abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59669556
@Ajwonline

Voor jou heb ik speciaal een account aangemaakt, omdat ik zo'n situatie van dichtbij heb meegemaakt. Misschien kan ik je ook wat helpen hier...

Ik begrijp heel goed dat je wilt 'uitbreken' en jezelf wilt zijn. Al die jaren heb je jezelf onderdrukt doordat een sterkere persoonlijkheid je heeft overheerst en gemanipuleerd (Misschien zonder dat ze het door heeft...).

Ik kan je vertellen dat het mogelijk is om jezelf te leren zijn zonder dat je je vrouw en kinderen hoeft te verliezen.

Je vrouw is niet gewend dat jij je mening geeft. Toen ze je ontmoette was zij waarschijnlijk degene die wat zelfverzekerder was dan jij. Eigenlijk heeft ze toen geen realistisch beeld van je mee gekregen, omdat je het toeliet om zoveel van jezelf op te offeren, om haar maar gelukkig te houden.

Stap één is om ook HAAR bewust te maken van het feit dat je jezelf niet kan zijn. Misschien zijn er ook dingen die zij doet die jij niet zo leuk vindt, maar ze wel altijd toelaat. Hoe zou zij het vinden als ze dat niet meer mocht doen? Confronteer haar daar eens mee, zonder meteen ruzie te maken. Dingen die voor haar vanzelfsprekend zijn, haar vrijheden...hoe zou ze het vinden als jij daar ineens moeilijk over gaat lopen doen?

Even wat vragen:

1. Laat ze met letterlijke woorden weten dat ze bepaalde dingen die je leuk vindt afkeurt of doet ze dat met blikken of andere vormen van manipulatie?
2. Hoe staan je schoonouders tegenover jou? Is die band altijd positief geweest? Hebben ze je vanaf dag één geaccepteerd?

Tot zover even...

[ Bericht 3% gewijzigd door iksnapje op 25-06-2008 11:19:46 ]
pi_59669756
@iksnapje, wees niet zo zeker, misschien vindt zijn vrouw het wel prettig als hij wat straighter en mannelijker wordt. Voelt zij zich ook vrouwelijker. Niets is zo erg als iemand die alles maar over zich heen laat gaan en nooit initiatief neemt
Jusqu'ici tout va bien...
  woensdag 25 juni 2008 @ 10:18:06 #128
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_59669938
Dit topic doet me toch zo denken aan dat fragement van daar vliegende panters, die 3 vaders die onder juk van hun moderne vrouw leven
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  woensdag 25 juni 2008 @ 10:33:08 #129
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_59670328
God, wat ben ik blij dat ik niet zo ben zeg.
pi_59670549
@Manono
Ik ben het met je eens dat een vrouw dat doorgaans verlangt. Dat is zeer begrijpelijk. Maar dan moet een vrouw dat wél op de juiste manier te kennen geven, zonder de man te manipuleren, te dwingen, uit te kafferen, etc...Want dan bereik je dus alleen maar dat zo'n man als AjwOnline dingen STIEKEM gaat doen...
pi_59670590
@Honda1990.
Check, gezien! Lachen hoe ze op de 'discovloer' al hun frustraties uitten...
  Moderator woensdag 25 juni 2008 @ 10:44:13 #132
5428 crew  miss_sly
pi_59670594
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:42 schreef iksnapje het volgende:
@Manono
Ik ben het met je eens dat een vrouw dat doorgaans verlangt. Dat is zeer begrijpelijk. Maar dan moet een vrouw dat wél op de juiste manier te kennen geven, zonder de man te manipuleren, te dwingen, uit te kafferen, etc...Want dan bereik je dus alleen maar dat zo'n man als AjwOnline dingen STIEKEM gaat doen...
Het ligt niet aan haar, het ligt aan hen samen. Wel erg gemakkelijk om hem slachtoffer te maken, imo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Official ESF Kreviewer woensdag 25 juni 2008 @ 10:47:00 #133
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_59670663
@Darkelf: Heb je een slappe-mannencomplex ofzo? Het valt wel op.
@Zovty: whehe heh heheh hehe hehe he.

@TS: als je dan toch in de spiegel hebt gekeken en erachter bent gekomen dat je de afgelopen jaren een slappe kneus was, die over zich heen liet lopen, waarom wil je het dan ook op diezelfde manier oplossen? Het is nogal infantiel om zo stiekem een uitweg te zoeken. Zoek de confrontatie, ga uit elkaar, maar doe dat dan wel gewoon in overleg. Dan laat je tenminste zien dat je nog enigszins man bent.
pi_59670680
@Miss_Sly

Ik beweer ook niet dat het maar aan één persoon ligt. Het is een proces, vaak voortkomend uit angsten.
  woensdag 25 juni 2008 @ 11:06:33 #135
37769 erodome
Zweefteef
pi_59671196
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:09 schreef ajwOnline het volgende:
Er zijn ook mensen die een andere uitweg hebben gekozen. Springen van een hoog gebouw (7sec echte vrijheid) of wachten op de trein. Gelukkig ben ik te laf om daarvoor te kiezen ;-)
Doe eens niet zo zielig....
Dit heb je echt aan jezelf te danken, je hebt echt zelf over je heen laten lopen.

En ipv steeds zieliger te gaan doen kan je beter gewoon eens boos worden en zeggen tot hier en niet verder.
Verdomde goed nadenken over wat je dan wel wil met je leven, doelen stellen en erachteraan gaan.

Beetje achter iemands rug om vreemdgaan, stiekum ertussenuit glippen is geen vrijheid, dat is niet meer dan een beetje rellen in je eigengemaakte gevangenisje, schraap jezelf bij elkaar en hou op met anderen de schuld geven van jouw eigen rotgevoel.

Doe er wat aan, zeg echt letterlijk tot hier en niet verder, zorg dat je goed hebt uitgedacht wat je wil en leg dat op tafel, niet om daarover tot een compromis te komen, maar dat dit is hoe het voor jou gaat worden, punt uit.

Zeg ik wil scheiden als dat is wat je echt wil, niet wachten tot zoonlief weg is, nu handelen, niet weer uitstellen, want als je in dezelfde lijn doorgaat als in die afgelopen jaren dan is uitstel afstel.
Voor zoonlief is het ook kut als hij uit huis is, dat maakt weinig uit, kut blijft het als je erachter komt dat je ouders niet meer bij elkaar willen zijn, maar als het onvermijdelijk is kan het er maar beter vlotjes doorheen gaan.

Ga eens achter de tafel zitten met een fiks stuk papier en schrijf eens op wat jij wil in het leven en denk eens na hoe je daar kan komen, ga eens nadenken over wat je echt wil, want de hobby's die je noemt in de OP zouden geen enkel probleem moeten zijn, waarschijnlijk niet eens binnen deze relatie.
Ik neem aan dat het niet alleen om wat hobby's gaat, maar ook vooral over hoe je jezelf ziet, als een ja-knikker op dit moment, een hondje aan een lijn, wat ga je eraan doen, wie ga je worden ipv dat, hoe ga je daar komen?

Weet wel dat scheiden het probleem met jezelf niet oplost, weglopen heeft nog nooit een probleem opgelost.
Je zal aan jezelf moeten werken, je zal deze relatie af moeten sluiten als je op normale voet verder wil, al is het alleen voor de kinderen.
Alles gewoon laten vallen en wegrennen is geen optie als je met jezelf verder wil en met je kinderen.

Dus hou op met dat gesntter en geef jezelf een fikse schop onder de kont, ga wat doen, beslis wat je wil en hoe je dat gaat doen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 25 juni 2008 @ 11:12:43 #136
37769 erodome
Zweefteef
pi_59671365
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 19:19 schreef Elfy het volgende:

Je kinderen zijn trouwens heus ook niet stom en die willen liever dat beide ouders gelukkig zijn, maar alleen als het echt is.
Vraag jij maar eens aan een kind wat hij liever heeft, mama en papa die alleen maar fatsoenlijk met elkaar omgaan en bij elkaar zijn of een papa en mama die gelukkig zijn, maar niet bij elkaar.

Het antwoord zal je verbazen meestal, want ze willen niets liever dan paps en mams bij elkaar.
Maar soms moet je doen wat het beste is en als je er echt niet uitkomt dan moet je soms gewoon gaan en dan leren de kinderen op ten duur wel dat het eigenlijk beter was.

Maar mijn mening, loop nooit te snel weg, wat wil je je kinderen leren, wil je ze leren op te geven, of dat problemen er zijn om opgelost te worden?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_59672750
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:06 schreef ajwOnline het volgende:
Dank jullie wel voor deze genuanceerde meningen.

Jammer dat er verondersteld wordt dat ik nooit gepraat heb. Dat heb ik wel. ook hebben we beide therapie gevolgd. En ja; tuurlijk ik ben een slappeling. Toch goed om te weten hoe jullie hier over denken.
Bedankt!
goed ook dat je dat niet eerder geopperd hebt. Anyway, achter de rug van je vrouw om een huurhuis regelen om vervolgens je gezin er dan maar mee te confronteren, is het lafste wat je kan doen.

Dus ben je een laffaard....
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_59673458
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:49 schreef ajwOnline het volgende:
...

Tsja over het geld; Ik heb nooit over het geld kunnen beschikken. Wel heb ik een bankpas en creditcard, maar ik heb er nooit zo'n belang aan gehecht. Totdat ik besefte dat ik weg wilde. Een jaar geleden geprobeert er uit te stappen. Postbus genomen, kluisje gehuurd, wat (persoonlijk) spullen veilig gesteld en een bankrekening geopend. At the end zelfs een huurhuis geregeld. Maar toen moest er geld komen. En daar ging het mis. Ze kwam er te vroeg achter, en het huis ging aan mijn neus voorbij..
Dit snap ik niet TS.
Je had het huurhuis al geregeld, wat maakt het dan uit of je vrouw er op dat moment achter komt?

Ik mag toch aannemen dat je werkt voor een salaris, en dat je dat salaris op een rekening kunt laten storten naar jouw keuze?

Net op het moment dat je onafhankelijkheid had bereikt blafte je vrouw en durfde je niet meer? Weet je zeker dat het probleem wel financieel was? Want als je alles al geregeld had is het toch gewoon een kwestie van een matrasje in je nieuwe huis leggen en gewoon niet meer terug naar het huis van je vrouw gaan?
twee violen en een trommel en een fluit
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:37:18 #139
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_59673527
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:03 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

goed ook dat je dat niet eerder geopperd hebt. Anyway, achter de rug van je vrouw om een huurhuis regelen om vervolgens je gezin er dan maar mee te confronteren, is het lafste wat je kan doen.

Dus ben je een laffaard....
Wat is het wezenlijke verschil tussen eerst iets regelen en daarna de bom droppen, danwel de bom droppen en daarna iets regelen?

Heeft iemand in dit topic nog de illusie dat TS een relatieprobleem heeft dat met praten opgelost kan worden?

Niet bij elkaar passen, midlifecrisis, verloren jeugd inhalen, geef het beestje een naam. Feit blijft dat twee mensen niet veel meer bij elkaar te zoeken hebben, dus waarom dan nog over de vorm steggelen? TS moet gewoon oprotten. Dat gaat een vervelend proces worden voor beide partijen en daarna gaat het weer beter. Zo is die leventjuH.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_59674026
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:34 schreef Roquefort het volgende:
Ik mag toch aannemen dat je werkt voor een salaris, en dat je dat salaris op een rekening kunt laten storten naar jouw keuze?
Die mag ie inderdaad wel even uitleggen, als ik nu opsta en regel dat mijn salaris naar een andere rekening moet staat het de eerstvolgende storting daar op.
  woensdag 25 juni 2008 @ 17:46:19 #141
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_59681551
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:47 schreef Kreator het volgende:
@Zovty: whehe heh heheh hehe hehe he.

@TS: als je dan toch in de spiegel hebt gekeken en erachter bent gekomen dat je de afgelopen jaren een slappe kneus was, die over zich heen liet lopen, waarom wil je het dan ook op diezelfde manier oplossen? Het is nogal infantiel om zo stiekem een uitweg te zoeken. Zoek de confrontatie, ga uit elkaar, maar doe dat dan wel gewoon in overleg. Dan laat je tenminste zien dat je nog enigszins man bent.
Hm.... heb het eerste berichtje gelezen, meteen naar de laatste paginga en hier wil ik snel even op reageren.

Meneer was in ieder gevan niet zo slap om te hoeren en te snoeren.
Nu hij de prijs ervoor moet betalen, wil hij op een gemakkelijke manier van zijn verantwoordelijkheden af.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_59681585
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:47 schreef Kreator het volgende:
neuh hoor, zag toevallig dit topic en vond TS nogal jankerig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59682284
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:09 schreef ajwOnline het volgende:
Er zijn ook mensen die een andere uitweg hebben gekozen. Springen van een hoog gebouw (7sec echte vrijheid) of wachten op de trein. Gelukkig ben ik te laf om daarvoor te kiezen ;-)
Jankzak

Je wil zelf ook helemaal niet bij je vrouw weg je kan waarschijnlijk niet eens voor je zelf zorgen als je het zou moeten .

Ga weer bij je moeder wonen,

[ Bericht 1% gewijzigd door Re op 25-06-2008 18:25:05 (nee dat hoefde niet idd) ]
pi_59682831
-edit- ook niet nodig

[ Bericht 80% gewijzigd door Re op 25-06-2008 18:52:08 ]
Multiculti.org
over de multiculti samenleving
  woensdag 25 juni 2008 @ 19:54:53 #145
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_59684524
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:49 schreef Armageddon het volgende:
Hoe stop je deze relatie? Wat dacht je er van om je spullen op te pakken en bij een goede vrind/hotel/vriendin in te trekken totdat je wat voor jezelf hebt. Wegwezen zeg ik je! Dit had je drie jaar geleden al moeten doen. Met de kinderen komt het wel goed.
Idd. Je bent toch geen loser die verantwoording af dient te leggen Gaat echt te furr...
пусть всегда будет солнце
pi_59695637
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:42 schreef iksnapje het volgende:
@Manono
Ik ben het met je eens dat een vrouw dat doorgaans verlangt. Dat is zeer begrijpelijk. Maar dan moet een vrouw dat wél op de juiste manier te kennen geven,
Nehee, je snaptnie, als hij het doet omdat zij het kennen geeft is het nog her call

[ Bericht 8% gewijzigd door Manono op 26-06-2008 02:07:05 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_59695647
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 18:21 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Jankzak

Je wil zelf ook helemaal niet bij je vrouw weg je kan waarschijnlijk niet eens voor je zelf zorgen als je het zou moeten .

Ga weer bij je moeder wonen,

leuk voor zijn moeder
pi_59704739
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 09:59 schreef iksnapje het volgende:
@Ajwonline

Voor jou heb ik speciaal een account aangemaakt, omdat ik zo'n situatie van dichtbij heb meegemaakt. Misschien kan ik je ook wat helpen hier...

Dank je !

Antwoord op je vragen:
1. beide. In veel gevallen keurt ze zaken met directe bewoordingen af. Ik heb daar over gesproken en in sommige gevallen geeft ze toe dat het nergens op slaat. Maar als ik het dan vervolgens doe (tijdstip naar bed gaan bijvoorbeeld) dan is haar non-verbale communicatie overduidelijk..
2. Mijn schoonouders zijn inmiddels in een verzorgingstehuis beland, maar dragen me op handen. Ik weet niet waarom..
pi_59704852
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:56 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Die mag ie inderdaad wel even uitleggen, als ik nu opsta en regel dat mijn salaris naar een andere rekening moet staat het de eerstvolgende storting daar op.
Simpel: als je een huis wilt huren moet je eerst een borg storten voordat je er in kunt wonen. het duurt een maand voordat je volgende salaris komt dus erg moeilijk te timen. Maar ik ben het eens met de meeste zelfingenomenreacties hier dat stiekum niet de weg is..
pi_59705653
wat is er zelfingenomen aan vinden dat als een dief in de nacht je gezin verlaten laf is
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')