Dat deel van het Pentagon was net gerenoveerd en wel een stukje steviger dan een WTC om die reden. En er waren honderden ooggetuigen.quote:Op zondag 22 juni 2008 21:43 schreef delano.888 het volgende:
Oja en om het pentagon hangen 100 camera's en er is maar een beeldje van de inslag van het "vliegtuig" waarop trouwens geen vliegtuig te zien is, en er vervolgens ook geen 1 deeltje van een "vliegtuig" terug is gevonden, plus dat de vleugels 0,0 schade hebben gedaan..
Nog zoiets.
Tot zo ver ben ik het met je eens.quote:Op zondag 22 juni 2008 20:53 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
[..]
HEt gaat niet om de hoeveelheid energie.
Het gaat bij een botsing om het verschil in sterkte tussen de twee botsende voorwerpen.
Het zwakste object zal het meest vervormen.
Naarmate er meer energie wordt afgegeven zal de vervorming toenemen.
Nu....we hebben een aluminium, dunwandige koker met daarop een neuskegel.
Die botst met hoge snelheid tegen een wand, die bestaat uit stalen kokerbalken die verbonden zijn d.m.v. stalen platen en die aan de achterkant gesteund worden door de betonnen vloeren.
Staal is sterker dan aluminium. De materiaaldikte van het staal zal veel groter zijn dan die van het aluminium.
Dat gebouw is veel sterker dan het vliegtuig. Dus het vliegtuig zal veel meer vervormen dan het gebouw.
Hier ben ik het niet met je eens.quote:Het kan dus nooit zo zijn dat het vliegtuig het gebouw invliegt. Het slaat ertegen te pletter.
Heb je misschien een link naar gedetaillerde info over de constructie? Ik was altijd in de veronderstelling dat het voornamelijk gewapend beton was.quote:Merk ook op dat een ingenieur van Boeing dezelfde mening heeft.
[..]
Aluminium breekt net zo goed als het aan het eind van zijn rek is.
Daarbij was de gebouwwand van staal, niet van alu, gemaakt.
Staal vervormt zeer goed en neemt daarbij veel meer energie op dan alu. Het kan dus veel grotere klappen opvangen.
quote:De ontwerpers van de Twin Towers hielden namelijk rekening met een vliegtuigongeluk; dat wil zeggen: de torens zouden geraakt kunnen worden door landende en opstijgende vliegtuigen die verdwaald waren in de mist en op lage snelheid tegen de torens op zouden botsen. Maar op 11 september maakten de terroristen enorme duikvluchten waardoor de vliegtuigen zelfs boven hun maximumsnelheid vlogen. Een verdubbeling van de snelheid betekent een verviervoudiging van de kinetische energie. De torens waren dus zwaarder beschadigd dan waar mee rekening gehouden was. Mede door de daarop volgende brand werd de constructie van de torens ook van binnenuit aangetast
Wat denk je dat er gebeurt als ik dat blikje met 800 km/h tegen die tafel aan gooi? Die gaat keihard aan bullen hoor.quote:Op zondag 22 juni 2008 22:14 schreef Toryu het volgende:
[..]
Tot zo ver ben ik het met je eens.
[..]
Hier ben ik het niet met je eens.
Het is volgens mij net als je een colablikje platdrukt op een tafel. Het blikje vervormt vrijwel meteen tot op het punt dat al het materiaal bij elkaar gedrukt zit. Als je dan nog op het blikje drukt vervormt het nog nauwlijks, maar kun je wel druk uitoefenen op de tafel.
Soortgelijks gebeurde er volgens mij in die honderste seconde bij impact.
[..]
Heb je misschien een link naar gedetaillerde info over de constructie? Ik was altijd in de veronderstelling dat het voornamelijk gewapend beton was.
Op de wiki van het wtc is overigens te lezen:
[..]
Waarom zouden we in deze genoegen moeten nemen met ooggetuigen als er zo veel camera's zijn? Waarom niet gewoon ook een paar beelden van andere camera's dan die 4 tankstation stills?quote:Op zondag 22 juni 2008 21:57 schreef nietzman het volgende:
Dat deel van het Pentagon was net gerenoveerd en wel een stukje steviger dan een WTC om die reden. En er waren honderden ooggetuigen.
Nog zoiets.
Dat is een goede en terechte vraagquote:Op zondag 22 juni 2008 22:18 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Waarom zouden we in deze genoegen moeten nemen met ooggetuigen als er zo veel camera's zijn? Waarom niet gewoon ook een paar beelden van andere camera's dan die 4 tankstation stills?
Oke, nu zijn camera's en beelden ervan wel opeens betrouwbaar? Als ze er zouden zijn er was niets geks op te zien, dan was het weer een fake geweest.quote:Op zondag 22 juni 2008 22:18 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Waarom zouden we in deze genoegen moeten nemen met ooggetuigen als er zo veel camera's zijn? Waarom niet gewoon ook een paar beelden van andere camera's dan die 4 tankstation stills?
Ik denk dat er ook een gat in je tafel zit.quote:Op zondag 22 juni 2008 22:18 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurt als ik dat blikje met 800 km/h tegen die tafel aan gooi? Die gaat keihard aan bullen hoor.
Ik denk bovenal dat Erasmo dan een wereldrecord had gegooid en bij alle honkbalclubs aan de slag kan!quote:Op zondag 22 juni 2008 22:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook een gat in je tafel zit.
Ik had het ook over de tafelquote:Op zondag 22 juni 2008 22:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook een gat in je tafel zit.
Prop het voor mijn part ergens in een loop ofzo, het gaat om het principe dat het blikje 800 km/h gaat, niet hoe we dat voor elkaar krijgen.quote:Op zondag 22 juni 2008 22:33 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ik denk bovenal dat Erasmo dan een wereldrecord had gegooid en bij alle honkbalclubs aan de slag kan!
Dat idee heb ik ook.quote:Hier ben ik het niet met je eens.
Het is volgens mij net als je een colablikje platdrukt op een tafel. Het blikje vervormt vrijwel meteen tot op het punt dat al het materiaal bij elkaar gedrukt zit. Als je dan nog op het blikje drukt vervormt het nog nauwlijks, maar kun je wel druk uitoefenen op de tafel.
Soortgelijks gebeurde er volgens mij in die honderste seconde bij impact.
Hier is wat meer info :quote:Heb je misschien een link naar gedetaillerde info over de constructie? Ik was altijd in de veronderstelling dat het voornamelijk gewapend beton was.
Volgens de verkeersleiding waren de capriolen die ze op radar zagen al moeilijk voor een straaljager.quote:Maar op 11 september maakten de terroristen enorme duikvluchten waardoor de vliegtuigen zelfs boven hun maximumsnelheid vlogen.
Hoe verklaar je dit gaatje dan?quote:Op zondag 22 juni 2008 20:53 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
[..]
HEt gaat niet om de hoeveelheid energie.
Het gaat bij een botsing om het verschil in sterkte tussen de twee botsende voorwerpen.
Het zwakste object zal het meest vervormen.
Naarmate er meer energie wordt afgegeven zal de vervorming toenemen.
Nu....we hebben een aluminium, dunwandige koker met daarop een neuskegel.
Die botst met hoge snelheid tegen een wand, die bestaat uit stalen kokerbalken die verbonden zijn d.m.v. stalen platen en die aan de achterkant gesteund worden door de betonnen vloeren.
Staal is sterker dan aluminium. De materiaaldikte van het staal zal veel groter zijn dan die van het aluminium.
Dat gebouw is veel sterker dan het vliegtuig. Dus het vliegtuig zal veel meer vervormen dan het gebouw.
Het kan dus nooit zo zijn dat het vliegtuig het gebouw invliegt. Het slaat ertegen te pletter.
Merk ook op dat een ingenieur van Boeing dezelfde mening heeft.
[..]
Aluminium breekt net zo goed als het aan het eind van zijn rek is.
Daarbij was de gebouwwand van staal, niet van alu, gemaakt.
Staal vervormt zeer goed en neemt daarbij veel meer energie op dan alu. Het kan dus veel grotere klappen opvangen.
Goeie inderdaad.quote:Op zondag 22 juni 2008 23:33 schreef Fixers het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dit gaatje dan?
[ afbeelding ]
Ook vliegtuig, ook aluminium, ook holle buis tegen een gebouw van gewapend beton. Dan was dat vliegtuig al behoorlijk verzwakt, er was immers al een motor in het IJsselmeer gedonderd en wilde de piloot koste wat kost níet op die flat mikken.
topic sluiterquote:Op zondag 22 juni 2008 23:33 schreef Fixers het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dit gaatje dan?
[ afbeelding ]
Ook vliegtuig, ook aluminium, ook holle buis tegen een gebouw van gewapend beton. Dan was dat vliegtuig al behoorlijk verzwakt, er was immers al een motor in het IJsselmeer gedonderd en wilde de piloot koste wat kost níet op die flat mikken.
Logica? Dan moet je Mr. Spock even erbijhalen.quote:Op zondag 22 juni 2008 23:56 schreef nietzman het volgende:
Topicsluiter? Je denkt toch niet dat de gemiddelde nutter zich uit de weg laat slaan door een klein stukje logica?.
ik kom niet meer bij, echt hoorquote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dus volgens jou staan die twee torens nog gewoon in New York, maar zijn ze met CGI weggewerkt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |