Niki Terpstra was na het NK boos op winnaar Lars Boom. Hij vond dat Boom niet op zo'n overtuigende wijze had hoeven winnen. Boom en Terpstra waren in de achtervolging geweest op Moerenhout. Boom liet Terpstra het meeste werk doen want Moerenhout was de kopman van de A-ploeg van Rabobank, en Boom is een renner van Rabobank continental. Zeg maar de B-ploeg. In beide (Moerenhout en Boom) gevallen worden de renners betaald door de boerenleenbank. Logisch dat Boom pas naar Moerenhout mocht rijden als duidelijk zou zijn dat Terpstra een overwinning van de Rabo-ploeg niet in gevaar zou kunnen brengen.
Dit is iets dat de jonge (24) renner van Milram zou moeten begrijpen. De uitspraak "Ik had hem een oplawaai willen geven!" is een emotionele reactie. Gevoelsmatig wel te begrijpen maar ik zou de uitvoering van zo'n actie NA de koers niet toejuichen. Niki had zijn krachten beter moeten gebruiken. Hij is een aanvaller, een raspaardje. Drukt zijn neus steeds aan het venster. Wat rustiger koersen kan wel eens meer succes opleveren. Als je een tegenstander toch een oplawaai wilt geven doe dat dan tijdens de koers. Endan wel zo dat hij in dehekken beland.
De resultaten van Niki in de tour:
1e etappe = 77e op 0.39
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"