Na het slopen van de schouw was het de bedoeling aan de keuken...
Eigenlijk zou het blok blijven omdat dit een keuken was uit 2001, dus in feite nog in orde.
De bedoeling was nieuwe deurtjes te maken of te komen maar uiteindelijk toch maar gekozen om er een nieuwe keuken in te zetten omdat het verschil tussen eerst (voor nood) andere deurtjes en allemaal losse apparatuur maar net goedkoper was dan een nieuwe keuken met alles inbouw.
![]()
Tijdens het tegels kappen bleef heel veel tegellijm achter op de muur. Tijdens het pogen dit eraf te kappen nam ik echt halve stukken muur mee waarna maar besloten is een stucadoor erbij te halen.
Ik kan zelf veel dingen, m'n vader kan ook een heleboel maar er zijn dingen wat je gewoon niet zelf kan of wil doen en stucen is daar een van !
Verder zie je aan de rechterkant van de foto meerdere gleuven gefreest waarvan het detail:
![]()
Dit zijn de leidingen van (van links naar rechts) de garage, wasmachine en droger, allen dus een aparte groep.
Wasmachine en droger hebben sowieso al een aparte groep nodig en maar besloten de garage ook een aparte te geven aangezien ik straks vrij veel zware gereedschap ga gebruiken in de garage en te voorkomen dat ik bepaalde groepen ga overbelasten...
De meest linker gleuf is voor de gasleiding naar de garage. Dit heb ik besloten omdat ik nog niet weet wat voor kachels ik ga doen in de garage.
Óf een gevelkachel, óf gaskachels óf een aparte cv (kleine goedkope 2e hands ketel) en in alle gevallen heb ik dan wel gas nodig.
Daarnaast, mocht ik het niet gebruiken dan valt de afgedopte leiding onder het gipsplafond in de garage.
Deze oplossing dus om te voorkomen dat ik straks als alles klaar is de keuken enbijkeuken weer mag slopen voor een lullige 10m leiding.
![]()
Tijdens het frezen van het stopcontact voor de afzuigkap bedacht ik me ineens dat ik wat vergeten was...
Effe denken en toen bedacht ik me ineens, hier komt de afzuigkap, frituurpan onder de afzuigkap is gewoon frisser.
Afzuigkap + frituurpan = hmmm, ik vergeet echt iets...
KAK, een stopcontact voor de frituurpan !

Nou ja dan maar effe horizontaal en hoppa, probleem alweer opgelost.
![]()
bij gebrek aan keuken maar even tijdelijk een "keuken" aangelegd in de bijkeuken.
Hier is ook meteen te zien dat de leidingen getrokken zijn naar de wasmachine en droger. Let trouwens niet op de "centraaldoos" maar dit zie je straks toch niet meer en dit ga me gewoon meer ruimte om met lasklemmen te werken dan een normale centraaldoos én deze is platter dus minder ruimte nodig onder het plafond.
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]