quote:Op maandag 23 juni 2008 17:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Mag nu evenwichtsoefeningen en spieropbouw doen!
![]()
![]()
![]()
Oh en Mark, zou ik een glas dubbelfris mogen?
Mmm, dat klinkt als 'bewegen'...........quote:Op maandag 23 juni 2008 17:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Mag nu evenwichtsoefeningen en spieropbouw doen!
![]()
![]()
![]()
Oh en Mark, zou ik een glas dubbelfris mogen?
ik haatquote:Op maandag 23 juni 2008 18:01 schreef PeterNB het volgende:
[..]
Mmm, dat klinkt als 'bewegen'...........
Ik HAAT bewegen
Nou, als je een poosje niets hebt gekund wil je wel hoor.....quote:Op maandag 23 juni 2008 18:01 schreef PeterNB het volgende:
[..]
Mmm, dat klinkt als 'bewegen'...........
Ik HAAT bewegen
Neem een voorbeeld aan Smash-it dan.quote:Op maandag 23 juni 2008 18:02 schreef Dementor het volgende:
Ik viel vanmiddag in slaap terwijl ik aan het leren was
Wat was je aan het lezen dan? Schopenhauer? Dan kan ik het me voorstellenquote:Op maandag 23 juni 2008 18:02 schreef Dementor het volgende:
Ik viel vanmiddag in slaap terwijl ik aan het leren was
quote:Op maandag 23 juni 2008 18:03 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nou, als je een poosje niets hebt gekund wil je wel hoor.....![]()
![]()
![]()
![]()
Oh en voor Mark:![]()
![]()
![]()
Ik slaap al een tijdje slecht, hoe het komt geen idee.quote:Op maandag 23 juni 2008 18:04 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Neem een voorbeeld aan Smash-it dan.Was het zo laat gisteren?
quote:Op maandag 23 juni 2008 18:08 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik slaap al een tijdje slecht, hoe het komt geen idee.
Prince 2.quote:Op maandag 23 juni 2008 18:05 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Wat was je aan het lezen dan? Schopenhauer? Dan kan ik het me voorstellen
Oh ja dan begrijp ik hetquote:Op maandag 23 juni 2008 18:03 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nou, als je een poosje niets hebt gekund wil je wel hoor.....![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 23 juni 2008 18:08 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik slaap al een tijdje slecht, hoe het komt geen idee.
quote:Slaapstoornissen zijn problemen bij het inslapen of een onrustige, vaak onderbroken slaap. Slaapproblemen zijn van alle tijden, maar tegenwoordig een nog veel groter probleem dan vroeger. In de 19e eeuw sliep men gemiddeld 9 tot 10 uur per nacht. Tegenwoordig is dat minder dan 7,5 uur per nacht. Veel mensen halen zelfs dat niet eens en omdat er veel afleiding is van televisie en avondjes uit is bovendien de slaap onrustiger en de slaapomgeving niet goed donker is.
Het menselijk lichaam heeft een biologische klok die het tijdstip van slapen en ontwaken aangeeft. Als het tijd wordt om te slapen (donker wordt) ontvangt de pijnappelklier (een orgaantje zo groot als een erwt in het centrum van de hersenen) een impuls van de hersenen. Na dit impuls begint dit orgaan met het uitscheiden van melatonine. Als deze stof vrijkomt wordt men slaperig en gaat men geeuwen en na ongeveer 6 uur stopt de productie weer zodat men dus ook weer ontwaakt.
Als we willen slapen terwijl het nog licht is gaat dit veel moeilijker, omdat de productie van melatonine stil ligt als het licht is. Het essentiële aminozuur tryptofaan wordt in de pijnappelklier in de hersenen omgezet in het stemmingsregulerende hormoon serotonine. En de serotonine wordt weer door een enzym omgezet in het slaapritmeregulerende hormoon melatonine.
De Tryptofaan wordt alleen omgezet in hormonen die het lichaam nodig heeft dus het brengt de hormoonspiegel niet in onbalans. Dit aminozuur kan niet door het lichaam zelf aangemaakt worden en daarom zijn we van dit belangrijk aminozuur volledig aangewezen op de voeding.
Indien er onvoldoende tryptofaan opgenomen wordt met de voeding kunnen er dus slaapstoornissen en neerslachtigheid voordoen. Melatonine is tevens immuunversterkend en treedt op als antioxidant.
Als men ouder wordt gaat de pijnappelklier steeds minder functioneren en daardoor neemt dus ook de uitscheiding van melatonine af. Dit verklaart gelijk waarom juist ouderen vaak problemen krijgen met slapen. Maar naast ouderdom spelen ook:
Stress
Bepaalde medicijnen
Alcohol
Te snel werkende schildklier
Rug problemen
Zwangerschap
Overmatig koffie/thee/cola gebruik
Jetlag
een belangrijke rol want al deze zaken blijken de aanmaak van melatonine te blokkeren, waardoor ook steeds meer jongere mensen moeilijk de slaap kunnen vatten.
FF voor je gegoogled, hopelijk heb je er wat aan!quote:Slapeloosheid kan ook worden veroorzaakt doordat men te veel toxinen heeft binnen gekregen dus drink dan veel water zodat het lichaam de toxinen kan afvoeren of maak gebruik van Solivirga om via de nieren en lichaam inwendig te reinigen.
Slaap is een bijzonder breed samengesteld veilig kruiden preparaat versterk met vitamine B, magnesium voor het goed in slaap te geraken en het doorslapen, zonder een duf gevoel de volgende morgen. Tryptofaan bevorderd ook een gezonde slaap en dit vindt men in opgewarmde melk, avocado’s, kalkoen en pindakaas.
Calciumrijk voedsel bevorderd eveneens de slaap en dat vindt men in peterselie, zuivelproducten, broccoli, gedroogde vijgen en sesamzaad. Naast deze tips kan men het probleem goed ondersteunen met natuurlijke middelen. Er gaat namelijk niets boven een goede slaap en de natuur kan een handje helpen bij de problemen van inslapen en doorslapen. Het meest bekende rustgevende kruid is Valeriaan, Hop en Lavendel (druppel op het kussen) ook natuurlijk papaverachtige soorten zoals Klaproos dragen hun steentje bij. Andere producten op basis van melatonine zijn Melatonine Extra Forte en Weltrusten.
Dorminol bevat eveneens melatonine maar daarnaast ook nog de belangrijke vitamines B3 en B5 en magnesium als ontkramping. Deze vitamines bevorderen de hersenstofwisseling en verhelpen de overbelasting van de bijnieren door stress en het werkt dan ook rustgevend en ontspannend. Slaap Lekker bevat ook melatonine en de rustgevende kruiden valeriaan, hop en passieflora.
Voor specifiek doorslaapproblemen is er de Passiebloem deze capsules zijn rustgevend en onderdrukken het nachtelijk ontwaken. Als er sprake is van tandenknarsen, biedt Chelated Magnesium en Magnesium Balans als ontkramper uitkomst.
Ik zal het hem zeggen!quote:Op maandag 23 juni 2008 18:11 schreef PeterNB het volgende:
[..]
Oh ja dan begrijp ik het
Nou beweeg![]()
![]()
![]()
![]()
ze
Voor de goede orde: dat was static niet. Nóg niet.quote:Op maandag 23 juni 2008 17:51 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
We hebben gewoon een daadkrachtige mod, static![]()
48 uur is wel genoeg
bewegen is cool (top)quote:
Koop een fatsoenlijk water bed !!! Binnen 10 minuten GEGARANDEERD inslapenquote:Op maandag 23 juni 2008 18:15 schreef Dementor het volgende:
Ha ik ben niet zo van de internetdokter
Het gaat wel weer over als ik een normaal ritme aanneem hoop ik.
De Abesijnse Kronieken... ook zo'n klassieker. Nou echt hoor, tijdens bladzijde vier al ------>quote:Op maandag 23 juni 2008 18:05 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Wat was je aan het lezen dan? Schopenhauer? Dan kan ik het me voorstellen
Ik help het je ook hopen, desalnietemin kan het natuurlijk geen kwaad om eens een paar van die tips op te volgen, wie weet.quote:Op maandag 23 juni 2008 18:15 schreef Dementor het volgende:
Ha ik ben niet zo van de internetdokter
Het gaat wel weer over als ik een normaal ritme aanneem hoop ik.
Ha mensen komen hier zelfs met tips wat betreft bedden aan zettenquote:Op maandag 23 juni 2008 18:19 schreef PeterNB het volgende:
[..]
Koop een fatsoenlijk water bed !!! Binnen 10 minuten GEGARANDEERD inslapen
na instappen !
Wat is dat? Een slijter?quote:Op maandag 23 juni 2008 18:20 schreef kahaarin het volgende:
Als het te lang duurt misschien eens naar de HA?
Huis Arts, Mitra heeft vast ook wel iets om je te helpen in slaap te vallen denk ik.quote:
Zeker, alleen het wordt wél beroerd wakker.quote:Op maandag 23 juni 2008 18:23 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Huis Arts, Mitra heeft vast ook wel iets om je te helpen in slaap te vallen denk ik.
Gefeliciteerd weledelgestrenge Smash-it!quote:Op maandag 23 juni 2008 18:24 schreef Smash-it het volgende:
VRIJHEID BLIJHEID!!!
Tentamen sowieso in the pocket, briljantje die ik ben (het moet even, sorry)!
Vanaf nu is het mr. Smash-it!
Oei, komt de harde hand eraan? Tijd om in te binden dusquote:Op maandag 23 juni 2008 18:18 schreef Gert het volgende:
[..]
Voor de goede orde: dat was static niet. Nóg niet.
Och, bijzaak, Dementor wil slapen toch?quote:Op maandag 23 juni 2008 18:25 schreef Gert het volgende:
[..]
Zeker, alleen het wordt wél beroerd wakker.
Saxy!quote:Op maandag 23 juni 2008 18:24 schreef Smash-it het volgende:
VRIJHEID BLIJHEID!!!
Mr. Smash-it, van hartequote:Op maandag 23 juni 2008 18:24 schreef Smash-it het volgende:
VRIJHEID BLIJHEID!!!
Ja maar dat zijn geen waterbedden !quote:Op maandag 23 juni 2008 18:21 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ha mensen komen hier zelfs met tips wat betreft bedden aan zetten
Ik slaap op een Auping en er staat in het huis nog een 2 persoonsbed leeg waar ik ook nog in kan gaan liggen mocht het nodig zijn.
Van harte mr. Smash-it en neem er een borrel op, je hebt het verdiend.quote:Op maandag 23 juni 2008 18:24 schreef Smash-it het volgende:
VRIJHEID BLIJHEID!!!
Je onderschrift.quote:Op maandag 23 juni 2008 18:27 schreef noekje het volgende:
Smash it, wat ben je goed! Van harte gefeliciteerd!
quote:Op maandag 23 juni 2008 18:24 schreef Smash-it het volgende:
VRIJHEID BLIJHEID!!!
GEFELICITEERD MR.SMASH-IT !!quote:Op maandag 23 juni 2008 18:24 schreef Smash-it het volgende:
VRIJHEID BLIJHEID!!!
Ja, maar niet voor eeuwig.quote:Op maandag 23 juni 2008 18:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Och, bijzaak, Dementor wil slapen toch?
Bubbels!quote:Op maandag 23 juni 2008 18:33 schreef markvanrinsum het volgende:
mr. Smash-it!
gefeliciteerd meteen wat drinken ?
Gefeliciteerd meesteres Smash-it!quote:Op maandag 23 juni 2008 18:24 schreef Smash-it het volgende:
VRIJHEID BLIJHEID!!!
Ik heb even gemist waarom (moet nog bijlezen). Maar denk je dat je mijn uurloon kan betalen of zal ik een toevoeging voor je aanvragen?quote:Op maandag 23 juni 2008 18:35 schreef Gert het volgende:
Zou u Blurk even een harde hand willen doen toekomen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |