En je slet gaat niet mee? Ze heeft wel vertrouwen in je relatie danquote:Op donderdag 26 juni 2008 22:38 schreef Cothen het volgende:
Enige nadeel van het hele gebeuren is dat ik niet vrijgezel ben
ja, das dus het tweede nadeel...quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:48 schreef Merovingian het volgende:
En je slet gaat niet mee? Ze heeft wel vertrouwen in je relatie dan
A girl can only dream.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:53 schreef Cothen het volgende:
[..]
ja, das dus het tweede nadeel...
Het heeft nog wel een aardige discussie opgeleverd, ik dacht eerst nog: ik neem je mee, maar 1 meid met 4 losgeslagen gasten schiet ook niet op denk ik.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:49 schreef mschol het volgende:
was eens opzoek naar de oorsprong van deze:
pirate
kwam ik op dit uit:
last.fm
Ga je er voor vast werken voor de vakantie? Of ben je klaar met de opleiding en ga daar echt vast in dienst?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 07:01 schreef mschol het volgende:
morghe
vandaag is et officieel de laatste dag van stage, maar moet nog een week(4 dagen) voor de eis van 100 dagenen daarna gewoon doorwerken, neem rond september wel een weekje vrij ofzo
ga per 1 juli in vaste dienst voor 1 jaar (sta al helemaal ingepland met alle mogelijke dienstenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 08:04 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Ga je er voor vast werken voor de vakantie? Of ben je klaar met de opleiding en ga daar echt vast in dienst?
De markt is goed, je gaat toch niet akkoord met na dat jaar een verlenging van nog een jaar? Gewoon een onbepaalde-tijd contract eisen! Ze hebben na een jaar echt wel een indruk van je of je goed bent. Onbepaalde tijd of andere werkgever zou ik zeggen...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 08:22 schreef mschol het volgende:
[..]
ga per 1 juli in vaste dienst voor 1 jaar (sta al helemaal ingepland met alle mogelijke diensten),met een mogelijkheid tot verlenging van nog een jaar, daarna weet ik nog niet..
en als et goed is krijg ik gewoon per 8 juli m'n diploma en ben ik van die school af, eindelijk brr....
Nog meer? 25 verlof + 13 adv is toch meer dan genoeg...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:42 schreef JortK het volgende:
En de markt is zo dat je ervoor moet zorgen dat je goede secundaire voorwaarden krijgt/hebt.
Ik krijg bij me nieuwe baas ook meer vrije dagen,
das altijd goedquote:meer netto vergoedingen,
loze term. Het is belangrijker hoeveel % van je bruto salaris ze betalen. Ik heb liever een werkgever die 7,5% betaalt en ik dan ook 7,5%, dan een werkgever die 6% betaalt en ik dan premievrij ben...quote:premievrij pensioen,
Mits je er prive mee mag rijden...quote:auto,
Mits je er prive mee mag bellen...quote:telefoon,
Op floppy of dvd?quote:internet,
Als je er ook adminrechten op hebt. Verder heb je er eigenlijk weinig aan aangezien je toch wel je eigen pc hebt waar je prive een stuk fijner op werkt en gamet enzo.quote:laptop
Kortom, veel van die secundaire voorwaarden klinken heel mooi, maar je hebt er eigenlijk geen zak aan. Telefoon waar je niet of beperkt prive mee mag bellen, moet je nog steeds je eigen gsm hebben. Laptop zelfde. Klinkt mooi, maar is nutteloos. Zelf heb ik liever meer salaris, daar kun je tenminste echt wat mee. Mijn detacheringsbureau gaf mij maar 12 adv-dagen in plaats van 13. Dus ik zeg, dan wil ik er nog wel 50 euro per maand bij hebben. Das dus 600 euro per jaar bruto extra, voor 1 vrije dag minder. Dat is lekker verdienenquote:enz enz
tis overheid, en ik krijg te horen dat ze niet zomaar vaste mensen in dienst kunnen nemen (sterker nog, er schijnt een reorganisatie aan te komen..)quote:Op vrijdag 27 juni 2008 08:28 schreef Merovingian het volgende:
[..]
De markt is goed, je gaat toch niet akkoord met na dat jaar een verlenging van nog een jaar? Gewoon een onbepaalde-tijd contract eisen! Ze hebben na een jaar echt wel een indruk van je of je goed bent. Onbepaalde tijd of andere werkgever zou ik zeggen...
ik ben voorlopig allang blij dat ik al een jaar contract heb gekregen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:28 schreef Sjowhan het volgende:
Inderdaad. In de meeste gevallen (ik vermoed dat 't ook een IT-job is) krijg je echt wel na een half jaar een onbepaald contract. Zeker niet akkoord gaan met 'nog een verlenging voor een jaar', want ze weten al wat ze aan je hebben (vanwege de stageperiode).
Dan zou ik zeker het komende jaar je ogen goed openhouden voor een andere werkgeverquote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:08 schreef mschol het volgende:
tis overheid, en ik krijg te horen dat ze niet zomaar vaste mensen in dienst kunnen nemen (sterker nog, er schijnt een reorganisatie aan te komen..)
Kijk dan is het goed! Maar je wil niet weten hoeveel mensen in secundaire voorwaarden trappen waar je niets aan hebt... "Bij ons krijg je een gsm! Je mag er alleen zakelijk mee bellen" Nee, daar heb je wat aan... Dat zijn gewoon instinkers waar je voor moet uitkijken, dan kan je beter 50 euro per maand meer verdienen, daar kan je dan lekker je eigen beltegoed van betalen...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:19 schreef JortK het volgende:
Merovingian ik kan me voorstellen dat je zegt dat je er geen ruk aan hebt, maar dit zijn mijn vooruitgangen
Laptop mag ik mee doen en laten wat ik wil, toch handig als vriendinlief eens wat wil doen ofzo.
Telefoon mag ik mee bellen wat ik wil.
Vrije dagen krijg ik er nu 27, en overwerk is tijd voor tijd, en nachtwaakstoringdingdienst is dubbel uren, dus 1 nacht is 2,5 dag vrij.
Auto mag ik ook prive mee rijden.
Kortom, dit zijn dingen die voor mij beter worden, o ja en een winstuitkering en een dertiende maand
Blij? Is het in jouw sector niet zo dat je voor elke werkgever zes andere hebt?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:10 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben voorlopig allang blij dat ik al een jaar contract heb gekregen.
want?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:12 schreef Cothen het volgende:
[..]
voor IT-ers is de overheid niet bepaald the place to be.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |