abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juni 2008 @ 12:16:29 #1
85019 Imzadi
Hmmmm.....
pi_59546904
Ik heb een paar hele grote muren glad te maken. Hier en daar is de muur een beetje beschadigd en er zitten nog hele kleine 'pluisjes' behang op.

Heeft iemand ervaring met het gebruik van Alabastine Muurglad?
Werkt dat zo makkelijk als ze aangeven en is het resultaat echt mooi?
Heb je misschien nog tips bij het gebruik van dit spul?
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk vaak groter dan in theorie.
  Moderator vrijdag 20 juni 2008 @ 12:18:43 #2
9859 crew  Karina
Woman
pi_59546975
Wat een ontzettend stom filmpje zeg.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_59547045
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 12:18 schreef Karina het volgende:
Wat een ontzettend stom filmpje zeg.
Zeker maar zier er veelbelovend uit.
Zal alleen wel goud kosten.....

TS, als het om een beperkt aantal gaatjes in je muren gaat en de rest is wel gewoon glad zou ik gewoon een kleine verpakking roodband nemen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 20 juni 2008 @ 12:36:44 #4
23056 diomedes
Koning ToTo wolf blaat....
pi_59547424
Wij hebben onze beneden-muren ermee gedaan en het resultaat is wel aardig.
Het kost veel geld, maar voor de wat minder handige kun je een lelijke muur er aardig van oplaten knappen.

Ik vind wel dat het spul een stuk sneller droogd dan op de beschrijving (misschien toch een beetje muur en situatie afhankelijk.) Hierbij moet je wel goed plannen hoe je het gaat doen, want je kunt het verschil soms in banen zien als je het niet goed doet. Als je het spul te veel laat drogen voor je het goed gladgestreken hebt, gaat je zeem ribbels maken.
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
pi_59547619
Onze stukadoor stukt voor 10 euro de m2 inclusief materiaal. Hij doet dit superstrak. Ik zou hier nooit aan beginnen... Het spul is echt heel duur en de vraag is of het resultaat net zo mooi is.
Overigens is het filmpje inderdaad grappig. In dit soort filmpjes zijn het altijd de vrouwen die klussen terwijl in de praktijk een vrouw dit soort dingen nooit zal doen. Wat overigens het grappige is dat de "handen" die het werk uitvoeren niet dezelfde zijn als de handen van de vrouw uit de commercial.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  vrijdag 20 juni 2008 @ 12:48:42 #6
23056 diomedes
Koning ToTo wolf blaat....
pi_59547729
quote:
Onze stukadoor stukt voor 10 euro de m2 inclusief materiaal. Hij doet dit superstrak. Ik zou hier nooit aan beginnen... Het spul is echt heel duur en de vraag is of het resultaat net zo mooi is.
Een stucadoor doet het inderdaad mooier, maar dat heeft niets met het spul te maken, het gaat erom dat de eindgebruiker in dit gevaal het een stuk mooier doet dan dat hij het spul gebruikt van een stukadoor. En niet iedereen heeft een stukaduur die stuukt voor een tientje de m2
quote:
Overigens is het filmpje inderdaad grappig. In dit soort filmpjes zijn het altijd de vrouwen die klussen terwijl in de praktijk een vrouw dit soort dingen nooit zal doen.
Onzin, er zijn genoeg vrouwen die dit WEL doen, ook vrouwelijke vrouwen. Het komt WEL erg weinig voor.
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
  vrijdag 20 juni 2008 @ 12:53:20 #7
85019 Imzadi
Hmmmm.....
pi_59547841
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 12:21 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Zeker maar zier er veelbelovend uit.
Zal alleen wel goud kosten.....

TS, als het om een beperkt aantal gaatjes in je muren gaat en de rest is wel gewoon glad zou ik gewoon een kleine verpakking roodband nemen.
Het gaat om 2 muren van 13 m bij 3m hoog, in een woning uit 1905. Je kunt je voorstellen dat deze muren al heel wat mee hebben gemaakt.
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk vaak groter dan in theorie.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 12:56:47 #8
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_59547941
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 12:44 schreef dahei het volgende:
Overigens is het filmpje inderdaad grappig. In dit soort filmpjes zijn het altijd de vrouwen die klussen terwijl in de praktijk een vrouw dit soort dingen nooit zal doen. Wat overigens het grappige is dat de "handen" die het werk uitvoeren niet dezelfde zijn als de handen van de vrouw uit de commercial.
woont die stukadoor in den haag, dan mag ie bij mij ook even langskomen voor die prijs!
  vrijdag 20 juni 2008 @ 13:02:56 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59548143
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 12:53 schreef Imzadi het volgende:

[..]

Het gaat om 2 muren van 13 m bij 3m hoog, in een woning uit 1905. Je kunt je voorstellen dat deze muren al heel wat mee hebben gemaakt.
Zeker bij dat oppervlak zou ik een stukadoor inhuren.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 13:06:38 #10
85019 Imzadi
Hmmmm.....
pi_59548239
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 13:02 schreef sanger het volgende:

[..]

Zeker bij dat oppervlak zou ik een stukadoor inhuren.
Het probleem is dat de verbouwing van deze woning al veel meer heeft gekost dan geplanned, en dat het inhuren van een stukadoor gewoon te veel geld zou kosten. We moeten het dus gewoon zelf doen. Eigenlijk zoeken we dus een goede, snelle en goedkope manier.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 13:10:37 #11
65960 sanger
pi_59548365
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 13:06 schreef Imzadi het volgende:

[..]

Het probleem is dat de verbouwing van deze woning al veel meer heeft gekost dan geplanned, en dat het inhuren van een stukadoor gewoon te veel geld zou kosten. We moeten het dus gewoon zelf doen. Eigenlijk zoeken we dus een goede, snelle en goedkope manier.
De drie dingen die je in je laatste zin noemt gaan vaak niet samen....

Het hoeft niet zo gek duur te zijn. Bij dat oppervlak kost het je circa 12-13 euro wit per m2.

2x13x3 = 78 m2. 78 x 13 = ¤ 1.000,= ongeveer.

Reken nu eens uit hoeveel je aan dat spul kwijt bent?
pi_59548653
Als je een oude bagger muur hebt.. kun je soms veel beter gipsplaten er tegen aan knallen. En dan die naden mooi afstrijken en spuiten of verven. Achter de gips platen kun je electrishe draden zetten eventueel. En je eventuele scheve muren kun je meteen aanpassen.

Volgens mij is dit spul alleen geschikt voor kleine oppervlakten. En idd, als je muur hard zuigd, zal het sneller drogen dan verwacht, dan zit je met een probleem. Dan moet je het eerst voorstrijken met speciaal spullie. En dán pas de muur afwerken. Volgens mij moet je wel enigszins handig zijn om dit helemaal glad te krijgen, dan kun je idd net zo goed een zakje rood band of geelband halen en zelf de stucadoor uithangen. Maar als je gaat smeren (dat product of zelf aangemaakt gips).. maak dan je borst maar nat het is zwaar werk als je over grote oppervlakten spreekt.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 13:24:05 #13
85019 Imzadi
Hmmmm.....
pi_59548823
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 13:10 schreef sanger het volgende:

[..]

De drie dingen die je in je laatste zin noemt gaan vaak niet samen....

Het hoeft niet zo gek duur te zijn. Bij dat oppervlak kost het je circa 12-13 euro wit per m2.

2x13x3 = 78 m2. 78 x 13 = ¤ 1.000,= ongeveer.

Reken nu eens uit hoeveel je aan dat spul kwijt bent?
Nee, ik snap dat dit niet altijd samen gaat Maar het was even om het idee over te brengen.

Volgens de berekenintg op de website van MuurGlad, heb ik voor dit oppervlak 33 liter nodig. Dus 3 bakken van 10 en 1 bak van 5 liter. Kan even niet zo snel een prijs per bak vinden, maar ik kan me niet voorstellen dat dit meer dan 200 euro zal kosten.
pi_59548879
Maak er maar 4 bakken van 10 liter van

ik kan me niet voorstellen dat 2 bakken voldoende is voor een muur van 13x3 meter.... het ligt enorm aan je muur denk ik. Hoe glad of niet glad is tie??
  vrijdag 20 juni 2008 @ 13:32:14 #15
85019 Imzadi
Hmmmm.....
pi_59549052
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 13:18 schreef Kaiju het volgende:
Als je een oude bagger muur hebt.. kun je soms veel beter gipsplaten er tegen aan knallen. En dan die naden mooi afstrijken en spuiten of verven. Achter de gips platen kun je electrishe draden zetten eventueel. En je eventuele scheve muren kun je meteen aanpassen.

Volgens mij is dit spul alleen geschikt voor kleine oppervlakten. En idd, als je muur hard zuigd, zal het sneller drogen dan verwacht, dan zit je met een probleem. Dan moet je het eerst voorstrijken met speciaal spullie. En dán pas de muur afwerken. Volgens mij moet je wel enigszins handig zijn om dit helemaal glad te krijgen, dan kun je idd net zo goed een zakje rood band of geelband halen en zelf de stucadoor uithangen. Maar als je gaat smeren (dat product of zelf aangemaakt gips).. maak dan je borst maar nat het is zwaar werk als je over grote oppervlakten spreekt.
Ik ben behoorlijk handig, al zeg ik het zelf.
Ik ben er van overtuigd dat zelf aangemaakte gips zwaarder werk zal zijn dan rollen en vegen van dat MuurGlad spul.

Gipsplaat is inderdaad ook een goed idee, maar vergis je niet in de hoeveelheid werk die dáár in gaat zitten. (Tengels op de muren plaatsen [lees: in een brakke muur vastboren], gipsplaten op maat maken [plafond is niet één recht stuk], platen plaatsen, gipsschroeven vastmaken, naden en schroefgaten afstrijken, schuren, nogmaals afstrijken waar nodig.) Heb alle binnenmuren uit de woning gehaald en opnieuw neergezet met gips op 2 bij 3tjes, dus heb daar in ieder geval al veel ervaring mee.

Bedankt voor je reactie!
  vrijdag 20 juni 2008 @ 13:38:14 #16
85019 Imzadi
Hmmmm.....
pi_59549210
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 13:26 schreef Kaiju het volgende:
Maak er maar 4 bakken van 10 liter van

ik kan me niet voorstellen dat 2 bakken voldoende is voor een muur van 13x3 meter.... het ligt enorm aan je muur denk ik. Hoe glad of niet glad is tie??
Hij is redelijk glad. Alleen is er goed te zien dat 'ie al veel heeft meegemaakt. De woonkamer (waar ik het over heb) was vroeger een 'en suite', dus je kunt nog duidelijk zien dat er vroeger een scheidingsmuur in heeft gestaan. Verder hier en daar wat putjes en boorgaatjes.

Het is een bakstenenmuur (enkelsteens, met de smalle kant tussen ons en de buren in), met daaroverheen een laag cement (of zo). Dit cement is niet echt supermooi, vandaar ook dat er iets overheen moet.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 13:50:22 #17
65960 sanger
pi_59549569
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 13:38 schreef Imzadi het volgende:

[..]

Hij is redelijk glad. Alleen is er goed te zien dat 'ie al veel heeft meegemaakt. De woonkamer (waar ik het over heb) was vroeger een 'en suite', dus je kunt nog duidelijk zien dat er vroeger een scheidingsmuur in heeft gestaan. Verder hier en daar wat putjes en boorgaatjes.

Het is een bakstenenmuur (enkelsteens, met de smalle kant tussen ons en de buren in), met daaroverheen een laag cement (of zo). Dit cement is niet echt supermooi, vandaar ook dat er iets overheen moet.
Kun je niet volstaan met alleen de gaten en slechte plekken bijwerken met roodband? Vervolgens de hele muur met een redelijk fijn schuurpapiertje mooi glad schuren en vervolgens behangen.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 14:13:13 #18
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_59550251
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 13:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Kun je niet volstaan met alleen de gaten en slechte plekken bijwerken met roodband? Vervolgens de hele muur met een redelijk fijn schuurpapiertje mooi glad schuren en vervolgens behangen.
Behangen zal het sowieso worden denk ik.
Kan me niet voorstellen dat je als leek de muur met dat alabastine spul saus-glad krijgt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 20 juni 2008 @ 14:14:55 #19
65960 sanger
pi_59550307
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 14:13 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat je als leek de muur met dat alabastine spul saus-glad krijgt.
Ik ook niet
  vrijdag 20 juni 2008 @ 14:26:09 #20
85019 Imzadi
Hmmmm.....
pi_59550629
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 14:13 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Volgens mij wil m'n vriendin het geverfd hebben. (Ondertussen weet ik het eigenlijk niet meer... )
  vrijdag 20 juni 2008 @ 14:33:43 #21
65960 sanger
pi_59550826
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 14:26 schreef Imzadi het volgende:

[..]

Volgens mij wil m'n vriendin het geverfd hebben. (Ondertussen weet ik het eigenlijk niet meer... )
Zolang jij de baas bent in huis moet dat geen probleem zijn

OT: dan zou ik het zeker weten laten stuuken. Slecht stuukwerk icm geverfde muren blijf je zien en ga je je aan irriteren.
pi_59551625
Oh je muur voegen hangen er dus nog netjes in, dat scheeld een hoop opvullen natuurlijk. Toch aan denken om gaten van te voren vast op te vullen mischien.

Het aanbrengen van stucwerk is niet zo enorm zwaar. Het afwerken en glad krijgen uiteindelijk is veel werk. Maar dat zal voor die Muurglad ook gelden.

Denk ook aan: Boven aan beginnen, het stucwerk "zakt" namelijk uit tijdens het verwerken dervan. Dan naar beneden en zijwaards werken. En voor de laatste gladde afwerking, gebruik je het best een grote spons ene een emmer water gebruiken om alles glad te soppen..
pi_59571794
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 12:56 schreef becky27 het volgende:

[..]

woont die stukadoor in den haag, dan mag ie bij mij ook even langskomen voor die prijs!
Leiden, dus wel in de buurt. PM me maar even voor zijn nummer. Ik weet overigens niet zeker of hij nog steeds dezelfde tarieven heeft. Ik heb het een half jaar geleden laten doen. Als het is gestegen zal het echter niet veel gestegen zijn.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_59571820
Ga er maar vanuit dat je anderhalf tot twee keer zoveel nodig hebt als op de verpakking staat. Dat spul zal iets van 50 á 60 euro kosten per verpakking 10 liter. Reken op zo'n 250 euro. Daar komt nog voorstrijk bij (dat is niet zo duur) en de arbeid. Ik heb mijn stucadoor aan het werk gezien en hij was goed moe na zo'n muur. Vergelijk de arbeid niet met het verfen van een muur, dit is veel zwaarder spul wat je al snel gaat voelen in je rug en armen.
Mocht je toch perse dit spul willen gebruiken, probeer dan eerst eens een klein muurtje voordat je met de grote aan de slag gaat. Als het niet goed gaat moet je alles er weer af halen.
  maandag 23 juni 2008 @ 10:02:38 #25
85019 Imzadi
Hmmmm.....
pi_59619888
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 08:18 schreef dahei het volgende:
Ga er maar vanuit dat je anderhalf tot twee keer zoveel nodig hebt als op de verpakking staat. Dat spul zal iets van 50 á 60 euro kosten per verpakking 10 liter. Reken op zo'n 250 euro. Daar komt nog voorstrijk bij (dat is niet zo duur) en de arbeid. Ik heb mijn stucadoor aan het werk gezien en hij was goed moe na zo'n muur. Vergelijk de arbeid niet met het verfen van een muur, dit is veel zwaarder spul wat je al snel gaat voelen in je rug en armen.
Mocht je toch perse dit spul willen gebruiken, probeer dan eerst eens een klein muurtje voordat je met de grote aan de slag gaat. Als het niet goed gaat moet je alles er weer af halen.
We hebben inderdaad besloten om eerste een kleine muur te proberen, en dan het resultaat te evlueren.

Allemaal hartelijk bedankt voor de reactie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')