So, veel Honda zwerfers hier, waaronder Raulbouli, Bietelboer, Pumatje , en niet zo lang hier: DurQ.
Natuurlijk hebben we hier ook nog de Googol, maar hij houd zich koest met zijn CRX Del Solletje..
[edit mode]
En natuurlijk ijsmeis!!
(.zip

)[/edit mode]
Hier de Honda Projectjes:
Van
Googolplexian![]()
Van raulbouli:
Project: Honda Civic CoupéProject: Honda Civic Coupé #2![]()
En die van Puma:
Project: Honda civic ed7 ![]()
![]()
Honda. The Power Of Dreams.
Honda is een automerk die al heel snel nieuwere technieken toepasten terwijl de overige merken nogsteeds bezig waren met uit hun neus te eten..
Zo kwam Honda met een techniek op het markt wat Heel veel vermogen kon uitpersen uit een redelijk klein motortje. De VTEC genaamd. Dit stond voor
Variable Valve
Timing and Lift
Electronic
Control System..
Bij VTEC wordt bij een bepaald toerental overgeschakeld van een “tamme” naar een “wilde” nok van de nokkenas. Daarmee wordt bereikt dat de motor extra vermogen levert wanneer daarom gevraagd wordt.
Laterna nam BMW dit over met de VANOS, Toyota met de VTI etc..
Ook pasde Honda 4WS (4 wiel sturing) als eerst op de Honda prelude 3thGen:
![]()
Nu (na 22 jaar later ongeveer) komt Renault ook met dit idee op het markt..
De Mitsubitsi nam het idee van Honda ook over en pasde dit toe op de 3000GT en als ik me niet vergis ook op de Galant VR's.
Honda is gewoon een auto merk dat iets bereikt waar andere merken dikke haardrogers op zetten..
Dont get it?
B16a De legedarische blok allertijden. MAAR een 1.6je, endan 160PK.
een gemiddelde 1.6je zit op de 90PK, laat staan sommige auto's: 2.0 met maar 135PK!!!!!!!
En dit zonder turbo's

Vergeet niet dat in de Type-R een B16
b bevond met 180(!!!)PK's!!!!
Dit is ruim 113,5PK per liter!! Kun je je voorstellen?
Ik kan hier wel een heel verhaal schrijven.. maar het is zo dat we hier 7 pagina's gaan vol discuseren en vragen gaan stellen/beantwoorden en Pics gaan posten hier!!
JDM of niet, Sjonnie of niet.. Alles is welkom.
Greetz,,
Turqiee52....
Prelude 4thGen gek
[ Bericht 1% gewijzigd door ThaFreak op 26-06-2008 19:26:20 ]