abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59831004
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Zou kunnen ja, maar dat is dan wel heel zonde voor de mensen die die dingen zeggen, aangezien ze dan niet de inzichten die jij van de bijbel of wat dan ook hebt kunnen krijgen. Hoe moeten ze zich dan ooit ontwikkelen op dat punt?
Tjsa, hoe moet iemand die gelooft dat de aarde 6.000 jaar geleden geschapen is, er een wereldwijde vloed heeft plaatsgevonden, etcetera zich ontwikkelen? Als men stug weigert een wat meer metaforische interpretatie van bepaalde teksten te beschouwen dan houdt het op.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59831012
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar het existentialisme heeft geen bestaansrecht huh?
Ik kan me in veel existentialistisch gedachtengoed erg goed vinden, dus die mag ook op het lijstje van "toegelaten visies op het bestaan"
pi_59831040
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:28 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Negeren hé, maar zo'n smiley plus een gevat denigrerend antwoord kan soms ook wel lekker zijn.
Lekker voor wat?
quote:
Neuh, niet echt. Maar ik kan me voorstellen dat andere mensen dat wel vinden. Kan ik niet zo mee zitten eigenlijk, want dit is een internetforum en je pc kun je uitzetten. Ik heb in het verleden wel veel vergaandere posts neergezet trouwens, daar maak ik me ook schuldig aan hoor. Kijk de Rudeonline topics maar es na

Waar het mij omgaat, is dat je tussen alle flauwekul en ongein door wel een inhoudelijke discussie moet kunnen voeren. En vooral op het gebied van religie is er een hoop ongenuanceerd geschreeuw waar je werkelijk 0,0 mee kunt. Nou valt het hier in dit topic nog wel enigszins mee hoor, ik zie het vooral op de frontpage eik.
Oke.

Dit is dus een voorbeeld van de vruchten waarvan ik bepaalde zaken afleid, waar volgens mij onder andere jij regelmatig om gevraagd hebt.
pi_59831098
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tjsa, hoe moet iemand die gelooft dat de aarde 6.000 jaar geleden geschapen is, er een wereldwijde vloed heeft plaatsgevonden, etcetera zich ontwikkelen? Als men stug weigert een wat meer metaforische interpretatie van bepaalde teksten te beschouwen dan houdt het op.
Maar dat doet Haushofer juist ook.
pi_59831112
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Lekker voor wat?
[..]
Moet ik dat uitleggen?
quote:
Dit is dus een voorbeeld van de vruchten waarvan ik bepaalde zaken afleid, waar volgens mij onder andere jij regelmatig om gevraagd hebt.
Ohw. Het zal wel van twee kanten inderdaad.
pi_59831153
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:38 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Moet ik dat uitleggen?
Ja. Wat vind jij er lekker aan om een ander de grond in te boren?
pi_59831174
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja. Wat vind jij er lekker aan om een ander de grond in te boren?
Nounou, "de grond in boren" is ook weer zoiets, we zijn niet van suiker hé. Ik verwacht niet dat mensen naar het RIAGG gaan om een paar posts van mij.
pi_59831191
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hoezo?
pi_59831210
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik zeg juist dat je mensen praktisch niet van een dergelijk standpunt kunt overtuigen als ze zelf al niet de moeite nemen om zich serieus in relevante zaken te verdiepen of wensen alternatieve standpunten te beschouwen.
pi_59831213
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:41 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nounou, "de grond in boren" is ook weer zoiets, we zijn niet van suiker hé. Ik verwacht niet dat mensen naar het RIAGG gaan om een paar posts van mij.
quote:
zo'n smiley plus een gevat denigrerend antwoord kan soms ook wel lekker zijn.
denigreren: geringschatten
denigreren: zwart maken
denigreren: minachten
denigreren: kleineren
denigreren: bekladden

http://www.mijnwoordenboek.nl/synoniemen/denigreren

Wat is daar lekker aan?
pi_59831254
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

denigreren: geringschatten
denigreren: zwart maken
denigreren: minachten
denigreren: kleineren
denigreren: bekladden

http://www.mijnwoordenboek.nl/synoniemen/denigreren
Ja, ik heb ook een woordenboek hier in mn kast staan. Moet ik de psychologie van mijn omgang met andere mensen in het echte leven en op een internet forum nu uit de doeken doen ofzo?
pi_59831282
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook een woordenboek hier in mn kast staan. Moet ik de psychologie van mijn omgang met andere mensen in het echte leven en op een internet forum nu uit de doeken doen ofzo?
Nee, ik vraag me af wat je er lekker aan vindt. Waarom je plezier beleeft aan het minachten van anderen die niet denken of doen zoals jij het graag zou zien.
pi_59831322
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, ik vraag me af wat je er lekker aan vindt. Waarom je plezier beleeft aan het minachten van anderen die niet denken of doen zoals jij het graag zou zien.
Ach, van mij mogen mensen er de meest absurde ideeen op na houden, maar als ze beweren vanuit een bepaald paradigma tot die ideeen gekomen zijn, terwijl dat volstrekt absurd is dan kunnen ze wat mij betreft wel op de nodige minachting rekenen.
pi_59831362
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, van mij mogen mensen er de meest absurde ideeen op na houden, maar als ze beweren vanuit een bepaald paradigma tot die ideeen gekomen zijn, terwijl dat volstrekt absurd is dan kunnen ze wat mij betreft wel op de nodige minachting rekenen.
Dus zij hebben het recht niet op hun eigen manieren tot hun ideeën te komen? Wat zou dat voor hen betekenen als jij alle macht had in een land?
pi_59831428
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dus zij hebben het recht niet op hun eigen manieren tot hun ideeën te komen?
Oh dat mogen ze best hoor. Daarom vermeldde ik expliciet het redeneren vanuit een specifiek paradigma erbij. Ik doel dan meer op bijvoorbeeld vanuit een postmodernistisch paradigma een specifieke interpretatie van de bijbel als absolute waarheid neerzetten, vanuit een methodologisch naturalistisch perspectief elk verband tussen HIV en AIDS ontkennen, uitgaan van 'appearance of age' maar 'last thursdayism' afdoen als onzin, etcetera.
quote:
Wat zou dat voor hen betekenen als jij alle macht had in een land?
Vrij weinig. Ik zeg toch nergens dat mensen er geen ideeen die ik absurd acht op na mogen houden?
pi_59831456
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Mijn God zeg, je gaat de psycholoog uithangen? Nou, misschien was denigrerend wat een sterke uitdrukking. Ik ga hier op een forum bijvoorbeeld geen grapjes maken over iemands ouder die net gestorven is aan kanker, of iemand met een lagere opleiding uitmaken voor übermongool. Dat noem ik denigrerend. Misschien had ik beter "gevat" kunnen gebruiken, en soms gaan die opmerkingen wat over de rand heen volgens sommigen. Dat geeft niks, ik incasseer ze ook wel es. Ik denk dat we beide een iets andere opvatting hebben hoe serieus je bepaalde reacties op een forum moet nemen. Maar ik denk dat jij hier schromelijk zit te overdrijven. Je laat het klinken alsof ik voor de lol straatkatten loop te wurgen of bejaarden laat struikelen op een druk kruispunt.

Dit is trouwens volslagen offtopic en ook niet zo relevant.
pi_59831607
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:55 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Mijn God zeg, je gaat de psycholoog uithangen? Nou, misschien was denigrerend wat een sterke uitdrukking. Ik ga hier op een forum bijvoorbeeld geen grapjes maken over iemands ouder die net gestorven is aan kanker, of iemand met een lagere opleiding uitmaken voor übermongool. Dat noem ik denigrerend. Misschien had ik beter "gevat" kunnen gebruiken, en soms gaan die opmerkingen wat over de rand heen volgens sommigen. Dat geeft niks, ik incasseer ze ook wel es. Ik denk dat we beide een iets andere opvatting hebben hoe serieus je bepaalde reacties op een forum moet nemen. Maar ik denk dat jij hier schromelijk zit te overdrijven. Je laat het klinken alsof ik voor de lol straatkatten loop te wurgen of bejaarden laat struikelen op een druk kruispunt.

Dit is trouwens volslagen offtopic en ook niet zo relevant.
Nee, ik wil niet de psycholoog uithangen. Ik vroeg me alleen af waarom je zo'n opmerking plaatste en kreeg daar geen bevredigend antwoord op. Zelf lijk je er ook geen bevredigend antwoord op te hebben, aangezien je constant terugkomt op elke uitspraak die je doet.

Mijn punt is dat je anderen, in dit geval waren het bepaalde atheïsten, van een bepaalde arrogantie beschuldigt terwijl je zelf precies hetzelfde doet met je 'gevatte' opmerkingen. Dat is niet eerlijk van je.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 02-07-2008 00:13:12 ]
pi_59831762
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Mijn punt is dat je anderen, in dit geval waren het bepaalde atheïsten, van een bepaalde arrogantie beschuldigt terwijl je zelf precies hetzelfde doet met je 'gevatte' opmerkingen. Dat is niet eerlijk van je.
Nee, misschien moet ik dan toch maar dergelijke reacties negeren in plaats van ze met eenzelfde arrogantie te beantwoorden.

Heel oneerlijk van me inderdaad. Laten we het op de erfzonde houden.
pi_59831803
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:15 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, misschien moet ik dan toch maar dergelijke reacties negeren in plaats van ze met eenzelfde arrogantie te beantwoorden.

Heel oneerlijk van me inderdaad. Laten we het op de erfzonde houden.
Vervelend he, je fouten toegeven
pi_59831883
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Vervelend he, je fouten toegeven
"Fouten"

Nou, ik heb geen problemen met "fouten" toegeven. Maar de manier waarop jij hier dingen zit te insinueren en psychologiseren staan me niet zo aan.

Zoals ik zei: ik heb sterk het idee dat je hier zo over doordramt door de discussie die we in het andere topic hadden. Als je dat een goed gevoel geeft, gun ik je dat wel hoor. Ik vind dit alleen compleet niet relevant hier. Als jij nou nog even een laatste woord hierover doet, dan kan het topic weer verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')