quote:Op vrijdag 20 juni 2008 22:07 schreef cattie het volgende:
Silke spreek ik ook uit als Sil-ke. Zielke klinkt een stuk minder. Ik zet hem in mijn lijstje, kijken wat ik er over een tijdje van vind.
Sil en Tijl gaan volgens mij vaak wel goed, Paul vind ik qua uitspraak erg lastig met mijn accent (Achterhoeks). Bij mij klinkt het als Poal.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 22:15 schreef bixister het volgende:
ja, precies, dat 'Poal'-effect ken ik ook uit het Twents vooral. en dat kun je daar ook bij Tijl verwachten, hetgeen iets als 'Tèèl' oplevert. (net als bij bijl). Sil gaat wel denk ik, maar in combinatie met die -ke kan 't ook 'Siwke' worden. naja ik stop met zeuren.oja nog 1 vraag, heb je ook al aan 't omgekeerde gedacht? Lis, Lies of (-je, -ke).
![]()
De hond van mn collega heet Jip, die associcatie leg ik dus met die naam. Op zich wel een leuke naam.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 22:03 schreef Smirre het volgende:
Ach, dit is het namentopic tenslotte: hier heten de containers gewoon containers.![]()
Ontopic: Ik vind Ot ook stoer. En ach, als kinderen willen schelden kun je van bijna alle namen iets lelijks maken. Ik heb bij jou een beetje een Annie MG Schmidt/Fiep Westendorp-gevoel...poppejans...Ot(je)... Het schiet me ineens te binnen: ik vind Jip ook leuk. Voor een meisje.
Zoals Elian (Alien) bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 00:38 schreef Leah het volgende:
En dat hij/zij zich misschien ook nog in internationale situaties voor moet stellen? Ofzo?
zo heet de zwager van mijn opa ook.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 09:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb een oom en tante en die heten Dick en Kockie.![]()
En vooral hij maat zijn Engelse naam erg waar.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |