abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59621869
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:28 schreef slindenau het volgende:
PHP is geen programmeren nee.

En om C te verkrachten door er HTML mee te genereren...wheheh
! Wat is volgens jou wel programmeren dan? Je programmeert iets, een opeenvolging van commando's en functies. Al is dat een HTML pagina genereren, dan is dat dus al een programma. Dat jij de definitie ervan niet snapt is wat anders....
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_59621877
quote:

Sowieso is PHP gebaseerd op C (in jouw ogen wél een programmeertaal, schijnbaar). Tevens komt er bij een degelijke web-applicatie tegenwoordig net zo veel, al dan niet meer bij kijken dan het maken van een desktopapplicatie.
pi_59622109
Ik vind overigens dat het kaf van het koren onder de ontwikkelaars zich scheidt door de kwaliteit van de code. Iemand met een beetje aanleg voor software ontwikkeling kan op de één of andere manier wel een product in elkaar prutsen. Daarin ligt niet de expertise. Waar professionaliteit en echte vakmanschap om de hoek komen kijken is bij de manier waarop een programmeerprobleem wordt opgelost. Dat erover is nagedacht, dat de oplossing zo efficiënt mogelijk is ontworpen en leesbaar is neergezet en dat je natuurlijk gebruik maakt van de juiste methoden en technieken.
pi_59622114
quote:

[..]

Helemaal niet nutteloos...

isEvenGetal(getal) kan elke bosneger begrijpen, terwijl (getal % 2 == 0) wat lastiger is.

Het bevordert dus de leesbaarheid.
[..]

En om C te verkrachten door er HTML mee te genereren...wheheh
Ik mag toch godsamme lijen dat elke zichzelf respecterende progger de modulo operator kent.
  maandag 23 juni 2008 @ 11:46:16 #55
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_59622165
n3rd
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59622211
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:46 schreef DroogDok het volgende:
n3rd
quote:
Beroep Bouw
I rest my case.
  maandag 23 juni 2008 @ 11:49:48 #57
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_59622252
Er is nu eenmaal meer onderhoud dan nieuwbouw werk...onderdeel van je vak.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_59622319
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:43 schreef floris.exe het volgende:
Ik vind overigens dat het kaf van het koren onder de ontwikkelaars zich scheidt door de kwaliteit van de code. Iemand met een beetje aanleg voor software ontwikkeling kan op de één of andere manier wel een product in elkaar prutsen. Daarin ligt niet de expertise. Waar professionaliteit en echte vakmanschap om de hoek komen kijken is bij de manier waarop een programmeerprobleem wordt opgelost. Dat erover is nagedacht, dat de oplossing zo efficiënt mogelijk is ontworpen en leesbaar is neergezet en dat je natuurlijk gebruik maakt van de juiste methoden en technieken.
Ik denk dat het grote probleem ligt in het 'met de tijd mee gaan'. Ook dit probleem is weer een gevalletje van ouderwets programmeren en het gebruiken van achterhaalde technieken, waar eenvoudigere, snellere en betere vervangingen voor beschikbaar zijn. Ik noem voorbeeldje PHP. We kunnen tegenwoordig versie 5.2.6 gebruiken, waarmee we heerlijk met klasses en objectgeoriënteerde verheerlijkingen kunnen werken. Toch zijn 90% van de PHP applicaties die ik binnenkrijg nog a la PHP 4.x geschreven, met totaal gebrek aan logica en structuur.

Hoe veel mensen bouwen tegenwoordig nog een website d.m.v. tabellen? Dat zijn er gigantisch veel. Dat kon in de 90`er jaren vrijwel niet anders, maar anno 2008 kán zoiets gewoon niet meer.
pi_59622347
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Er is nu eenmaal meer onderhoud dan nieuwbouw werk...onderdeel van je vak.
Onderhoud is verder ook helemaal geen ramp als de oorspronkelijke programmeur zich aan de normen/standaarden/regeltjes houdt zodat ik ook fatsoenlijk met zijn broncode aan de slag kan.
pi_59622361
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik mag toch godsamme lijen dat elke zichzelf respecterende progger de modulo operator kent.
Dat hoop ik ook ja, maar je weet het nooit zeker tegenwoordig
pi_59622442
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:53 schreef slindenau het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook ja, maar je weet het nooit zeker tegenwoordig
Als operators je als programmeur nog te hoog gegrepen zijn, dan lijkt het me beter voor je eigen bestwil dat je pallets gaat sorteren of zo.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 juni 2008 @ 12:00:13 #62
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59622505
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:23 schreef slindenau het volgende:
Whehe, Web-development en zich dan 'programmeur' noemen
PHP is turning complete. Daarnaast zou ik met de huidige verschuiving naar online webbased appliciaties toch maar eens over de schutting kijken als ik jou was
  maandag 23 juni 2008 @ 12:18:01 #63
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_59622874
quote:

[..]

isEvenGetal(getal) kan elke bosneger begrijpen, terwijl (getal % 2 == 0) wat lastiger is.

Ik mag toch hopen dat een beetje programmeur gewoon weet wat een modulus doet
Ook geen sig dus
  maandag 23 juni 2008 @ 12:37:47 #64
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_59623311
Sinds PHP 5 met complete OOP-ondersteuning zie ik niet veel verschillen met een andere progameertaal. Webdevelopment wordt steeds belangrijker, bedrijven vragen eerder om een webapplicatie (bijvoorbeeld voor een administratie-systeem) dan een stand-alone applicatie. Ook omdat bijvoorbeeld werken vanaf iedere locatie belangrijk wordt of werken vanaf een PDA of GSM.

Als je PHP combineert met een goed PHP-framework dan doet het niet onder imo voor bijvoorbeeld Java (waar ik van huis uit progameur in ben) of C#. Natuurlijk voor dingen als een uitbreidbaar systeem die veilig via een netwerk of internet moet communiceren zweer ik bij jsp en JEE. Maar ik durf bijna te berweren dat PHP ooit op dat niveau komt.

Verder is iemand met talent voor progameren een talent in bijna alle talen. Als iemand PHP goed kan en de principes van OOP en UML-modeleren goed onder de knie heeft zie ik niet in waarom zo iemand niet prachtige Java-applicaties kan maken.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  maandag 23 juni 2008 @ 12:41:08 #65
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_59623386
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:18 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Hogescholen en Universiteiten leveren allang geen goede programeurs af, alleen maar team-spelers. Ik heb geen team-spelers nodig (ja wel, maar niet dat ze dat alleen kunnen), ik heb developpers nodig die een taal helemaal onder de knie hebben.

En ja in toendertijd mijn 2e jaar heb ik modulus nog wel eens in een projectgroep moet uitleggen.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
pi_59623412
quote:

[..]

Je kan toch ook "programmeur" worden op het MBO
pi_59623494
quote:

[..]

Weten wel, maar ik zou het ook zo doen. Waarom? Die 2. Die kan zo gemakkelijk door een typo een 3 of 1 worden. En als je die check op even getal 30 keer in je hele programma doet, tsja, zoek ze, als je een bug hebt. Want de compiler zal er niet over zeuren. Maar maak ik een typfout in de commando IsEvenGetal, bijvoorbeeld, IsEvnGetal en je compiler zal een error gaan spugen.

Doe ik nu per ongeluk mijn IsEvenGetal als volgt definiëren:
1
2
3
4
public bool IsEvenGetal(int EenGetal) 
{
  return EenGetal % 3 == 0;
}

Dan zal het overal in je applicatie fout gaan, en heb je de oorzaak binnen een minuut gevonden, terwijl je bij het 30 (of vaker misschien zelfs) keer uitschrijven (EenGetal % 2 == 0) ipv die 2 een 3 of een 1 typt, of die 0 per ongeluk een 9 is geworden, de kans bestaat dat je meer tijd kwijt bent om de oorzaak van de bug te vinden.
pi_59623512
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:37 schreef Paramnesia het volgende:
Sinds PHP 5 met complete OOP-ondersteuning zie ik niet veel verschillen met een andere progameertaal. Webdevelopment wordt steeds belangrijker, bedrijven vragen eerder om een webapplicatie (bijvoorbeeld voor een administratie-systeem) dan een stand-alone applicatie. Ook omdat bijvoorbeeld werken vanaf iedere locatie belangrijk wordt of werken vanaf een PDA of GSM.

Als je PHP combineert met een goed PHP-framework dan doet het niet onder imo voor bijvoorbeeld Java (waar ik van huis uit progameur in ben) of C#. Natuurlijk voor dingen als een uitbreidbaar systeem die veilig via een netwerk of internet moet communiceren zweer ik bij jsp en JEE. Maar ik durf bijna te berweren dat PHP ooit op dat niveau komt.

Verder is iemand met talent voor progameren een talent in bijna alle talen. Als iemand PHP goed kan en de principes van OOP en UML-modeleren goed onder de knie heeft zie ik niet in waarom zo iemand niet prachtige Java-applicaties kan maken.
Eensch. Het enige waarom de keus nu nog voor Java en .NET uitvalt is omdat J2EE applicaties hierin beter te bouwen zijn m etbetere native ondersteuning.
pi_59623560
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:45 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Weten wel, maar ik zou het ook zo doen. Waarom? Die 2. Die kan zo gemakkelijk door een typo een 3 of 1 worden. En als je die check op even getal 30 keer in je hele programma doet, tsja, zoek ze, als je een bug hebt. Want de compiler zal er niet over zeuren. Maar maak ik een typfout in de commando IsEvenGetal, bijvoorbeeld, IsEvnGetal en je compiler zal een error gaan spugen.

Doe ik nu per ongeluk mijn IsEvenGetal als volgt definiëren:
[ code verwijderd ]

Dan zal het overal in je applicatie fout gaan, en heb je de oorzaak binnen een minuut gevonden, terwijl je bij het 30 (of vaker misschien zelfs) keer uitschrijven (EenGetal % 2 == 0) ipv die 2 een 3 of een 1 typt, of die 0 per ongeluk een 9 is geworden, de kans bestaat dat je meer tijd kwijt bent om de oorzaak van de bug te vinden.
Als jij de tijd om iets op te lossen belangrijker vind dan performance, dan moet je dat vooral zo doen
pi_59623588
Persoonlijk lijkt mij niets mis met een functie die aangeeft of de opgegeven waarde wel of niet een even getal is. Een functieaanroep om na te gaan of een bepaalde waarde wel of geen even getal is is semantisch logischer, dan iedere keer een rekenkundige instructie uitvoeren. En het is, zoals Cornelis83 ook zegt, minder foutgevoelig.

En je kennis over de modulo operator kun je dan mooi verwerken in die functie .
pi_59623625
quote:
onbegrijpelijk kansloos scriptgebrabbel
_!

kan een mod even [NERD TOPIC] achter de TT plaatsen?

danku!
pi_59623640
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als jij de tijd om iets op te lossen belangrijker vind dan performance, dan moet je dat vooral zo doen
En hoeveel merkbare performanceverlies denk je te zullen tegenkomen wanneer je gebruik maakt van een functie in plaats van rechtstreeks een modulo instructie?
pi_59623681
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:52 schreef kthxbye het volgende:

[..]

_!

kan een mod even [NERD TOPIC] achter de TT plaatsen?

[ afbeelding ]

danku!
Misschien wat minder televisie kijken? Je stereotype beeld van de ICT wereld komt nog niet bij de helft van de werkelijkheid.
pi_59623692
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

ah, performance verhalen en ruimteopslag verhalen. Die goldt 10-20 jaar terug, maar tegenwoordig toch niet meer, mag ik hopen

Tenzij je Age of Conan programmeert, lijkt het mij sterk dat zoiets perfomance vreet op een 4 GHz server met 8 gig intern geheugen (of misschien zelfs veel beter, zit niet in de webservers cultuur).
pi_59623734
Overigens is het iedere keer hanteren van de module operator voor het zelfde doel niet conform het Don't Repeat Yourself (DRY) principe, dus onwenselijk.
pi_59623752
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:52 schreef floris.exe het volgende:

[..]

En hoeveel merkbare performanceverlies denk je te zullen tegenkomen wanneer je gebruik maakt van een functie in plaats van rechtstreeks een modulo instructie?
In enterprise applicaties, met 1200 man tegelijkertijd en 3000+ pageviews per minuut, zoals in mijn werkgebied? Denk dat je het wel gaat merken dan ja.
pi_59623762
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:54 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Misschien wat minder televisie kijken? Je stereotype beeld van de ICT wereld komt nog niet bij de helft van de werkelijkheid.
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:52 schreef floris.exe het volgende:

[..]

_!
pi_59623765
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:37 schreef Paramnesia het volgende:

Webapplicaties zijn de toekomst, met als grote pluspunt de bereikbaarheid en de vaak betere beveiliging. Vroegâh was het voordeel van standalone/desktopapplicaties dat ze sneller en direct functioneerden, maar met de opmars van AJAX in webapplicaties valt dat pluspunt ook in het niet. Een ander voordeel van een webapplicatie is dat je geen gigantisch baggerprogramma op elke client-PC hoeft te installeren weer plaats en geheugen in beslag neemt.

Webservices zijn op dat gebied dan ook ideaal, dan maakt het niet uit of je nou een webapplicatie of een desktopapplicatie als shell gebruikt. Ik betrap mezelf op steeds meer gebruik van webservices de laatste tijd.
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:50 schreef floris.exe het volgende:
Persoonlijk lijkt mij niets mis met een functie die aangeeft of de opgegeven waarde wel of niet een even getal is. Een functieaanroep om na te gaan of een bepaalde waarde wel of geen even getal is is semantisch logischer, dan iedere keer een rekenkundige instructie uitvoeren.
Die instructie meot dan net zo goed uitgevoerd worden wanneer deze functie aangeroepen word.
pi_59623835
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:54 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

ah, performance verhalen en ruimteopslag verhalen. Die goldt 10-20 jaar terug, maar tegenwoordig toch niet meer, mag ik hopen
Gewoon inefficiënt en performance-vretend programmeren, en als het niet meer gaat gewoon een HD / RAM stickje d'r bij. Wat een vréselijke programmeermentaliteit vind ik dat.
pi_59623843
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:54 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Tenzij je Age of Conan programmeert, lijkt het mij sterk dat zoiets perfomance vreet op een 4 GHz server met 8 gig intern geheugen (of misschien zelfs veel beter, zit niet in de webservers cultuur).
Denk dat je eens een keer een J2EE app moet bouwen voor 10k+ users. Dan ga je dus op zeker performance verlies lijden.
pi_59623847
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

In enterprise applicaties, met 1200 man tegelijkertijd en 3000+ pageviews per minuut, zoals in mijn werkgebied? Denk dat je het wel gaat merken dan ja.
Je denkt het ja, maar heb je het al eens gemeten? Meten is weten enz.
pi_59623856
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:57 schreef kthxbye het volgende:

[..]

[..]

_! [ afbeelding ]
Ga jij nou maar gauw terug naar de bouwplaats, je schafttijd zal inmiddels wel voorbij zijn.
pi_59623894
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:00 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Je denkt het ja, maar heb je het al eens gemeten? Meten is weten enz.
Ik heb vorig jaar een onderzoeksmodule herschreven. Het oorspronkelijke programma genereerde pagina's dat niet meer vooruit was te branden met maar tientallen gebruikers op één server. Het was zo erg dat daar de Application Pool van d'r uit knalde. Mijn versie draait al maandenlang op een server waar honderden gebruikers landenlijk tegelijkertijd gebruik van maken, nota bene op een server waar 4 andere grote enterprise applicaties draaien.
pi_59623906
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:01 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ga jij nou maar gauw terug naar de bouwplaats, je schafttijd zal inmiddels wel voorbij zijn.
pi_59623939
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:00 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Gewoon inefficiënt en performance-vretend programmeren, en als het niet meer gaat gewoon een HD / RAM stickje d'r bij. Wat een vréselijke programmeermentaliteit vind ik dat.
En ik vind foutgevoelige code schrijven een vreselijke mentaliteit.
pi_59623973
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:04 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij programmeert, maar als ik iets aan het fabriceren ben dan test ik het tussendoor. Mocht ik echt, zoals in jouw voorbeeld, een tikfoutje % 3 maken in plaats van % 2 (nog nooit voorgekomen) dan merk ik dat wel meteen hoor.
pi_59623984
quote:

[..]

...
Ooit van comments gehoord?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_59624003
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:02 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar een onderzoeksmodule herschreven. Het oorspronkelijke programma genereerde pagina's dat niet meer vooruit was te branden met maar tientallen gebruikers op één server. Het was zo erg dat daar de Application Pool van d'r uit knalde. Mijn versie draait al maandenlang op een server waar honderden gebruikers landenlijk tegelijkertijd gebruik van maken, nota bene op een server waar 4 andere grote enterprise applicaties draaien.
Wat deed de onderzoeksmodule?
Hoe zag de code van het oorspronkelijke programma eruit? Met de voorbeelden die je tot nu toe tegen bent gekomen, zou ik daar ook niet raar op kijken.

Ik vind dit een meting van niks. Een meting is in mijn ogen goed, als je beide gevallen probeert: dus eerst met extra functie aanroepen en daarna zonder.
  maandag 23 juni 2008 @ 13:09:32 #89
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59624065
quote:
Op maandag 23 juni 2008 09:53 schreef mstx het volgende:
Terechte klacht. Altijd leuk als je baas een ander bedrijf heeft overgenomen en je hun bagger moet opruimen.
Dit soort bagger bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Ik krijg echt barstende koppijn van PHP en SQL, daarom stel ik mezelf nu tevreden met Visual Web Developer waarmee ik (ASP-)pagina's in een vloek en een zucht kan programmeren.

Ik ben wel een luie programmeur, maar ik heb mijn portie gehad.

Trouwens TS: degene die de HTML-broncode schreef wist zeker niet dat er ook een Enter-toets op het toetsenbord zat? Ik zou hem laten stikken als ik jou was.
  maandag 23 juni 2008 @ 13:10:07 #90
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_59624079
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:04 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Daarom:
-Vooraf altijd een goed plan opstellen. Vooral bij OO
- Duidelijk inspringen, overal comments bij, en een duidelijk vastgelegde stijl gebruiken
- Testen, testen, testen, testen.
pi_59624118
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:07 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Wat deed de onderzoeksmodule?
Hoe zag de code van het oorspronkelijke programma eruit? Met de voorbeelden die je tot nu toe tegen bent gekomen, zou ik daar ook niet raar op kijken.

Ik vind dit een meting van niks. Een meting is in mijn ogen goed, als je beide gevallen probeert: dus eerst met extra functie aanroepen en daarna zonder.
Om een lang verhaal kort te houden: de oorspronkelijke versie maakte véél te veelvoudig (en overbodig) gebruik van AJAX scriptjes, deed in veel gevallen caching beïnvloeden, spuugde ranzige (en vooral véél) HTML uit net zoals het voorbeeld in mijn OP, haalde veel gegevens uit de database waar vaak niks mee gedaan werd, de database zelf was ook een rotzooi, enzovoorts.D'r klopte geen zak van; was dus gewoon zo erg dat het CPU metertje en de application pool d'r van over de zeik ging.

De belabberde functionaliteit van dat programma was de reden dat ik een splinternieuw programma gemaakt heb.
  maandag 23 juni 2008 @ 13:11:38 #92
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_59624121
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:09 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik krijg echt barstende koppijn van PHP en SQL, daarom stel ik mezelf nu tevreden met Visual Web Developer waarmee ik (ASP-)pagina's in een vloek en een zucht kan programmeren.

Ik ben wel een luie programmeur, maar ik heb mijn portie gehad.

Trouwens TS: degene die de HTML-broncode schreef wist zeker niet dat er ook een Enter-toets op het toetsenbord zat? Ik zou hem laten stikken als ik jou was.
IE6 heeft soms nog problemen ermee als alle tekens niet achter elkaar staan. Dan kunje CSS fouten krijgen. Vandaar dat dat wss is gedaan. IE6
  maandag 23 juni 2008 @ 13:14:44 #93
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_59624185
Dingen als <font color=""> en tables gebruiken voor indeling en opmaak krijg ik btw zo een slappe van.
pi_59624186
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:11 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

IE6 heeft soms nog problemen ermee als alle tekens niet achter elkaar staan. Dan kunje CSS fouten krijgen. Vandaar dat dat wss is gedaan. IE6
Nooit echt last van gehad eigenlijk (alleen dat IE6 bij meerder overlappende div-lagen over de zeik kan gaan ), maar dat de line breaks ontbreken in het voorbeeld van m'n OP is gewoon een kwestie van "Hee, het ziet er in mijn achterliggende, server-sice broncode georganiseerd uit, de HTML output interesseert me niet".

\n FTW.
pi_59624229
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:14 schreef Paramnesia het volgende:
Dingen als <font color=""> en tables gebruiken voor indeling en opmaak krijg ik btw zo een slappe van.
HTML 4.x capriolen all over the place met dit baggerprogramma.

<body topmargin="0" leftmargin="0" rightmargin="0" bottommargin="0" bgcolor="F8F5F0">

<td width="100" valign="top" align="right"> ;')

enzovoorts.
pi_59624235
Het is geloof ik sowieso toch erg slecht om je code HTML te laten uitvoeren?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 juni 2008 @ 13:17:29 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59624254
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:14 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Nooit echt last van gehad eigenlijk (alleen dat IE6 bij meerder overlappende div-lagen over de zeik kan gaan ), maar dat de line breaks ontbreken in het voorbeeld van m'n OP is gewoon een kwestie van "Hee, het ziet er in mijn achterliggende, server-sice broncode georganiseerd uit, de HTML output interesseert me niet".

\n FTW.
\n\r dan zeker te zijn dat je aan het begin van een nieuwe regel terecht komt (platform interpretaties)
pi_59624257
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:16 schreef floris.exe het volgende:
Het is geloof ik sowieso toch erg slecht om je code HTML te laten uitvoeren?
Des te minder HTML bufferen des te beter natuurlijk, maar in veel gevallen kom je d'r niet onder uit.
pi_59624322
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:16 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

HTML 4.x capriolen all over the place met dit baggerprogramma.

<body topmargin="0" leftmargin="0" rightmargin="0" bottommargin="0" bgcolor="F8F5F0">

<td width="100" valign="top" align="right"> ;')

enzovoorts.
Dat heeft toch niets te maken met HTML 4? Ik gebruik nog altijd 4.01 Strict; als je het goed doet vermijd je dat soort ongein gewoon.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_59624325
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:57 schreef kthxbye het volgende:

[..]

[..]

_! [ afbeelding ]
Dat jij vroeger niet hebt opgelet bij wiskunde en daarom niet snapt wat een modulo is kunnen wij ook niks aan doen .
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Van die 2 extra processor instructies (JMP naar subroutine en JMP terug) zal je applicatie heus niet op zn bek gaan .
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:06 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Ooit van comments gehoord?
Goede code behoeft geen commentaar om toe te lichten wat de code op zich doet. Commentaar is er voor om dat stukje code in het geheel te plaatsen; wat doet het in je business model?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')