Gisteren, lag ik ziek op bed.
Toen hadden wij eigenlijk een woningbezichtiging. We waren 8e kandidaat.
Vandaag om 5 uur, uiterlijk, mocht je laten weten of je interesse had.
Dus ik belde vanochtend, dat ik gisteren ziek was, maar dat we wel graag de woning wilden zien.
Als alle 7 voor ons zouden weigeren, of we dan nog even mochten kijken en dan evt. ja of nee zeggen.
Dus, ik zou worden teruggebeld.
Nog niets gehoord, dus net zelf nog even gebeld, want wil een kans toch niet laten schieten, ging het gesprek zo:
-Goedemiddag, met Faithy uit Arnhem, ik had een vraagje: vanochtend gebeld over <lees bovenstaande> en vroeg mij af of ik nog gebeld ging worden: wil graag weten waar ik aan toe ben.
"Ja, nee, vanochtend zegt u? Normaal hebben wij 2 werkdagen de tijd om u terug te bellen

"
-Ja, leuk, maar daar heb ik niet zoveel aan, want ik wil weten waar ik aan toe ben. Straks krijg ik namelijk te horen dat kandidaat 9 hem heeft geaccepteerd 'omdat wij niets lieten horen' of 'er niet waren'.
"Ja, maar dat is dan heel vervelend...."
-Mevrouw, het is een vrij simpele vraag: mogen wij, als kandidaat 1 tot 7 weigeren/niet reageren, de woning nog zien? Wij willen namelijk niet NU accepteren zonder te zien, met het risico dat we straks een woning hebben die ons niet bevalt...
"Ja, nou, dat weet ik niet. Wilt u dat echt weten?"
-Anders had ik niet gebeld...
"Ja.. nou.. ik ga wel even vragen. Om welk adres gaat het? "
-Zwanen<insertstraat/laan/pad> <nummer>
"Zwane? met een e?"
-ZwaneN<insertstraat/laan/pad>
"met een -n dus...?"
-ja
"welk nummer?"
*adem in*
*adem uit*
<nummer>
"ok"
-wachtmuziekje van 10 minuten dat alleen het refreint herhaalt de hele tijd-
"Nou mevrouw, ik heb het nagevraagd."
-En?
"U moet dan nu de woning accepteren"
-Nou... ik accepteer liever niet iets wat ik niet gezien heb. Vandaar mijn vraag of we dus meekonden met de volgende aanbiedingsgroe....
"ja, maar als ze hebben nog tot 5 uur om te reageren. Wij kunnen u dan toch niet zeggen of u de volgende bent?"
-Nee mevrouw, ik wil alleen weten OF we, ALS de andere weigeren, nog een kans krijgen, of dat we er meteen uitliggen omdat we niet konden komen kijken.
"Jaaahaaa, maar.... wij kunnen toch niet zien of de rest heeft geweigerd?"
-Dat wéét ik, ik werk zelf bij een woningbouwvereniging, ik wil alleen weten of Portaal het toestaat dat mensen later te kijken als de voorgangers weigeren/niet reageren!
"Dus u weet hoe het werkt? Mooi!"
-Ok, laat maar, bedankt..