Tenzij je natuurlijk een brusje klutst op het juiste momentquote:Op maandag 30 juni 2008 14:55 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Poeh Sjeen, lijkt me ook niks, en helemaal niet als ze naar school moeten. Zit je daar thuis....en je kind is op school.....nee dat lijkt me niet leuk. Maar het schijnt te wennen, en na een tijdje zelfs fijn te zijn om je handen even vrij te hebben.
Ja he?! Want wat is dat toch een héérlijke leeftijd!quote:Op maandag 30 juni 2008 15:45 schreef PM-girl het volgende:
Kleuter, kleuter? Ze blijven toch eeuwig peuter?
*handen voor ogen doet* tralalalala... niets gelezen... tralalalala...quote:Op maandag 30 juni 2008 14:56 schreef Lois het volgende:
JaVolmondig ja
Ik vind en vond het helemaal niet leuk dat ze hele dagen naar school gaat, bar ongezellig eigenlijk. Aan de andere kant is het super om te zien dat ze met wijsheden, woorden en dingen thuis komt die ik er niet in heb gestopt. Het gaat alleen allemaal zo snel
het gaat gewoon veel te snel....
Dat zal ze leuk vinden!quote:Op maandag 30 juni 2008 23:08 schreef bixister het volgende:
sterkte mammietje!
en schanul, leuk idee zeg van die kaartjes. ik heb er meteen gebruik van gemaakt.red jij het allemaal een beetje met die kleintjes thuis?
voor jou ook eenquote:Op maandag 30 juni 2008 23:55 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik mis mijn stoere meid vooral heel erg.
Precies! Ik heb er ook een gestuurd!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:22 schreef Ardenlyn het volgende:
Superleuk een kaart kunnen sturen. ik ken haar nauwelijks en zij mij net zo maar hoe dan ook een kaart krijgen is altijd leuk!
Ik ook!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:08 schreef Sugar het volgende:
Hihi, welke hebben jullie gestuurd?
Ik die vogel met bebloede vinger.
Die heb ik ook gedaan met 3 vogels erinquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:12 schreef Saffier het volgende:
*kaartje met luchtballon sinds vanmorgen vroeg onderweg*
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:13 schreef Ardenlyn het volgende:
[..]
Die heb ik ook gedaan met 3 vogels erin
Stiemie, wb de reuma geen idee, maar ik ben ook webredacteur en heb een tijd last gehad van rsi achtige klachten. Wat mij geholpen heeft is Mensendieck therapie en ipv een muis een tekentablet gaan gebruiken. Een A5 of A6 want die kan je voor je monitor of laptop leggen zodat je een veel natuurlijker bewegng kunt maken, een schrijfblok leg je immers toch ook niet uiterst rechts (of liinks) van je als je gaat schrijven... Succes met uitvogelen wat de oorzaak is van je klachten!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:49 schreef Stiemie het volgende:
Graag gedaan hoorIn het ziekenhuis lijkt het me helemaal niet leuk in je uppie en dan is het zo leuk om lekker veel post te krijgen
![]()
Met deze mama wil het ook even nietNou vind ik dat ik eigenlijk niet mag klagen als ik al die verhalen van andere zieke mama's hier lees, maar misschien heeft iemand hier nog een tip ofzo?
Ik heb nu al een paar maanden last van mijn rechterhand. Eerst dacht ik dat ik mijn hand gestoten had, of misschien te zware spullen had gedragen, maar het ging maar niet over. Omdat er reuma in de familie voorkomt, bloed te laten prikken maar daar kwam (gelukkig) niks uit. Toen moest ik een week mijn hand veel rust geven. Dus niet tillen, niet te veel achter de pc enzo. (Handig met een dochter van 11 maanden en een baan als internetredacteur) Gelukkig gingen we net een weekje met vakantie naar Texel (laptop thuisgelaten) dus dat moest al schelen.
Maar de pijn blijft. Het zit zeg maar echt in de kleine botjes die in mijn hand zitten en bijvoorbeeld een stevige hand geven of een dekseltje ergens afdraaien doet echt veel pijn. En nu heb ik sinds een week of 2-3 ook dezelfde pijn in mijn middenvoetsbeentjes van mijn rechtervoet.En ik ben nu dus toch doorverwezen naar de reumatoloog. Gelukkig volgende week al een afspraak, maar ik maak me er best zorgen over. Kan je toch reuma hebben als de bloedtest juist zei van niet?
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
Stiemie wat eng zulke klachten! Ik heb al heel lang klachten aan m`n handen en heb al regelmatig bloed laten prikken maar daar kwam nooit iets uit. Zolang het niet erger wordt steek ik m`n kop maar in het zand.
Ik wil ff zeggen dat ik helemaal uitgerammeld ben en dat voelt heel goed! Ik kan weer naar babietjes kijken en gewoon denken 'wat schattig' zonder van binnen uit te schreeuwen 'DAT WIL IK OOOOOOK!'
Het heeft voor rust gezorgd om dat te beseffen
Ik ook...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:38 schreef chacama het volgende:
[..]
Wat lijkt me dat heerlijk. Ik wacht nog even op het moment dat me dat ook overkomt....
Mooi zo. En Mensendieck ook al eens gedaan? Want dat werkt door op alles wat je doet, niet alleen muizen maar ook pakken, reiken, tillen, zitten, staan, lopen etc. Kan veel verlichting van je pijnklachten geven.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:04 schreef Stiemie het volgende:
Bedankt voor alle reacties![]()
Macka en Ticootje ik gebruik ook een tekentablet met pen op mijn werk. Eigenlijk al zolang ik hier nu werk (zo'n 4 jaar nu). Werkt inderdaad veel fijner dan met een muis![]()
Dat is een beetje afhankelijk van de uitkomst van een onderzoek dat ze waarschijnlijk morgen krijgt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Gaaf! Ik zag het vanochtend heel vroeg en heb er gelijk 1 gestuurd. Ik vind het initiatief van het ziekenhuis ook heel gaaf trouwens![]()
Hoe lang moet ze nog daar blijven, schanul?
Succes vandaag dan en groetjes!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:50 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is een beetje afhankelijk van de uitkomst van een onderzoek dat ze waarschijnlijk morgen krijgt.
Het kan nog wel even duren.
Ze belde vanavond nog eens extra om te zeggen dat ik iedereen moest bedanken, ze is er echt heel blij mee!
quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:14 schreef Schanulleke het volgende:
Dank je. Ze juichte vanmorgen aan de telefoon dat ze 21 kaartjes had gekregen!
Tegen!quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:52 schreef k_i_m het volgende:
Is het nou achteraf mee- of tegengevallen?
ik heb daar verschillende jaren mee gewerktquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:17 schreef Stiemie het volgende:
Dankjewel Mefke! Maar kan je met zo'n brace nog wel iets doen? Of is het echt de bedoeling dat je er even helemaal niets mee doet?
ik kon Isa van Sjeen gewoon tillen maar dan tilde ik met rechts vanuit de onderarm ipv hand onder haar oksel, en links gewoonquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:37 schreef Stiemie het volgende:
Oei dat klinkt ook allemaal niet fijn zeg Ynske![]()
Maar je kan met zo'n brace om dus ook gewoon werken? En dingen zoals bijvoorbeeld tillen? Ik ben bang dat ik 'm anders namelijk bar weinig kan dragen. Ik zal toch gewoon moeten werken en Linde moeten tillen enzo.
Wat me trouwens opvalt is dat ik de laatste paar dagen ook veel jeuk heb aan bv precies het scharniertje (hoe heet zo'n ding) van mijn duim (soms ook van mijn andere vingers, maar minder) en ook aan mijn pols. Raar hoor.
Ik zit nu trouwens op de bank met de balkondeur open en R.E.M. op de achtergrond. Leuk zo'n huisconcert
Ik zou niet op eigen houtje een brace gaan dragen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:17 schreef Stiemie het volgende:
Dankjewel Mefke! Maar kan je met zo'n brace nog wel iets doen? Of is het echt de bedoeling dat je er even helemaal niets mee doet?
dat sowieso of ergotherapeutquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:51 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ik zou niet op eigen houtje een brace gaan dragen. Misschien dat je je arm en hand daarmee juist in een houding dwingt die niet goed is voor jouw aandoening. 't Lijkt me meer iets om te doen op advies van een fysiotherapeut of houdingstherapeut!
Kweetut... heb hem zelf ook al eerder gehad. Het is ook niet de echo waar ik tegenop zie, maar de uitslag!quote:Op woensdag 2 juli 2008 09:12 schreef Ticootje het volgende:
mammietje, ik heb ook eens een waterecho gehad... Niets aan....
Maar een brace is toch gedeeltelijk met plastic erin? Het ding dat ik bedoel is alleen van een soort schuimrubber dat je om je pols kan wikkelen. Wel hetzelfde idee overigens, maar geeft nog wel mogelijkheid tot bewegen, maar dan meer gesteund. Zo als een rekverband maar dan gemakkelijker om te doen. Eh... dit snapt niemand meer!quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:08 schreef mefke79 het volgende:
Stiemie: zo'n ding dat Mammietje beschrijft is een soort brace. Die kun je bij een medisch speciaalzaak kopen. Je hebt ze in verschillende maten, laat je in zo'n zaak even helpen, dan kun je een goed uitzoeken. Het dwingt je tot rust en dat in de juiste houding...kan veel verlichting geven.. (en nu sluip ik er weer vandoor, ik hoor hier nog niet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |