heb je goed gedaan, nog moeite gekost?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:37 schreef Bengeltje het volgende:
Ben ik weer, de boeken van de oudste zijn dus geaccepteerd. GEEN kosten.![]()
De jongste moet nog gaan, maar daar gaat pa er mee heen.Spannend.
Nee, eigenlijk niet, ik had mijn kopie gelijk erboven op gelegd. " Kijk dat was de schade al toen hij ze kreeg."quote:
Je hebt ze niet eens met iets ergs hoeven bedreigen?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:44 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet, ik had mijn kopie gelijk erboven op gelegd. " Kijk dat was de schade al toen hij ze kreeg."
"uhm , oja, mevrouw zie het, even lezen ja, best veel. uhh ja is wel goed zo" .Erg flauw eigenijk, had me er zo goed op voorbereid.
I knowquote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:54 schreef Ynske het volgende:
ik haat pokemon op tv, maar op de ds is t nog best leuk
Zegquote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:54 schreef Ynske het volgende:
ik haat pokemon op tv, maar op de ds is t nog best leuk
wat moet ik dan doenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zegzo gaan we niet trouwen hoor
Pokemon WTF
Het zal niet vanzelf minder worden iigquote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:02 schreef qu63 het volgende:
Moet alleen wel letten op de roest in mn motorkap rond het slot, dat moet niet meer gaan worden
Dat zou wel mooi zijnquote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zal niet vanzelf minder worden iig
Punniken of sokjes breienquote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat moet ik dan doen
FF das
Zelda? das saai
en Mario heb ik eventjes genoeg gezien
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Punniken of sokjes breienDat domme DS ding schiet niet op
Statbreeding?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:06 schreef Pheno het volgende:
Pokemon is tof. Het is gewoon een rpg, maar door die tekenfilm is het gewoon kiddieshit.
Statbreeding
Dat zeg ik, de meeste mensen weten niet wat er achter het spel zit. Al die beestjes hebben stats in verschillende dingen, defense bv, of speed. Natuurlijk wil je een goed beestje, dat vrij goed in al die dingen is. Je kunt pokemon laten breeden en zo nieuwe moves die anders niet te leren zijn en stats verbeteren (met wat mazzel). Zo kun je ook EV points scoren: vecht (en win) vaak genoeg van een erg snel beest en je wordt zelf ook sneller.quote:
Wat moeten onze kindertjes dan straks aan?quote:
Ik heb nooit de moeite genomen om het spel te spelenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat zeg ik, de meeste mensen weten niet wat er achter het spel zit. Al die beestjes hebben stats in verschillende dingen, defense bv, of speed. Natuurlijk wil je een goed beestje, dat vrij goed in al die dingen is. Je kunt pokemon laten breeden en zo nieuwe moves die anders niet te leren zijn en stats verbeteren (met wat mazzel). Zo kun je ook EV points scoren: vecht (en win) vaak genoeg van een erg snel beest en je wordt zelf ook sneller.
Nee, mijn mening over pokemon heb ik ook moeten herzien, het zit best knap in elkaar. Je kunt het simpel spelen, zonder al die stats. Of er helemaal in op gaan en voor het beste gaan
Was 't een japanner?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:02 schreef qu63 het volgende:
Auto is weer goed voor een jaar
Moet alleen wel letten op de roest in mn motorkap rond het slot, dat moet niet meer gaan worden
Nog steedsquote:
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:42 schreef JortK het volgende:
Station?
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:37 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nog steeds
Mitsubishi Lancer Wagon 1.6 GLXi E2 uit '95
Ford Ka danquote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:53 schreef Bengeltje het volgende:
ik zit hier met een oude bak van een ford sierra.Weg ermee, ik wil een kleintje.
Me schoonvader heeft er één goedkoop over kunnen nemen dus ik heb echt geen ideequote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:58 schreef Sjowhan het volgende:
Dat zijn nog best dure dingen (in verhouding met grotere bakken)
Hij heeft geen roest bij het motorblok, maar in mn motorkapquote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:53 schreef Sjowhan het volgende:
13 jaar oud. Dat valt me dan tegen dattie nu al roest heeft in het motorblok.
Maar ach, ik had ook een Nissan micra uit '92
ohja, zie 't. Waarschijnlijk verkeerd gelezenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:07 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hij heeft geen roest bij het motorblok, maar in mn motorkap
Dat is die grote klep die alle draadjes enzo beschermd tegen de grote boze buitenwerld
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:11 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
ohja, zie 't. Waarschijnlijk verkeerd gelezen
Heb al zitten kijken bij dat bedrijf wat dat andere onderdeel opgestuurd had, maar die hebben of een witte, of een groenequote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:17 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Anders een andere kap opgooien van een auto vd sloop
Nee johquote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:25 schreef qu63 het volgende:
Heb al zitten kijken bij dat bedrijf wat dat andere onderdeel opgestuurd had, maar die hebben of een witte, of een groene
En ik wil een rode
Echt niequote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee johGewoon lekker met zoeen lappendeken gaan rijden
![]()
Hoezoquote:Vooral handig in Frankrijk
Ik vind een excel juist mooi.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
doe dan maar een 121 Been hyundai Excel is echt lelijk
Is het niet eerder "Ik rij niet"?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het straalt 1 ding uit: "ik stop NIET"
Maar toch niet in deze walgelijke spuugkleur?quote:
Het valt allang mee dat die Rechten-nazi's van microsoft ze geen proces aangedaan hebben om die naamquote:
Kan deze ook maar tot 65536 rijen tellen?quote:
Zoals die van mij?quote:
Dan maken ze ook geen kansquote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het valt allang mee dat die Rechten-nazi's van microsoft ze geen proces aangedaan hebben om die naam
Dat is doorgaans meer dan genoeg hoorquote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:51 schreef Pheno het volgende:
Kan deze ook maar tot 65536 rijen tellen?
mijn excel 2007 loopt gewoon tot 1048576 hoorquote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is doorgaans meer dan genoeg hoor
Maar eigenlijk zou die limiet er met office 2007 eindelijk weleens af mogen. 256 kolommen is namelijk WEL relatief snel iets waar je tegenaan loopt
Dat is voorlopig wel genoeg denk ikquote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:02 schreef qu63 het volgende:
mijn excel 2007 loopt gewoon tot 1048576 hoor
En tot XFD16384 kolommen dus
in totaal:
17179869184 cellen!
Dat dacht ik ookquote:
ja, of een berekeningquote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:06 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook
Eens kijken hoe groot het document wordt als ik in iedere cel een 1 zet
bij 1000 x 16384 cellen heeft ie het al moeilijk en vreet ie 300mb gehuegenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, of een berekeningik zie het thuis wel
Excel is ook niet gebouwd voor dat soort hoeveelhedenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:15 schreef qu63 het volgende:
[..]
bij 1000 x 16384 cellen heeft ie het al moeilijk en vreet ie 300mb gehuegen
Whehehe. Vandaag nog last van gehad, de databaseman had een documentje gemaakt van databaseinformatie, en die bevatte meer dan 65536 rijen. In de office 2000 versie dus echt niet te openenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:51 schreef Pheno het volgende:
[..]
Kan deze ook maar tot 65536 rijen tellen?
De databaseman moet dan weten dat die dat soort dingen gewoon in een CSV bestand moet pleuren, zodat het met kladblok te openen isquote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:39 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Whehehe. Vandaag nog last van gehad, de databaseman had een documentje gemaakt van databaseinformatie, en die bevatte meer dan 65536 rijen. In de office 2000 versie dus echt niet te openen
Nee in het paars.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar toch niet in deze walgelijke spuugkleur?
[ afbeelding ]
Echt welquote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:25 schreef JortK het volgende:
[..]
Excel is ook niet gebouwd voor dat soort hoeveelheden
Wil je het mijn baas zeggen. Kutgestandaardiseerde images ftlquote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:02 schreef qu63 het volgende:
[..]
mijn excel 2007 loopt gewoon tot 1048576 hoor
En tot XFD16384 kolommen dus
in totaal:
17179869184 cellen!
Een csv is niet heilig. SOms heb ik berekeningen nodig of wil ik er juist een csv van maken omdat een kutdbpakket het niet ondersteund. Tja, dan wordt het doorpipen naar een tekstbestand en proberen er een csv in excel te maken. Nu heb ik zelf wel een tooltje gemaakt die het voortaan regelt, die doet het ook nog eens sneller en vreet het geheugen niet opquote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:44 schreef JortK het volgende:
[..]
De databaseman moet dan weten dat die dat soort dingen gewoon in een CSV bestand moet pleuren, zodat het met kladblok te openen is
Toen ik die 1000 rijen selecteerde, kopieërde ging alles nog goed.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:25 schreef JortK het volgende:
[..]
Excel is ook niet gebouwd voor dat soort hoeveelheden
Kun je al je bordjes er nog in kwijt?quote:
Ik zou eens moeten kijken, ik had heel vroeger een geavanceerd excelbestand wat staartdelingen uitrekende. Gewoon rauw cijferwerk, en niet dat floating point afrondgeneuzel, maar echt het serieuzere werk. Om te achterhalen na hoeveel cijfers achter de komma een breuk gaat repeteren, ook als dat er meer dan 2000 zijn. Dat was altijd wel redelijk zwaar met Office 97 op WIn98 SE op een P3-500 met 128 MBquote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:07 schreef qu63 het volgende:
[..]
Toen ik die 1000 rijen selecteerde, kopieërde ging alles nog goed.
Maar toen ik wilde plakken liep alles vast
Dus nou weet ik nog niet hoe groot het bestand zou zijn geweest als alles vol was
Die staan niet in Excel natuurlijk he. Waarom zouden die in Excel moeten?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:08 schreef Pheno het volgende:
Kun je al je bordjes er nog in kwijt?
Weet ik het, misschien houd je km standen bij in excel en post de tussenstations er ook nog bijquote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die staan niet in Excel natuurlijk he. Waarom zouden die in Excel moeten?
Ik hou wel heel veel details bij van alle reizen ja. Ik heb bijvoorbeeld een sheetje met per rit de volgende kolommen:quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:32 schreef Pheno het volgende:
[..]
Weet ik het, misschien houd je km standen bij in excel en post de tussenstations er ook nog bij
Dat is het leuke van zo'n hobbyquote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hou wel heel veel details bij van alle reizen ja. Ik heb bijvoorbeeld een sheetje met per rit de volgende kolommen:
Datum
Treinnummer
Treinstelnummer
Vertrekstation
Vertrektijd op papier
Vertrektijd in werkelijkheid
Aankomststation
Aankomsttijd op papier
Aankomsttijd in werkelijkheid
Lengte in kilometers
Of en waar er gecontroleerd is
En de kosten
En daar kan je dan leuk allerlei overzichtjes van maken op het gebied van punctualiteit, trefkans, en kosten en zo
En zijn de statistieken nog steeds zo dat je een kaartje blijft kopen?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hou wel heel veel details bij van alle reizen ja. Ik heb bijvoorbeeld een sheetje met per rit de volgende kolommen:
Datum
Treinnummer
Treinstelnummer
Vertrekstation
Vertrektijd op papier
Vertrektijd in werkelijkheid
Aankomststation
Aankomsttijd op papier
Aankomsttijd in werkelijkheid
Lengte in kilometers
Of en waar er gecontroleerd is
En de kosten
En daar kan je dan leuk allerlei overzichtjes van maken op het gebied van punctualiteit, trefkans, en kosten en zo
Ja, dat wel, maar dat heeft niet met de statistieken te makenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:56 schreef qu63 het volgende:
En zijn de statistieken nog steeds zo dat je een kaartje blijft kopen?
Dus ik kan makkelijk een paar keer naar Utrecht komen zonder kaartjequote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar dat heeft niet met de statistieken te makenSinds 1-11-2007 heb ik gemiddeld 1 keer per 144,9 km controle gehad in binnenlands verkeer. En daar zitten ook dingen bij als de museumpendel van het Spoorwegmuseum: 10 km en gegarandeerd 2 keer controle
Ik heb idd weleens tijden gehad toen ik nog naar Amersfoort op en neer ging, dat ik dacht "2 keer 35 euro boete in de maand is goedkoper dan een maandabonnement" ja.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:05 schreef qu63 het volgende:
Dus ik kan makkelijk een paar keer naar Utrecht komen zonder kaartje
Maar nooit gedaan dus?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb idd weleens tijden gehad toen ik nog naar Amersfoort op en neer ging, dat ik dacht "2 keer 35 euro boete in de maand is goedkoper dan een maandabonnement" ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |