abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73692571
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 00:56 schreef childintime het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo. Als het echt niet goed is, dan word je wel gebeld. Bij mij hingen ze 3 dagen later al aan de telefoon...... Maar het klopt wel wat je zegt. Destijds had ik Hodgkin en ging voor iets heel anders naar de gyneacoloog; ik wilde een spiraal om niet zwanger te kunnen raken terwijl ik bestraald werd voor de Hodgkin. Toen bleek mijn uitstrijkje ook niet goed te zijn en ben ik me te pletter geschrokken. Als ik gewoon de pil gebruikt zou hebben op dat moment, had ik er ws nog jaren mee rondgelopen omdat er dan voor mijn gevoel geen reden was om een uitstrijkje te laten maken. Ik was toen 26, dus viel ook niet binnen de bevolkingsgroep.
Wat een heftig verhaal! Hoe is het nu met je? Alles weer helemaal in orde?
pi_73698359
quote:

[..]

Dat is ook wel zo. Als het echt niet goed is, dan word je wel gebeld.
Helaas doet niet iedere huisarts dat. Als lab ben je verplicht om ook een follow-up systeem bij te houden om de non-responders van afwijkingen en onbeoordeelbare strijkjes te helpen herinneren dat ze toch echt nog een keer moeten komen, en het komt vaak genoeg voor dat een huisarts of assistente vergeet te bellen en de uitslag gewoon in het dossier gooien, of dat ze er vanuit gaan dat de dames zelf bellen en het gewoon niet registreren wie al gebeld heeft voor haar uitslag.
Vandaar dat er nog een extra koppeling achter zit, maar die volgt vaak pas na 6a12 maanden bij een afwijking. Het kost wel enorm veel tijd om het bij te houden! We sturen 2x een brief, is er daarna nog niks binnen aan cytologie/histologie/afmelding van verder onderzoek van de patiënte dan gaan we de huisarts bellen.
Ow, en vergeet die huisartsen niet die het maar onzin vinden. Die hebben we er helaas ook tussen zitten...
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 oktober 2009 @ 23:29:25 #103
163650 Greys
pi_73699992
Ze belden bij mij ook al ruim voordat de tijd voorbij was dat ik moest wachten om zelf te bellen voor de uitslag. Heel netjes. Wat ik wel jammer vond was dat het een nogal onwetende assistente was, of eentje die snel naar huis wilde, omdat ze het bracht als 'Er zijn afwijkende cellen gevonden, sorry, ik had u liever beter nieuws gebracht. Maar geen zorgen maken hoor! Kom maar langs voor een verwijsbrief'. Eerst roepen dat ze liever beter nieuws had gegeven op een ernstige toon en vervolgens roepen 'geen zorgen hoor!'

Verder was ik superblij met mijn huisarts, uiteindelijk. Want ik kreeg een oproep voor het bevolkingsregister onderzoek en ging niet. Brief genegeerd, geen zin, eng enzo. Toen nog een brief, weer genegeerd En toen ging ineens de telefoon, op een avond. Was het de huisarts zelf die heel resoluut zei 'Goedenavond! Wij hebben geen respons gekregen van u op onze oproep, kunt u even uw agenda er bij pakken, dan maken we nu meteen een afspraak!'. En toen durfde ik geen nee meer te zeggen.
Uiteindelijk, een half jaar later nu en diverse onderzoeken en een lisexcisie verder, ben ik uiteraard héél blij dat het zo gegaan is, dat ze me zo ongeveer heeft gedwongen. Nu heb ik weer Pap1, maar wie weet wat er gebeurd was als ik pas bij de volgende oproep jaren later gegaan was.

Gáán hoor, meissies!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:51:21 #104
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_73700703
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:26 schreef Min-e het volgende:

[..]

Wat een heftig verhaal! Hoe is het nu met je? Alles weer helemaal in orde?

Een half jaar later, nog volop onder behandeling bij de gyneacoloog bleek ik plotsklaps zwanger te zijn; niet bedoelt, maar wel een complete verassing , inmiddels is dat kind al aan het puberen

[ Bericht 0% gewijzigd door childintime op 15-10-2009 00:05:56 ]
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:55:27 #105
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_73700831
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:43 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Helaas doet niet iedere huisarts dat. Als lab ben je verplicht om ook een follow-up systeem bij te houden om de non-responders van afwijkingen en onbeoordeelbare strijkjes te helpen herinneren dat ze toch echt nog een keer moeten komen, en het komt vaak genoeg voor dat een huisarts of assistente vergeet te bellen en de uitslag gewoon in het dossier gooien, of dat ze er vanuit gaan dat de dames zelf bellen en het gewoon niet registreren wie al gebeld heeft voor haar uitslag.
Vandaar dat er nog een extra koppeling achter zit, maar die volgt vaak pas na 6a12 maanden bij een afwijking. Het kost wel enorm veel tijd om het bij te houden! We sturen 2x een brief, is er daarna nog niks binnen aan cytologie/histologie/afmelding van verder onderzoek van de patiënte dan gaan we de huisarts bellen.
Ow, en vergeet die huisartsen niet die het maar onzin vinden. Die hebben we er helaas ook tussen zitten...
Ik had mijn uitstrijkje niet bij de huisarts maar in het UMCU (destijds AZU) laten afnemen. En misschien dan omdat ik daar natuurlijk op interne al bekend was ze sneller reageren?? Het ging iig allemaal buiten de huisarts om. Als je bv 3B hebt, bij de huisarts afgenomen en je belt zelf niet, belt de huisarts je dan niet?
pi_73703671
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:55 schreef childintime het volgende:

[..]

Ik had mijn uitstrijkje niet bij de huisarts maar in het UMCU (destijds AZU) laten afnemen. En misschien dan omdat ik daar natuurlijk op interne al bekend was ze sneller reageren?? Het ging iig allemaal buiten de huisarts om. Als je bv 3B hebt, bij de huisarts afgenomen en je belt zelf niet, belt de huisarts je dan niet?
Als het via de gynaecologie gaat, gaat het vaak ook een stuk beter. In het geval van het lab waar ik dan zit bellen ze zelfs als ze vinden dat een uitslag er niet snel genoeg is...
Er zijn helaas huisartsen die ook niet bellen, vandaar het follow-up systeem van de labkant af om dat te ondervangen.

Het begint nu inmiddels ook weer lekker druk te worden, nieuwe BVOoproep is de deur uit en het stroomt lekker binnen. Komen er nu weer gemiddeld 125 per dag binnen, stuk beter dan de 15 per dag in de zomervakantie.
pi_73703748
quote:
Ik was toen 26, dus viel ook niet binnen de bevolkingsgroep.
De eerste oproep zou eigenlijk ook gewoon al op je 25e moeten zijn. Ik ben nu 23, maar zeker van plan om gewoon een afspraak te maken als ik 25 ben. Zeker aangezien ik toch voor m'n 30e als het even kan moeder wil worden is het wel handig om tegen die tijd te weten of alles ok is daar....
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 08:38:29 #108
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_73704108
Kreeg een dag of twee geleden de eerste oproep binnen
Heb 't twee jaar geleden al laten doen, dus vraag me af of het nu alweer nodig is. Zo maar eens bellen met de dokter

Gebeld: ze adviseren om toch even te komen, dus meteen een afspraak gemaakt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Natalie op 15-10-2009 08:44:21 ]
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:51:08 #109
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_73867437
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:07 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

De eerste oproep zou eigenlijk ook gewoon al op je 25e moeten zijn. Ik ben nu 23, maar zeker van plan om gewoon een afspraak te maken als ik 25 ben. Zeker aangezien ik toch voor m'n 30e als het even kan moeder wil worden is het wel handig om tegen die tijd te weten of alles ok is daar....
Ik vind het zo raar he. Er wordt wel ingeent (iets wat ik dochter trouwens ontraden heb), maar toen ik aan de pil ging (en dat is echt lang geleden) moest je halfjaarlijks voor controle voordat je een herhaalrecept kreeg en werd er ieder half jaar een uitstrijkje gemaakt. Leeftijd telde daarbij niet mee; of je nou 16 of 30 was.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:58:02 #110
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_73867634
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 07:58 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Als het via de gynaecologie gaat, gaat het vaak ook een stuk beter. In het geval van het lab waar ik dan zit bellen ze zelfs als ze vinden dat een uitslag er niet snel genoeg is...
Er zijn helaas huisartsen die ook niet bellen, vandaar het follow-up systeem van de labkant af om dat te ondervangen.

Het begint nu inmiddels ook weer lekker druk te worden, nieuwe BVOoproep is de deur uit en het stroomt lekker binnen. Komen er nu weer gemiddeld 125 per dag binnen, stuk beter dan de 15 per dag in de zomervakantie.
Ik liet Woensdag een uitstrijkje maken en de daaropvolgende Dinsdag werd ik al gebeld....Ik weet niet of dat altijd zo snel gaat, maar zoals gezegd liep ik toen al in het ziekenhuis onder behandeling van een heamatoloog bij interne. Ik ben daar een aantal jaar onder controle geweest en kreeg toen weer de oproep van de huisarts. Inmiddels verandert van huisarts (door verhuizing) en wilde toen zelf niet meer. Maar voor mezelf weet ik ook wat toen de symptomen waren (achteraf) en ben me daar nu wel heel bewust van. Let er dus veel meer op en als ik denk dat het niet oke is, dan schakel ik wel hulp in.
pi_73966771
Vandaag de uitslag gehad : Pap2!

Nu moet ik 11 november naar het ziekenhuis op afspraak bij de gyn (die imo de beste is ) om te overleggen wat we gaan doen.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_73966813
getver prupke, zou zijn fijn geweest zijn als t 1 was ...

enig idee wat de opties zijn?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73967131
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:38 schreef DarkElf het volgende:
getver prupke, zou zijn fijn geweest zijn als t 1 was ...

enig idee wat de opties zijn?
of een curretage of dat ik ipv elk half jaar terug moet dat ze er 2 jaar van maken... hoop ik.
De gyn weet dat ik elke keer toch aardig wat stress heb en dat vind ze ook niet fijn voor mij...

Indien ik bij haar ben geweest dan meld ik natuurlijk wat er gaat gebeuren
pi_73967196
nou spannend hoor, die stress elke keer is ook niet goed dus hoop dat wat er ook besloten wordt dat goed voelt voor je.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73969566
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:50 schreef DarkElf het volgende:
nou spannend hoor, die stress elke keer is ook niet goed dus hoop dat wat er ook besloten wordt dat goed voelt voor je.
ik hoop het ook

dank je
pi_74871843
FF update :

ben naar ziekenhuis geweest voor een gesprek over wat er komen gaat ...
Ben geen bal wijzer geworden moet ik zeggen.
Ik zou uitslag krijgen over mijn pap 2 (bij die uitslag is er een bepaalde waarde die of positief of negatief kan zijn) en die uitslagen kon het lab niet tegen mijn gyn vertellen!

Nu krijg ik op 25 november die uitslag (als het goed is)
en ik moet over een half jaar weer terug voor een nieuw uitstrijkje.....

Maar dit gaat wel de gyn doen die ik vertrouw in haar handelingen (dat is dan weer positief)

late uupdat ivm ziekzijn en druk op het werk ...
  vrijdag 20 november 2009 @ 08:56:18 #117
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74876454
Ach jee Prupke, wat een gedoe weer!

Ik denk dat die positieve / negatieve waarde het HPV virus is (het virus dat bmhk kan veroorzaken).

Sterkte met wachten weer
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_74877559
weer wachten...

sterkte ermee, wachten is heel vervelend.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:09:57 #119
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_74879568
Vaag dat het lab 't niet kon zeggen...
Ben je daarvoor helemaal naar 't ziekenhuis gegaan. Hadden ze niet even kunnen bellen dat je de uitslag pas op de 25ste krijgt?
Hoop dat alles goed is!

Ik heb net de uitslag gekregen van mijn uitstrijkje, en hier is 't oké
pi_74927167
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:09 schreef Natalie het volgende:
Vaag dat het lab 't niet kon zeggen...
Ben je daarvoor helemaal naar 't ziekenhuis gegaan. Hadden ze niet even kunnen bellen dat je de uitslag pas op de 25ste krijgt?
Hoop dat alles goed is!

Ik heb net de uitslag gekregen van mijn uitstrijkje, en hier is 't oké
FIjn dat het bij jou helemaal goed is

mijn gyn was pissed over de ganga van zaken iig, lab had de uitslagen , maar mag niet telefonisch doorgegeven worden , uitslagen stonden wel in een status (ergends) en moesten gemaild worden , wat ze niet meteen wilden doen....

Donderdag hoor ik meer
hoop ik
pi_75004654
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:56 schreef MaLo het volgende:
Ach jee Prupke, wat een gedoe weer!

Ik denk dat die positieve / negatieve waarde het HPV virus is (het virus dat bmhk kan veroorzaken).

Sterkte met wachten weer
alles was goed
Hoef pas weer terug nu na de zomer vakantie
pi_75010085
oh wat fijn! nou iig weer gerustgesteld voor nu.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75010278
quote:
Op woensdag 25 november 2009 @ 22:35 schreef prupke het volgende:

[..]

alles was goed
Gelukkig!
Goed nieuws
  donderdag 26 november 2009 @ 09:46:50 #124
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_75011900
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:35 schreef prupke het volgende:

[..]

alles was goed
super
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 26 november 2009 @ 10:05:52 #125
163650 Greys
pi_75012328
Goede berichten hier!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')