quote:dinsdag 01 juli 2008 18.16 uur
Voorwaarschuwing Watersport en recreatie
regio zuidwest
Waarschuwing ZWARE BUIEN
Toelichting Woensdag vanaf het einde van de ochtend neemt de kans op zware regen- en onweersbuien flink toe. Er is ook kans op hagel en windstoten, tot ca. 65 km/uur. Het onweer manifesteert zich waarschijnlijk eerst in het westen en midden en breidt zich later op de dag over de rest van het land uit.
Bericht nummer 1
Opgesteld dinsdag 01 juli 2008 19.27 uur
Volgend bericht 03.00 uur
Als die wind vroeg omgaat naar het westen ben ik bang dat ik weinig spektakel ga meemaken hier in Amsterdam...quote:Er is onzekerheid over de timing van het invallen van de westenwind over westelijk Nederland woensdagochtend. UKRM en ECWMF doen dat veel trager, met tot gevolg dat de kans op zwaar onweer in het westen alleen maar groter zou kunnen zijn. Overwegingen over een eventueel Weeralarm voor woensdagmiddag en avond hebben vanwege een te grote onzekerheid over de te verwachten intensiteit tot een voorlopig "no go". Onzekerheid wordt mede gevoed door de timing van de westenwind in de modellen, in dat geval is er vooral sprake van potentiële onstabiliteit op hoogte en kans op "hoog" onweer. Dinsdagavond om 19.30 uur lt. wel een doelgroepspecifieke waarschuwing uitgegeven voor watersport en recreatie.
quote:
Waarnemingen 1 juli 2008 23:10
Leeuwarden droog na regen
Nooit onder een boom schuilen bij onweer natuurlijk, ook om redenen die Speedy noemtquote:Op woensdag 2 juli 2008 07:58 schreef Drugshond het volgende:
O ja mijn auto staat onder een dikke boom. Geen zin in hagelpartijen met als eindresultaat een nartuurlijk golfbal motiefje.
De kans dat de boom omvalt of juist precies daar de bliksem inslaat is veel kleiner dan een stevige hagelpartij.... Het is beide een risk (agree)... maar daar zit wel een afweging achter.quote:Op woensdag 2 juli 2008 08:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dan ga ik dood lachen als er iets met de boom gebeurt.
1: Door hagel afvallende puin.
2: Door bliksem afvallende tak.
3: Door windstoten afvallende tak of erger nog: boom valt om en dan?? Dag auto![]()
This hier 19.7 graden en de temp vliegt enorm snel omhoog.!
ik vind het wel best, blijft die windruiming hopelijk nog even uitquote:
die stipjes lijken wel inslagen in het windmolen park van nuon of essent.quote:
de nacht is ook veel warmer geweest dan vorige nacht, dus het startpunt voor de temperatuur ligt wat hoger vandaag.quote:Op woensdag 2 juli 2008 09:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik zag het, daar zal het ook niet warmer meer worden dan 23/24 graden, en hier? Hier loopt de temperatuur vrolijk op naar 23.6 graden momenteel.
[ afbeelding ]
This nu dikke 2 a 3 graden warmer dan 24h terug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |