abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59601482
hoi

kat heeft alweer eens gevochten, normaal maak ik ze wel een beetje schoon met water, maar een paar dagen later is het bijna altijd toch nog naar dierenarts omdat er een abcess ontstaat
de vorige keer heb ik aan de dierensrts gevraagd hoe ik dit kan voorkomen, hij heeft me toen iets gezegd van schoonmaken met iets??????? zout,alcohol, dettol??????
en het iedere keer een beetje uit duwen zodat er geen pus erin blijft
maar weet iemand wat het nu is waarmee je het beste zo'n wondje schoon kan maken
is een vrij diepe snee, dus zal ook wel behoorlijk prikken
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_59601619
Als je dat één keer met alcohol doet laat je kat zich nooit meer oppakken.
Dat bijt als de ziekte!!

Als je water gebruikt, neem dan gekookt water.
Als je er iets op wilt doen, zou je betadine jodium kunnen overwegen. Lekker op een warme doek en goed deppen.
Nadeel is dat de kat natuurlijk zelf ook likt en dan jodium binnenkrijgt.
Je zou dettol of iets anders kunnen doen als je eerst even checkt of het niet bijt.

Zout en alcohol, brrr, je hebt toch geen hekel aan katten?
pi_59601958
Bij kleine dingen met afgekoeld gekookt water..
Als er al pus in zit is het al te laat, dan is het al een ontsteking.

Ik zou niet zelf voor arts spelen, maar gewoon even of de arts bellen of er heen gaan.

En jodium kan ook prikken als een idioot, hoewel er opstaat van niet!
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  zondag 22 juni 2008 @ 13:24:20 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59602019
Katten maken zichzelf toch schoon?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_59602022
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:21 schreef LekkerApart het volgende:
Bij kleine dingen met afgekoeld gekookt water..
Als er al pus in zit is het al te laat, dan is het al een ontsteking.

Ik zou niet zelf voor arts spelen, maar gewoon even of de arts bellen of er heen gaan.

En jodium kan ook prikken als een idioot, hoewel er opstaat van niet!
de arts had me de vorige keer zelf aangeraden om het schoon te maken en erop te duwen zodat er geen pus ntstaat
omdat het iedere keer raak is met de kat
ik ga maar eens aan de slag met afgekookt water
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  zondag 22 juni 2008 @ 13:35:33 #6
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_59602277
Chloorhexidine lijkt me...
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_59602461
Mijn hondenbeest heeft een wondje aan z'n kont (bijtwond). Die is gehecht en ik moet driemaal daags deppen met Betadine, OF met Sterilon, alleen Sterilon prikt en Betadine niet. Bovendien droogt Betadine de wond wat uit.

Ik heb zelf jaren mijn gezicht met Betadine gewassen, op aanraden van de huisarts. Ik heb geen idee of het kwaad kan als je er wat van binnenkrijgt trouwens, de hond kan gelukkig net niet bij het plekje komen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_59602489
afgekookt afgekoeld water met een beetje zout
schone theedoek gebruiken elke keer of steriele gaasjes (beter)

als het echt erg ontstoken is moet ie wellicht antibiotica hebben, let erop en wees op tijd bij de dierenarts. als je kat verhoging heeft of koorts moet je zeker gaan. (temperatuur opmeten via de anus, als je dit niet kunt/aandurfd toch ff langs de arts als je denkt dat ze verhoging heeft)

ik gebruik bij mijn kat die ook regelmatig vecht, bach rescue zalf. de kat vind het nooit leuk als ik het er op smeer en likt het ook deels weer af, maar das niet erg, kan geen kwaad. Ze heeft nooit last van een ontsteking.

ze kwam laatst thuis met een nagel rechtop in der kop. ze keek ook wel van, oei, wat een koppijn heb ik, haha, germ..
pi_59602542
Beste zou zijn, als het der pootje is, om de hele poot in het water te hangen en ff los weken, dit kan ook met (gekookt&afgekoeld) Soda water, ipv zout water (wel ff goed naspeoelen dan onder de kraan). Als de wond helemaal schoon is kun je er ook honing op smeren (de goedkoopste is prima) de suikers gaan bacterie groei tegen en de wond zal snel helen.
  zondag 22 juni 2008 @ 20:26:28 #10
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_59609859
Biotex oplossen in wat water en met een watje deppen. Mijn vorige kat heeft ooit enorme puisten op zijn kin gehad, en de DA gaf me dit advies. Ik moest de puisten uitknijpen en daarna met de biotex oplossing schoonmaken. Het werkte perfect.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_59610277
Biotex, wat Tonja zegt, of badedasoplossing. Die gebruik ik altijd. Water koken en af laten koelen en wat badedas erin en het wondje wassen met een propje watten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 22 juni 2008 @ 21:16:33 #12
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_59611023
biotex werkt indd erg goed. Dettol heb ik ook heel goede ervaringen mee overigens.
pi_59613313
Ik zou niet zomaar honing op een wond gaan smeren.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_59613593
Is anders een van de oudste pleisters
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_59613914
ja biotex, daar kun je ook botten en schedels mee schoon weken,. al het vlees en bloed e.d. lost op daarvan. Ideaal om je auto mee schoon te maken als je een moord gepleegd hebt..

Of het op wondjes werkt? Ik zou er zelf niet 123 voor kiezen, maar sommige vreemde methodes, werken goed. Ik heb er in ieder geval veel succes mee gehad toen ik een kapot gereden egeltje heb geprepareerd.
pi_59614016
quote:
Op zondag 22 juni 2008 22:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zou niet zomaar honing op een wond gaan smeren.
Waarom niet??

Nou, mijn oom's benen zijn ermee gered na een flinke aanrijding op zijn brommer door een auto. De artsen geloofden het ook niet maar lieten de zuster haar gang gaan omdat de artsen ook geen oplossing meer wisten voor de gaten in mijn ooms benen. Die gaten waren ruim 10 cm in doorsnede en ruim 5 cm diep en wilden niet sluiten zelfs niet na een jaar in het ziekenhuis. De wonden werden schoongemaakt, zorgvuldig en de honing er op gesmeerd en het de verbetering was dagelijks zichtbaar, de wonden trokken dicht en mijn oom was binnen een aantal maanden uit het ziekenhuis ontslagen.

http://www.wereldomroep.nl/actua/nl/wetenschap/honing050118

http://www.bfactory.nl/ar(...)0Magazine%202004.pdf
pi_59615053
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:00 schreef Kaiju het volgende:

[..]

Waarom niet??
Honing uit de winkel is niet dezelfde honing die ze bijv. in het ziekenhuis gebruiken.

Honing uit de winkel kan sporen bevatten en kan het zelfs erger maken.

Dus weet waar je mee bezig bent
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_59615967
Dat zal ik zeker doen bij mijn volgende operatie haal ik ene fles honing bij de Lidl, voor het geval dat. Mijn moeder had die honing gekocht voor die zuster en dat was gewoon de goedkoopste die er was. Mijn mam is btw zelf zuster van beroep en die rade het me ook aan. Maar bedankt voor de bezorgdheid en de tip
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')