abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:36:52 #151
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_59700728
De ultime maatstaaf is gewoon het leven trouwens. Het maakt me niet uit of je Professor Doctortandus bent of middelbare school drop out.

Het gaat erom wat je bereikt hebt. Alleen dat defineert succes in het leven (afgezien van emotioneel of moreel succes).
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:51:19 #152
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_59701113
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 10:50 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Toch jammer dat het mogelijk is om van het MBO helemaal naar de uni te kunnen. Hoezo je academische onderwijs verpauperen.
Toch jammer dat er nog steeds zulke kneuzen zoals jij rondlopen op het academische onderwijs. Je kent mij niet, je kent mijn verleden niet, je weet niet waarom ik ooit terecht ben gekomen op het MBO.
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:54:38 #153
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_59701214
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:22 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

[..]

Nu zijn ik en Tuvai niet grote vrienden, dat is zelfs een understatment gezien gigantische clashes die we gehad hebben. Maar nu doen jullie hem te onder.

Ik kan 100% zeker zeggen dat voor een 'MBO-dropout' hij meer kennis heeft dan veel developers op deze site. Ook gezien zijn sites en zijn opdrachten. Verder denk ik dat hij zn leven meer op orde heeft dan de meesten hier en dat hij op dit moment op zeer hoog niveau staat.

Weet je wat het soms is in dit land. Soms mag je niet laten blijken dat je het gemaakt hebt. Terwijl je daar gewoon trots op mag en moet zijn! Ik kan bijna wel zeker zeggen dat hij het gemaakt heeft, ondanks dat ik hem wel eens erover heb proberen op te naaien. Dat gebeurt waneer 2 ego's clashen.

Dus niet ter grote verdediging van hem, maar hij is kundig genoeg en mag zeker zulke dingen zeggen.
Nou ja, het kwam gewoon zo over. Mijn excuses daarvoor, maar zo interpreteerde ik het .
pi_59701246
Laten we aub niet beginnen met een MBO-Uni discussie Floris. Ik kom van MBO en ik heb papers gepubliceerd en onderzoeken gedaan op de uni die erg goed zijn ontvangen door de wetenschappelijke community.

Verder ben ik het er wel mee eens dat "het leven" een goede graadmeter is, maar het ging hier puur om de kwaliteit van "het programmeerwerk". En dat is opzich nog wel meetbaar of beoordeelbaar.
pi_59701247
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:22 schreef Paramnesia het volgende:
Nu zijn ik en Tuvai niet grote vrienden, dat is zelfs een understatment gezien gigantische clashes die we gehad hebben. Maar nu doen jullie hem te onder.

Ik kan 100% zeker zeggen dat voor een 'MBO-dropout' hij meer kennis heeft dan veel developers op deze site. Ook gezien zijn sites en zijn opdrachten. Verder denk ik dat hij zn leven meer op orde heeft dan de meesten hier en dat hij op dit moment op zeer hoog niveau staat.

Weet je wat het soms is in dit land. Soms mag je niet laten blijken dat je het gemaakt hebt. Terwijl je daar gewoon trots op mag en moet zijn! Ik kan bijna wel zeker zeggen dat hij het gemaakt heeft, ondanks dat ik hem wel eens erover heb proberen op te naaien. Dat gebeurt waneer 2 ego's clashen.

Dus niet ter grote verdediging van hem, maar hij is kundig genoeg en mag zeker zulke dingen zeggen.
Ha, bedankt. Tof van je. Misschien moeten we toch maar eens een keer eentje gaan drinken.

Dat je vaak geen kans krijgt om je te bewijzen is waar. Jaren geleden toen ik met school gestopt was heb ik op veel vacatures gereageerd, maar ik werd elke keer afgescheept omdat ik niet de benodigde papiertjes zou hebben. Er werd me na afloop vaak medegedeeld dat ze iemand hadden gevonden die over meer kennis en ervaring zou beschikken. Pas toen ik op geheel eigen initiatief een vrij breed portfolio opgebouwd had en een hele indrukwekkende games-website met webbased game had gemaakt werd ik pas echt ontdekt en begonnen de telefoontjes te komen. Ook bedrijven die mij eerder afgescheept hadden had ik nog wel eens aan de lijn, die hielden zich op dat moment ook van de domme.

Kortom, die bedrijven hadden al een vooroordeel over me klaar al voordat ze gezien hadden waar ik toe in staat ben. Nou heb ik daar enigszins ook wel begrip voor, maar het zou alleen in hun eigen voordeel gewerkt hebben als ze me in eerste instantie een kans hadden gegeven.
pi_59701297
Portfolios zijn erg belangrijk, ik had gelukkig een redelijk rijk gevulde tegen de tijd dat ik mijn eerste solli deed, en ik werd ook gelijk aangenomen voor een zeer gewilde functie.
pi_59702815
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:55 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ha, bedankt. Tof van je. Misschien moeten we toch maar eens een keer eentje gaan drinken.

Dat je vaak geen kans krijgt om je te bewijzen is waar. Jaren geleden toen ik met school gestopt was heb ik op veel vacatures gereageerd, maar ik werd elke keer afgescheept omdat ik niet de benodigde papiertjes zou hebben. Er werd me na afloop vaak medegedeeld dat ze iemand hadden gevonden die over meer kennis en ervaring zou beschikken. Pas toen ik op geheel eigen initiatief een vrij breed portfolio opgebouwd had en een hele indrukwekkende games-website met webbased game had gemaakt werd ik pas echt ontdekt en begonnen de telefoontjes te komen. Ook bedrijven die mij eerder afgescheept hadden had ik nog wel eens aan de lijn, die hielden zich op dat moment ook van de domme.

Kortom, die bedrijven hadden al een vooroordeel over me klaar al voordat ze gezien hadden waar ik toe in staat ben. Nou heb ik daar enigszins ook wel begrip voor, maar het zou alleen in hun eigen voordeel gewerkt hebben als ze me in eerste instantie een kans hadden gegeven.
Maar dat is toch niet meer dan logisch? Natuurlijk weten bedrijven dondersgoed dat er ook mensen zijn zonder papiertjes, maar die wel enorm veel kennis en capaciteiten hebben. Alleen willen ze dat risico niet nemen. Statistisch gezien is de kans op een goede selectie groter in het geval van een sollicitant met een opleiding dan een sollicitant zonder papieren en die alleen beweert capabel te zijn.
pi_59702829
Mijn excuses trouwens voor het feit dat ik begon over het doorstromen van het MBO naar het hoger onderwijs. Dat sloeg binnen de context van dit topic nergens op.
pi_59703165
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:56 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet meer dan logisch? Natuurlijk weten bedrijven dondersgoed dat er ook mensen zijn zonder papiertjes, maar die wel enorm veel kennis en capaciteiten hebben. Alleen willen ze dat risico niet nemen. Statistisch gezien is de kans op een goede selectie groter in het geval van een sollicitant met een opleiding dan een sollicitant zonder papieren en die alleen beweert capabel te zijn.
Dat is ook zo. En nogmaals, ik heb er ook begrip voor. Maar als ze een kans hadden gegeven of mijn kennis getoetst hadden, dan hadden ze kunnen weten dat ik net zo bekwaam, al dan niet meer, dan een gediplomeerd persoon ben. Ze hadden niet alleen mij maar vooral zichzelf een plezier gedaan op die manier.
pi_59703294
Nou jongens, lets makeFriends();
pi_59703319
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:09 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Dat is ook zo. En nogmaals, ik heb er ook begrip voor. Maar als ze een kans hadden gegeven of mijn kennis getoetst hadden, dan hadden ze kunnen weten dat ik net zo bekwaam, al dan niet meer, dan een gediplomeerd persoon ben. Ze hadden niet alleen mij maar vooral zichzelf een plezier gedaan op die manier.
Zonder jou blijven er nog genoeg gekwalificeerden over hoor èn met diploma. Ik snap je punt wel, maar bedrijven selecteren nu eenmaal op dergelijke criteria. Dat geeft hen de beste kansen op een goed nieuw personeelslid. Ik zelf moet ook wel eens mensen selecteren en dan kunnen fouten in de brief al reden zijn voor mij om iemand eruit te filteren. Dat ik dan mogelijk een hele goede door mijn handen heb laten glippen neem ik voor lief.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 juni 2008 @ 17:34:01 #162
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59710279
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:15 schreef -Six- het volgende:

[..]

Vertel want een dergelijke uitspraak kun je natuurlijke terdege onderbouwen.
Welke onderbouwing is er nog nodig na dit topic.
  donderdag 26 juni 2008 @ 17:40:35 #163
192481 Core2
Happiness is the road
pi_59710423
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:03 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]
Weet je wat erger is? Dat iemand met mijn denkniveau en capaciteiten eerst door een hoop irrelevante, ongeschikte en jarenlang durende opleidingen heen moet bijten alvorens ik een opleiding zou kunnen genieten waar ik echt thuishoor.
Waarschijnlijk ben ik op veel fronten hetzelfde als jij, ik ben 21 en ben ook al zo'n 10 jaar bezig met programmeren. Deze opmerking vind ik alleen niet getuigen van veel doorzettingsvermogen, maar eigenlijk kan ik me het ook wel voorstellen aangezien er een gigantisch tekort is aan competente docenten op het MBO. Ik heb ook het MBO traject doorlopen, eerst 2 jaartjes prutsen met computers/netwerken en daarna "applicatieontwikkeling" op niveau 4. Ik wil niet zeggen dat alle zaken die je er leert relevant zijn, maar het is te simpel om dan maar te stoppen met de opleiding omdat je denkt dat je toch al alles weet.

Op het moment doe ik een HBO opleiding maar ik geef ook "les" in programmeren op mijn oude MBO college. Wat me opvalt is dat sommige leerlingen pas echt interesse krijgen in programmeren wanneer ze iemand voor zich hebben die niet alleen als een lutser opdrachten uit een boek staat voor te lezen, maar ook echt enthousiast is over zijn vak en lastige vragen weet te beantwoorden. De opmerkingen over mbo'ers in dit topic vind ik dan ook niet terecht, er is veel potentie aanwezig maar de omgeving is gewoon niet competent/ondersteunend genoeg.
pi_59710904
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:30 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]
Je bent OF gewoon een autistische lul, OF een troll, OF iemand die niet zo slim is als hijzelf denkt.
Ik ben geen van drie, wat ik wel ben is iemand die zijn middelbare school heeft afgemaakt en universitair opgeleid is. Nu even wat jij bent ... iemand die zijn middelbare school niet heeft afgemaakt. En dat zijn de feiten.
pi_59711580
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 17:40 schreef Core2 het volgende:

Op het moment doe ik een HBO opleiding maar ik geef ook "les" in programmeren op mijn oude MBO college. Wat me opvalt is dat sommige leerlingen pas echt interesse krijgen in programmeren wanneer ze iemand voor zich hebben die niet alleen als een lutser opdrachten uit een boek staat voor te lezen, maar ook echt enthousiast is over zijn vak en lastige vragen weet te beantwoorden. De opmerkingen over mbo'ers in dit topic vind ik dan ook niet terecht, er is veel potentie aanwezig maar de omgeving is gewoon niet competent/ondersteunend genoeg.
Ik herken het volledig , op het ROC waar ik zit is mij ook gevraagd of ik volgend jaar les zou willen geven in PHP, omdat ik nogal ver boven het niveau zit..
Ik heb toen al 1 les'je mogen geven(Meer uitlegje voor aantal leerlingen), en je merkt meteen dat het ze plots veel meer interesseert omdat een leeftijdgenoot hun het uitlegt en wat interessanter dan een leraar die toch alleen maar alles opdreun't zonder (volgensmij) zelf te weten waar die het over heeft.
pi_59711842
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 17:40 schreef Core2 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ben ik op veel fronten hetzelfde als jij, ik ben 21 en ben ook al zo'n 10 jaar bezig met programmeren. Deze opmerking vind ik alleen niet getuigen van veel doorzettingsvermogen, maar eigenlijk kan ik me het ook wel voorstellen aangezien er een gigantisch tekort is aan competente docenten op het MBO. Ik heb ook het MBO traject doorlopen, eerst 2 jaartjes prutsen met computers/netwerken en daarna "applicatieontwikkeling" op niveau 4. Ik wil niet zeggen dat alle zaken die je er leert relevant zijn, maar het is te simpel om dan maar te stoppen met de opleiding omdat je denkt dat je toch al alles weet.

Het heeft niet echt met doorzettingsvermogen te maken, eerder met de gedachten dat ik op school jaren van mijn leven aan het verspillen ben terwijl ik al carrière kan maken.

En leren is ook leuker als de stof leuk is en/of leuk gegeven word. Dat was ook een van de problemen die ik met het MBO had; veel van de leraren die we kregen zeiden in feite elke les "Ga maar iets voor jezelf doen." terwijl ze in de tussentijd wat aan hun hobbysite`je gingen klooien. Ik merk aan mijn stagiaires en collega's dat ze erg geïnteresseerd zijn en snel dingen oppikken wanneer ik ze iets nieuws aan het leren ben, en dat op een leuke manier doe.

Maar goed, de kwaliteit van het gemiddeld MBO tegenwoordig is een heel andere, erg voor de hand liggende discussie.
pi_59711920
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 18:57 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Het heeft niet echt met doorzettingsvermogen te maken, eerder met de gedachten dat ik op school jaren van mijn leven aan het verspillen ben terwijl ik al carrière kan maken.

En leren is ook leuker als de stof leuk is en/of leuk gegeven word. Dat was ook een van de problemen die ik met het MBO had; veel van de leraren die we kregen zeiden in feite elke les "Ga maar iets voor jezelf doen." terwijl ze in de tussentijd wat aan hun hobbysite`je gingen klooien. Ik merk aan mijn stagiaires en collega's dat ze erg geïnteresseerd zijn en snel dingen oppikken wanneer ik ze iets nieuws aan het leren ben, en dat op een leuke manier doe.

Maar goed, de kwaliteit van het gemiddeld MBO tegenwoordig is een heel andere, erg voor de hand liggende discussie.
Dan heb jij nog geluk gehad Ik heb 1 uur Rekenvaardigheid in de week(Groep 8 niveau cijferen..), en 2 uur nederlands(Mens loopt rond in lokaal en that's it) De rest van de uren is allemaal project uur , allemaal voor je eigen werken, de meeste zitten gewoon te werken inderdaad voor hun hobbysite e.d.
Ik ben gewoon tijdens dat 'project uur' bezig voor betaalde projecten van m'n eigen, dan besteed ik m'n tijd tenminste nuttig.

Ik ben benieuwd of het 2e jaar van die opleiding wel iets word, en ze hun beloftes ook echt gaan nakomen ons flash te leren & actionscript
pi_59712005
Ja schuif de schuld van het niet halen van je opleiding op de kwaliteit ervan af. Tuvai kerel, als je toch zo slim bent waarom heb je dan niet gewoon het traject vmbo->havo(->vwo) doorlopen? Beetje algemene ontwikkeling en je kan gelijk doorstromen naar het hbo/wo.
pi_59712043
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 19:01 schreef Elmostyle het volgende:

[..]

Dan heb jij nog geluk gehad Ik heb 1 uur Rekenvaardigheid in de week(Groep 8 niveau cijferen..), en 2 uur nederlands(Mens loopt rond in lokaal en that's it) De rest van de uren is allemaal project uur , allemaal voor je eigen werken, de meeste zitten gewoon te werken inderdaad voor hun hobbysite e.d.
Ik ben gewoon tijdens dat 'project uur' bezig voor betaalde projecten van m'n eigen, dan besteed ik m'n tijd tenminste nuttig.

Ik ben benieuwd of het 2e jaar van die opleiding wel iets word, en ze hun beloftes ook echt gaan nakomen ons flash te leren & actionscript
Mijn vriendin heeft op dit moment hetzelfde. Gaat een paar uurtjes per week naar school (blijven niet veel uurtjes over, daar meer dan de helft elke keer uitvalt) en de paar uurtjes die ze daar zit word d'r gezegd dat ze maar iets voor d'r zelf moet gaan doen. Ze begint er onderhand ook vreselijk van te balen maar goed, ze moet dit 2 jaar lange, irrelevante MBO niveau 3 opleidinkje halen voordat ze pas écht kan gaan doen wat ze leuk vind.
  donderdag 26 juni 2008 @ 19:08:48 #170
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_59712113
Tvp.

*MBO-PHP-devver meldt
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_59712247
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 19:04 schreef Thomass het volgende:
Ja schuif de schuld van het niet halen van je opleiding op de kwaliteit ervan af. Tuvai kerel, als je toch zo slim bent waarom heb je dan niet gewoon het traject vmbo->havo(->vwo) doorlopen? Beetje algemene ontwikkeling en je kan gelijk doorstromen naar het hbo/wo.
Je leest niet goed. De brakke omstandigheden van de school, het lesmateriaal en de leerstof waren slechts enkele van de vele redenen dat ik gestopt ben. Het was ook, zoals ik al eerder aangaf, gebrek aan interesse en het gevoel dat ik er mijn tijd zat te verspillen. Het is toendertijds van mij zeker dom geweest om met mijn MBO te stoppen, maar als je ziet dat ik nu op mijn 21ste al flinke mijlpalen gezet heb en een leuke baan heb, terwijl ik nu nóg met school bezig zou zijn geweest als ik niet gestopt was, dan heb ik er helemaal geen spijt van.
  donderdag 26 juni 2008 @ 19:28:44 #172
169335 Cypress_Hill
Back again motherfuckers
pi_59712587
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 19:14 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Je leest niet goed. De brakke omstandigheden van de school, het lesmateriaal en de leerstof waren slechts enkele van de vele redenen dat ik gestopt ben. Het was ook, zoals ik al eerder aangaf, gebrek aan interesse en het gevoel dat ik er mijn tijd zat te verspillen. Het is toendertijds van mij zeker dom geweest om met mijn MBO te stoppen, maar als je ziet dat ik nu op mijn 21ste al flinke mijlpalen gezet heb en een leuke baan heb, terwijl ik nu nóg met school bezig zou zijn geweest als ik niet gestopt was, dan heb ik er helemaal geen spijt van.
Heb je het hier over dat de middelbare school brak was? Of je MBO school?
"Unless you have an IQ higher than mine, I’m not interested in what you think."
Dr. Walter Bishop
pi_59713343
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 19:14 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Prima, ik zou er zelf niet aan moeten denken om op mijn 21ste al fulltime te werken, maar dat zal wel per persoon verschillen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 juni 2008 @ 20:27:16 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59713912
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 20:03 schreef Thomass het volgende:

[..]

Prima, ik zou er zelf niet aan moeten denken om op mijn 21ste al fulltime te werken, maar dat zal wel per persoon verschillen
ál ??

Er is serieus wat mis met de arbeidsethos tegenwoordig...
pi_59718215
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 20:03 schreef Thomass het volgende:

[..]

Lui werkschuw tuig heeft altijd al bestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')