Ja, dat of drugs. En dan laatste is onwaarschijnlijkquote:Op woensdag 30 juli 2008 19:36 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het eerste wat bij me opkomt is : hersentumor?!
Ik had al geedit, slabakjequote:Op woensdag 30 juli 2008 19:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja, dat of drugs. En dan laatste is onwaarschijnlijk
Als ik had geweten dat ze haar in had willen laten slapen had ik dat misschien ook wel gedaan, maar daar is geen kasn voor geweest.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:30 schreef SHE het volgende:
Paraveterinair is niets meer dan een dierenarts assistente, ( die bull heb ik ook ) en dat maakt je nog geen gedrags deskundige.
Leuk dat je allemaal debiele poesies hebt opgevangen, ook daar kan ik over meepraten, maar als ik iets heel duidelijk heb ondervonden, dan is dat wel dat je een tumor en zeker die in de hersenen door bepaalde gedragingen als indicatie kunt aangeven.
Waarom; omdat de kortsluitingen die dan plaatsvinden bepaald gedrag veroorzaken. Gedrag wat middels andere therapieen niet herstelbaar blijkt.
Zo'n kat is uit geprocedeerd en kan nog maar 1 kant op > spuit. Operatief is er nauwelijks iets aan te doen en de overlevingskans nihil. Een paar duizend euro besteden aan zo'n operatie is ook gestoord, want de levensverwachting is zeer mager en recidive van de tumor is ook zeer waarschijnlijk.
Ero; je bedoelt het goed, maar je weet van achteren niet hoe je van voren leeft. Soms vraag ik me af wat je snuift, want je bent TE hippie voor deze planeet.
En als jij het zo goed wist, waarom ben jij dan niet kosteloos die kant opgegaan en heb jij die kat onder je hoede genomen?
Achteraf zeuren dat je gelijk had en er ondertussen geen flikker aan doen behalve suggestieve tips geven vanachter je bureau-stoel is opmerkelijk.
Een echte redder is niet passief agressief.
Ik ben gezien de diagnose van de DA niet verwonderd. Het hele plaatje klopt en wijst in die richting. Ik geloof oprecht dat ze de poes en haar mooie dochter een hoop ellende heeft bespaard.
Katten worden niet ineens gek en zeker niet ongecontroleerd.
Er valt ook niet veel in te wrijven. Ik heb alles gedaan wat ik kon doen, op advies van dierenarts, gedragstherapeute, en een tweede dierenarts die zag dat het gewoon klaar was.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:11 schreef erodome het volgende:
Je hebt iig moeite gedaan ervoor, alhoewel ik het zeer oneens ben met hoe het gelopen is moet ik dat toch erkennen en zal ik niets er verder inwrijven, je voelt je zo vast al snert genoeg.
Die bouwt en rookt hier wel eens een joint, zou dat het zijn geweestquote:Op woensdag 30 juli 2008 19:41 schreef SHE het volgende:
Nu alleen nog de vriend van de dochter van Deliana een spuitje en de rust is terug
Och jezus...wat moet jouw moppie met zo'n floppie?quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:51 schreef Deliana het volgende:
[..]
Die bouwt en rookt hier wel eens een joint, zou dat het zijn geweest
In het begin had ik zoiets van, nooit meer een beest. Mijn dochter wilde zelfs de twee hamsters aan een vriendin geven. Ze was er ook helemaal klaar mee.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:57 schreef SHE het volgende:
[..]
Och jezus...wat moet jouw moppie met zo'n floppie?![]()
Maar ff serieus; ik vind het echt vreselijk naar voor je dat je dit hebt moeten doorstaan. Ook voor de poes hoor, want uit je verhaal haal ik wel momenten dat de poes zelf ook niet meer wist wat haar bezielde.
Ik hoop niet dat deze ervaring je gematigd maakt tov katten. Het zijn wonderlijke beestjes
Koukla was een prachtig beest; het is jammer dat het haar en ook jullie niet gegund was.
Als ik een beest in huis neem, dan is dat mijn verantwoording. Als het fout gaat, dan zal ik er alles aan doen om het op te lossen. Maar als er geen oplossing is, dan ga ik niet een ander opzadelen met mijn probleem.quote:Op woensdag 30 juli 2008 20:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Als ik had geweten dat ze haar in had willen laten slapen had ik dat misschien ook wel gedaan, maar daar is geen kasn voor geweest.
quote:Verslag consult en observatie Koukla, dd. 24/6/08.
U heeft het Kattengedragsadviesbureau ingeschakeld omdat uw kat agressief gedrag vertoont.
Hieronder vindt u een samenvatting van de observatie en de gegeven adviezen.
Koukla is meegenomen uit Griekenland. Van het eiland Rhodos. Koukla is een donzige kat. De eigenaar heeft nooit een haarbal van haar gezien. Eigenaar geeft geen medicijnen of zoiets ervoor omdat ze dan ook niks verkeerds kan doen. Gezin: moeder met dochter samen. De vriend van de dochter komt vaak op bezoeKoukla Koukla heeft de dochter als eerste aangevallen. Beschrijving: ze zat met d’r rug naar Koukla toe, toen zei je iets of ze bewoog. Daarna viel Koukla haar aan in d’r gezicht. De moeder is 2 keer aangevallen. De eerste keer dat zij werd aangevallen, viel het hun op dat er een zwarte kat op het dak was. De moeder werd toen af achteren aangevallen, Koukla wilde niet loslate, ook niet als ze weg liep. Er zijn af en toe (onduidelijk hoe vaak) twee katten op het dak te vinden. Een zwarte en een rode.
Koukla zit nu opgesloten in een kamertje, ze mekkert. Qua andere huisdieren zijn er nog twee hamsters. Koukla is daar een beetje bang voor, volgens de eigenaar. De hamsters zitten nu ook in het kamertje (terwijl Koukla eigenlijk bang voor ze zou zijn). Toen Koukla net bij hun in huis was, was ze een hele andere kat. Ze wilde bij iedereen op schoot, vooral bij de mensen die juist bang waren voor katten of die allergisch waren. In deze tijd is er ook tijdelijk een tweeling in huis geweest. Alles ging goed. De eigenaar is nu bang voor Koukla omdat ze agressief wordt van onverwachts gedrag.
Koukla staart wel eens naar de muur en ruikt o.a. met de bek open. Koukla weet altijd precies wanneer de dochter thuis komt. De dochter en haar vriend hebben wel eens een woordenwisseling. Koukla gaat dan tussen hun in staan. Ze lijkt dan de dochter te willen beschermen.
Marcellina gaat het kamertje in, via het balkon kan het kamertje gekeken worden. Steeds mag 1 iemand kijken. Lichaam moet dan helemaal weggedraaid zijn en via de ooghoeken mag dan gekeken worden. Koukla is erg angstig en onzeker.
Trillende staart, kopjes geven, likken af en toe. Met hoge rug! Er ontstaat spanning zodra vriend thuis komt. Ze hadden Koukla een half jaar toen de vriend kwaMarcellina Als Koukla alleen is met de vriend dan wordt ze agressief. Koukla is niet gecastreerd. Het is ook niet verstandig om dat nu te doen, maar pas als de agressie onder controle is. Koukla geeft dagelijks over (zie je vooral bij stress katten). Als Koukla iets verkeerds doet dan gebruiken ze het woord ‘stout’. Ze knabbelt aan de antenne en aan bloemen. Ze is vaak te vinden in schoenen, daar geeft ze kopjes tegenaan en krabt ze tegenaan. De voerbak staat tegenover de spiegel.
Gisteren was ze helemaal in paniek omdat ze vuilnisman niet kon zien. KOUKLA slaapt niet bij de dochter als haar vriend er is. Koukla ziet andere honden/katten, ze reageert alleen als ze geluid maken. Koukla ligt nu languit in de vensterbanKoukla Ze hebben een keer een kat en een keer een hond mee naar huis genomen om te zien hoe Koukla daarop zou reageren. Er ontstond grote paniek en Koukla was angstig en agressief. Ze voelt zich in de huidige situatie nergens veilig in huis. Marcellina had haar tas in het kamertje laten staan en is nu na ongeveer een half uur gaan kijken. Vanaf buiten vertelt de stagiaire hoe Koukla doet en reageert op dingen tegen moeder, dochter en vriend.
Koukla is vooral erg bang en ook erg onzeker in de zijkamer. Daarna heeft de kattengedragstherapeut Koukla in de huiskamer gelaten. De moeder wilde daar liever niet bij zijn.
De dochter en haar vriend gaan op een stoel zitten met de ruggen naar de huiskamer toe. Ze kijken dus naar buiten. Ze moeten Koukla compleet negeren, niet aankijken en geen hand uitsteken. Marcellina laat haar los. Koukla heeft hoge rug en staart naar de deur, Marcellina loopt de kamer in. Koukla kijkt naar Marcellina. Koukla kan eruit maar houdt zich alleen bezig met Marcellina, deze heeft het chipnummer opgenomen. Ze zit nu onder de stoel, Marcellina haalt de tas ervoor weg. Koukla wil niet de kamer uit, normaal wil ze dat wel. Koukla miauwt, later miauwt ze. Marcellina zet de deur op een kier, zodat ze niet ineens een grote ruimte in hoeft. Ze is nog banger voor de mens dan zij voor haar. De deur op een kier zetten (i.p.v. helemaal open) heeft geholpen want ze komt het kamertje uit, ze loopt gebogen en kijkt om het hoekje naar Marcellina, die gaat met een speeltje spelen. Koukla schrikt van het geluid dat de koelkast maakt en schrikt ook van ineens hondengeblaf. Koukla staart naar Marcellina, ze is ineengedoken, kijkt ook naar dochter en haar vriend. Snorharen zijn naar achteren en puppillen klein (= agressief).
Koukla loopt de keuken in en gaat op een stoel zitten. Marcellina loopt ook de keuken in en gaat op de grond zitten. Marcellina krabt aan de vensterbank en ruikt aan de stoel. Koukla kijkt haar aan. Koukla wordt bang en rent weg. Trekkingen in haar staart, haren op rug overeind, ze staart haar aan met grote pupillen. Angstig, zoekt donkere plekken op. Ze is doodsbang in haar eigen huis. Kijkt schrikachtig om zich heen. Flanken ademhaling. Marcellina legt takje neer. Marcellina loopt even weg. Koukla volgt haar. Zodra Marcellina terug komt rent Koukla weg. Ze gaat weer op de stoel in de keuken liggen. Het takje was op tafel neergelegd, ze ruikt er even aan en maakt zich klein. Marcellina roept komt maar koekje (naam), houdt takje voor haar neus. Marcellina loopt kamer in, Koukla volgt haar. Koukla ligt onder de tafel, Marcellina gaat erbij zitten. Koukla heeft een zeer snelle ademhaling. Ze reageert overal angstig en schrikachtig op. Blaast en miauwt naar speetje dat ze voor haar houdt. Op die manier doet Marcellina Koukla weer naar het kamertje.
Waargenomen: Angst
Ze heeft niet één plek waar ze zich veilig voelt. Er moet een plek gecreëerd worden waar ze zich veilig voelt + genegeerd wordt. In elke ruimte een doosje maken waar ze zich kan terugtrekken.
Nooit meer Koukla aankijken en voorspelbaarheid creëren.
- op vaste tijdstippen uit het kamertje doen
- gewoon laten lopen als ze rondloopt
- water niet naast eten
- krabpaal naast de deur
- met stem belonen als ze aan krabpaal krabt
- voedselverrijking
Nooit eten geven als ze angstig is!
Met vriendelijke groet,
Marcellina Stolting
Het Kattengedragsadviesbureau
P.S. als u een abonnement neemt op de gratis maandelijkse nieuwsbrief, krijgt u maandelijks tips en weetjes over kattengedrag in uw mailbox.
Inderdaad. Ik vond die site van die vrouw ook niet erg professioneel aandoen. Maar heeft jouw dierenarts specifiek deze therapeute aangeraden of in het algemeen dat je het bij een gedragsdeskundige moest gaan zoeken??quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:59 schreef Queen_Bee het volgende:
WAt een verslagEn dat is professioneel?
Toen ik vond dat het niet meer kon, ging ik naar mijn dierenarts en die rade mij deze therapeute aan. Ik zag er niets in, en ging naar een andere dierenarts. Die stuurt ook mensen door naar deze therapeute als er zindelijkheids of wennen aan een nieuwe kitten stoornis is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:02 schreef geppie het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vond die site van die vrouw ook niet erg professioneel aandoen. Maar heeft jouw dierenarts specifiek deze therapeute aangeraden of in het algemeen dat je het bij een gedragsdeskundige moest gaan zoeken??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |