). Advocaat is ook ooit teruggekeerd bijvoorbeeld en een Hiddink heeft na Nederland nog drie landen gehad (niet dat hij terugkomt...). Maar genoeg keuze dus, het blijft een mooie job.quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:50 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Hoeveel uit dat lijstje willen/durven dat ook?
Servië/Montenegro - Nederland 0 - 1quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:47 schreef MarkNMGN het volgende:
Geweldig, al die records met lelijk afbraakvoetbal. Zijn prestaties op eindtoernooien zijn misschien ook wel een record waard: één van de minst presterende bondscoaches ooit
Klopt, integendeel zou ik bijna willen beweren.quote:Op woensdag 25 juni 2008 17:04 schreef RayMania het volgende:
Lekker boeiend die cijfertjes. Alleen jij bent degene die daar enige waarde aan hecht. Op het WK van 1998 gingen we met vijf punten door naar de 1/8e finale en uiteindelijk halen we de halve finale. Op het EK van 1988 gingen we met zes punten naar de halve finale en we winnen het EK. Een goed resultaat in de groepsfase is geen garantie voor de eindfase.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |