quote:Tsvangirai zoekt toevlucht in Nederlandse ambassade
De Zimbabwaanse oppositieleider Morgan Tsvangirai is de Nederlandse ambassade in Harare ingevlucht.
Please Wait ...
Dat bevestigt het ministerie van Buitenlandse Zaken. Het verzoek van Tsvangirai kwam zondagavond binnen op de ambassade, die daar welwillend op heeft gereageerd. Tsvangirai zou zich in de veiligheid van het ambassadeterrein willen beraden op volgende stappen. „Hij is zeer welkom”, aldus minister Verhagen in een eerste reactie.
Nou, wat een watje...quote:Op maandag 23 juni 2008 16:16 schreef Xenwolfie het volgende:
Tsvangirai weet ook niet wat ie doen moet, eerst zegt ie dat ie opgeeft, dan wil hij doorgaan, en dan vlucht hij ineens.
Wat is daar raar aan? Zijn leven loopt gevaar, zijn medewerkers worden bedreigd en vermoord, zijn aanhang wordt bedreigd, vermoord en geintimideerd enz. enz.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:16 schreef Xenwolfie het volgende:
Tsvangirai weet ook niet wat ie doen moet, eerst zegt ie dat ie opgeeft, dan wil hij doorgaan, en dan vlucht hij ineens.
Vrijheid heeft een prijs.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan? Zijn leven loopt gevaar, zijn medewerkers worden bedreigd en vermoord, zijn aanhang wordt bedreigd, vermoord en geintimideerd enz. enz.
In feite kan Mugabe hem niks doen, als Mugabe hem zou vermoorden staat het leger van Zuid Afrika of een VN leger denk in voor de poort van Harare.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan? Zijn leven loopt gevaar, zijn medewerkers worden bedreigd en vermoord, zijn aanhang wordt bedreigd, vermoord en geintimideerd enz. enz.
Ja. Maar 't is gewoon zo. Als je wat wil bereiken moet je er wat voor over hebben. Anders zijn de gevolgen desastreus. (De prestaties van het Nederlandse eftal mogen hier als voorbeeld dienen.)quote:
Ned's elftal heeft hier niets mee te maken maar goed...quote:Op maandag 23 juni 2008 16:22 schreef GBA het volgende:
[..]
Ja. Maar 't is gewoon zo. Als je wat wil bereiken moet je er wat voor over hebben. Anders zijn de gevolgen desastreus. (De prestaties van het Nederlandse eftal mogen hier als voorbeeld dienen.)
Ja, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je er huiverig voor bent dat anderen daar de prijs voor betalen. Want het is niet alleen dat ze jou in elkaar slaan, maar ook bijvoorbeeld je vrouw verkrachten.quote:
dat vraag ik mij ook af waarom niet die van de VS of de UKquote:Op maandag 23 juni 2008 16:02 schreef Monidique het volgende:
Waarom Nederland?
Misschien vanwege de bekendheid die Nederland heeft in politieke conflicten door het internationaal-gerechtshof hier?quote:Op maandag 23 juni 2008 16:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat vraag ik mij ook af waarom niet die van de VS of de UK
Het is een commonwealth land verder steunt de UK hem alquote:Op maandag 23 juni 2008 16:32 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Misschien vanwege de bekendheid die Nederland heeft in politieke conflicten door het internationaal-gerechtshof hier?
Dat doet toch niets af aan mijn punt? Ik zoek alleen een beweegreden waarom hij dan wel hier zijn toevlucht zou zoeken, dat vroeg je toch?quote:Op maandag 23 juni 2008 16:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is een commonwealth land verder steunt de UK hem al
Ligt denk ik ook aan wat hij zei (internationale reputatie). Toen ik eens in Dakar rondliep kwam er ook iemand die zei dat nederland zo geweldig was met ons internationaal huis voor vrede, internationaal gerechtshof, etc...quote:Op maandag 23 juni 2008 16:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is een commonwealth land verder steunt de UK hem al
Ik denk niet dat die landen ambassades hebben in Zimbabwe, hoewel laatst wel Amerikaanse diplomaten waren bedreigd en lastig gevallen door functionarissen.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat vraag ik mij ook af waarom niet die van de VS of de UK
Ik gok dat beide landen daar gewoon ambassades hebben zeker de UK als oud kolonisatorquote:Op maandag 23 juni 2008 16:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die landen ambassades hebben in Zimbabwe, hoewel laatst wel Amerikaanse diplomaten waren bedreigd en lastig gevallen door functionarissen.
De betrekkingen tussen Zimbabwe en Groot-Brittannië zijn de laatste tijd niet zo goed...quote:Op maandag 23 juni 2008 16:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik gok dat beide landen daar gewoon ambassades hebben zeker de UK als oud kolonisator
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |