abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juni 2009 @ 07:22:38 #51
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70119816
Supertruxxx, gewoon gaan hoor! De eerste keer viel het maken van het uitstrijkje me 100% mee, ik had gister gewoon pech met de assistente.

Mazaru, mooi dat je er vanaf bent
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 18 juni 2009 @ 09:29:06 #52
163650 Greys
pi_70121410
Voor de meisjes die nog moeten maar het eng vinden even twee tips waar je echt veel aan hebt:

- Trek een rok of een jurkje o.i.d. aan. Dan kan je zelfs je schoenen/laarzen/slippertjes aanhouden en hoef je alleen even je slipje uit te doen. Dan voel je je echt stukken minder naakt als dat je eerst je broek en schoenen en ondergoed uit staat te trekken alvorens je gaat liggen. Doen, echt!

- Zeg eerlijk dat je nerveus bent en er tegenop ziet. Vraag om de kleinste eendenbek (wij noemden het het kuikensnaveltje ) want dat scheelt ook. Als je eerlijk zegt dat je een beetje zenuwachtig bent, dan weten ze dat tenminste en houden ze er rekening mee.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 26 juni 2009 @ 15:31:56 #53
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_70398457
Ik heb een afspraak voor 7 juli en ik heb nu al de kriebels.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 26 juni 2009 @ 19:36:21 #54
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70405390
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 15:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik heb een afspraak voor 7 juli en ik heb nu al de kriebels.
Ik mag 8 juli bellen voor de uitslag en ik heb ook nu al de kriebels .

Probeer je niet te druk te maken (zegt zij die zelf kampioen drukmaken is ) , het uitstrijkje zelf valt normaliter gewoon erg mee .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_70405518
ik mag in oktober weer. Na een pap3b en een lisexcisie en twee jaar halfjaarlijke controles ga ik nu 1 x per jaar...

op de een of andere manier went het wel, zeker toen ze een afwijkende uitslag vonden en ik voor een 2e uitstrijkje, een biopt, die ingreep en controles moest...

Ik heb trouwens liever een mannelijke arts dan een vrouwelijke, voor mijn gevoel pakken die het zakelijker aan en dat voelt voor mij veel beter.

tis iig belangrijk om te gaan, tuurlijk is t niet leuk maar je wilt toch gewoon zeker weten dat alles goed is?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_70406901
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:29 schreef Greys het volgende:
- Zeg eerlijk dat je nerveus bent en er tegenop ziet. Vraag om de kleinste eendenbek (wij noemden het het kuikensnaveltje ) want dat scheelt ook. Als je eerlijk zegt dat je een beetje zenuwachtig bent, dan weten ze dat tenminste en houden ze er rekening mee.
Zijnd aar meerdere maten in joh? Vanwege mijn Mirena avontuur heb ik al meerdere malen een inwendige echo etc gehad met eendenbek, en ook een hysteroscopie en dat voel achteraf best mee.... Ik heb met mezelf afgesproken dat ik zodra ik 25 ben ik zelf mijn eerste uitstrijkje laat maken, omdat het toch steeds jonger voorkomt.... Maar ik zie er niet echt tegenop, komt vast wel goed.
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 20:48:17 #57
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_70407400
Waarom krijgen jullie algehele narcose bij de lisexcisie??Bij mijn pap 3b kreeg ik 5 spuiten in mn baarmoeder en daar moest ik t mee doen
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  vrijdag 26 juni 2009 @ 20:49:11 #58
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_70407417
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:48 schreef zwartedoos het volgende:
Waarom krijgen jullie algehele narcose bij de lisexcisie??Bij mijn pap 3b kreeg ik 5 spuiten in mn baarmoeder en daar moest ik t mee doen
Auw. Ik voel het al als ik het lees.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 juni 2009 @ 20:50:33 #59
163650 Greys
pi_70407444
quote:
Bij mij in het ziekenhuis (Capelle a/d IJssel) zeiden ze dat ze dat eerst ook wel deden, maar dat dat tegenwoordig geen optie meer is. Want teveel vrouwen zaten rillend en gillend in die stoel vanwege die spuiten en vanwege het feit dat er 'branderige luchtjes' konden zijn waar ze misselijk van werden.
Kortom, veel te veel ellende en stress en paniek. Dat doen ze daar in elk geval absoluut niet meer. Er werd me meteen algehele narcose voorgesteld en alleen als ik dat echt niet wilde mocht ik voor een ruggenprik kiezen, maar dat werd me ten zeerste afgeraden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 26 juni 2009 @ 20:52:10 #60
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_70407492
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Bij mij in het ziekenhuis (Capelle a/d IJssel) zeiden ze dat ze dat eerst ook wel deden, maar dat dat tegenwoordig geen optie meer is. Want teveel vrouwen zaten rillend en gillend in die stoel vanwege die spuiten en vanwege het feit dat er 'branderige luchtjes' konden zijn waar ze misselijk van werden.
Kortom, veel te veel ellende en stress en paniek. Dat doen ze daar in elk geval absoluut niet meer. Er werd me meteen algehele narcose voorgesteld en alleen als ik dat echt niet wilde mocht ik voor een ruggenprik kiezen, maar dat werd me ten zeerste afgeraden.
is denk ik 2jaar geleden, en die luchtjes waren idd goor, maar de pijn van de spuiten was erger
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 juni 2009 @ 20:54:33 #61
163650 Greys
pi_70407569
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:31 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Zijnd aar meerdere maten in joh? Vanwege mijn Mirena avontuur heb ik al meerdere malen een inwendige echo etc gehad met eendenbek, en ook een hysteroscopie en dat voel achteraf best mee.... Ik heb met mezelf afgesproken dat ik zodra ik 25 ben ik zelf mijn eerste uitstrijkje laat maken, omdat het toch steeds jonger voorkomt.... Maar ik zie er niet echt tegenop, komt vast wel goed.
Ja, daar zijn echt verschillende maten in En als je heel erg gespannen bent is het wel fijn als ze een kleiner bekkie gebruiken.
Als ik zo lees wat jij allemaal al achter de kiezen hebt, dan is een uitstrijkje laten maken echt een fluitje van een cent. Dat zal je dan heel erg meevallen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 juni 2009 @ 20:56:09 #62
163650 Greys
pi_70407618
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:52 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

is denk ik 2jaar geleden, en die luchtjes waren idd goor, maar de pijn van de spuiten was erger
Ze vertelde dat er diverse vrouwen waren flauwgevallen door die spuiten. Alleen al om het idee van spuiten 'daar', maar ook van de pijn van die spuiten. En dat wilden ze echt niet meer. Dus ik vond het heel fijn dat ik niet eens de keuze daarvoor kreeg.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_70408148
quote:
Ik kreeg ook geen algehele hoor, ook geen roesje. De gyn legde me uit dat hij dat liever niet doet en ik zag het ook niet zitten... tuurlijk die spuiten waren klote (eng jazeker en pijnlijk ook maar afschuwelijke pijnen.. nee dat niet hoor) , vooral 1 en 2 want daarna voel je al niets meer maar daardoor kon ik wel vrij snel gewoon naar huis toe toen alles goed bleek..., beter dat dan in een bed liggen met een narcose-hangover.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 juni 2009 @ 21:22:15 #64
163650 Greys
pi_70408321
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:15 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Ik kreeg ook geen algehele hoor, ook geen roesje. De gyn legde me uit dat hij dat liever niet doet en ik zag het ook niet zitten... tuurlijk die spuiten waren klote (eng jazeker en pijnlijk ook maar afschuwelijke pijnen.. nee dat niet hoor) , vooral 1 en 2 want daarna voel je al niets meer maar daardoor kon ik wel vrij snel gewoon naar huis toe toen alles goed bleek..., beter dat dan in een bed liggen met een narcose-hangover.
Dat laatste is ook wel weer zo
Maar gelukkig viel dat bij mij ontzettend mee, ik had toen ik terug op zaal was en nog aan het infuus hing al enorme honger en werkte zo een boterham met kaas weg Maar daar heb ik geluk mee gehad denk ik. Ik praatte wel alsof ik drie flessen whisky op had, want toen ik mijn vriend wilde bellen hebben ze de telefoon maar van me overgenomen omdat er totaal niet uit mijn mond kwam wat ik in mijn hoofd wilde zeggen

Ik weet nog dat er in jouw topic toen stond 'ze ligt alweer een broodje brie te knagen' (toch? ).

Maar ik vond het toch wel fijn dat ik de keuze niet kreeg. Ik denk dat ik dan toch niet voor de spuiten had gekozen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 26 juni 2009 @ 21:27:50 #65
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70408462
Mij lijkt beide niks. Niet onder plaatselijke verdoving en niet onder narcose .
Wel apart dat er zoveel verschil is tussen ziekenhuizen!

Duim voor me dat de uitslag van mijn uitstrijkje goed is 8 juli zodat ik niet de medische molen in hoef .
Heb polsklachten waarvoor ik 6 juli naar de chirurg moet voor een eerste gesprek, dat wordt zeer waarschijnlijk ook al een medisch gebeuren (operatie) .
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 juni 2009 @ 21:28:08 #66
163650 Greys
pi_70408470
Ga eens weg met je spam

Al weg. Fijn!

[ Bericht 34% gewijzigd door Greys op 26-06-2009 22:53:32 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 juni 2009 @ 21:29:13 #67
163650 Greys
pi_70408504
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:27 schreef MaLo het volgende:
Mij lijkt beide niks. Niet onder plaatselijke verdoving en niet onder narcose .
Wel apart dat er zoveel verschil is tussen ziekenhuizen!

Duim voor me dat de uitslag van mijn uitstrijkje goed is 8 juli zodat ik niet de medische molen in hoef .
Heb polsklachten waarvoor ik 6 juli naar de chirurg moet voor een eerste gesprek, dat wordt zeer waarschijnlijk ook al een medisch gebeuren (operatie) .
Ik zal duimen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 26 juni 2009 @ 21:45:33 #68
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70409016
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zal duimen!
Thanx
  vrijdag 26 juni 2009 @ 22:20:56 #69
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_70410201
quote:
Wat een middeleeuwse praktijken zeg. Het is voor mij best al lang geleden, maar ook ik ging onder zeil (godzijdank wel zeg), UMCU.
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:50:04 #70
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70588816
Ik had vandaag al gebeld. Ik zou eigenlijk pas volgende week woensdag kunnen bellen voor de uitslag, maar ik kon niet meer van de zenuwen .
Alles is goed Pap 1, HPV negatief dus terug naar het bevolkingsonderzoek
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:25:19 #71
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_70744369
Nou ik ben net terug. Ik was zenuwachtig. , maar het viel best mee. En het zag er zo op het oog goed uit zei ze, dus ik ben benieuwd of dat dat uit het zicht ook zo goed is.

Edit: Ik heb nu wel een beetje last van een stuk van de wand, omdat ze dat ding er iets te ruw induwde.

[ Bericht 24% gewijzigd door SuperrrTuxxx op 07-07-2009 22:12:36 ]
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:49:46 #72
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71278364
De uitslag was goed.
pi_71278639
altijd fijn een goeie uitslag.

Ik mag volgende maand weer... de eens per jaar controle voor de 2de keer ..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:45:43 #74
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_71286955
Mooi zo SuperrrTuxxx!

Succes alvast DarkElf!
pi_71385512
Hoi
Ik ben dus een van de mensen in Nederland die (oa) uitstrijkjes screent.

Er staat hier in het begin van het topic een stukje over de pap-classificatie die niet helemaal klopt. dus hoop dat jullie het niet erg vinden als ik hem aanpas met de correcte informatie? Zet mijn aanvullingen er wel even schuingedrukt tussen.
quote:
Wat betekent de “Pap-uitslag”?

In het laboratorium wordt eerst gekeken of de cellen goed te beoordelen zijn. Soms is er te veel bloed aanwezig .Onderzoek is dan niet goed mogelijk Door het gebruik van een nieuwe techniek (liquid based cytology) is het inmiddels mogelijk om teveel aan bloed eruit te wassen. Deze uitstrijkjes worden niet meer op een glaasje gemaakt, maar gaan na afname in een potje. Soms zijn er te weinig cellen op het glaasje aanwezig. Ook kunnen de endocervicale cellen ontbreken. Bij sommige vrouwen is het moeilijk een uitstrijkje van goede kwaliteit af te nemen. Het uitstrijkje wordt dan herhaald.

“Pap” is een afkorting van Papanicolaou, degene die deze indeling van de uitslagen van uitstrijkjes heeft gemaakt. De Pap-uitslagen lopen van 1 tot 5. Pap 1 of 2(een pap 2 is ook een afwijking) betekent een normaal uitstrijkje. Bij een hogere Pap-uitslag is er reden voor herhaling of onderzoek door de gynaecoloog. Bij Pap 0 is het uitstrijkje niet goed te beoordelen.

Soms wordt in de uitslag over dysplasie gesproken. Dysplasie betekent dat het weefsel van de baarmoederhals een andere opbouw heeft dan gebruikelijk. Daardoor is het uitstrijkje afwijkend. Als de uitslag van het uitstrijkje dysplasie vermeldt, verwacht men dat er in het weefsel dysplasie aanwezig is. Er kan worden gesproken over lichte, matige of ernstige dysplasie.

De verschillende Pap-uitslagen op een rij

Hieronder staan de meest voorkomende uitslagen vermeld. Bij een uitstrijkje worden alleen losse cellen bekeken. Als er afwijkende cellen zijn, is het niet mogelijk precies te vertellen wat er aan de hand is. Weefselonderzoek geeft daar meer informatie over. Wij kunnen daarom alleen in grote lijnen aangeven wat u kunt verwachten naar aanleiding van de uitslag.

* Pap 0
Het uitstrijkje is niet goed te beoordelen, vaak omdat er te weinig cellen aanwezig zijn. Soms zijn er onvoldoende endocervicale cellen.Dat is inmiddels afgeschaft, bij een ec- word er bij geen klachten een uitslag gegeven. Ook kan er te veel bijmenging van bloed zijn. Het advies is bijna altijd om het uitstrijkje te herhalen na 6 weken. Meestal is er dan een normale uitslag. Een enkele keer lukt het ook volgende keren niet een goede kwaliteit van het uitstrijkje te krijgen. De huisarts kan u dan naar de gynaecoloog verwijzen.
* Pap 1
Het uitstrijkje is normaal. Het advies is dan om het onderzoek na vijf jaar te herhalen.
* Pap 2.
Er worden enkele cellen gevonden die duidelijk abnormaal zijn, maar nog niet voldoen aan de criteria voor een lichte dysplasie. Een pap 2 kan een gevolg zijn van een infectie (bijv. candida), maar ook kan hpv al lichte prikkeling veroorzaken zonder duidelijk dysplastische kenmerken te geven. Herhaaladvies 6 maanden
* Pap 3a
Er worden licht afwijkende cellen gevonden; men spreekt soms ook van lichte of matige dysplasie. Het advies is dan herhaling door de huisarts (bij een 3a gering na een half jaar) of verder onderzoek door de gynaecoloog(bij een pap 3a matig). In dat laatste geval blijken bij de helft van de vrouwen de afwijkingen zo gering te zijn dat geen behandeling nodig is. De andere helft krijgt het advies voor een eenvoudige behandeling van de baarmoederhals.
* Pap 3b
De cellen zijn iets meer afwijkend dan bij een Pap 3a; men spreekt soms ook van ernstige dysplasie. Verder onderzoek door de gynaecoloog is nu aangewezen. De kans dat een eenvoudige behandeling van de baarmoederhals wordt geadviseerd, is groter dan bij een Pap 3a.
* Pap 4
De cellen zijn wat sterker afwijkend dan bij een Pap 3a of een Pap 3b. Ook hier wordt verder onderzoek door de gynaecoloog aanbevolen. Over het algemeen moet u rekening houden met een grote kans (90%) op een eenvoudige behandeling van de baarmoederhals.
* Pap 5
De cellen zijn sterk afwijkend, en de uitslag kan passen bij kanker van de baarmoederhals. Het is verstandig dat u op korte termijn door de gynaecoloog onderzocht wordt. Soms alarmeert het uitstrijkje ten onrechte, maar soms is er ook sprake van baarmoederhalskanker. Een uitgebreide behandeling in de vorm van operatie en/of bestraling is dan noodzakelijk.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:24:56 #76
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_71387696
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 08:03 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi
Ik ben dus een van de mensen in Nederland die (oa) uitstrijkjes screent.

Er staat hier in het begin van het topic een stukje over de pap-classificatie die niet helemaal klopt. dus hoop dat jullie het niet erg vinden als ik hem aanpas met de correcte informatie? Zet mijn aanvullingen er wel even schuingedrukt tussen.
[..]
Hee wat grappig om iemand met jouw beroep hier te zien .

Mag ik je een vraag stellen? Hoeveel uitstrijkjes zijn er nu afwijkend? Ik meende gehoord / gelezen te hebben dat één op de 50 uitstijkjes pas 2 was? Want dat had ik de eerste keer . Gelukkig bij de tweede alles goed, maar zelfs bij pap 2 schrik je al een beetje.
pi_71392325
Het landelijk gemiddelde van pap 2 ligt op 2%, dat is inderdaad 1 op 50. Best veel, maar het is soms ook het zekere voor het onzekere nemen. Er zitten nou eenmaal strijkjes tussen die heel lastig zijn, dan geef je sneller een pap 2 af. Maarja, dan maar liever 1x teveel een achteraf onnodige pap 2 en dat na een half jaar blijkt dat het allemaal in orde is dan dat iemand 5 jaar later terugkomt en dat het dan echt foute boel is! Weet wel dat je een pap 2 niet zomaar afgeeft hoor, er kijken minimaal 2 analisten en een patholoog naar.
Keerzijde van het verhaal is dan wel de onrust die je veroorzaakt bij degene van wie het uitstrijkje is, maar dat is ook logisch. Het is toch een intiem orgaan met een hele mooie en belangrijke functie!
pi_72988269
ik mag weer op 28 september.... brrrrr

moest eigenlijk in juli maar goed ....

fingers crossed
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:07:14 #79
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72988404
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:01 schreef prupke het volgende:
ik mag weer op 28 september.... brrrrr

moest eigenlijk in juli maar goed ....

fingers crossed
Succes.
pi_72988477
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:07 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Succes.
dank je wel
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:08:44 #81
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_72992853
Succes Prupke!
pi_73052356
@ MaLo ook bedankt
planning is gewijzigd en het word 8 oktober .. uitslag kom ik wel melden : goed of slecht of wat dan ook
pi_73052452
30 sept krijg ik de uitslag.
toch weer spannend ook al was t afgelopen 4 keer goed..

1 foute uitslag en t blijft spannend...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73052666
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:51 schreef DarkElf het volgende:
30 sept krijg ik de uitslag.
toch weer spannend ook al was t afgelopen 4 keer goed..

1 foute uitslag en t blijft spannend...
Ik duim voor je voor een goede uitslag
pi_73052802
tnx

jij moet 8 okt las ik, spannend?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73053213
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:58 schreef DarkElf het volgende:
tnx

jij moet 8 okt las ik, spannend?
klopt
En ja voor mij spannend idd , ik wil een keer een goede uitslag zodat ik niet elk half jaar naar het ziekenhuis moet
pi_73053306
oh dat snap ik dan ja. (sorry wist niet wat jouw geschiedenis was)

nou zal voor je duimen in okt (moet je wel ff melden dat je geweest bent )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73054106
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:08 schreef DarkElf het volgende:
oh dat snap ik dan ja. (sorry wist niet wat jouw geschiedenis was)

nou zal voor je duimen in okt (moet je wel ff melden dat je geweest bent )
Geeft niets hoor je kan niet alles weten!
En dank je
pi_73247545
pap 1

officieel goedgekeurd en mag weer terug naar t bevolkingsonderzoek.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 30 september 2009 @ 17:09:03 #90
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73247947
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:55 schreef DarkElf het volgende:
pap 1

officieel goedgekeurd en mag weer terug naar t bevolkingsonderzoek.
Super
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 september 2009 @ 18:23:15 #91
163650 Greys
pi_73250194
Ik heb inmiddels na een Pap3b en een lisexcisie ook een Pap1!
Over een half jaar weer controle.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_73250376
wat fijn Greys!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73260948
Beide gefeliciteerd

EN dat het goed mag blijven de volgende controles
pi_73504695
Vandaag geweest

Bij het maken van deze afspraak had ik gemeld dat ik absoluut niet de "prutser" wilde hebben die het laatste uitstrijkje had gemaakt.

Kom ik vandaag in het ziekenhuis : Blijkt dat degene waar ik een afspraak bij had vervangen was door die "prutser" !!!

Heb even duidelijk laten blijken dat ik daar helemaal niet blij mee was!
Het mens heeft me weer pijn gedaan...

Zo dat moest ik ff kwijt.

Uitslag volgt op 22 oktober.
pi_73504729
klote is dat als ze niet naar je luisteren

nou sterkte met wachten!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:47:52 #96
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73505108
Oh Prupke.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 07:47:33 #97
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73510536
He balen Prupke .
Veel sterkte met het wachten op de uitslag!
  zondag 11 oktober 2009 @ 00:41:13 #98
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_73564409
Ik ben al jaren niet meer geweest.....

Na alles wat ik meemaakte was ik dat gewroet aan mijn lijf een beetje zat. Ik moet ook wel zeggen dat ik destijds echt wel klachten had, die me pas opvielen toen ze er niet meer waren. De laatste keer ben ik geweest bij mijn oude huisarts (ik mocht toen weer bij de huisarts ipv ziekenhuis); sinds we verhuist zijn en ik geen aansluiting vind bij de huisarts ben ik niet meer geweest.
pi_73564549
Ik baal eigenlijk na dit hele topic te hebben doorgelezen. Niet eerder beseft dat er zo vaak een onregelmatigheid te voorschijn zou komen.
Heb een jaar geleden ook een routine uitstrijkje laten maken, maar was te lui om de huisarts te bellen voor de uitslag. Ging ervan uit dat als ik iets zou hebben, ze me vast wel zouden bellen.
  zondag 11 oktober 2009 @ 00:56:07 #100
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_73564738
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 00:47 schreef Min-e het volgende:
Ik baal eigenlijk na dit hele topic te hebben doorgelezen. Niet eerder beseft dat er zo vaak een onregelmatigheid te voorschijn zou komen.
Heb een jaar geleden ook een routine uitstrijkje laten maken, maar was te lui om de huisarts te bellen voor de uitslag. Ging ervan uit dat als ik iets zou hebben, ze me vast wel zouden bellen.
Dat is ook wel zo. Als het echt niet goed is, dan word je wel gebeld. Bij mij hingen ze 3 dagen later al aan de telefoon...... Maar het klopt wel wat je zegt. Destijds had ik Hodgkin en ging voor iets heel anders naar de gyneacoloog; ik wilde een spiraal om niet zwanger te kunnen raken terwijl ik bestraald werd voor de Hodgkin. Toen bleek mijn uitstrijkje ook niet goed te zijn en ben ik me te pletter geschrokken. Als ik gewoon de pil gebruikt zou hebben op dat moment, had ik er ws nog jaren mee rondgelopen omdat er dan voor mijn gevoel geen reden was om een uitstrijkje te laten maken. Ik was toen 26, dus viel ook niet binnen de bevolkingsgroep.

[ Bericht 2% gewijzigd door childintime op 11-10-2009 01:04:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')