abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juni 2008 @ 00:08:50 #201
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_59693927
Ik fietste net langs de dam en zag een groepje duitslandsupporters met vlaggen lawaai maken bij een tramhalte. Een paar jaar geleden had iedereen vast gedacht 'hoe halen ze het in hun hoofd om met DIE vlag te wapperen, zielig voor de bejaarden etc.' maar waarschijnlijk vond iedereen het nu een leuk beeld. Ik wel in ieder geval.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_59694397
Toch vind ik het jammer. Maar ter compensatie van het verlies van Turkije heb ik dan wel weer een heel slecht bandje gezien waarvan de zangeres in haar ondergoed op de bar tekeer stond te gaan, dat wel.

Godogd, echt, die nummer had IK kunnen schrijven!
pi_59696578
Met taalfouten en al.
pi_59696580
Jongens, ik ben ziek.
pi_59696911
Ben je ziek, ga dan yoga-en.
Aldus.
pi_59697126
Doe ik ook.
pi_59697224
Ik heb 1 yoga 'oefening' in mijn setje oefeningen die ik elke ochtend doe om mijn rug wat los te krijgen. Prima oefening. Mijn vriendin is ook groot fan, maar het is mij toch wat te zweverig, ze moet haar les dan aan iemand opdragen enz.
Aldus.
pi_59697237
Mijn yoga lijkt meer op een fascistoïde trainingskamp dan dat het zweverig is.
pi_59697284
Ligt dat aan de leraar of aan de leerlingen?
Aldus.
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:29:26 #210
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59697517
Poesje van de dag!

pi_59697703
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:14 schreef Z het volgende:
Ligt dat aan de leraar of aan de leerlingen?
Aan de opzet van de yoga.
pi_59697754
Helpt yoga ook bij mensen met PDS? .
pi_59698403
Ik heb me net gewassen met anderhalve liter Spa Marie-Henriette.
anonieme razernist
pi_59698709
Geen water meer in de provincie?
pi_59698775
Nee, het is beter voor mijn huid.

Ja dus. Storinkje oid, grmbl.
anonieme razernist
pi_59698858
Het water in de stortbak van het toilet is ook schoon hoor.
pi_59699110
Dat was al opgedronken door de buurkinderen.
anonieme razernist
pi_59700320
Leerlingen van mijn Atheneum 2 klas hebben een opstel geschreven over nationalisme.
In het computerlokaal, terwijl ik zit te internetten. Briljant.

En dan krijg ik onder meer te lezen:
quote:
Mijn mening over het nationalisme heeft twee kanten. Aan de ene kant ben ik voor nationalisme omdat het volgens mij goed is om je samen met een groep één te voelen en dus ook als een groep bij elkaar te horen. Maar het nadeel van het nationalisme vind ik dat als groepen uiteindelijk bij elkaar horen sommige van die groepen denken dat ze dan meteen de beste zijn. En ik vind het helemaal raar dat hierdoor gelijk oorlogen ontstaan.
Conclusie: ik ben voor nationalisme als ze maar niet gelijk denken dat ze de beste zijn en dus de baas gaan spelen.
Genuanceerde, politiekcorrecte veertienjarigen. .
The real is always way ahead of what we can imagine.
  donderdag 26 juni 2008 @ 14:11:31 #219
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_59705120
Wat snoezig zeg. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 26 juni 2008 @ 14:13:34 #220
37950 JAM
pi_59705188
Volgens mij geloofde ik toen in het communisme, toen ik veertien was.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_59707029
Ik in absolute dictatuur. En nog altijd.
pi_59707035
Maar dan wel geregeerd door de filosoof.
pi_59707046
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 14:13 schreef JAM het volgende:
Volgens mij geloofde ik toen in het communisme, toen ik veertien was.
Ik was anarchist, toen .
pi_59711510
Ik ook communisme. Ik had hamer-en-sikkel-oorbellen en wist allerlei wetenswaardigheden over Karl Liebknecht en Rosa Luxemburg. En van hun geschriften snapte ik geen donder.
  donderdag 26 juni 2008 @ 18:59:07 #225
11923 I.R.Baboon
pi_59711883
Ik was toen een extreem onschuldig christelijk jongetje.
  donderdag 26 juni 2008 @ 19:00:26 #226
11923 I.R.Baboon
pi_59711904
En ik heb zojuist van m'n eerste salaris lekker geshopt bij Concerto. En ik mag morgen iets echts belangrijks doen op m'n werk. En ik heb zo een feestje. En er is voetbal. En de zon schijnt. En één van m'n beste vrienden hoorde vandaag dat ie de promotieplek gekregen heeft die hij begeerde. Ja, mensen, het is allemaal wel dragelijk.
pi_59712496
.
  donderdag 26 juni 2008 @ 19:30:10 #228
11923 I.R.Baboon
pi_59712611
Ik heb oa de Smiths gekocht. Er waren vast veel andere TTK'ers die dat wél luisterden toen ze veertien waren.
pi_59712688
Shoppen. Tsk. Je bent toch geen homo.
pi_59712945

[ Bericht 18% gewijzigd door Claudia_x op 26-06-2008 19:55:16 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_59713415
Van die roze truien wisten we al hoor.
Aldus.
  donderdag 26 juni 2008 @ 20:10:41 #232
11923 I.R.Baboon
pi_59713511
Ik had het gelezen, Claudia, wat was er bij nader inzien niet goed?
pi_59714919
Ik snap er ook weinig van.
pi_59720123
Ik heb morgen vrij. Niet ingeroosterd voor surveillance
Ik denk dat het uitslapen, fietsen en bandje kijken wordt. Wellicht nog in die volgorde ook.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 01:52:40 #235
37950 JAM
pi_59722219
IR, ik maak me zorgen om je. Volgens mij ben ik niet de enige. De Smiths? Shoppen? Interessant werk? Je lijkt wel een... een... een burgermannetje.
pi_59722796
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 27 juni 2008 @ 08:13:42 #237
11923 I.R.Baboon
pi_59723439
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 01:52 schreef JAM het volgende:
IR, ik maak me zorgen om je. Volgens mij ben ik niet de enige. De Smiths? Shoppen? Interessant werk? Je lijkt wel een... een... een burgermannetje.
Dat bén ik ook. JAM. Dat bén ik ook. Ter compensatie heb ik deze week dagelijks een feestje of iets soortgelijks gehad, maar dat ga ik ook niet lang trekken.
pi_59723603
Burgerlijkheid is de nieuwe bohème, mensen.
pi_59728573
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 20:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik had het gelezen, Claudia, wat was er bij nader inzien niet goed?
Het is niet leuk om nergens écht bij te horen.
pi_59728664
Ik zat daar toevallig vanochtend op het rijwiel over na te denken. Ik vind het zelf wel een prettige positie in het leven, hoewel het in het dagelijkse sociale verkeer wel eens vervelend kan zijn om met je interesses en gesprekkstof nèt naast de ervaringswereld van anderen te zitten.
pi_59728716
Ik denk dat zoveel mensen het gevoel hebben dat ze nergens echt bij horen, dat zij de grootste groep vormen
pi_59728794
Dat is ook weer zo, ShadyLane.
pi_59728893
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:19 schreef Gellius het volgende:
Ik zat daar toevallig vanochtend op het rijwiel over na te denken. Ik vind het zelf wel een prettige positie in het leven, hoewel het in het dagelijkse sociale verkeer wel eens vervelend kan zijn om met je interesses en gesprekkstof nèt naast de ervaringswereld van anderen te zitten.
Ja, goed, maar als je dan onder de intellectuelen komt, dan moet je links zijn en mag je niet van voetbal houden. Als je bij de voetballiefhebbers zit, dan mag je niet over politiek praten en moet je bitterballen eten. In een groepje niet-bitterballenetende dames behoor je weer je borsten en biseksuele gevoelens te bespreken.

Het is zo vermoeiend. En ik word er treurig van.
pi_59729129
Sociaal doen is ook gewoon vermoeiend, zeiden mijn collega en ik gisteravond nog tegen elkaar, op de terugweg na de diploma-uitreiking. Alleen als je onder gelijkgestemden bent, is het dat niet (of iig minder).
pi_59729169
Ik begrijp het. Zo heb ik dat ook. Met de collegae van de IT valt niet over subtiele weetjes van de 19e eeuwse cultuurgeschiedenis te praten, met oud studiegenoten krijg je alleen horrorhelpdeskverhalen te horen, de cultuurminnaars verstrakken weer als je zegt dat je in de IT zit, academische kennissen van de teerbeminde vertonen een holle blik als je zegt dat je in het HBO werkt, lui uit het facilitair bedrijf denken me een plezier te doen door schuine opmerkingen te plaatsen over mijn vele studentes, stagiars kunnen over niets anders dan auto's en World of Warcraft babbelen. Ik snak soms naar een klein kaliber zakpistool.
pi_59729277
pi_59729309
In verschillende subgroepjes pas je je aan aan de daar heersende gespreksonderwerpen/interesses ja. Ik heb daar geen moeite mee, ik hoef niet altijd over AL mijn interesses te praten. Ik vind het alleen vermoeiend als het echt ver van me af staat. Maar in je vriendenkring heb je toch de mensen verzameld die in elk geval IETS met je delen, en dus gaat het dan daarover en niet over al het andere. Want daar heb je weer andere mensen voor.

Zo erg is het allemaal niet Zolang je je verre houdt van mensen waar je echt niets mee hebt. Ik heb laatst nog een verjaardag gemeden om die reden.
pi_59729640
Ach nee. Ik heb nog wel altijd veel moeite om mijn desinteresse en verveling succesvol te verbergen. In die zin vrees ik dat ik een grootverbruiker van diezelfde holle blik ben. Meestal zijn dat de avonden waarop ik teveel drink. En die dertigersfeestjes zìjn al zo verschrikkelijk saai.
pi_59729712
Ik wilde er al niet over beginnen dat drank voor mij een belangrijke steun is op die momenten.

Bij bandjes trouwens precies hetzelfde. Als het een kutoptreden is drink ik veel meer.
pi_59730952
Ah, ik had gisteren ook zo'n ervaring. Een ik voel me zo onbegrepen-ervaring.

Ik heb in mijn jeugdig enthousiasme ( ) een project op poten gezet op mijn huidige school voor de bovenbouw havo. Een superidee, met een paar mensen die ook enthousiast werden over dit superidee. Hard gewerkt aan dit project, maar de nieuwe teamleider onder wiens supervisie dit moet gebeuren, snapt er helemaal niets van. Wil het niet snappen, ziet alleen maar beren op de weg, laat geen betrokkenheid zien. En ik heb haar de afgelopen weken meerdere malen gevraagd om haar visie, feedback, ideeën etc. Maar er komt niets. Het is een hol vat. Zonder enige bevlogenheid, bezieling. Nu heb ik gisteren de boel op de spits gedreven onder het mom: ik ga hier weg en is het project bij jou in goede handen? En er kwam nog steeds niets uit, behalve dingen als: ach, het project is nu al redelijk gevorderd dus dan is het zonde om te stoppen...
Toen ik mijn frustratie liet blijken over haar gebrek aan inhoud, visie en passie keek ze me aan of ik gek was. Nou, ik vind dat je wel erg fel bent nu hoor.

Ik kan dan niet aardig blijven.
The real is always way ahead of what we can imagine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')