Mario Bros 2 was een beetje een nep Mario, het is een rip-off van een Japanse platform game. (de orginele Mario Bros 2 is alleen in Japan uitgebracht).quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:14 schreef MikeyMo het volgende:
Toen ik de Nintendo kreeg had je ook al Mario 2 op de markt; wat vond ik die mooi. Kleurrijke werelden met diepgang; naar links en naar rechts lopen, even in de schaduwzone munten trekken, deurtje door, meerdere mogelijkheden om van punt A naar punt B te komen, Veel variatie in vijanden. Als klein menneke van 12 ging ik 's avonds ook nog even in dromenland wandelen door Super Mario Bros 2 wereld.
het is niet eens een ripoff, het is zelfs een rechtstreekse kopie van doki doki panic, ze hebben alleen de ikoontjes van de hoofdpersonen veranderd in mario, peach, luigi en toad en de watervallen scrollen iets langzamer, voor de rest is alles, incl de achtergrondmuziek identiek. In de remake op de GBA kun je trouwens wel zien dat Nintendo het naar maatstaven heeft opgepoetst, en alhoewel het nog wel de vreemde eend blijft, het de Mario feeling tenminste een stuk beter naar voren brengt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:21 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Mario Bros 2 was een beetje een nep Mario, het is een rip-off van een Japanse platform game. (de orginele Mario Bros 2 is alleen in Japan uitgebracht).
Maar het was best een leuk spel, dat zeker wel
klopt, maar ik heb er nooit een hekel aan gehad... vond het ergens wel een verfrissende titel; geen bowser en consorten voor de verandering. Het is een beetje het zwarte schaap in de family; nou dat maakt mij een brothalovaquote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:43 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
het is niet eens een ripoff, het is zelfs een rechtstreekse kopie van doki doki panic, ze hebben alleen de ikoontjes van de hoofdpersonen veranderd in mario, peach, luigi en toad en de watervallen scrollen iets langzamer, voor de rest is alles, incl de achtergrondmuziek identiek. In de remake op de GBA kun je trouwens wel zien dat Nintendo het naar maatstaven heeft opgepoetst, en alhoewel het nog wel de vreemde eend blijft, het de Mario feeling tenminste een stuk beter naar voren brengt.
Het enige unieke aan SMB2 was toad iddquote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:30 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik vind het zo grappig dat al die totaal ongerelateerde enemies van Doki Doki gewoon zonder problemen zijn opgenomen in het canon. Zo "uniek" was mario dan blijkbaar toch niet.
Je hebt gewoon op het verkeerde paard gewedquote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:21 schreef RaymanNL het volgende:
Mario zal nooit verdwijnen ( Rayman daarintegen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |