Dit is natuurlijk subjectief, iedereen heeft zijn eigen werkwijze en gewenning voor bepaalde indelingen.quote:Sowieso is het altijd effe zoeken waar alles staat want het is natuurlijk nooit geüniformeerd en ingedeeld zoals het ingedeeld moet zijn.
Dat is het erge. Ik programmeer al járen en als ik zulke bagger van anderen voor m'n kiezen krijg snap ik d'r vaak geen hol van.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:38 schreef Heatseeker het volgende:
Zoals zo vaak hier op fokik snap er geen biet van. Maar ik vind je klacht terecht.
Is ook zo. Maar houdt op z'n MINST je CSS in een stylesheet, veelvoorkomende JavaScript functies in een Javascript bestand, database zaken in je database en veelvoorkomende functies netjes in een globaal bestand/klasse, en NIET alles herhaaldelijk en door elkaar in élk bestandje proppen.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:42 schreef Scorpie het volgende:
Eens met de klacht, echter:
[..]
Dit is natuurlijk subjectief, iedereen heeft zijn eigen werkwijze en gewenning voor bepaalde indelingen.
Uiteraard 2 jaar al manquote:Op maandag 23 juni 2008 09:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ben je nou al eens geslaagd voor je Java exam, lampie?
Maar je hebt natuurlijk rommel en troep.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:51 schreef Dennis_enzo het volgende:
Iedereen vind altijd alle code van anderen een rommeltje
Tuurlijk, I hear you brotah!quote:Op maandag 23 juni 2008 09:50 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Is ook zo. Maar houdt op z'n MINST je CSS in een stylesheet, veelvoorkomende JavaScript functies in een Javascript bestand, database zaken in je database en veelvoorkomende functies netjes in een globaal bestand/klasse, en NIET alles herhaaldelijk en door elkaar in élk bestandje proppen.
Het betreffende programma heeft niet alleen in de heading elke keer een hele lap aan CSS declaraties staan, maar heeft ook nog eens 3 achterliggende CSS bestanden met elkaar overschrijdende declaraties.
Eensch. Slecht opgebouwde CSS moeten uitzoeken is echt een van de ergste dingen die er zijn. Dan kun je net zo goed helemaal opnieuw beginnen.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:50 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Is ook zo. Maar houdt op z'n MINST je CSS in een stylesheet, veelvoorkomende JavaScript functies in een Javascript bestand, database zaken in je database en veelvoorkomende functies netjes in een globaal bestand/klasse, en NIET alles herhaaldelijk en door elkaar in élk bestandje proppen.
Het betreffende programma heeft niet alleen in de heading elke keer een hele lap aan CSS declaraties staan, maar heeft ook nog eens 3 achterliggende CSS bestanden met elkaar overschrijdende declaraties.
O.My.Fucking.God.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:53 schreef mstx het volgende:
Terechte klacht. Altijd leuk als je baas een ander bedrijf heeft overgenomen en je hun bagger moet opruimen.
Dit soort bagger bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
quote:Op maandag 23 juni 2008 09:53 schreef mstx het volgende:
Terechte klacht. Altijd leuk als je baas een ander bedrijf heeft overgenomen en je hun bagger moet opruimen.
[ afbeelding ]
![]()
![]()
epic failquote:Op maandag 23 juni 2008 09:53 schreef mstx het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Er zit zoveel regelmaat in dit script, schrijf gewoon even een scriptje om het te converten naar een goeie versie.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:53 schreef mstx het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | for (int i = 0; i < itemCount; i++) { itemRow = itemDataSet.Tables[2].Rows[i]; tableLabel.Text += "<table cellspacing='0' cellpadding='3' style='width:50%;height:200;'><tr><td><B>Produkt<td><B>Klasse<td><B>Type<td>Datum wijziging<tr><table width='300'><tr><td>" + dr["productNaam"].ToString() + "<td>" + dr["klasseNaam"].ToString() + "<td>" + dr["typeNaam"].ToString() + "<td>" + dr["productEditDate"].ToString() + "</table></table>"; if(isEvenGetal(aantalItemsGeweest)){ tableLabel.Text += "</tr>"; }else{ tableLabel.Text += "<td>"; } aantalItemsGeweest++; } |
WTF?quote:Op maandag 23 juni 2008 09:53 schreef mstx het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Enige wat je moet veranderen is het stofnummer in de query, en daar die get var in zetten. De rest kun je gewoon wegknikkeren.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Er zit zoveel regelmaat in dit script, schrijf gewoon even een scriptje om het te converten naar een goeie versie.
De hele site opnieuw bouwen bleek uiteindelijk sneller te zijn.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Er zit zoveel regelmaat in dit script, schrijf gewoon even een scriptje om het te converten naar een goeie versie.
[ ] Geschiktquote:Op maandag 23 juni 2008 09:53 schreef mstx het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
quote:Op maandag 23 juni 2008 10:07 schreef mstx het volgende:
[..]
De hele site opnieuw bouwen bleek uiteindelijk sneller te zijn.(Ze hadden ook voor elk subdomein de hele site gekopiëerd
![]()
)
quote:Op maandag 23 juni 2008 10:09 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Zo krijg ik ook vaak multilingual website`jes die in feite bestaan uit een hééééleboel (sub-)mappen waar voor elke combinatie subdomain/taal de hele website geheel voor gekopieëerd is.
Het probleem is dat je naderhand meer werk hebt aan het aanpassen, zeker als de maker ervan weg is.quote:Op maandag 23 juni 2008 10:23 schreef floris.exe het volgende:
Je ziet inderdaad toch wel erg veel mensen zeer slordig code schrijven. Vaak met het argument dat de tijdsdruk het onmogelijk maakt om het netjes te doen. In zekere zin kan ik me dat wel voorstellen, maar veel slordige code is gewoon geschreven door mensen die slordig code schrijven uit luiheid en domheid.
Dat tijdnood/financiële excuus inderdaad.quote:Op maandag 23 juni 2008 10:23 schreef floris.exe het volgende:
Je ziet inderdaad toch wel erg veel mensen zeer slordig code schrijven. Vaak met het argument dat de tijdsdruk het onmogelijk maakt om het netjes te doen. In zekere zin kan ik me dat wel voorstellen, maar veel slordige code is gewoon geschreven door mensen die slordig code schrijven uit luiheid en domheid.
Dat is zeker waar. Nu moet ik wel zeggen dat er over het algemeen weinig begrip is voor de tijdsduur van het ontwikkelen van een stuk software vanuit de klant en de bovenlaag van het project. Ik zit zelf altijd tussen de ontwikkelfase en de klant, waarbij ik de wensen van de klant vertaal naar een functioneel geheel en de klant tijdens het project begeleid. Ik heb weinig met de techniek te maken. De verleiding is steeds groot om het ontwikkelteam wat meer onder druk te zetten wanneer de klant weer iets wil, omdat je niet goed overzicht hoeveel werk een ogenschijnlijk simpele feature kost om te maken. Maar ik heb mij verdiept in het werk dat ontwikkelaars doen en letterlijk een aantal keer meegekeken. Dat heeft mijn ogen enorm doen openen.quote:Op maandag 23 juni 2008 10:25 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het probleem is dat je naderhand meer werk hebt aan het aanpassen, zeker als de maker ervan weg is.
quote:Op maandag 23 juni 2008 09:53 schreef mstx het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Inderdaad, ook in dit geval geldt dat een goed begin het halve werk is. Maar hoe zit het dan met de druk op jou? Hebben opdrachtgevers begrip voor het feit dat het bij jou langer duurt?quote:Op maandag 23 juni 2008 10:30 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat tijdnood/financiële excuus inderdaad.
Dat mensen nog steeds niet door hebben dat het op lange termijn alleen maar geld, moeite en ergernis spaart.Is op mijn werk heel herkenbaar. Ik probeer altijd alles netjes op z'n plek te houden, houdt logica in de broncode en zorg dat mij output logisch en valide is. Mijn collega wil alles snel-snel afmaken, gebruikt echt óveral geneste tabellen voor, vangt veel user input niet af en maakt en doet keer op keer dezelfde functies kopiëren en plakken in plaats van ze in een centraal bestand neer te zetten. In eerste instantie is hij altijd véél eerder dan mij klaar met alles, maar hij krijgt wel dagelijks een x aantal telefoontjes van opdrachtgevers dat z'n zooi niet werkt en dat dingetjes 'niet passen' / 'verschuiven'. Het is al helemaal leuk als je een opdrachtgever hebt waar ze veel Macs (i.c.m. Safari dus) gebruiken.
We werken met veel dezelfde opdrachtgevers en tussenpersonen en het komt er steeds meer op neer dat deze directer contact met mij willen hebben, omdat ze met mijn resultaten meer tevreden zijn.quote:Op maandag 23 juni 2008 10:58 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Inderdaad, ook in dit geval geldt dat een goed begin het halve werk is. Maar hoe zit het dan met de druk op jou? Hebben opdrachtgevers begrip voor het feit dat het bij jou langer duurt?
ik heb alleen wat qbasic ervaring maar zelfs ik zie dat dit nergens over gaatquote:
Alles wat je daar ziet kan je door 1 regel vervangen, door simpelweg de variabele in de if statement op te nemen in de query.quote:Op maandag 23 juni 2008 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik heb alleen wat qbasic ervaring maar zelfs ik zie dat dit nergens over gaat
Tja, dat jij bij programmeur alleen aan tekstverwerkertjes denkt...quote:Op maandag 23 juni 2008 11:23 schreef slindenau het volgende:
Whehe, Web-development en zich dan 'programmeur' noemen
Oh, sorry. Met PHP of C(#/++) volledige functionele systemen programmeren is natuurlijk geen écht programmeren zoals met een toolbox een daadwerkelijke (desktop)applicatie in elkaar drag 'n droppen.quote:Op maandag 23 juni 2008 11:23 schreef slindenau het volgende:
Whehe, Web-development en zich dan 'programmeur' noemen
Helemaal niet nutteloos...quote:Op maandag 23 juni 2008 10:05 schreef Tuvai.net het volgende:
Die functie isEvenGetal() ook elke keer.Een van de vele nutteloze functies die op tíg pagina's precies hetzelfde aangemaakt word.
![]()
PHP is geen programmeren nee.quote:Op maandag 23 juni 2008 11:27 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Oh, sorry. Met PHP of C(#/++) volledige functionele systemen programmeren is natuurlijk geen écht programmeren zoals met een toolbox een daadwerkelijke (desktop)applicatie in elkaar drag 'n droppen.
Waarom een hele functie gaan schrijven (die nota bene precies identiek op tíg pagina's staat gedefinieerd in plaats van in een globale klasse/file ) voor iets wat je met basistechnieken die de programmeertaal je biedt heel eenvoudig kunt oplossen?quote:Op maandag 23 juni 2008 11:28 schreef slindenau het volgende:
[..]
Helemaal niet nutteloos...
isEvenGetal(getal) kan elke bosneger begrijpen, terwijl (getal % 2 == 0) wat lastiger is.
Het bevordert dus de leesbaarheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |